Stopmotionavontuur Harold Halibut heeft een releasedatum te pakken

Persoonlijk kijk ik erg uit naar Harold Halibut, dus toen eerder vandaag bekend werd gemaakt dat de game op 16 april zou verschijnen, kwam er een kleine 'woohoo' uit mijn stembanden. Ik ben wel te vinden voor speciale games en Harold Halibut belooft zo'n speciaal geval te worden. Harold Halibut is namelijk volledig gemaakt middels de stop-motion techniek. Frame voor frame werd alles manueel aangepast en opgenomen, dus ik ben alvast benieuwd wat dat gaat geven.

Harold Halibut is een verhalende game over vriendschap en het leven op een stadsgroot ruimteschip dat is gezonken in een buitenaardse oceaan. Sluit je aan bij Harold terwijl hij een levendige retro-toekomstige wereld verkent in zijn zoektocht naar de ware betekenis van 'thuis'. Het is 250 jaar geleden sinds jouw thuis - een ark-achtig ruimteschip - de aarde ontvluchtte die op het punt stond van een koude oorlog om een bewoonbare planeet te vinden om het menselijk ras te behouden. Jij speelt als Harold, een jonge laboratoriumassistent voor de leidende wetenschapper van het schip, Jeanne Mareaux. Terwijl de meeste bewoners van het schip zich hebben verzoend met een leven aan boord van het gezonken schip, werkt Mareaux nog steeds onvermoeibaar voort om een manier te vinden voor het schip om de planeet te verlaten en een nieuwe, drogere thuis te vinden.

 
Terug
Bovenaan