Start Wielerseizoen 2024

Nou nou.

We kennen Patrick al langer dan vandaag natuurlijk, dus we weten hoe hij is. Wat mij betreft heeft hij gewoon gelijk. Vooral deze sectie vind ik grappig:

"Wat de gevoelens van meneer Lefevere ook zijn, het is onaanvaardbaar om ons privéleven zo aan te vallen", begint de Française haar statement.

Als één van uw grootverdieners totaal niks meer presteert, mag daar best kritiek op komen van uw grote baas.
Dus als uwen baas morgen in HLN laat optekenen: "Pinkman zuipt teveel, enfin 'k snap het wel hij ligt onder de sloef van zijn madam die ne slechten invloed heeft op hem, maar met zijn dikke pré kan het eigenlijk niet!" zou jij dat ok vinden? :wtf:

We kennen Patrick al langer dan vandaag is ook maar slap, dat maakt het niet ok. Wat hij hiermee hoopt te bereiken is mij ook een compleet raadsel... het is niet dat hij dit vorig jaar ook al niet gedaan heeft. Dat heeft toen veel resultaat gehad... :unsure:
En zo zie je maar... een people manager is er ook niet aan verloren gegaan. Eerder een one trick pony die net maar die ene manier heeft om te trachten van mensen op scherp te zetten: schofferen! Eigenlijk is PatLef toch de Vlaamse Jeremy Clarkson? Om de zoveel tijd eens wild om zich heen schoppen, alleen heeft PatLef het verstand/fatsoen om geen minderhedengroepen te schofferen. Of het schofferen van één van de leading lady's in het dameswielrennen (TdF: Femmes) nu zo'n goeie zaak is, is wel nog maar de vraag...

Dit wordt in Vlaamse pres natuurlijk weer geframed in het voordeel van "The Godfather" maar het feit dat dit soort dossiers de laatste jaren toch wel blijft opstapelen doet toch min of meer vermoeden dat het écht niet altijd en alleen aan de renners zelf ligt.

Ochja, Julian zal er met zijn palmares en dikke pré geen pintje minder voor gaan drinken vermoed ik :tongue:

Blijkt dat het al redelijk oud nieuws is. Ging over een gesprek eind 2022. Vorig jaar zou er dus geen probleem zijn geweest. Nu op die manier zoiets zeggen is niet goed natuurlijk of het nu recent was of in 22.

Blijkt dat het al redelijk oud nieuws is. Ging over een gesprek eind 2022. Vorig jaar zou er dus geen probleem zijn geweest. Nu op die manier zoiets zeggen is niet goed natuurlijk of het nu recent was of in 22.

Ik vind dat hij een punt heeft dat de timing belangrijk is, maar dat zijn woorden zoveel anders klinken in een vertaling naar het Engels dan het Nederlands ga ik (in tegenstelling tot sommige dingen in het verleden) hier wel echt niet mee akkoord.

Hij zal toch meer en meer moeten gaan opletten met zo een dingen te zeggen, hij heeft in het verleden er al problemen met sponsors (Lidl toen) mee gekregen (toen wel niet geholpen door slechte vertalingen imo).

Die geruchten doen toch al langer de ronde dat Alaphilippe nogal graag ene drinkt (werd dit ook niet hier op het forum ook beweerd?)
Meer als één ook. Is in het peloton toch geweten dat hij heeft een alcohol probleem heeft/had. 's Avonds voor een wedstrijd wegsluipen om nog een zwaar biertje te gaan drinken bv.
Hopelijk kan hij er af blijven nu.

Het is altijd al Lefevre zijn stijl geweest, of is het slim is, is natuurlijk iets anders.

Laatst bewerkt:
Goh altijd zijn stijl. Ik herinner me dit toch niet van in de tijd van Boonen. Die heeft ook jaren niks gedaan gekregen en die had op een bepaald moment ook een ferme cocaine probleem (3x betrapt geweest!).

Efkes nuanceren want ik heb mij precies niet duidelijk genoeg uitgedrukt of sommige hebben dat hier precies verkeerd geïnterpreteerd: ik heb het enkel over de INHOUD van wat Patrick heeft gezegd. Daar heeft hij dus gewoon gelijk wat mij betreft.

De woorden van Patrick worden trouwens serieus opgeblazen want zijn oorspronkelijk interview is lang niet zo aanvallend als wat de media er weer van maakt. Er wordt hem gevraagd naar wat de redenen zijn van Julians mindere prestaties en hij zegt hier letterlijk op: "o.a. te veel feestjes, te veel alcohol". Is imo meer de feiten benoemen en komt imo niet echt over als een uithaal naar de persoon van Julian zelf. Dat sloef gedeelte is inderdaad iets dat hij beter niet had gezegd, maar voor de rest zegt hij mijn inziens niks verkeerd.

Dat je zoiets beter binnenkamers houdt is uiteraard waar logischerwijs, maar vandaar dat ik dus aanhaalde dat we de Patrick al langer kennen dan vandaag.

Ik vind niet dat Patrick veel verkeerd gezegd heeft. Het is/was één van hun beste renners onder een duur contract die al lange tijd niet presteert. Als zijn mening daarover gevraagd wordt mag dat wel eens uitgelegd worden. Volgend jaar kan hij bij een Franse ploeg aan uitbollen.

Dat van die sloef, dat was wat minder galant maar misschien is het ook gewoon de waarheid :biglaugh: .

Dat van die sloef, dat was wat minder galant maar misschien is het ook gewoon de waarheid :biglaugh: .

Dat bevestigd Marion alvast wel door op X uit te halen naar hem.

Ik zie weinig verkeerd met zeggen waar het schort of heeft geschort. Dat van wie de broek draagt is misschien minder verstandig, maar op zich ook niks heel erg :p

Laatst bewerkt:
het wordt misschien ook tijd dat die rennersvrouwen zich wat minder met de koers bemoeien.
Heeft Ala zelf geen mond meer?

Een werknemer neemt zijn partner toch ook niet mee naar zijn werk of evaluatiegesprekken?

het wordt misschien ook tijd dat die rennersvrouwen zich wat minder met de koers bemoeien.
Heeft Ala zelf geen mond meer?

Een werknemer neemt zijn partner toch ook niet mee naar zijn werk of evaluatiegesprekken?
Ik verwacht van mijn werkgever dan ook wel dat hij zich focust op mijn gedrag en mijn prestaties, en mijn vrouw daar niet in betrekt...

"Patrick zegt gewoon luidop wat hij denkt en wat veel mensen om jou heen ook denken. Hij betaalt zijn renner een fortuin, en dan is die ook wat verschuldigd aan zijn baas. Zo werkt het"

Da's dus de vrouw van Philippe Gilbert hé, de man die 3 jaar lang niets gepresteerd heeft bij Lotto en tijdens die 3 jaar zo een slordige 4M euro heeft opgestreken. Wat een mop zeg.

Da's dus de vrouw van Philippe Gilbert hé, de man die 3 jaar lang niets gepresteerd heeft bij Lotto en tijdens die 3 jaar zo een slordige 4M euro heeft opgestreken. Wat een mop zeg.
We gaan dat nu toch niet vergelijken zeg? Gilbert was 37 toen hij daar tekende. Dat Lotto zo zot is om daar nog 4M voor te betalen is toch totaal niet te vergelijken met een renner die in zijn prime zou moeten zijn die al onder contract lag.

Verder gaat het toch vooral over Marion en niet over Julian. Dus wat Gilbert hiermee te maken zou hebben snap ik in de eerste plaats al niet.

We gaan dat nu toch niet vergelijken zeg? Gilbert was 37 toen hij daar tekende. Dat Lotto zo zot is om daar nog 4M voor te betalen is toch totaal niet te vergelijken met een renner die in zijn prime zou moeten zijn die al onder contract lag.
Dit dus. Dat zijn Johnny nog een laatste dienst wilde bewijzen aan zijn poulain Gilbert en dat dit aanvaard werd, is op conto van Lotto te schrijven.

Verder Patje gonna Patje zeker. 't Staat al even in de sterren geschreven dat Alaphilippe na dit jaar verkast en ergens een dik contract zal gaan tekenen waarmee hij op zijn lauweren kan rusten. Hij wil de boel nog eens op scherp zetten. Julian kan dan hopelijk binnen enkele weken met het vingertje op de lippen over de meet komen en voilà, iedereen content.

Maar kijk, Marionnetje zou tegen mij gewoon alles mogen zeggen. Gaarne lig ik daar onder (de sloef). :shy:

Tcho ja... hoeveel liggen er wel niet onder de sloef? Veel meer dan dat er zelf zouden toegeven alleszins :tongue:
Iedere man. Diegenen die zeggen van niet, beseffen het gewoon nog niet :tongue:

En ja, wat publieke ruzies tussen WAGs, dat is wat het wielrennen nog miste :cool:

Ik verwacht van mijn werkgever dan ook wel dat hij zich focust op mijn gedrag en mijn prestaties, en mijn vrouw daar niet in betrekt...

Niet dat je ongelijk hebt en het is sowieso weer een storm in een glas water.

maar de je kan de job van topsporter niet vergelijken met die van de normale mens.
Als je bvb. niet deftig kan presteren op je werk en de reden waarom is bekend bij de werkgever en hij denkt dat hij er iets kan aan doen (alcoholverslaving, een terroriserende vrouw, Beyondgamingverslaving ,gokverslaving, ... ) , zal je daar ook zeker op aangekaart worden op je werk.

Dat is wat Lefevre hier dus doet en denkt hij zegt dat de schuld dus ligt bij de vrouw.
Dan moet hij dat toch aankaarten, natuurlijk niet in de media maar misschien hadden ze het ervoor al eens persoonlijk gezegd en dat zonder effect. Dan is Lefevre zeker niet verlegen omdat in de media te verkondigen als het op de gewone manier niet kan.

Als er geen verbetering komt zal je ontslagen worden, aangezien het hier om een miljoenencontract ging en met iemand die hij ervoor een succesvolle band had ligt dat ontslaan denk ik net iets moeilijker dan bij een gewone werkmens.

Ben ik het niet oneens mee hoor, maar dan mag de rennersvrouw in kwestie zich ook wel verdedigen en is het niet zo vreemd dat zij nu ook publiekelijk het woord neemt.

(mijn opmerking kwam vanwege een andere opmerking hier 'dat rennersvrouwen zich wat minder moeten bemoeien en dat Julian wel zelf kan spreken).

Opmerkingen over de gezinssituatie moet de werkgever maar binnenskamers bespreken bij voorkeur.

De TTT tijden telden niet mee voor het algemeen Klassement, dus Froome kan nog altijd de Tour of Rwanda winnen ;)
(Froome heeft dus 0.0 seconden achterstand op zijn rivalen).
Vreemd genoeg wel.
Neemt niet weg dat 5min in een TTT veel is voor een coureur met zo'n (vergane) status.
Natuurlijk heeft hij evengoed de helft van de TTT kop getrokken :unsure:.

Terug
Bovenaan