Sterrenrestaurants

Graag wil ik met mijn vriendin naar een goed restaurant gaan in Gent. We zitten in de omgeving van Citadelpark. Zelf heb ik al wel eens een sterrenzaak bezocht, zij nog niet. Het lijkt me wel eens leuk om dat eens samen te doen (vooral de ervaring) in combinatie met bezoek Gent. Welke kunnen jullie aanraden ?
Hier heb ik al gelezen dat Oak en Vrijmoed (maanden van tevoren reserveren) goed aangeschreven staan, al is het moeilijk om er een keuze tussen te maken.

Wij zijn vorige maand gaan eten in Souvenir, zeer lekker. Je kan enkel een vismenu of groentenmenu nemen, geen vlees. Maar zeker aan te raden!
Verder heb je ook nog Publiek in de Ham. Daar ben ik jaren geleden geweest, was ook lekker toen!

Beiden zijn op wandelafstand van het centrum.

Net bij Studio in Maastricht gaan eten. De vorige keer al daar geweest voor ze hun ster hadden en nu teruggegaan. Verdorie dat was opnieuw ontzettend goed. Die Donburi stond toen ook al op de kaart en was fenomenaal en opnieuw geweldig! Dikke aanrader!

De menu:
Gemarineerde zeebaars
Salade van koolrabi, kimchi en oesterblad. Tartaar van de gepekelde buikwand. Avocado. Verjus saus. Cassishout olie.

Kreeft **
Tamarillo. Honingtomaat. Mole van gerookte pepers, blauwe bes en pure chocolade. Antiboise. Kreeftenjus.

Girolles & Australische wintertruffel
Labneh met duxelles. Jus van geitenboter en vermouth. Guanciale. Truffelvinaigrette.

Gepocheerde kabeljauw
Beurre blanc van gerookte boter. Gebakken garnaaltjes. Maitake. Oestermayo. Mierikswortel.

Donburi *
Gelakte Black Angus short rib. Smeltende ganzenlever. Sushi rijst. Saus van katsuobushi.

Reebok van de Veluwe
Rugfilet. Stroganoff van de nek. Baba ganoush. Muhamarra. Tuinboontjes. KaLfsjus met tandoori masala.

Indiase curry ijs
Pistache. Gelei van mandarijn en sake. Salade van nashi peer, rode peper en gember. Kletskop met gezouten cashew en kokos.

Ik zou mijn vrouw eens willen verassen met een etentje in een sterrenzaak, wij zijn van Oostende ik eet wel vegetarisch mijn vrouw die eet alles.

Iemand die mij kan helpen zou wel voor de lunch zijn anders lukt het niet met de kindjes.

Vriendelijke bedankt alsinds.

Ik zou mijn vrouw eens willen verassen met een etentje in een sterrenzaak, wij zijn van Oostende ik eet wel vegetarisch mijn vrouw die eet alles.

Iemand die mij kan helpen zou wel voor de lunch zijn anders lukt het niet met de kindjes.

Vis eet je ook niet? Klinkt misschien als een domme vraag maar ik ken wel wat 'vegetariërs' die dan wel vis eten :biglaugh:
Indien wel denk ik bij Oostende en sterren meteen aan Willem Hiele.

De meeste sterrenchefs zijn ondertussen in staat om iets vegetarisch van niveau op het bord te toveren. Diegenen die het niet willen of kunnen vermelden het op hun reservatiepagina. Ik dacht spontaan aan Hostellerie Le Fox in De Panne (sluit eind september definitief), maar misschien is dat al te ver?

Sel Gris tss Heist en Duinbergen, lunch aan €65 en prijs kwaliteit zeer goed!

Beetje laat, maar eind vorig jaar naar Le Chalet De la Foret geweest. Het Forêt menu – Five courses was gewoon sublie. Wel spijtig dat je geen vrije keuze had in de drank omdat dit deel uitmaakte van de ervaring.

Onlangs op verlof in frankrijk nog naar een zaak geweest met een michelinster (feitelijk zonder dat we het wisten) maar ik verschoot wel van de prijzen. Spotgoedkoop, quasi zelfde prijsklasse dan een brasserie hier in belgie.
https://www.lacassolettevence.com/menu
https://guide.michelin.com/be/nl/provence-alpes-cote-dazur/vence/restaurant/la-cassolette
Volgens de link die je doorgeeft toch geen ster?
Wel interessant, ik zit begin september in die regio :thumb:

Als je vergelijkt met de twee restaurants in de buurt die wel een ster hebben (Le Saint-Martin & Alain Llorca) liggen de prijzen al heel wat anders.

Doorgaans eet je in Frankrijk wel wat goedkoper maar dat verschil zal voor sterrenzaken inderdaad wel wat kleiner zijn is mijn ervaring.
Binnenkort heb ik ook eentje gepland in Bretagne met 1*, zoveel goedkoper lijkt dat toch niet tegenover gelijkaardige zaken hier.

Vis eet je ook niet? Klinkt misschien als een domme vraag maar ik ken wel wat 'vegetariërs' die dan wel vis eten :biglaugh:
Indien wel denk ik bij Oostende en sterren meteen aan Willem Hiele.
Nee vis eet ik ook niet 😁
Sel Gris tss Heist en Duinbergen, lunch aan €65 en prijs kwaliteit zeer goed!
Zal het eens bekijken merci.
De meeste sterrenchefs zijn ondertussen in staat om iets vegetarisch van niveau op het bord te toveren. Diegenen die het niet willen of kunnen vermelden het op hun reservatiepagina. Ik dacht spontaan aan Hostellerie Le Fox in De Panne (sluit eind september definitief), maar misschien is dat al te ver?
Nee is niet te ver zal het ook eens bekijken merci.

Om onze verloving te vieren zijn wij gaan eten bij Cuines 33 in Knokke. Daar was toen wel nog een lunchmenu, nu precies enkel nog vaste menu (aan 195 EUR pp.) dus wel een pak duurder.

Om onze verloving te vieren zijn wij gaan eten bij Cuines 33 in Knokke. Daar was toen wel nog een lunchmenu, nu precies enkel nog vaste menu (aan 195 EUR pp.) dus wel een pak duurder.
Schoonouders zijn daar geweest een week of 2 geleden. Concept is helemaal veranderd. Ook max 12 personen dacht ik. En idd, serieus duurder geworden, maar wel zeer speciaal.

Als het nog ietsje verder (in afstand, niet zozeer in tijd) mag zijn: in Gent kan ik Vrijmoed aanraden als vegetariër, het groentemenu is echt fantastisch.
+1 voor deze, als je specifiek vegetarisch wil gaan eten zou ik altijd Vrijmoed pakken. Da's vanaf het begin 1 van zijn stokpaardjes geweest.

+1 voor deze, als je specifiek vegetarisch wil gaan eten zou ik altijd Vrijmoed pakken. Da's vanaf het begin 1 van zijn stokpaardjes geweest.
Nog aan het twijfelen tussen boury en de Vrijmoed, het is vooral voor de vrouw en zij is een echte carnivoor voor mij moet er gewoon een vegetarisch optie zijn.

In boury al la carte eten maar staan geen prijzen bij vermeld of wel de lunch menu van 165, bij Vrijmoed was het 90 dacht ik voor de lunch menu.

Wij drinken ook geen alcohol dus dat scheelt ook wel weer aardig wat

Nog aan het twijfelen tussen boury en de Vrijmoed, het is vooral voor de vrouw en zij is een echte carnivoor voor mij moet er gewoon een vegetarisch optie zijn.

In boury al la carte eten maar staan geen prijzen bij vermeld of wel de lunch menu van 165, bij Vrijmoed was het 90 dacht ik voor de lunch menu.

Wij drinken ook geen alcohol dus dat scheelt ook wel weer aardig wat
Ik zou nooit a la carte eten in een restaurant van die categorie. Je gaat u blauw betalen.. Hoofdgerecht zal u waarschijnlijk meer kosten dan een volledig menu of toch niet veel schelen.

Bij Vrijmoed is het gewone menu ook fantastisch éh, alleen is hij één van de eerste chefs die echt heel hard hebben ingezet op een "volwaardig" vegetarisch menu ipv puur te gaan werken met iets dat het andere vervangt. Boury kan ik geen oordeel over vellen.

Terug
Bovenaan