Coolguy
Well-known member
Hij liep op zijn laatste benen.Wat is er verkeerd gelopen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij liep op zijn laatste benen.Wat is er verkeerd gelopen?
Met zijn hoofd tegen de muur gelopenWat is er verkeerd gelopen?

Is onderstaande mijn stomme stoot van de dag? Ja en neen. Ik WIST het risico van mijn acties, maar zonder dat risico denk ik niet dat het gelukt was.
We hebben hier een garagepoort met verlichting met sensor en de verlichting gaat alleen aan als het voldoende donker is.
Nu was de Halogeenlamp aldus kapot.
Dus ik schakel de stroom uit, steek de LED lamp erin. Echter het probleem is, dat de LED lamp iets dikker is dan de Halogeenlamp en het is echt wringen om deze in de armatuur te klikken. Dat lukte maar heel nipt (Dacht ik! Oeps!)
Ik probeer dit uit in de avond - Niks verlichting. Dus ik lig wat te prullen met de LED lamp om die er steviger in te klikken. Noppes. En ik maar proberen en wringen en ... Natuurlijk stond de stroom dan wel aan, want ik moest de verlichting testen en zonder stroom géén verlichting. Natuurlijk ineens stroom door mijn lichaam (per ongeluk iets aangeraakt). Ik kan je verzekeren: 'Dat is géén pretje'
Na wat trekken en sleuren en duwen (mind you, het is donker), krijg ik toch de LED er ineens helemaal ingeklikt en bam ze brandt! YES!
Ik heb nu geen zin de andere halogeenlamp een beetje verderop te vervangen. Je kan zeggen: Makila het is dom met de stroom op de verlichting te checken. Maar ja dat was het nu net. De LED past maar zo extreem nipt door de dikte dat ik dus onmogelijk kan opmerken of die nu echt helemaal erin geklikt is of niet. Dus ik kan inderdaad de stroom afzetten, terug aanzetten. Gegarandeerd dat de LED verlichting het dan niet doet omdat het toch nog ne halve mm verkeerd erin steekt.
Misschien dat iemand tips heeft om de 2de lamp te vervangen zonder dat ik het risico loop stroom door mijn lichaam te krijgen?
(Exclusief de elektriciën opbellen, voor een stom lampje ga ik dat echt niet elke keer doen)
Per ongeluk 1 van de 2 ijzeren contactjes aangeraakt waar de verlichting moet ingeklikt worden.Als die nieuwe lamp maar nét in dat armatuur past zoals je beschrijft zie ik geen reden hoe je daar dan toch geschokt bent geraakt. Ik zou dus eerst eens uitzoeken wat er aan de hand is met die armaturen, voor je met de lampen begint te spelen. Om te beginnen: zijn die armaturen geaard?
Maar goed, de volgende keer iets voorzichtiger zijn dan maar, denk ik ..Ja. Ik kan die aanraken zonder problemen. Het is pas nadat ik het glas erond eraf gevezen heb, de lamp uit de armatuur eruit heb gehaald en ik per ongeluk 1 van de ijzeren contactjes heb aangeraakt dat ik even stroom aan de knikker had.Om te beginnen: zijn die armaturen geaard?
Shocking.Is onderstaande mijn stomme stoot van de dag? Ja en neen. Ik WIST het risico van mijn acties, maar zonder dat risico denk ik niet dat het gelukt was.
We hebben hier een garagepoort met verlichting met sensor en de verlichting gaat alleen aan als het voldoende donker is.
Nu was de Halogeenlamp aldus kapot.
Dus ik schakel de stroom uit, steek de LED lamp erin. Echter het probleem is, dat de LED lamp iets dikker is dan de Halogeenlamp en het is echt wringen om deze in de armatuur te klikken. Dat lukte maar heel nipt (Dacht ik! Oeps!)
Ik probeer dit uit in de avond - Niks verlichting. Dus ik lig wat te prullen met de LED lamp om die er steviger in te klikken. Noppes. En ik maar proberen en wringen en ... Natuurlijk stond de stroom dan wel aan, want ik moest de verlichting testen en zonder stroom géén verlichting. Natuurlijk ineens stroom door mijn lichaam (per ongeluk iets aangeraakt). Ik kan je verzekeren: 'Dat is géén pretje'
Na wat trekken en sleuren en duwen (mind you, het is donker), krijg ik toch de LED er ineens helemaal ingeklikt en bam ze brandt! YES!
Ik heb nu geen zin de andere halogeenlamp een beetje verderop te vervangen. Je kan zeggen: Makila het is dom met de stroom op de verlichting te checken. Maar ja dat was het nu net. De LED past maar zo extreem nipt door de dikte dat ik dus onmogelijk kan opmerken of die nu echt helemaal erin geklikt is of niet. Dus ik kan inderdaad de stroom afzetten, terug aanzetten. Gegarandeerd dat de LED verlichting het dan niet doet omdat het toch nog ne halve mm verkeerd erin steekt.
Misschien dat iemand tips heeft om de 2de lamp te vervangen zonder dat ik het risico loop stroom door mijn lichaam te krijgen?
(Exclusief de elektriciën opbellen, voor een stom lampje ga ik dat echt niet elke keer doen)
Volgens dokter google had ik 112 moeten bellen door die stroomstoot, want anders had ik zeker de nacht niet overleefd.Shocking.
Ik hoop dat je nu het licht gezien hebt en weet hoe het in de toekomst moet?

De spot in de foto hierboven (dat zijn de spots die hier hangen), hebben verwisselbare Halogeenlampen. Met de juiste LED lamp (de juiste lengte, het juist type, het juiste vermogen) is dat in praktijk geen probleem. De LED moet een exacte LED kopie zijn, van de bestaande Halogeenlamp he (alleen het aantal wattage mag verschillen - je hebt dan gewoon minder of meer licht).Ik dacht dat je niet zomaar een LED in bepaalde spots mag steken?
Indien er een transformator gebruikt wordt, kan dit issues opleveren dacht ik ergens gelezen te hebben? Maar deze spots hebben geen transformator. Dit is gewoon 220/230v dus ik zie hier het probleem niet?Ik dacht dat je niet zomaar een LED in bepaalde spots mag steken?
Dan zal er geen probleem zijn heDe spot in de foto hierboven (dat zijn de spots die hier hangen), hebben verwisselbare Halogeenlampen. Met de juiste LED lamp (de juiste lengte, het juist type, het juiste vermogen) is dat in praktijk geen probleem. De LED moet een exacte LED kopie zijn, van de bestaande Halogeenlamp he (alleen het aantal wattage mag verschillen - je hebt dan gewoon minder of meer licht).
Maar het was toch een beetje te krap naar mijn zin.
In de nieuwe LED spots kan je blijkbaar geen vervanging meer doorvoeren. Dus is die nieuwe spot dan stuk? --> Dan is het gewoon een nieuwe spot kopen.
Indien er een transformator gebruikt wordt, kan dit issues opleveren dacht ik ergens gelezen te hebben? Maar deze spots hebben geen transformator. Dit is gewoon 220/230v dus ik zie hier het probleem niet?