Stomme stoot van de dag

Op mijn onderarm deze morgen een verdachte rood vlekje gevonden. Na nazicht nog één en op mijn andere arm ook. Uiteraard direct beginnen googlen, vriendin die verpleegster is ook maar een fotootje gestuurd om daarna tot de ontdekking te komen dat het aardbeiensap was van de aardbeien die ik gisteren gemixt heb.

Op mijn onderarm deze morgen een verdachte rood vlekje gevonden. Na nazicht nog één en op mijn andere arm ook. Uiteraard direct beginnen googlen, vriendin die verpleegster is ook maar een fotootje gestuurd om daarna tot de ontdekking te komen dat het aardbeiensap was van de aardbeien die ik gisteren gemixt heb.
Volgens Google ben je al 14 dagen dood.

Dit weekend iets gaan eten in een restaurant waar ze biefstuk op de grill bakten. Deze morgen in mijn haast een trui meegenomen en aangedaan en buiten gekomen: tiens ze hebben hier precies ergens een haard aangestoken.
Op het werk toekomen uitstappen en hetzelfde denken. En dan pas later tot de uiteindelijke conclusie moeten komen: dat was die trui dat ik dit weekend aan had 🤣

niet echt een stomme stoot, maar wel in een droom deze nacht... op gestaan met een "gij kalf" momentje...

Had een megagrote koude schotel klaargemaakt maar ik moest enkel nog verse eitjes hebben. Niet beter op gevonden als de schotel in het kippenhok neer te zetten zodat de kipjes verse eitjes erin konden leggen..

nu ja...

Collega stuurde mail naar de dame van de HR, met de helft van de firma in cc.

't Was iets in de aard van: 'kan jij hier iets aan doen?'
Maar die had 'kan jij hoer iets aan doen?' getypt.

't Zal aan mij liggen, maar ik vind dat grappig af.

Onlangs gaan wandelen met de hond. We passeren een ander koppel met hond waarvan de man niet echt van de magerste was.

Onze hond kan als eerste reactie lichtjes angstig zijn van andere honden dus ik zeg hem om naast mij te zitten.
Ik geef hem een aaitje en wou "goed zo", "flinke jongen" of "dikke vriend" zeggen.

Maar ik missprak mij, en net als die mensen passeerden zei ik op een heel lieve toon tegen hem "dikke jongen".

Die man begint te lachen en zegt tegen mij: "zeg, ik ben al ne man ze, geen jongen meer" :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Die vrouw haar ogen konden niet verder naar achter rollen denk ik

Dit meisje deed dus echt alles fout - wat je fout kan doen.

Dit is alweer een waarschuwing dat een smartphone in bad echt not done is. Het is het risico echt niet waard. En toch blijven sommigen mensen (niet alleen jongeren, ook volwassen mensen) hardnekkig bellen en chatten met hun smartphone terwijl ze in bad zitten en de smartphone ingeplugd in het stopcontact. :frown:

Dit is alweer een waarschuwing dat een smartphone in bad echt not done is. Het is het risico echt niet waard. En toch blijven sommigen mensen (niet alleen jongeren, ook volwassen mensen) hardnekkig bellen en chatten met hun smartphone terwijl ze in bad zitten en de smartphone ingeplugd in het stopcontact. :frown:
Een telefoon die niet is ingeplugd is echt niet gevaarlijk hoor. Het gaat hier om een toestel aan de lader waarbij je dus wel wat meer te verduren krijgt.

Een telefoon die niet is ingeplugd is echt niet gevaarlijk hoor. Het gaat hier om een toestel aan de lader waarbij je dus wel wat meer te verduren krijgt.
Heu ik zeg dit toch ook? Dat ze haar telefoon had ingeplugd? Maar inderdaad, zolang je de telefoon niet in het stopcontact EN/OF in een lader steekt is er geen probleem.

Sowieso niet slim met die oplader, maar hier in BE zul je dat eigenlijk bijna niet tegenkomen, omdat we met een algemene differentieel 30mA zitten.
Daar zal er waarschijnlijk zelfs geen gezeten hebben.

Sowieso niet slim met die oplader, maar hier in BE zul je dat eigenlijk bijna niet tegenkomen, omdat we met een algemene differentieel 30mA zitten.
Daar zal er waarschijnlijk zelfs geen gezeten hebben.
Het is mogelijk in bepaalde gevallen, maar in België is het inderdaad zeldzaam. Hier iemand die ook nog zo'n stekkerdoos gebruikte (waarschijnlijk zonder beveiliging ??), waardoor het door de combinatie alsnog een dodelijke afloop had

Maar of het nu dodelijk kan zijn of niet, bellen in bad terwijl uw telefoon aan het opladen is, is gewoon een no no. Helaas doen (ook in België) heel veel mensen dat nog altijd anno 2023. En ja 99.99% van de tijd gaat dit goed. Maar je wil dat risico toch niet nodeloos opzoeken of wel?

Het is mogelijk in bepaalde gevallen, maar in België is het inderdaad zeldzaam. Hier iemand die zo'n stekkerdoos gebruikt waardoor het alsnog een dodelijk afloop had.

Maar of het nu dodelijk kan zijn of niet, bellen in bad terwijl uw telefoon aan het opladen is, is gewoon een no no. Helaas doen (ook in België) heel veel mensen dat nog altijd anno 2023. En ja 99.99% van de tijd gaat dit goed. Maar je wil dat risico toch niet nodeloos opzoeken of wel?
Helemaal akkoord! (in het geval hier in BE, kan ook zijn dat het huis al vrij oud was, waardoor het ofwel nog geen 30mA was, of ook geen enkele)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan