Steam Deck | handheld van Valve

Ik heb de 512GB versie, ook occasie gekocht. Er lag al een beschermlaag op het scherm van de vorige eigenaar.
Zou dat nu voor meer glare kunnen zorgen? Dan zou dat ook jammer zijn van dat etched scherm.

Verder wreed content van. Kwam ook met een silicone protector, maar die heb ik er van gehaald. Ligt imo beter in de hand zonder zo'n sleeve.
En ik heb nochtans grote handen. Spande ook wat in de carry case, en ik was er niet gerust op.

valve heeft dan wel een enorme community en eigen store. Lijken me ook wel pluspunten. Alle games worden geoptimaliseerd voor de deck of mensen zorgen er wel voor dat het werkt. Geef mij maar het originele. De steam menus zijn ook zalig om in te werken. Benieuwd of dat op een windows tablet ook allemaal zo vlot werkt of meer een opdracht is. Maar wel goed dat er concurrentie komt dat kan alleen maar goed zijn.
Veel games bollen niet goed? VEEL games bollen heel goed op de deck. Als je net degene eruit haalt die niet goed werken tja..
Begrijp mij niet verkeerd. Ik vind de SD ook een goed toestel. Er zijn inderdaad games die er goed op werken zoals Elden Ring, of Spider-Man helemaal open world zonder enig probleem. Beetje weird dat een paar andere niet werken.

Ik zie niet in waarom windows vierkant zou werken op die asus? Er zijn andere handhelds die op windows werken zonder problemen. Naam ontgaat mij even.

Maar ik ga die asus verder volgen en als de prijs ongeveer dezelfde is dan ga ik toch wrs overschakelen (als de reviews goed zijn)

Ik heb de 512GB versie, ook occasie gekocht. Er lag al een beschermlaag op het scherm van de vorige eigenaar.
Zou dat nu voor meer glare kunnen zorgen? Dan zou dat ook jammer zijn van dat etched scherm.

Verder wreed content van. Kwam ook met een silicone protector, maar die heb ik er van gehaald. Ligt imo beter in de hand zonder zo'n sleeve.
En ik heb nochtans grote handen. Spande ook wat in de carry case, en ik was er niet gerust op.

Als dat glas is dat erop ligt, dan haalt dat de matte werking onderuit. Je hebt dan een waziger beeld dat terug spiegelt. Ik gebruik mijne zonder screenprotector.

Heb daar wel een sleeve rondzitten, vind dat net beter qua grip. Mijn carry case is daar onderhand op uitgezet heb ik de indruk.

De deck is een goed apparaat, games die ik wil spelen draaien er wel vlot op. Tripple A games begint wel een dingetje te worden idd, jammer, maar ik snap dat wel voor een mobile device.

Content van de aankoop. Vooral voor het emulatiegedeelte dan toch.

Streamen van PS5 krijg ik hier maar niet deftig. Al verschillende wifi-kanalen geprobeerd en heb steeds teveel lag of het beeld dat te traag inlaadt :(

Streamen van PS5 krijg ik hier maar niet deftig. Al verschillende wifi-kanalen geprobeerd en heb steeds teveel lag of het beeld dat te traag inlaadt :(
krijg je ook niet aan de gang, ik had in de tijd hetzelfde probleem met de Vita dat was dan nog van Sony zelf.
Er zal altijd lag op.

Ironisch genoeg als ik van Steam zelf stream naar mijn SD is er geen probleem.... :lol:

krijg je ook niet aan de gang, ik had in de tijd hetzelfde probleem met de Vita dat was dan nog van Sony zelf.
Er zal altijd lag op.

Ironisch genoeg als ik van Steam zelf stream naar mijn SD is er geen probleem.... :laugh:
Via smartphone en de PS Vita ging het hier altijd perfect.
En bij @Xerpes werkt het via Steam Deck ook perfect.

Een replay begonnen van Sleeping Dogs, wat een prachtig spel is dat toch. Unplayable op de SD volgens Steam, maar loopt nochtans heel goed. Heel af en toe een crash weliswaar.

Werkt hier toch perfect, maar PS5 games speel ik precies toch liever op groot scherm.
Dus dat is iets dat ik uiteindelijk niet gebruik.

2 maanden verder en ik gebruik hem elke dag meer en meer.
Ondertussen weer hooked op Slay the Spire. fps gelocked op 40 en helderheid heel laag gaat de batterij enorm lang mee.
Ik overdrijf niet als ik zeg dat +9u zeker haalbaar is voor deze game.

Ik ga ook XCOM2 eens proberen, dat zal vast een zwaardere impact hebben

2 maanden verder en ik gebruik hem elke dag meer en meer.
Ondertussen weer hooked op Slay the Spire. fps gelocked op 40 en helderheid heel laag gaat de batterij enorm lang mee.
Ik overdrijf niet als ik zeg dat +9u zeker haalbaar is voor deze game.

Ik ga ook XCOM2 eens proberen, dat zal vast een zwaardere impact hebben
Goh niet direct
Ik heb al Marvel's Midnight Suns en Age of Wonders 4 gespeeld op de SD valt allemaal heel goed mee.
XCOM 2 is wat ouder dan deze games dus ik denk dat de impact niet enorm veel gaat zijn.

XCOM 2 speelt ok, maar laadtijden zijn best zwaar als je van een desktop komt. Motiveerde hier alvast niet om tot een endgame te pushen, waarbij het spel meer en meer vraagt van uw systeem.

Steamdeck en Steamdock besteld op 12 juni en vandaag een e-mail dat beide verzonden zijn. Dat is rap, nog mensen die hem/haar snel hadden?

Neef had hem op 2 dagen. Depot is in NL dus kan snel gaan. Zowel mijn Link, Controller en Index waren allen op geen week gearriveerd.

Whoe-hoe, aangekomen ikke blij ventje zijn. 😀 Er zit zelfs een klein zwart doekje bij waarop staat *Steam Deck* om mijn tranen van blijdschap weg te vegen. 🙂

Laatst bewerkt:
Iemand ervaringen met Cyberpunk 2077 op de Steam Deck? Zie dat deze terug in sale staat op Steam en ik lees dat deze in het algemeen beter loopt, maar vind nogal uiteenlopende ervaringen op de Deck.

Ik denk dat niet erg geoptimaliseerde AAA games, over het algemeen best te ontwijken zijn tenzij je echt geen andere keuze hebt dan de Steam Deck.

Dat gezegd zijnde.. looks pretty good?

Nog mensen die problemen hadden met het verbinden van een Sony hoofdtelefoon via bleutooth, met dfe steamdeck?
Heb hier een Sony WH-XB910N en krijg deze maar niet verbonden met mijn steamdeck.

Ik zou graag een handheld kopen omdat ik geen game pc meer heb, maar ik twijfel tussen Switch of steamDeck...
Kunnen mensen die zelf hebben getwijfeld of beide systemen hebben/hadden me wat advies geven?

Ik zou graag een handheld kopen omdat ik geen game pc meer heb, maar ik twijfel tussen Switch of steamDeck...
Kunnen mensen die zelf hebben getwijfeld of beide systemen hebben/hadden me wat advies geven?
Steam Deck kan in se Switch games spelen so... :unsure:

Ik speel zelf veel liever met een Steam Deck. Veel meer opties, veel meer games, veel goedkopere games ook.
Ligt imo beter in de hand, betere performance. Switch is ook bijna end of life.

Terug
Bovenaan