Start Wielerseizoen 2023

Mooi? Aangenaam om te rijden, bedoel je? Lekker warm en deftige wegen, maar amper toeschouwers en lange, lange wegen.
Februari hoeft geen WT-rittenkoers te bevatten. Net als de Omloop, zijn P-N en T-A de perfecte openers voor toppers, na een maandje van voorbereidende koersen.
047767a0-9bf9-4c7d-8c5e-0d94ebbfc258.jpg

Oei :oi22:

Nee tuurlijk staat er veel minder volk langs de kant, in dergelijke ronde.
Het is er te warm en de woestijn te afgelegen om daar 2-3 uur op voorhand te staan.

Het publiek aan de kant is geen stafmaat waarom iets al dan niet world tour mag zijn.
Anders zijn bijna alle worldtour koersen enkel maar in België,
Noem het dan maar de Belgium tour en is het na-tour criterium van Aalst en Ninove en draai van de kaai dan ook meteen een worldtourkoers ?

- Milaan san remo heeft ook een hele lange weg voor het echt begint... is het dan ook geen monument meer?
- Dauphine dan ook geen world tour meer , want dat is dan meer een voorbereidende koers van de tour?

Nieuwe world tour races mogen er zeker bijkomen als world tour , maar er moet een limiet opzitten in maximum world tour races en ik dat we daar nu goed zitten.
Uae de enigste world tour koers in het midden oosten op een open plaats in de kalender kan zeker dus !
Net zoals de tour down under zijn plaats mag hebben op de world tour kalender.
 
Net even naar het programma van Pogacar voor 2023 gekeken op PCS. Iedereen die dacht dat hij het dit jaar anders ging doen met het oog op de Tour komt voorlopig bedrogen uit want hij rijdt gewoon opnieuw Álles met grote A :love: : Strade, Tirreno, MSR, (DdV), RvV, Flèche & Luik. En daarna via Slovenië naar de Tour.

Kort samengevat: een exacte copy paste van 2022.
 
047767a0-9bf9-4c7d-8c5e-0d94ebbfc258.jpg

Oei :oi22:

Nee tuurlijk staat er veel minder volk langs de kant, in dergelijke ronde.
Het is er te warm en de woestijn te afgelegen om daar 2-3 uur op voorhand te staan.

Het publiek aan de kant is geen stafmaat waarom iets al dan niet world tour mag zijn.
Anders zijn bijna alle worldtour koersen enkel maar in België,
Noem het dan maar de Belgium tour en is het na-tour criterium van Aalst en Ninove en draai van de kaai dan ook meteen een worldtourkoers ?

- Milaan san remo heeft ook een hele lange weg voor het echt begint... is het dan ook geen monument meer?
- Dauphine dan ook geen world tour meer , want dat is dan meer een voorbereidende koers van de tour?

Nieuwe world tour races mogen er zeker bijkomen als world tour , maar er moet een limiet opzitten in maximum world tour races en ik dat we daar nu goed zitten.
Uae de enigste world tour koers in het midden oosten op een open plaats in de kalender kan zeker dus !
Net zoals de tour down under zijn plaats mag hebben op de world tour kalender.
Duidelijk gefotoshopt aan de kust van Ochotsk.

Ze gaan toch sowieso koersen in de UAE, dat had je al met Dubai en Qatar.
Een lekkere voorbereiding en wat kilometers malen in het peloton om het gevoel wat aan te wakkeren.
Je hebt met de WT-status een aantrekkelijker deelnemersveld, maar geef toe, wie gaat daar naar toe met topvorm? De toppers alvast niet.

De enigste WT-koers in het Midden-Oosten. Het meest desolate gebied van alle koersen; met de minste interesse van het volk ginder (op een paar honderd na bij de aankomst) en waarschijnlijk verdwenen als de UAE-ploeg ermee ophoudt.

M-S heeft zijn in-slaap-wiegende kilometers en de explosie op het einde als gigantisch hoogtepunt. Daar kan de Hatta Dam niet tegen op. + traditie.
Dauphiné is even WT-waardig als P-N. Dat zijn geëtste maatstaven en aanzien een grote status.
De UAE Tour is imo een voorbereidende koers op de twee rittenkoersen begin maart voor de klassementsrenners.
Mede daarom mag het een niveautje lager gaan.

Wel, die Belgium Tour zou nog niet slecht zijn. Gooi alle resultaten van de Belgische koersen in de pot en wie het beste eruit komt met minstens een x-aantal gereden koersen, krijgt een ferme financiële bonus en prijs. Gewicht in patatten of een chocolade standbeeld van de winnaar.
 
@SnakeGodRovinin
In de omloop/Ta/PN/ Dauphiné/... Staan de toppers toch ook niet echt in topvorm aan de start want het hoofddoel ligt later ?

Dus met die redenering zijn enkel de grote rondes en monumenten world tour ?

Status kan je bouwen.
Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een overwinning in de strade dan MSR. Ondanks de traditie.

Nu ik denk dat we een meningsverschil hebben en dat we niet overeen gaan komen 😄
Maar hopelijk nog even goede vrienden (y)
 
In de omloop/Ta/PN/ Dauphiné/... Staan de toppers toch ook niet echt in topvorm aan de start want het hoofddoel ligt later ?
Er is wel een piekje ingelegd. Niet de hoogste, maar wel eentje...

Je hebt gelijk. We laten het rusten en halen het waarschijnlijk bij de heringerichte kalender nog eens boven, om wat threads te vullen ;).
 
Dat zou je waarschijnlijk niet zeggen als die 2 Belgen die nu bij de beste 5 renners van de wereld horen een andere nationaliteit hadden.

Ik supporter in de eerste plaats voor de Belgen in de koers ja.. mag het? Beetje meer chauvinsme mag wel vind ik persoonlijk ipv eigen talent af te kraken.. daar zijn Vlamingen meestal goed in. En dan bedoel ik jou niet maar in het algemeen.
 
Ontzettend benieuwd naar Vine komende Giro
Ik hoop dat die zijn eigen kans mag gaan of toch minstens een vrije rol krijgt zolang hij goed staat in de klassement maar ik vermoed dat het toch in dienst van Almeida zal zijn. Alhoewel... in de Vuelta reden Almeida en Ayuso ook niet bepaal voor elkaar.

Als hij zijn klimprestaties van de Vuelta kan koppelen aan de degelijke tijdrit moet die toch wel royaal top 10 kunnen rijden als die niks tegen komt.
 
Doping insinuaties? Een schande vind ik om dat als wielerliefhebber op voorhand te insinueren... terwijl er geen enkel bewijs is daaromtrent. Ik zou dus best zwijgen in uw geval.
Het wielrennen heeft zijn geschiedenis niet bepaald mee betreft doping.
We zijn gespaard gebleven van grote zaken, de afgelopen jaren, maar het zou me niets verbazen.
Naïef moeten we nu ook niet zijn.
Met of zonder doping, zolang ze niet zichtbaar in de koers bollen pakken / spuiten zetten, geniet ik op eigen manier van het spektakel, dat we een tijdje hebben gemist.
 
We zullen zien over tien-twaalf jaar wat er uit de bus komt, betreft deze periode :tongue:.

Dit gaat gewoon het ketonentijdperk zijn - maar volledig legaal vooralsnog en er zijn wel bepaalde voordelen aan te vinden health-wise in het wielrennen als je de getuigenissen erover leest.

Had onlangs nog een studie gelezen waaruit bleek dat ketonen leidt tot extra epoproductie in het lichaam.

Zwartkijken en zeer sceptisch zijn over dopinggerelateerde zaken in het wielrennen is vooral iets voor kijkers die er gewoon weinig over lezen. Het is een klein provinciaal sportje. De grote dopingzaken zoals het epotijdperk ga je niet meer meemaken. Deels omdat de sportbond misschien heeft geleerd om niet meer in haar voet te schieten, deels omdat het gewoon financieel niet (meer) zo interessant is. Atletiek blijft de dopingsport bij uitstek, de grootste schandalen passeren daar vlotter dan de minste afwijking in urine van middelmatige crossers.
 
Dit gaat gewoon het ketonentijdperk zijn - maar volledig legaal vooralsnog en er zijn wel bepaalde voordelen aan te vinden health-wise in het wielrennen als je de getuigenissen erover leest.

Had onlangs nog een studie gelezen waaruit bleek dat ketonen leidt tot extra epoproductie in het lichaam.

Zwartkijken en zeer sceptisch zijn over dopinggerelateerde zaken in het wielrennen is vooral iets voor kijkers die er gewoon weinig over lezen. Het is een klein provinciaal sportje. De grote dopingzaken zoals het epotijdperk ga je niet meer meemaken. Deels omdat de sportbond misschien heeft geleerd om niet meer in haar voet te schieten, deels omdat het gewoon financieel niet (meer) zo interessant is. Atletiek blijft de dopingsport bij uitstek, de grootste schandalen passeren daar vlotter dan de minste afwijking in urine van middelmatige crossers.
Vandaar dat VDP 2j geschorst werd na positieve test die bleek te komen omdat hem kanker had.

Het ligt vooral aan de landen
 
Ik supporter in de eerste plaats voor de Belgen in de koers ja.. mag het? Beetje meer chauvinsme mag wel vind ik persoonlijk ipv eigen talent af te kraken.. daar zijn Vlamingen meestal goed in. En dan bedoel ik jou niet maar in het algemeen.
Dat was 10-12j geleden toch ook?
Er is geen periode geweest waarin er geen Belg aan de top stond.
 
Dat was 10-12j geleden toch ook?
Er is geen periode geweest waarin er geen Belg aan de top stond.
Aangezien de meesten hier dertigers (of jonger) zijn heeft quasi niemand de weelde meegemaakt die we nu zien.
Je kan eigenlijk geen koers van niveau noemen waar geen Belg aan de start staat die kan winnen. Dat heb ik alleszins nog nooit meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de meesten hier dertigers (of jonger) zijn heeft quasi niemand de weelde meegemaakt die we nu zien.
Je kan eigenlijk geen koers van niveau noemen waar geen Belg aan de start staat die kan winnen. Dat heb ik alleszins nog nooit meegemaakt.
Nee inderdaad. We hadden quasi altijd wel ergens een topper, en bv. een Gilbert was ook best veelzijdig, maar nu doen we écht mee op elk terrein.

Toch vooral fantastisch hoe veelzijdig Evenepoel en Van Aert zijn. Zoals je zegt, iedere koers kan gewonnen worden door een Belg. Wout en Remco kunnen samen iedere topkoers op hun naam schrijven (wat niet wil zeggen dat dat uiteindelijk ook gaat gebeuren, maar ze zullen er niet ver af zitten).
 
Wat is er eigenlijk gebeurd met Lopez? Waarom zit die nu opeens op CT niveau?

Ok, da's ne clown hoe die bij Movistar is weggegaan maar die eindigt 4maanden geleden nog wel 4de in de Vuelta.
 
Wat is er eigenlijk gebeurd met Lopez? Waarom zit die nu opeens op CT niveau?

Ok, da's ne clown hoe die bij Movistar is weggegaan maar die eindigt 4maanden geleden nog wel 4de in de Vuelta.
Euhm hij is genoemd in een dopingzaak eh?
Waarbij Vino hem eerst op non-actief zette en bij het einde van het seizoen gewoon heeft buitengegooid.
 
Het wielerseizoen is nu echt gestart jongens, met een ambitieuze uitspraak van Greg. :biglaugh:

Als alles perfect verloopt, kan ik zeker nog mooie resultaten behalen in de klassiekers. Mijn doel is om weer mee te doen in de finale en eventueel kleine prikjes uit te delen aan die mannen.  

 
Aangezien de meesten hier dertigers (of jonger) zijn heeft quasi niemand de weelde meegemaakt die we nu zien.
Je kan eigenlijk geen koers van niveau noemen waar geen Belg aan de start staat die kan winnen. Dat heb ik alleszins nog nooit meegemaakt.
Bwa de Tour is toch geen kleine koers
 
Terug
Bovenaan