MasterSheev
Member
In mijn geval: Een Switch 2.Een beloning is niet direct een drankje of een sigaret: een gebakje, een massage, een tijdschrift/boek/, saunabezoek, nieuwe kleding..

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In mijn geval: Een Switch 2.Een beloning is niet direct een drankje of een sigaret: een gebakje, een massage, een tijdschrift/boek/, saunabezoek, nieuwe kleding..

Zoals de vorigen al aangaven moet jezelf belonen niet directs iets ongezond zijn. Als ik het de rest van de maand volhou om niet te drinken ga ik mezelf volgende maand belonen met een nieuw paar pantoffels (huidige vallen zowat uit elkaar) en een re-activatie van mijn playstation abbo. Als ik daarna het niet drinken volhou dan is het sparen voor een nieuwe grafische kaart (zit nu met een GeForce GTX 1660 SUPER en merk dat deze zijn beste tijd wel gehad heeft)."Jezelf belonen" zit er ook wat ingebakken hé. Als je jezelf wil belonen met iets lekker betekent dat zelden dat je een appel gaat eten of een glas water gaat drinken.
Misschien ook wel nuttig om de lat voor beloningen een beetje hoger te leggen. Ik heb soms de indruk dat sommigen elke week of twee weken wel iets gedaan hebben waarvoor ze een beloning verdienen.
Ik weet niet wat voor supermensen jullie zijn, maar ik kan me weinig indenken dat ik doe dat een beloning waard zou zijn. Het is al werk genoeg om de basis in orde te hebben
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar spreek je jezelf hier niet tegen?Misschien ook wel nuttig om de lat voor beloningen een beetje hoger te leggen. Ik heb soms de indruk dat sommigen elke week of twee weken wel iets gedaan hebben waarvoor ze een beloning verdienen.
Ik weet niet wat voor supermensen jullie zijn, maar ik kan me weinig indenken dat ik doe dat een beloning waard zou zijn. Het is al werk genoeg om de basis in orde te hebben
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar spreek je jezelf hier niet tegen?
Als je het al werk genoeg vindt om de basis in orde te hebben, waarom zou je de lat voor beloningen dan hoger leggen?
Voor mij mag iedereen die erin slaagt om werk, huishouden en eventuele opvoeding te combineren zonder al te veel problemen, best een schouderklopje mogen krijgen.
Denk niet dat dat een probleem hoeft te zijn, voor sommigen die willen matigen kunnen de tips van diegene die volledig willen stoppen helpen en visa versa.Ik heb het gevoel dat hier matigen en stoppen ook door elkaar gebruikt wordt. Afgelopen zaterdag heb ik ook op een festival gedronken na een drogere periode. Reken maar dat het zalig was.
Als ik er een zware fietsrit opzitten heb, dan kan ik enorme dorst hebben nadien, zeker wanneer het warm is. Steekt gewoon tegen om dan de hele tijd water en cola te drinken. Liever een wijntje en een biertje dan, dat smaakt beter. Volgens mij is dat ook niet ongezonder dan liters cola (zero) te drinken. Ik zal wel afwisselen dus niet de hele tijd wijn drinken uiteraard maar zo eens een glas ter afwisseling kan smaken."Jezelf belonen" zit er ook wat ingebakken hé. Als je jezelf wil belonen met iets lekker betekent dat zelden dat je een appel gaat eten of een glas water gaat drinken.
Anders is het ook geen vakantie, dan is het alleen maar inspanning en geen ontspanning. Er moet een balans zijn, zo alleen maar drinken is ook niks voor mij.Als ik een heel zware inspanning heb gedaan smaakt gekoeld water (al dan niet gebruist) nog het beste, maar daarna wel een frisse pint of een IPA.Als ik er een zware fietsrit opzitten heb, dan kan ik enorme dorst hebben nadien, zeker wanneer het warm is. Steekt gewoon tegen om dan de hele tijd water en cola te drinken. Liever een wijntje en een biertje dan, dat smaakt beter. Volgens mij is dat ook niet ongezonder dan liters cola (zero) te drinken. Ik zal wel afwisselen dus niet de hele tijd wijn drinken uiteraard maar zo eens een glas ter afwisseling kan smaken.
Ik zit hier nu in Frankrijk om te fietsen en daar hoort toch zo nu en dan een wijntje bijAnders is het ook geen vakantie, dan is het alleen maar inspanning en geen ontspanning. Er moet een balans zijn, zo alleen maar drinken is ook niks voor mij.
) dan is dat gewoon leuk. Mijn stressniveau is nihil, ik moet lachen om mijn eigen idiote praat en het feit dat ik een beetje zwalp. Ik heb plezier en alles is fantastisch! Ik voel mij ook helemaal niet ziek (ook achteraf niet). Ik slaap nog ok (al is het niet super). Ik heb achteraf dan ook van niks spijt. Als ik er dan echter 4 of meer drink. Dan ben ik gewoon ziek en heb ik er niks aan.
) in mijn jongere jaren zonder er ziek van te worden, en zonder echt te crashen (ik stond toen nog gewoon rechtop en mentaal was ik nog gewoon 95%).
Was net geen drie weken nuchter tot gisteren een kut-dag kwam en ik terug begon te drinken. Toen ik opstond was er nog drank, dus weer beginnen drinken. Heb het geluk dat ik een goed weekend had en daarmee zowat alle taakjes voor deze week al gedaan had.
Vandaag is om zeep. Ben nu wat series aan het selecteren om te bingewatchen de komende dagen, zodat ik genoeg afleiding heb om niet te hervallen in het drinken.
Vallen en weer opstaan, het eeuwige gewissel van goede dagen en slechte dagen, verhaal van mijn leven. Ben echt jaloers op mensen waarbij hun leven een stabiele stroom lijkt te zijn.Toch goed gedaan. Vallen en weer opstaan: precies dat is de uitdaging. Het zal vast nog een keer gebeuren, waarna je het weer probeert.
Je bent goed bezig!
Straf jezelf niet voor de herval, maar feliciteer jezelf voor de drie weken dat je wel nuchter was. Je hebt eveneens voornemens om terug 'dag 1' te starten. Vallen en opstaan hoort er bij, maar evolutie is evolutie. Je zal merken dat de drogere periodes langer worden en dat het drankgebruik op de 'kutdagen' ook minder zal zijn tov vroeger. Maar hou vol.Was net geen drie weken nuchter tot gisteren een kut-dag kwam en ik terug begon te drinken. Toen ik opstond was er nog drank, dus weer beginnen drinken. Heb het geluk dat ik een goed weekend had en daarmee zowat alle taakjes voor deze week al gedaan had.
Vandaag is om zeep. Ben nu wat series aan het selecteren om te bingewatchen de komende dagen, zodat ik genoeg afleiding heb om niet te hervallen in het drinken.