Start Wielerseizoen 2024

Alleen al wereldkampioen worden op de weg en TT. Begin er maar aan. Jullie doen alsof het normaal is, alsof 5 renners per generatie dat voor mekaar krijgen.
Dus eender welk groter palmares - dat die mannen gaan rijden - dan het huidige van Remco, maar dan zonder dubbel WK weg en WK TT is minderwaardig?
Gilbert die Boonen overtroffen heeft?
Duidelijk dat jij een andere Gilbert voor ogen hebt.
Tommeke is de beste kassei-coureur aller tijden, dat ga ik niet betwisten.
Persoonlijk plaats ik 4/5 monumenten hoger dan 2/5 monumenten. Niet uitmakende hoeveel je van die twee hebt gewonnen (als het dicht bij elkaar ligt, wat in het geval is bij die twee).

VA is gisteren misschien wel slim geweest door toch voor de ritwinst te gaan.
Want voor het eindklassement komt hij toch te kort en zo pakt hij toch een prijs.

Ik verwacht dat Remco deze rittenkoers zal winnen. Maar de favoriet wint niet altijd :D

VA is gisteren misschien wel slim geweest door toch voor de ritwinst te gaan.
Want voor het eindklassement komt hij toch te kort en zo pakt hij toch een prijs.

Ik verwacht dat Remco deze rittenkoers zal winnen. Maar de favoriet wint niet altijd :D

Als je dit deelnemersveld bekijkt dan lag zijn beste kans toch altijd in de 2 vlakke ritten. Ik snapte niet goed dat hij die precies ging links laten liggen en gaan voor de tijdrit en aankomsten bergop gaan tegen renners zoals Evenepoel en Martinez.

Eddy Merckx komt even niet bij van het lachen
5 x Tour 5 x Giro 1 x Vuelta​
64 ritten in de 3 grote rondes​
3 x wereldkampioen​
7 x Milan San Remo​
3 x Parijs Roubaix​
2 x RVV​
5 x LBL​
2 x Lombardije​
en dan nog een resem andere klassiekers​

En ja, dat waren andere tijden, maar hij stak er echt met kop en schouder bovenuit.

Boonen was wel cooler, zeker dan Gilbert.
En hoeveel keer heeft hij Harelbeke gewonnen???
Eh eh!!! Geen enkele keer eh! Boonen wel 5 keer eh!
Merckx mag de schoenen van Tom nog niet kuisen!
Tommeke is de beste kassei-coureur aller tijden, dat ga ik niet betwisten.
Persoonlijk plaats ik 4/5 monumenten hoger dan 2/5 monumenten. Niet uitmakende hoeveel je van die twee hebt gewonnen (als het dicht bij elkaar ligt, wat in het geval is bij die twee).

Uiteindelijk als je puur gaat kijken heeft Gilbert 5 monumenten gewonnen en Boonen er 7.
En ik zou zelfs durven zeggen dat de manier waarop Boonen ze won hoger vaak hoger in te schatten viel.
Gilbert RVV en P-R was top. Maar toen hij de broers strijkplank Shleck erop legde was dat veel minder.

Gilbert VS Boonen is een discussie die steeds terugkomt. Puur op cijfers is Gilbert de betere met het ruimere palmares.
Maar was toch lang de man die koersen reed die niet in lijn lagen met de zwaartepunt en het breed gestoffeerde van het Vlaamse voorjaar.
Ook gewoon de man die Boonen was op en naast de fiets, en de man die hij nog altijd is maken hem toch echt wel de betere van de twee voor mij persoonlijk.

Cru gezegd maar de huidige goden buiten MVDP zijn nog niet close qua palmares van beide. En dat wil ook wel wat zeggen.

VA trager in een TT dan een - in mindere vorm stekende - Ganna en Herregodts (die ook zeer degelijk kan tijdrijden, daarvan niet).
Een TT vertelt veel. Hij gaat wat mogen bijsteken op hoogtestage binnenkort om kans te maken in de heilige week.

VA trager in een TT dan een - in mindere vorm stekende - Ganna en Herregodts (die ook zeer degelijk kan tijdrijden, daarvan niet).
Een TT vertelt veel. Hij gaat wat mogen bijsteken op hoogtestage binnenkort om kans te maken in de heilige week.

Hoe kunt ge nu in godsnaam weten hoe goed VA zijn vorm is of de vorm van Ganna/ Herregodts? Gisteren winnen en vandaag terug afschrijven.

VA en Remco moeten precies overal waar ze aan de start staan meteen alles winnen. :unsure:

En als een Evenepoel dan bijv. vorig jaar Ganna klopt in een ITT lees je hier van "Ganna is enkel maar bezig met het WK tijdrijden". Tjah

Als je dit deelnemersveld bekijkt dan lag zijn beste kans toch altijd in de 2 vlakke ritten. Ik snapte niet goed dat hij die precies ging links laten liggen en gaan voor de tijdrit en aankomsten bergop gaan tegen renners zoals Evenepoel en Martinez.
"Ik zat voor het eerst sinds lang op mijn tijdritfiets."

Dus VA ging zich eens eventjes meten met de beste renners bergop en ging ook eens goed knallen in de tijdrit.
Maar hij heeft blijkbaar nog niet eens getraind op zijn tijdritfiets :unsure: en hij weet goed genoeg dat hij bergop te kort komt tegen Remco en co.

Goed dat hij van gedacht is veranderd. Ik begreep die strategie zelf ook niet goed.

Dan lacht Pogacar toch echt wel met de palmares op zijn 25ste. 5 monumenten, 2 Tours en dan begin ik nog niet over de rest van zijn palmares
De echte monumenten eh!
De ronde en Roubaix! Al de rest telt niet!

Laat ons wel wezen dat we naar een uitzonderlijke generatie kijken. Pogacar is een fenomeen op een fiets en is buiten categorie. Eigenlijk moet je die buiten beschouwing laten want wat die jongen laat zien en kan is niet meer gezien de laatste 40 jaar.

Maar je hebt nog andere goden rondrijden en dan is MVDP close maar nog niet.
En die andere God heeft nog serieus wat werk voor de boeg om close te geraken. En dan weten we beide dat het over WVA gaat.
Die echt grote koersen die moeten nu echt wel op zijn palmares verschijnen, want als hij ooit nog 3x de ronde wilt winnen zal hij dit jaar toch zijn eerste al moeten pakken.

Dus eerst begin je over monumenten, dan gaat het enkel over RVV en PR.

Dan moet je plots Pogacar gewoon niet meerekenen.

Daarna heb je het over een uitzonderlijke generatie maar die zouden plots toch niet zo uitzonderlijk zijn?

Euh waar ben je in godsnaam over bezig?

Dus eerst begin je over monumenten, dan gaat het enkel over RVV en PR.

Dan moet je plots Pogacar gewoon niet meerekenen.

Daarna heb je het over een uitzonderlijke generatie maar die zouden plots toch niet zo uitzonderlijk zijn?

Euh waar ben je in godsnaam over bezig?
Ik heb net pas door dat je bij de crew hoort. :eek:
Ik had dan toch verwacht dat je op zijn minst wel de moeite zou nemen om begrijpend te lezen. Ook het herkennen van cynisme kan nuttig zijn.
WVA hoort bij de generatie maar is niet DE generatie. En het gaat erom dat hij toch nog wat werk heeft om het palmares op vlak van grote koersen te evenaren.

Remco, zie wat er van komt jongen met dat hard rijden altijd. Arme Portugezen.

1708189698234.png

Ik heb net pas door dat je bij de crew hoort. :eek:
Ik had dan toch verwacht dat je op zijn minst wel de moeite zou nemen om begrijpend te lezen. Ook het herkennen van cynisme kan nuttig zijn.
WVA hoort bij de generatie maar is niet DE generatie. En het gaat erom dat hij toch nog wat werk heeft om het palmares op vlak van grote koersen te evenaren.
Ik vind het vrij lame dat ge u altijd wilt wegsteken achter de idee dat anderen niet kunnen lezen, wanneer ge gewezen wordt op de absolute onzin die ge hier soms uitkraamt.

En dat was helemaal niet cynisch bedoeld van u, weet ge zelfs wel wat Cynisme is? Man toch! Ge zijt soms gewoon een Zeveraar

Terug
Bovenaan