Spijtig genoeg?

Ik men mij te herinneren dat recente onderzoeken hebben uitgewezen dat die generationele shift voorlopig niet echt een ding is. Men heeft gemerkt dat jong volwassenen (18-25) al langer veel minder drinken dan oudere generaties maar dat diezelfde generatie eens ze 25+ zijn toch eerder lijkt te vervallen in het slechte gedrag van de generaties voor hen op dat gebied. Als ik een gok mag wagen ga ik zeggen dat dit waarschijnlijk komt door wat jij eerder zei: "zien drinken, doet drinken". Eens die gasten uit hun "studentenbubbel" komen, waar er meer like-minded niet-drinkers zijn, en meer in contact met oudere generaties met nog andere gewoontes dat ze dan mee heulen met die oudere generaties.
Het verschil in generaties blijft overigens wel merkbaar. Deze week op het werk gehoord dat de jaarlijkse 2-daagse teambuilding afgeschaft is en dat het vanaf nu nog slechts 1 dag (vrijdag) gaat zijn ipv vrijdag-zaterdag. Ik denk dan, "ok, niet erg, 90% zit die zaterdag vooral te wachten tot het gedaan is dus w/e". Direct massa's protest van de 50-60-jarige collega's... niet omdat die zaterdag weg valt, maar omdat de overnachting ter plaatse weg valt want "Nu kunde niks meer drinken!"
De verhalen van die nachten ook altijd: 2 jaar geleden heeft er ne collega in zijnen bloten door de gang van het hotel gelopen nadat Mr.Bean gewijs de deur van zijn kamer achter hem was dichtgevallen. Op de vraag waarom hij dan uberhaupt zo de gang opgegaan was kwam er niet echt een duidelijk antwoord.

Vorig jaar is er één met haar zatte botten van den trap gevallen, 3 maand thuis gezeten met ne gebroken ellenboog...