Stomme stoot van de dag

Dit weekend vogelnestjes plus patattenpuree gemaakt.
Alles ging goed tot ik bij het fijnstampen van de patatten kwam. De pureestamper bleek op mysterieuze wijze totaal verschwunden te zijn.

"Ah ja de kraamhulp had die per ongeluk gebroken toen ze twee weken geleden puree aan het maken was"
:sop: .exe
"Gvd, ja wat nu"
"Kweni, gebruikt anders de mixer"

Zo gezegd, zo gedaan, maar wat voor ranzige brol was dat voor resultaat. Fijn was het wel, maar het had meer weg van een mengeling van kaasfondue en stopverf. Lag ook geweldig hard op de maag.

Alles ging goed tot ik bij het fijnstampen van de patatten kwam. De pureestamper bleek op mysterieuze wijze totaal verschwunden te zijn.

"Ah ja de kraamhulp had die per ongeluk gebroken toen ze twee weken geleden puree aan het maken was"
"Gvd, ja wat nu"

Zo gezegd, zo gedaan, maar wat voor ranzige brol was dat voor resultaat. Fijn was het wel, maar het had meer weg van een mengeling van kaasfondue en stopverf. Lag ook geweldig hard op de maag.
Aardappelen nóóit mixen, daar is inderdaad iets dat dan structureel verandert en je krijgt een heel vreemde prak. Best gewoon diep ademhalen en met een vork aan de slag gaan indien je zonder stamper valt.

"Gvd, ja wat nu"

Wat dacht je van een vork te gebruiken? :unsure:

Nu zou je denken dat een moeder met twaalf jaar ervaring beter weet. Maar dan zou je fout denken. Ik heb Petoetje en Petatje dit liedje laten zien

En nu hoor ik al vier dagen niks anders. En compleet fout.

Frieten gaan halen, bestek op tafel leggen.

Frieten met uw vingers eten ipv vork.
Tafel opruimen, vuil bestek in de lade leggen, zuiver bestek in de vaatwasser :wallbash:

Nu mag alles in de vaatwasser

Spierwitte sneakers gekocht. En die aandoen terwijl je kinderen om je heen lopen, hangerig zijn, of je benen gebruiken als leunpaal.

"Gvd, ja wat nu"

Geen kitchenaid? ofwel uw mixer met zo'n stangen.
het onderste wat je ziet op de foto.
127500060P1.png

De spot in de foto hierboven (dat zijn de spots die hier hangen), hebben verwisselbare Halogeenlampen. Met de juiste LED lamp (de juiste lengte, het juist type, het juiste vermogen) is dat in praktijk geen probleem. De LED moet een exacte LED kopie zijn, van de bestaande Halogeenlamp he (alleen het aantal wattage mag verschillen - je hebt dan gewoon minder of meer licht).

Maar het was toch een beetje te krap naar mijn zin.

In de nieuwe LED spots kan je blijkbaar geen vervanging meer doorvoeren. Dus is die nieuwe spot dan stuk? --> Dan is het gewoon een nieuwe spot kopen.

Indien er een transformator gebruikt wordt, kan dit issues opleveren dacht ik ergens gelezen te hebben? Maar deze spots hebben geen transformator. Dit is gewoon 220/230v dus ik zie hier het probleem niet?

Volgens mij heb je wel gelijk dat het niet altijd mogelijk is Halogeen spots 1 op 1 te vervangen door LED. Maar in dit geval zie ik eigenlijk geen probleem.
Leg eens de halogeenlamp & de ledlamp naast elkaar? verschillen ze veel qua lengte?

ook: regel is: altijd de zekering afleggen om zodoende uw stoten niet tegen te komen. Meer werk ja, maar veel veiliger. en ipv lamp in de monder, een hoofdlamp kopen. veel gemakkelijker. of overdag.

Leg eens de halogeenlamp & de ledlamp naast elkaar? verschillen ze veel qua lengte?
Neen 0 mm. De lengte is exact identiek. Zoals gezegd is de lengte het probleem niet. Maar dus wel de dikte (om de lamp in de spot te klikken)

ook: regel is: altijd de zekering afleggen om zodoende uw stoten niet tegen te komen. Meer werk ja, maar veel veiliger.
De zekering bevindt zich in de kelder, vooraan het gebouw. De garages helemaal achteraan de oprit. Dat is dus letterlijk een heel eindje wandelen.

Ik begrijp je wel hoor, maar ik ga niet de stroom afzetten, 20 meter wandelen naar de garages, daar trekken, sleuren en wringen om de LED erin te krijgen .. ah yes ik denk dat het gelukt is. +-20 meter terug wandelen naar de kelder. Stroom opzetten, 20 meter terugwandelen naar de garages en dan zien: Ah neen het is toch nog niet gelukt. :frown:

Had ik op voorhand gedacht of geweten dat dit zo'n issue was, dan had ik een 2de persoon laten helpen. En dan met smartphones liggen bellen naar elkaar, en 1 iemand in de kelder voor de stroom op en af te zetten, en de andere dan aan de garages ... Maar ja: Vijgen na pasen.

En inderdaad dit overdag gedaan ipv in de avond (met een doek over de sensor)

en ipv lamp in de monder, een hoofdlamp kopen. veel gemakkelijker. of overdag.
Ja I know .. maar dat zijn opnieuw dus vijgen na pasen hé ;)

Ik had wel wat voorbereidingen getroffen.

De lengte was OK, de dikte eigenlijk ook = allemaal op voorhand gecontroleerd. Maar dat het iets te dik zou zijn aan de uiteinden (waar je de lamp in de spot klikt), dat had ik over het hoofd gezien. :frown:

Laatst bewerkt:
R7S lampen heb je in 78 en 118mm breed , maar de zwaardere in LED vermogen worden soms vrij dik. Dan passen ze niet altijd in de houder aan de zijkanten van een klassieke smalle halogeenspot houder voor buiten bvb.

Ik moet er 2 vervangen van 240W in m'n carport en ga voor de slim line van osram, 2cm breed en moet wel lukken, de dikte zit ook wat naar voor, want zo een spothouder loopt veelal schuin naar achter in een trechtervorm.

22W ipv 480W, serieus verschil dan wel. Equivalent van 200W dan maar ipv 480W, maar is genoeg voor die paar keer dat die maar brand bij duisternis.

Deze bvb zou te dik kunnen zijn, en dan kies je beter een andere fitting, of een totale led straler

Laatst bewerkt:
Dronk deze middag van een blikje Pepsi Max.

Wat te fors neergezet en spet er wat uit het blikje omhoog, bam in mijn oog.

Verdomme dat pikte :cry:

Dronk deze middag van een blikje Pepsi Max.

Wat te fors neergezet en spet er wat uit het blikje omhoog, bam in mijn oog.

Verdomme dat pikte :cry:
Ge kent uw eigen krachten niet, agressieve zot! (Hier hoorde een gifje van ik denk Peter van den begin? maar ik vind er geen)

Spierwitte sneakers gekocht. En die aandoen terwijl je kinderen om je heen lopen, hangerig zijn, of je benen gebruiken als leunpaal.
Witte sneakers voor papa’s zijn niet verplicht onder de 55 jaar. Dan komen die automatisch met de post, samen met een straight cut, relax fit jeans (lichtblauw) en een heuptasje. Vóór 55 jaar wordt het afgeraden, tenzij ironisch gedragen met kniesokken uit de Stromae-collectie.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan