Sterrenrestaurants

Als ge ooit in Boedepast komt, we hebben m'n vrouw haar verjaardag gevierd in Stand Étterem. Ik had gewoon op Tripadvisor gecheckt, de beste restaurants gefilterd met een ster en deze stond van boven.

Ze hebben momenteel één ster, maar ze zijn aan het gaan voor een tweede en dat merk je goed. Hongaarse gerechten maar dan erg verfijnd, klassiek gebracht en super lekker. Het leuke is, of je nu voor de 6-gangen gaat of voor de 8, dat je altijd bij 3 gangen mag kiezen wat je voorkeur heeft.

Het is namelijk zo dat de chef-kok niet zo lang geleden de gouden prijs heeft gewonnen op Bocuse d'Or en zijn sous-chef de zilveren. Die 2 gerechten staan sowieso altijd op de kaart. Maar hier kan je dus kiezen voor een andere optie, moest je terug komen. De wijnen waren goed, maar geen enkele die ons omver heeft geblazen. Wel allemaal Hongaarse.

De service was uitmunted en toch ongedwongen. M'n vrouw en ik zijn nogal babbelaars en de bediening speelde hier ook op in. Leuke gesprekken gehad over vanalles en nog wat. Het is ook erg aangenaam zitten, niet te groot en je hebt echt véél inkijk in de keuken.

Wij hebben 560 EUR omgerekend betaald voor ons 2 met alles in. Toch wel een dikke aanrader!

Als ge ooit in Boedepast komt, we hebben m'n vrouw haar verjaardag gevierd in Stand Étterem. Ik had gewoon op Tripadvisor gecheckt, de beste restaurants gefilterd met een ster en deze stond van boven.

Ze hebben momenteel één ster, maar ze zijn aan het gaan voor een tweede en dat merk je goed. Hongaarse gerechten maar dan erg verfijnd, klassiek gebracht en super lekker. Het leuke is, of je nu voor de 6-gangen gaat of voor de 8, dat je altijd bij 3 gangen mag kiezen wat je voorkeur heeft.

Het is namelijk zo dat de chef-kok niet zo lang geleden de gouden prijs heeft gewonnen op Bocuse d'Or en zijn sous-chef de zilveren. Die 2 gerechten staan sowieso altijd op de kaart. Maar hier kan je dus kiezen voor een andere optie, moest je terug komen. De wijnen waren goed, maar geen enkele die ons omver heeft geblazen. Wel allemaal Hongaarse.

De service was uitmunted en toch ongedwongen. M'n vrouw en ik zijn nogal babbelaars en de bediening speelde hier ook op in. Leuke gesprekken gehad over vanalles en nog wat. Het is ook erg aangenaam zitten, niet te groot en je hebt echt véél inkijk in de keuken.

Wij hebben 560 EUR omgerekend betaald voor ons 2 met alles in. Toch wel een dikke aanrader!

Ongetwijfeld zijn geld waard, maar is dit naar Hongaarse normen niet exuberant duur?

Ongetwijfeld zijn geld waard, maar is dit naar Hongaarse normen niet exuberant duur?

Ongetwijfeld ja. Zeker ook voor onze normen voor een 1-ster restaurant.

Als we op citytrip gaan boeken we meestal onze restaurants ver op voorhand. We zoeken dan meestal mbv Tripadvisor een goeie Mexicaan, Libanees of iets anders meer lokaal; en één Michelin restaurant. Die andere restaurants waar we hebben gegeten waren allen keer op keer spotgoedkoop. Ook uw drinken. :)

Volgende maand staat "De Gebrande Winning" op het menu met alles erop en eraan. Staat als bierliefhebber al lang op men lijst. Geen ster maar naar het schijnt echt wel de moeite dus ben is benieuwd! :D

Volgende maand staat "De Gebrande Winning" op het menu met alles erop en eraan. Staat als bierliefhebber al lang op men lijst. Geen ster maar naar het schijnt echt wel de moeite dus ben is benieuwd! :D
Is inderdaad de moeite!
In februari dit jaar geweest met enkele vrienden (allemaal bierliefhebbers).
Hopelijk ben je met een deel mensen zodat je enkele speciale flessen kunt delen.

Ik raad wel af om de bierpairing erbij te nemen. Enkele andere vrienden die een paar weken eerder geweest zijn hadden dit genomen en dat was meer standaard wat ze erbij kregen.

Sinds men laatste post hier ook nog is 2 zaken bezocht.

Tribeca in Heeze, 19/20 GM 2*:
Topzaak, prijs kwaliteit dik in orde. 270€ all in voor 12 gerechten in de keukenkamer. Super leuk om te zitten met +/- 10 andere mensen aan de toog terwijl ze voor uw neus de gerechten klaar maken. Was een van de betere zaken die ik al is bezocht had.

Rantree in Maastricht, 16/20 GM 1*:
Net van terug, kei toffe locatie op de 8e verdieping van ne toren een paar km voor Maastricht. Ideaal voor als ge een weekendje richting daar gaat. 155€ voor 6 gangen all in met bob arrangement wijn wel. Lekker gegeten, 1 gerecht met rauwe coquille sprong er wel uit! Ook de afsluiter waar ge van zo'n karretje uit 10 verschillende dessertjes mocht kiezen voor bij de koffie was kei leuk. Voor 155€ heb ik al minder goed gegeten, zeker in zaken met zo'n quotering :)

Sinds men laatste post hier ook nog is 2 zaken bezocht.

Tribeca in Heeze, 19/20 GM 2*:
Topzaak, prijs kwaliteit dik in orde. 270€ all in voor 12 gerechten in de keukenkamer. Super leuk om te zitten met +/- 10 andere mensen aan de toog terwijl ze voor uw neus de gerechten klaar maken. Was een van de betere zaken die ik al is bezocht had.

Rantree in Maastricht, 16/20 GM 1*:
Net van terug, kei toffe locatie op de 8e verdieping van ne toren een paar km voor Maastricht. Ideaal voor als ge een weekendje richting daar gaat. 155€ voor 6 gangen all in met bob arrangement wijn wel. Lekker gegeten, 1 gerecht met rauwe coquille sprong er wel uit! Ook de afsluiter waar ge van zo'n karretje uit 10 verschillende dessertjes mocht kiezen voor bij de koffie was kei leuk. Voor 155€ heb ik al minder goed gegeten, zeker in zaken met zo'n quotering :)
Bij Rantree al eens gaan ontbijten voor vaderdag. Uiteraard was dat geen ster voor het ontbijt, maar was toen ook echt goed. Kort erna zijn ze gestopt met hun ontbijt. Maar inderdaad, zeer mooie locatie.

Biertjes waren onbekende pareltjes en zeker de moeite, pasten ook mooi bij de gerechten. Achteraf nog een flesje uit Raf zijn kelder gedronken, heerlijke barrel aged (wel prijzig, maar het was het zeker waard). Eten is zeer goed qua niveau en zeer leuke gerechten. Niveau is niet de absolute top, maar voor 230 euro voor 2 personen (5 gangen) met aangepaste bieren + aperitief en koffie - afsluitende extra niet inbegrepen - was het zeker meer dan zijn geld waard.

Chef is ook 2x een babbeltje komen doen aan tafel, wat ik ook wel kon appreciëren. Je ziet ook het geluk in zijn ogen als de mensen content zijn. Wij gaan zeker nog eens terug!

Volgende ervaring zal nog even op zich laten wachten, want na de aankoop van mijn appartement is de rekening zo goed als leeg. :p

Biertjes waren onbekende pareltjes en zeker de moeite, pasten ook mooi bij de gerechten. Achteraf nog een flesje uit Raf zijn kelder gedronken, heerlijke barrel aged (wel prijzig, maar het was het zeker waard). Eten is zeer goed qua niveau en zeer leuke gerechten. Niveau is niet de absolute top, maar voor 230 euro voor 2 personen (5 gangen) met aangepaste bieren + aperitief en koffie - afsluitende extra niet inbegrepen - was het zeker meer dan zijn geld waard.

Chef is ook 2x een babbeltje komen doen aan tafel, wat ik ook wel kon appreciëren. Je ziet ook het geluk in zijn ogen als de mensen content zijn. Wij gaan zeker nog eens terug!

Volgende ervaring zal nog even op zich laten wachten, want na de aankoop van mijn appartement is de rekening zo goed als leeg. :p

Dan kan je beter via Social Deal, 4 gangen menu voor €27 pp aanschaffen

Zal wel niet hetzelfde zijn als de 5 gangen wss maar voor die prijs…

Dan kan je beter via Social Deal, 4 gangen menu voor €27 pp aanschaffen

Zal wel niet hetzelfde zijn als de 5 gangen wss maar voor die prijs…
Mjah had het ook zien passeren, gingen binnenkort misschien nog is teruggaan. :)

Ik ben wel zo iemand die altijd de meest uitgebreide optie op de kaart pakt, met alles erop en eraan. :p

Dit weekend gaan eten bij Blanc by Athems in Sint-Truiden.
Beiden de menu gepakt gewoon.

Midden-Oosterse keuken gekenmerkt door zachte smaken. Heb er van genoten! Heel rustig restaurant, ruime tafels, alleen nadeel dat ze zo ruim zijn dat je enorm ver van elkaar zit.
Ze hadden de ruimte redelijk kleiner gemaakt omdat er maar een man of 10-12 zat.
Bediening supervriendelijk, mijn gezelschap kende de eigenaar dus die is ook een babbeltje komen doen. Zeer vriendelijke mensen.

Would recommend. Laatste sterren dat ik gedaan heb was Boran in Knokke en dit was wel een stukje stijver, maar toch wel wat hoger niveau ondanks dat ik fan ben van de Thaise keuken.
Al liggen de prijzen ook ver uit elkaar natuurlijk ook dus ja :)

In de zomer gaan eten in de Tinèlle, lunchmenu was prijs-kwaliteit zeker de moeite. Alleen jammer dat dit menu enkel in de week geserveerd wordt en dat ze tijdens het weekend gesloten zijn.

Jaren geleden met het werk eens in Zilte gaan eten, jammer genoeg kon ik zulke eetervaringen toen nog niet echt appreciëren.

Aantal zomers geleden eens in De Gebrande Winning gaan eten, was wel lekker. Gaan we binnenkort nog eens naartoe.

Ook eens in Taste in Leuven gaan eten, had toen een pairing met sapjes/limonades genomen. Mijn lichaam is gedurende twee dagen goed gereinigd toen. :unsure:

Brasserie Julie (*) in Sint-Martens-Bodegem.

Heel fijne ervaringen achter de rug daar (ook nog voordat het een ster kreeg).
Aanrader in de zomer: buiten zitten is er erg gezellig.

Gisteren nog is bij't Gebaar geweest. Was er al zeker jaartje of 4 ni meer geweest en toen enkel voor een dessert. Ben wel te vinden voor't nieuwe interieur. Voorgerecht had ik die beignet genomen als ode aan t gerecht bij Disfrutar in BCN. Daar heb ik die beignet toen gehad en da was echt één van de dingen die me altijd gaat bij blijven. Bij't Gebaar was hij ook goed maar kwam toch niet in de buurt zoals ze die bij Disfrutar maken :D

Hoofdgerecht was één van de klassiekers daar nl de rundstartaar. Niks op af te keuren! Desserts zijn altijd top bij Rogerke en da was deze keer ook ni anders. We hadden alle drie een ander dessert en t mijne was toch wel het beste vond ik :p Fris, zoet, zuur en niet te zwaar tov die tiramisu en die cacaoboon wat men gezelschap had.

Al bij al blijft t Gebaar toch wel een van de adresjes waar je is MOET gaan eten in Antwerpen, al is het maar om een dessert of pannenkoekske te eten icm ne lekkere koffie :p

Ik ben zo jaloers op jullie, ik heb de voorbije jaren verschillend sterrenrestaurants afgeschuimd in binnen en buitenland maar heb onderweg een vervelende voedselallergie opgelopen. Elke keer dat ik ging eten bij een sterrenzaak werd ik ziek en dit werd enkel erger met de jaren. Mijn vriendin stak dit altijd op het nodige alcohol gebruik bij een wijnmenu maar de laatste keer dat ik het voor heb gehad bij "De Slagmolen" was ik in mijn tournee minerale maand. Toen heb ik zelfs het dessert niet gehaald zonder alles onder te kotsen, redelijk beschamend in een twee sterren zaak. Na verder onderzoek blijkt dat ik ben één van de zeldzame gevallen die een allergie heeft tegen kaviaar, dit is zo zelfdzaam dat ze er een paper over gaan schrijven....

FML!!!

Ik ben zo jaloers op jullie, ik heb de voorbije jaren verschillend sterrenrestaurants afgeschuimd in binnen en buitenland maar heb onderweg een vervelende voedselallergie opgelopen. Elke keer dat ik ging eten bij een sterrenzaak werd ik ziek en dit werd enkel erger met de jaren. Mijn vriendin stak dit altijd op het nodige alcohol gebruik bij een wijnmenu maar de laatste keer dat ik het voor heb gehad bij "De Slagmolen" was ik in mijn tournee minerale maand. Toen heb ik zelfs het dessert niet gehaald zonder alles onder te kotsen, redelijk beschamend in een twee sterren zaak. Na verder onderzoek blijkt dat ik ben één van de zeldzame gevallen die een allergie heeft tegen kaviaar, dit is zo zelfdzaam dat ze er een paper over gaan schrijven....

FML!!!
Makkelijk op te lossen, vragen om de kaviaar weg te laten. Misschien doen ze nog 5 euro van de prijs 😉

Vandaag op uitnodiging in brussel geweest op een event waar de chef van entropy 3 gangen had voorzien.

Entropy is volgens GM ontdekking vant jaar in brussel met 13.5/20. Werken volgend t zero waste principe en zeer veel met groenten. Was het lekker, ja… Zou ik is naar het restaurant zelf gaan, nee 😅 geef mij toch maar de iets klassiekere keuken. Was ook de eerstd keer dat ik zoiets is at op deftig culinair niveau. Doet me qua opzet zowat denken aan graanmarkt 13 in antwerpen. Ik ben misschien niet “woke” genoeg om mout en boekweit te eten in men dessert 😃 de wijnen waren ook opmerkelijk, vooral de dessertwijn want die heb ik zelfs laten staan. Ik zeg ni vaak dat wijn ni te drinken is maar die was echt men ding niet 😅

Makkelijk op te lossen, vragen om de kaviaar weg te laten. Misschien doen ze nog 5 euro van de prijs 😉
I know, maar het is zo ver gekomen dat ik een negative associatie heb met sterrenrestaurants (bepaalde geuren, smaken,..) die me al misselijk zodra ik er binnenwandel. De fun voor zo op restaurant te gaan (en veel geld te betalen) is gewoon weg.

I know, maar het is zo ver gekomen dat ik een negative associatie heb met sterrenrestaurants (bepaalde geuren, smaken,..) die me al misselijk zodra ik er binnenwandel. De fun voor zo op restaurant te gaan (en veel geld te betalen) is gewoon weg.

Wel spijtig want kaviaar is nu niet iets dat van must is voor een goed avondje uit eten 🙂

Terug
Bovenaan