Start Wielerseizoen 2023

Bwa de Tour is toch geen kleine koers
In de Tour hebben de Belgen dan niet meegedaan voor GC, er was wel quasi elke dag een Belg die de rit kon winnen. Ook dat is ooit nog anders geweest... op Slovenië & Denemarken na is er trouwens geen enkel land dat mee doet voor Tour GC dus das moeilijk een teken van bloedarmoede.
 
Alleen het tijdrijden al... toch ongelooflijk dat een Belg de afsluitende TT in de Tour wint. Daar zijn we toch jarenlang niet eens in de buurt gekomen. Een top 10 was vaak al straf.

En het feit dat ze 2 jaar geleden zowaar met 2 op het podium van het WK TT stonden.

Dit jaar wordt het nu toch wel eens écht tijd dat één van de twee WK TT wordt
 
Alleen het tijdrijden al... toch ongelooflijk dat een Belg de afsluitende TT in de Tour wint. Daar zijn we toch jarenlang niet eens in de buurt gekomen. Een top 10 was vaak al straf.

En het feit dat ze 2 jaar geleden zowaar met 2 op het podium van het WK TT stonden.

Dit jaar wordt het nu toch wel eens écht tijd dat één van de twee WK TT wordt
Je vergeet ook de openingstijdrit van de ronde van Frankrijk 1-2 en dat er nog een jong kereltje waar we nog veel van zullen horen niet meedeed.

De CQ ranking zegt genoeg:
Vorig jaar had België de 2de hoogste Nationale score ooit. (sinds 1999 onstaan van de CQ ranking)
Enkel Italie deed beter in 2003 (Met een Pettachi / Bettini / Di luca / Simoni / Rebbelin /...)
enkel italiê komt in andere jaren nog eens in de buut met de score die we vorig jaar haalden.

Meestal scheelt het +1000 CQ punten met de score van vorig jaar (= 2 grote rondes of 3,6 monumenten)
 
Lopez op continentaal niveau :laugh: Koers was 72km lang
FmdOcVRWQAA0bP9
 
Dat team medellin is wel een krak in dopingzondaars een onderdak te geven!
Ome Pablo zou trots zijn!
 

RIP
"Vocht met zichzelf en verloor"

3 uur later, zelfde dude: "Voor er spookverhalen ontstaan: ... van zelfdoding is voor zover bekend geen sprake."

Misschien kan je dan zelf ook op een andere manier communiceren want ik weet niet hoe ik "Vocht met zichzelf en verloor" anders moet gaan interpreteren in deze context :unsure:
 
"Vocht met zichzelf en verloor"

3 uur later, zelfde dude: "Voor er spookverhalen ontstaan: ... van zelfdoding is voor zover bekend geen sprake."

Misschien kan je dan zelf ook op een andere manier communiceren want ik weet niet hoe ik "Vocht met zichzelf en verloor" anders moet gaan interpreteren in deze context :unsure:
Euthanasie om psychische redenen misschien? Ik zie ook geen enkele andere manier om die eerste tweet te interpreteren.
 
Euthanasie om psychische redenen misschien? Ik zie ook geen enkele andere manier om die eerste tweet te interpreteren.
"Vocht met zichzelf en verloor"

3 uur later, zelfde dude: "Voor er spookverhalen ontstaan: ... van zelfdoding is voor zover bekend geen sprake."

Misschien kan je dan zelf ook op een andere manier communiceren want ik weet niet hoe ik "Vocht met zichzelf en verloor" anders moet gaan interpreteren in deze context :unsure:

Westra heeft enkele jaren voordat hij prof was een drugsverslaving gehad (werd pas prof op een 27ste) misschien er terug aan begonnen en dat dat het gevecht met zichzelf was en misschien nu een overdosis
 
Sterk van Bettiol, alleen jammer dat de wisselende weeromstandigheden er geen volledig eerlijke wedstrijd van maakten, Bettiol was net op tijd binnen.
Hij is dit jaar einde contract, ik verwacht een heel sterk jaar van bettiol.
 

Allé, het lijkt nu dan toch zeker.

Dankzij het ontslag van Lopez kan Cavendish er nog bij. Om Bol er bij te krijgen, heeft Vino dan blijkbaar een Kazach maar teruggestuurd naar het development team :unsure: Bol is wel nog niet zeker

Cavendish kan zowaar de Tour nog rijden... Benieuwd of die gaat aarden in dat team...
 
Wat is de reden dat Caleb Ewan niet in lotto kleuren rijd in Australië? Gewoon elke dag dat hij die mottige kit kan mijden pakken?

Zag een recente video waarin hij in januari nog in de kit van vorig jaar reed, als sponsor zou ik hiermee toch niet blij zijn.
 
Cavendish kan zowaar de Tour nog rijden... Benieuwd of die gaat aarden in dat team...
Astana is volgens mij toch wel de zwakste ploeg in de WT. In het voorjaar weet je met moeite dat ze meerijden en Lutsenko is iemand wel top 10 kan rijden in een grote ronde maar ook weinig in beeld komt.

Cavendish moet eigenlijk al hopen op een Bol om hem wat bij te staan. Van renners als Moscon en Felline verwacht ik niet echt veel. Laas zis meer van sprinter van de 2de/3de rij dus die zie ik ook niet de Tour rijden
 
Wat is de reden dat Caleb Ewan niet in lotto kleuren rijd in Australië? Gewoon elke dag dat hij die mottige kit kan mijden pakken?

Zag een recente video waarin hij in januari nog in de kit van vorig jaar reed, als sponsor zou ik hiermee toch niet blij zijn.
Lotto had blijkbaar geen zin om de Tour Down Under te rijden vanwege het puntensysteem. Daarom rijdt hij voor de nationale selectie

En een paar weken erna heeft de UCI bekend gemaakt dat het puntensysteem veranderd in 2023
 
Wat is de reden dat Caleb Ewan niet in lotto kleuren rijd in Australië? Gewoon elke dag dat hij die mottige kit kan mijden pakken?

Zag een recente video waarin hij in januari nog in de kit van vorig jaar reed, als sponsor zou ik hiermee toch niet blij zijn.

Omdat Lotto DSTNY niet aanwezig is in Australië. Hij rijdt mee met de Australische selectie.

En dat tweede kan ik toch heel moeilijk geloven aangezien de 3 Australiërs wel degelijk allemaal op 1 januari zijn geswitched naar de nieuwe kit. Zowel in de crits als op het Australisch kampioenschap reden ze gewoon in het Lotto DSTNY shirt.

Lotto had blijkbaar geen zin om de Tour Down Under te rijden vanwege het puntensysteem. Daarom rijdt hij voor de nationale selectie

En een paar weken erna heeft de UCI bekend gemaakt dat het puntensysteem veranderd in 2023

Puntensysteem heeft niets te maken met het skippen van Australië hoor.
 
Terug
Bovenaan