Sterrenrestaurants

Vorige week in Le Pristine verzeild geraakt.
Heel fijn gegeten.
In tussentijd ook nog een Julien (lievegem) en Heritage (Gent) meegepikt.

Hoe was Julien? Al regelmatig gepasseerd maar er nog nooit aan toe gekomen om dat uit te proberen...

Hoe was Julien? Al regelmatig gepasseerd maar er nog nooit aan toe gekomen om dat uit te proberen...
Disclaimer, ik ben er geweest toen het nog bistro julien was, maar afgaand op zijn menu is het niet echt veranderd.

Ik vond het heel erg goed en je voelt gigantisch de ambitie die ze hebben om 1 (of meerdere) sterren te halen.

Keuken: top, heel verfijnd, al vond ik het enige nadeel dat hij soms één smaak te veel laat terugkeren in alle gangen. Bij ons was dat Ras Al Hanout dat in elke gang terugkwam, dus dat hebt ge wel gezien na een tijd. Als ik nu zijn menu zie is hij daarin wel gebeterd.

De bediening was iets minder, héél erg jonge ploeg waar de vrouw/vriendin van de chef de leiding heeft. Ook hier merk je ambitie, maar je kan van iemand van 25 (toen) niet verwachten dat ze de métier hebben van iemand die al 20 jaar meedraait. Alleen hadden ze helaas geen ervaren aanwezigheid in de zaal om dat op te vangen. Daardoor links en rechts wat steken laten vallen qua opvolging van de drank etc.

Drankkaart was nog in opbouw, ze kunnen ook financieel nog geen gigantische kelder aanleggen vermoed ik. Suggestiewijnen waren ok zonder uitspringers. De sapjes van mijn vrouw waren wel heel lekker.

Kortom, zeker eens doen als je het traject wil meevolgen van begin tot aan 1 of 2-sterren restaurant. 1 halen ze sowieso en ik denk/hoop dat hun ambitie daar niet gaat stoppen. Staat hier binnenkort weer op de agenda :)

Vrijdag in Dim Dining gegeten in Antwerpen.

Aziatisch is zeer ongebruikelijk voor mij, maar het was op uitnodiging, dus graag op ingegaan. 10 gangen menu genomen met non-alcoholische pairing (ik moest nog ergens acte de presence geven daarna dus de sake was geen goed idee 🙂).

Ik vond het alleszins een heel leuke ervaring. Lekkere gerechtjes, heel fijn afgewerkt en gepresenteerd, drank was niet altijd 100% mijn ding maar paste er op zich wel goed bij. Toch van genoten!

Ik vind Dim Dining echt fameus qua prijs. Als ik ga wil’k ook gewoon full all in gaan en dan ben’k zeker 330-350 kwijt. Da zijn 2* prijzen 😅 wil er wel is graag gaan, daar ni van 😃

Ik vind Dim Dining echt fameus qua prijs. Als ik ga wil’k ook gewoon full all in gaan en dan ben’k zeker 330-350 kwijt. Da zijn 2* prijzen 😅 wil er wel is graag gaan, daar ni van 😃

Ja, denk dat we aan 550+ zaten en mijn tafelgenoot nam de pairing niet (dronk een tweetal glazen wijn), anders zaten we idd nog een stukje hoger.

Beetje decadent maar ik ga het niet afslaan als het me wordt aangeboden 🙂

Net bij De Fakkels gaan eten. Is geen ster, maar wel wat "chiquer". Beetje traditioneel, maar wel heel lekker. Alleen gingen de gangen wel wat traag voor mij persoonlijk. De zaak is sinds maart overgenomen door een jonge chef. Waar het restaurant is, is het ouderlijk huis van mijn schoonpa, dus ook wel leuk om te zien waar mijn vrouw een kleine periode van haar kindertijd heeft doorgebracht.

Bar Bulot in Antwerpen nog is gedaan. Schoon weer dus buiten op’t terras gezeten. Heerlijk op die binnenkoer.

Eigenlijk als’t Bar Bulot days zijn een no brainer om is te doen. 59€ voor een 3 gangen menu (asperges, steak tartare en dame blanche) inc 2 glazen wijn of 2 biertjes. Gewoon lekker klassiek maar altijd dik in orde! Eet dat in een random brasserie en ge zit ook bijna aan dat bedrag.

Bij JEFF geweest in Diepenbeek.
Kok heeft nog bij vivendum gewerkt.
Is geen ster, maar een gezellig klein zaakje, goede prijs en lekker eten.

Vorig weekend m'n verjaardag gevierd bij Sel Gris. Het was nu weer even geleden dat we er nog geweest waren, maar blijft toch één van mijn favoriete adressen. Het stelde niet teleur!

@EvilTwin was ook mee :)

Echtgenote wordt in nazomer 40 en we zijn ook 15 jaar getrouwd - mag dus zeker gevierd worden.
Alvast een plekje gereserveerd bij de slagmolen, stond al lang op het “to do” lijstje dus dat wordt leuk aftellen

Echtgenote wordt in nazomer 40 en we zijn ook 15 jaar getrouwd - mag dus zeker gevierd worden.
Alvast een plekje gereserveerd bij de slagmolen, stond al lang op het “to do” lijstje dus dat wordt leuk aftellen
Ik vond die fantastisch goed, ga je je zeker niet beklagen!

Zaterdag Carcasse gedaan in Koksijde. Ontzettend lekker gegeten, echt van het beste vlees dat ik ooit geproefd heb. Maar prijzig! All-in (wijnen incluis) kwamen we aan 250 euro pp.

Maar als vleesliefhebben kom je hier echt enorm aan je trekken.
Zéér goede side dishes ook.

Zaterdag Carcasse gedaan in Koksijde. Ontzettend lekker gegeten, echt van het beste vlees dat ik ooit geproefd heb. Maar prijzig! All-in (wijnen incluis) kwamen we aan 250 euro pp.

Daar zou ik ook wel eens willen gaan eten.

Hoe was de wijnkaart daar?
Carcasse staat op mijn lijstje om eens te doen. Ik ben echter al enkele keren naar Gillis geweest (Gent) wat een zeer gelijkaardig restaurant is en een waar paradijs voor een wijnliefhebber, en ik heb schrik om bij Carcasse op mijn honger te blijven zitten :p

Carcasse staat op mijn lijstje om eens te doen. Ik ben echter al enkele keren naar Gillis geweest (Gent) wat een zeer gelijkaardig restaurant is en een waar paradijs voor een wijnliefhebber, en ik heb schrik om bij Carcasse op mijn honger te blijven zitten :p
Redelijk uitgebreid. We hebben er een Barolo en Chateau Le Crock genuttigd.
Je gaat niet teleurgesteld zijn.

Gisteren Oak gedaan met 3 vaste restaurantvrienden :)

Ik heb weinig referentie want eigenlijk eerste keer in een sterrenrestaurant, maar mijn verwachtingen werden absoluut wel waargemaakt. Gezellige sfeer, goede bediening, enthousiaste sommelier die het allemaal smakelijk kon uitleggen. HEEL lekker gegeten, van de amuses tot het dessert heeft eigenlijk alles me enorm gesmaakt. Alles goed op smaak, mooi gepresenteerd, genoeg/niet te weinig/niet te veel.

Voor herhaling vatbaar!

Ik heb eventjes gezocht in dit topic naar reviews van Oak, aangezien ik er heb gereserveerd voor in de herfstvakantie. Hopelijk kom ik dan met hetzelfde gevoel naar buiten als u, 't klinkt als een geweldige ervaring!

Aja trouwens, Gillis is ook een toprestaurant en dat heb ik ook al een paar keer gedaan maar Carcasse is qua hele vlees belevenis nog enkele niveaus hoger.

De 5-gangen menu genomen? Wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Terug
Bovenaan