Timberwinter
Well-known member
Ik lees nochtans dat mensen perfect Elden Ring, Spider-Man, … kunnen spelen. Hoezo is die dan niet krachtig genoeg?Daar is het net niet krachtig genoeg voor. Ik heb het als emulator en voor indies gekocht.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik lees nochtans dat mensen perfect Elden Ring, Spider-Man, … kunnen spelen. Hoezo is die dan niet krachtig genoeg?Daar is het net niet krachtig genoeg voor. Ik heb het als emulator en voor indies gekocht.
Ik lees nochtans dat mensen perfect Elden Ring, Spider-Man, … kunnen spelen. Hoezo is die dan niet krachtig genoeg?
LOLDaar is het net niet krachtig genoeg voor. Ik heb het als emulator en voor indies gekocht.
Tuurlijk perfect mogelijkIk lees nochtans dat mensen perfect Elden Ring, Spider-Man, … kunnen spelen. Hoezo is die dan niet krachtig genoeg?
En volgens die logica zou Playstation ook geen games kunnen spelen omdat het niet op Windows draait?Natuurlijk, maar er is een reden dan een game pc gewoonlijk windows OS heeft.
En volgens die logica zou Playstation ook geen games kunnen spelen omdat het niet op Windows draait?
.

-Batterijduur hangt enorm af van welke game, hoe zwaarder de game in grafische pracht hoe minder uw batterijduur.Ik ben enorm aan het twijfelen om een Steam Deck te kopen "als nieuwjaarscadeau voor de kindjes"![]()
![]()
Maar ik vraag me enkele dingen nog af:
- Hoe zit het met de batterijduur? Hoelang kan je aan 1 stuk gamen voor je terug moet opladen, en hoelang duurt dat laden dan?
- Hoe zit het qua savegames? Worden die via Steam online opgeslagen, of moet ik ze telkens overzetten via een sd-card als ik op m'n PC verdergespeeld heb? (Ondersteunt die usb-otg?)
- Kan je daar ook games op spelen via de Epic store, of enkel Steam? (Ik heb meer games op Epic aangezien die constant gratis games uitdelen, en ik denk ook bvb aan Fortnite)
- Kan je daar ook andere games op installeren? (Bvb oudere games die ik ooit op CD/DVD gekocht heb en geript heb naar een .ISO)
- Werkt de nieuwe Witcher 3 daar deftig op?
En de grootste vraag van al, is het zijn prijs waard?
ik had die binnen de 5 dagen.
En qua games. Je gaat niet weten waar eerst te beginnen. En dan nog kiezen welke console je erop wil spelen. Ongelofelijk leuk ding

Ik veronderstel emulators.Ja idd, kheb me intussen (mede dankzij de winter sales) al een nest games gekocht ook..
Wat bedoel je met het vetgedrukte?![]()
Ik heb al heel wat uiteenlopende ervaringen gelezen. Denk dat je best per game opzoekt via steamdeck fora en subreddit. Kan me niet meer herinneren welke game maar al gelezen van 3uur plus etc..Iemand een idee hoe lang het duurt om een shader cache op te bouwen voor een niet steam spel en waar die dan staan?
En wat de performance hit is? Elk spel dat met Vulkan draait doet dat, dus elk game in steam OS met proton ook. Maar vind daar niet heel veel info over.
Ik heb al heel wat uiteenlopende ervaringen gelezen. Denk dat je best per game opzoekt via steamdeck fora en subreddit. Kan me niet meer herinneren welke game maar al gelezen van 3uur plus etc..
Ik heb de 512gb versie besteld. En een SD kaart van 512gb nog apart gekocht.Welke versies bestellen jullie dan? Ik heb mijne 512Gb 2de hands voor een goede prijs. Maar zou vandaag waarschijnlijk een 64Gb nemen en er onmiddellijk een 1TB SSD insteken...
Ben nieuw erin, mijn laatste game pc was een AMD R5 3600 icm GTX1080Ti, wat toch al even geleden is.
Ben benieuwd hoe dat dan verloopt voor de games die je buiten steam launched. Omdat ik voor Wolfenstein bvb niets gezien heb en dat draaide ook vanaf minuut 1 smooth bvb.

Ik heb de 512GB genomen. Omdat ik zelf niet echt wil tinkeren aan de SD en dan heb ik meteen genoeg opslag ook.Welke versies bestellen jullie dan? Ik heb mijne 512Gb 2de hands voor een goede prijs. Maar zou vandaag waarschijnlijk een 64Gb nemen en er onmiddellijk een 1TB SSD insteken...
Ben nieuw erin, mijn laatste game pc was een AMD R5 3600 icm GTX1080Ti, wat toch al even geleden is.
Ben benieuwd hoe dat dan verloopt voor de games die je buiten steam launched. Omdat ik voor Wolfenstein bvb niets gezien heb en dat draaide ook vanaf minuut 1 smooth bvb.
Ik heb de 512gb versie besteld. En een SD kaart van 512gb nog apart gekocht.
Ik wist niet dat je de interne SSD kon vervangen.
M'n game PC heeft nog een i7-3770 en GTX970
Zijn er btw interessante sites of fora om te volgen voor tips&trics, aan te raden games, hacks,...?
Daarnet mail gekregen. Track&trace GLS zegt "vrijdag, 06/01/23, 06:01 - Uw zending is aangekomen leveringsdepot België"
Hopelijk vandaag in huis![]()
.#!/bin/bash
# comments start with a '#"
# SET PASSWORD
my_password='TypeHereYourSudoPassword'
# INVOKE sudo WITH PASSWORD
echo "$my_password" | sudo -S su;
sudo systemctl enable sshd.service
sudo systemctl start sshd.service
#!/bin/bash
# comments start with a '#"
# SET PASSWORD
my_password='TypeHereYourSudoPassword'
# INVOKE sudo WITH PASSWORD
echo "$my_password" | sudo -S su;
sudo systemctl stop sshd.service
sudo systemctl disable sshd.service
) doe ik er zelf ook niet mee.Thx! Straks/morgen alles eens op het gemak uitzoeken.Heb ook deze combinatie, kan er voorlopig mee uit de voeten, maar door emulatie en games begint het toch voller te raken. Mss moet ik maar even stoppen met games erop te zetten.
Youtube will be your best friend.
Aan te raden:
- In developer mode wifi energy management uitzetten
- Decky voor plugins (VibrantDeck, ProtonDB badges, PowerTools (kan je SMT/cores uitzetten), CSS Loader als je uiterlijk wil veranderen...
- Emudeck voor emulatie
- Heroic voor Epic, GOG store etc
- Evt Lutris, maar voor Epic en GOG werkt Heroic wel goed
- ProtonUp-Qt om extra proton versies te installeren (Proton-GE bvb), hiermee kan je dan 'DXVK_ASYNC=1 %command%' als opstart commando meegeven bij niet-steam games, dan wacht het spel niet op de shaders en vult die achteraf in. Kan hier en daar een visuele glitch opleveren, maar smoother overall.
Om bestanden van en naar de deck te kopieren, gebruik ik gewoon sFTP.
Om SSH te starten:
ssh_start.sh
Code:#!/bin/bash # comments start with a '#" # SET PASSWORD my_password='TypeHereYourSudoPassword' # INVOKE sudo WITH PASSWORD echo "$my_password" | sudo -S su; sudo systemctl enable sshd.service sudo systemctl start sshd.service
Om SSH te stoppen:
ssh_stop.sh
Code:#!/bin/bash # comments start with a '#" # SET PASSWORD my_password='TypeHereYourSudoPassword' # INVOKE sudo WITH PASSWORD echo "$my_password" | sudo -S su; sudo systemctl stop sshd.service sudo systemctl disable sshd.service
Deze scripts executable maken en voldoende rechten geven, linken naar desktop en good to go.
In bvb Filezilla connecteer je dan met:
Protocol: SFTP - SSH File Transfer Protocol
Host: steamdeck
Port: 22
Logon Type: Normal
User: deck
Password: YourSudoPassword
Veel meer dan dit (en gamen) doe ik er zelf ook niet mee.