Twee van zijn kortverhalen blijf ik de beste literatuur vinden namelijk: ‘de marathon ‘ en ‘vlucht naar de top’

Die zou ik niet echt als kortverhalen omschrijven, eerder als novella's. De marathon keek ik echt naar uit en vond het begin heel goed, maar op het einde was het precies wat teleurstellend. Was het einde dat je al verwachtte sinds pagina 10 ofzo.
 
Afgelopen maanden heb ik culo en billy summers gelezen.

Culo 7/10, was eens wat anders, leuke eraan dat je ook het perspecief van de hond hebt. Maar hij heeft betere boeken.

Billy summers 8,5/10, halfweg zat ik en toen had ik ff het gevoel van waar wilt hij nog heel dit boek naartoe. En toen gebeurde er iets onverwachts en heb ik de rest van dat boek vlot uitgelezen.

Ben nu begonnen met het instituut maar hier geraak ik moeilijk in. Mss omdat ik door onze verhuis ook wat minder tijd heb om frequent te lezen.
 
Ben nu begonnen met het instituut maar hier geraak ik moeilijk in. Mss omdat ik door onze verhuis ook wat minder tijd heb om frequent te lezen.
Het begin van het instituut was wat saai (King wou allicht de lezer later kennis maken met de personages). Het wordt interessanter en boeiender naarmate het verhaal vorderde. Zeker de moeite waard
 
Begonnen met Needful Things (De Noodzaak). Stond al lang op m'n lijstje :)
Ik heb ooit een volle dag in een bibliotheek gezeten en Needful Things uitgelezen (spijbelen is stout, kinders!) en daarna eigenlijk de ene na de andere King uitgelezen. Ik ben vooral in voor zijn echt dikke tomen (It, The Stand) omdat je daarna echt zo precies uit een boeken-reverie komt en je weer even moet wennen aan niet meer in King-country bent.
 
Zie ik daar een hardcover van de wind door het sleutelgat? 😱

Klopt, zowel de Engelse als Nederlandstalige versie.
Was toevallig de Donkere Toren aan het lezen toen dat boek werd uitgebracht, en wou niet wachten op de vertaling.
Nadien wel de NL versie gekocht omdat die mooi in het rijtje past bij de andere uitgaves van de DT.
 
Terug
Bovenaan