RPG PC PS5 Star Wars: Knights of the Old Republic Remake

Jersy

Active member
Crowdfunder FE
kotorr.png


release: TBA
genre: RPG
dev: Saber

Remake van de legendarische RPG.

A pinnacle of Star Wars Legends storytelling, Star Wars: Knights of the Old Republic is set over 4,000 years before the events of the original trilogy and introduced a new story of new heroes and villains in an epic struggle for the fate of the galaxy. The team here at Aspyr and Sony Interactive Entertainment have joined forces with Lucasfilm Games to bring you a remake of this classic Star Wars adventure. We’re rebuilding one of the greatest RPGs of all time for a new generation with modern tech, features, visuals and more, while maintaining the integrity of the story and characters that we’ve come to cherish.

 
Hoe goed dit spel is zal ik niet ontkennen.
Maar in het algemeen: zijn jullie al die remakes en remasters niet kotsbeu?
Deze gen heeft echt wel die ziekte.
Het is toch gewoon een goedkope manier van die studios om het geld uit uw zak te halen.
Men moet enkel de graphics wat oppoetsen.
Het verhaal en de leveldesign … is al allemaal gedaan.
Gta5 is nu toch wel de kers op de taart
 
Hoe goed dit spel is zal ik niet ontkennen.
Maar in het algemeen: zijn jullie al die remakes en remasters niet kotsbeu?
Deze gen heeft echt wel die ziekte.
Het is toch gewoon een goedkope manier van die studios om het geld uit uw zak te halen.
Men moet enkel de graphics wat oppoetsen.
Het verhaal en de leveldesign … is al allemaal gedaan.
Gta5 is nu toch wel de kers op de taart
Probleem is dat ze te goed verkopen. Mensen die bv. een bepaalde console hebben geskipt kunnen ze dan nu eens spelen, of uit nostalgie redenen.

Zelf hier op het forum zijn de meningen enorm verdeeld. Van mij mocht het al stoppen op PS3/PS4 met al hun remake brol. Ik zou er wel geen probleem hebben als er ook effectief nieuwe games komen, maar dat is meestal het geval niet jammergenoeg.

Bv. in de showcase hadden ze het ook terug over PS5 versies van bepaalde Uncharted games. Die games zien er nog perfect uit hé.. stop gewoon de PS4 disc in uw PS5 en go. Ik had gedacht dat het wat ging stoppen nu de console backwards compatible is, maar precies even erg.
 
Probleem is dat ze te goed verkopen. Mensen die bv. een bepaalde console hebben geskipt kunnen ze dan nu eens spelen, of uit nostalgie redenen.

Zelf hier op het forum zijn de meningen enorm verdeeld. Van mij mocht het al stoppen op PS3/PS4 met al hun remake brol. Ik zou er wel geen probleem hebben als er ook effectief nieuwe games komen, maar dat is meestal het geval niet jammergenoeg.

Bv. in de showcase hadden ze het ook terug over PS5 versies van bepaalde Uncharted games. Die games zien er nog perfect uit hé.. stop gewoon de PS4 disc in uw PS5 en go. Ik had gedacht dat het wat ging stoppen nu de console backwards compatible is, maar precies even erg.
Ik snap nog als je nog nooit een uncharted gespeeld hebt, dat je dan wacht op de ps5 versie. Of indien het spel al dateert van bvb ps2 en men nu echt wel een vooruitgang maakt.
Maar serieus? Gta5, uncharted, last of us, zlan wake.
die remakes brengen toch niks nieuws? Men zou beter hun programmeurs voor nieuwe games inzetten
 
Die tijdelijke exclusives begrijp ik ook niet goed, er koopt toch niemand,die dat niet van plan was, een PS5 gewoon om op release KoToR te kunnen spelen?

Jammer dat er nog niet te veel details zijn maar ik ha hem zeker spelen KOTOR is nog steeds één van m'n favorieten. Misschien binnenkort nog eens proberen spelen!

Impliceert dit trouwens dat KOTOR canon wordt?
 
er koopt toch niemand,die dat niet van plan was, een PS5 gewoon om op release KoToR te kunnen spelen?
Goh net wel denk ik. Een Marvel of Star Wars licentie trekt simpelweg x % over de streep om toch maar een console te kopen.

Of dit echt demoeite zal zijn moet nog blijken maar op het eerste zicht lijkt het me wel een beetje een wanhopige last minute deal dat Sony heeft kunnen verzilveren om toch maar wat weerwerk te geven op het exclusive momentum van Microsoft.

Qua remakes, niets tegen. Vele games zijn nog steeds relevant, tof dat ze up to date worden gebracht. Zeker ruimte voor.

Die van Resident Evil 2 was ik al van aan het fantaseren nadat ik het origineel volledig had uitgespeeld :p

Nu nog originele Resident Evil in VR😍😍😍
 
Hoe goed dit spel is zal ik niet ontkennen.
Maar in het algemeen: zijn jullie al die remakes en remasters niet kotsbeu?
Deze gen heeft echt wel die ziekte.
Het is toch gewoon een goedkope manier van die studios om het geld uit uw zak te halen.
Men moet enkel de graphics wat oppoetsen.
Het verhaal en de leveldesign … is al allemaal gedaan.
Gta5 is nu toch wel de kers op de taart
depends.
sommige remasters zijn gewoon games die het totaal nog niet nodig hebben *kuch*skyrim*hoest*
sommige zijn gewoon dezelfde graphics maar dan 4k, en wat hd textures
GTA5 is nog een speciaal geval, want technisch gezien geen remaster, maar een nieuwe release op next-gen console (maar idd grote bullshit)

daarvoor 60€ ophoesten is geldverspilling

maar bvb een remake van een jaren '90, begin jaren 2000 game, zoals bvb Mafia, met nieuwe graphics engine, moderne gameplay, extra missies, misschien extra story

dan heb je bijna een volledig nieuwe game

da's wel een goede aankoop, imo.

ik denk dat het met KOTOR ook eerder die kant zal uit gaan

Goh net wel denk ik. Een Marvel of Star Wars licentie trekt simpelweg x % over de streep om toch maar een console te kopen.
ik denk toch ook niet dat als je niet van plan was om ooit een console te kopen, dat je om die reden er toch één zou kopen.
het kan wel de cue zijn om te zeggen "ik wou die console ooit wel kopen, en nu die game uitkomt is de ideale moment ervoor"

maar puur voor 1 bepaalde game?
 
Goh net wel denk ik. Een Marvel of Star Wars licentie trekt simpelweg x % over de streep om toch maar een console te kopen.

Of dit echt demoeite zal zijn moet nog blijken maar op het eerste zicht lijkt het me wel een beetje een wanhopige last minute deal dat Sony heeft kunnen verzilveren om toch maar wat weerwerk te geven op het exclusive momentum van Microsoft.
Het enige marvel spel dat mij zou overtuigen is eentje over the punisher.
Ik praat huer dan wel over serieus R rated met alle over de top actie en vuil bekkerij erop en eraan 😀
 
het is ook logisch vanuit het standpunt van de studios om remakes te maken.
dat is geen team van 6 ITers, daar zitten verschillende types in teams van 50.
Verhaal, level design, infrastructure design, etc. Die mannen zijn niet nodig voor een remake.
Die zijn hun aan het focussen op de volgende nieuwe game.

io durf te wedden da ze hun througput/output hebben verhoogd sinds dat de remakes een ding zijn geworden (vanaf halverwege de ps4 cycle?)
 
Effe terug on topic, als het goed is, heb ik nog een Xbox exemplaar liggen Van KOTOR.
Ik ben heel benieuwd hoe de opgepoetste versie er gaat uit zien.
 
Hoe goed dit spel is zal ik niet ontkennen.
Maar in het algemeen: zijn jullie al die remakes en remasters niet kotsbeu?
Deze gen heeft echt wel die ziekte.
Het is toch gewoon een goedkope manier van die studios om het geld uit uw zak te halen.
Men moet enkel de graphics wat oppoetsen.
Het verhaal en de leveldesign … is al allemaal gedaan.
Gta5 is nu toch wel de kers op de taart
Mij stoort het niet, er zijn veel games die ik graag eens opnieuw speel en als ik dat dan kan doen in een nieuw jasje, sure...
Als de game in kwestie me niet boeit koop ik em gewoon niet klaar..

Dat het een ziekte van deze gen is is wel een uitspraak die mijn strot uit komt. Want dit wordt nu al gezegd sinds de PS3 en 360, dit heeft trouwens altijd al bestaan... zelf van de NES naar SNES werden remasters gemaakt of van de GB naar GBC etc etc... is van alle tijden, omdat er nu gewoon veel meer games gemaakt worden en er ook veel meer games heel oude worden zie je het gewoon veel vaker, of lijkt het meer op te vallen. Maar het is iets van alle tijden en generaties...

Zie na jou ook de reactie dat ze het vooral triest vinden omdat er hierdoor niks nieuws komt. Kweet niet onder welke steen ge dan leeft, maar er komen maandelijks hopen nieuwe games uit, meer dan ooit tevoren... ook hebben deze remakes/remasters in 95% van de keren geen invloed op de nieuwe games, want dat wordt altijd uitbesteed. Er zijn heel veel bedrijven die niet anders doen dat Ports en remasters of remakes maken van games. Ondertussen is het bedrijf van wie de game/franchise is bezig met een nieuwe game op IP. Dus dat Remakes zorgen voor minder games is ook gewoon dikke zever.

Voor bedrijven is het een goeie zaak om makkelijk extra inkomsten te krijgen voor hun nieuwe projecten te financieren. Wij als consument kunnen dan nog eens opnieuw genieten van bepaalde games als we dat echt willen of als we een game nooit hebben kunnen spelen, deze voor het eerst ook eens ervaren. Degene die er geen interesse in hebben kopen het gewoon niet en klagen dan liever wat op een forum (JK, maar tis soms wel zo..)
 
Hoe goed dit spel is zal ik niet ontkennen.
Maar in het algemeen: zijn jullie al die remakes en remasters niet kotsbeu?
Deze gen heeft echt wel die ziekte.
Het is toch gewoon een goedkope manier van die studios om het geld uit uw zak te halen.
Men moet enkel de graphics wat oppoetsen.
Het verhaal en de leveldesign … is al allemaal gedaan.
Gta5 is nu toch wel de kers op de taart

Ik vind het net top dat ze dit doen, zolang het kwalitatief is uitgevoerd. Beide markten kunnen perfect naast elkaar bestaan. Ik koop deze sowieso, en hopelijk komt er ook eentje voor KOTOR 2, en restaureren ze daar ook alle zaken die nooit in het origineel zijn geraakt.

Veel van die oude games zijn absolute pareltjes. Dat is deels de nostalgie die spreekt, maar daar zitten gewoon echt absolute meesterwerken tussen. Het is toch geniaal dat een nieuw publiek die nu ook kan ervaren? En dat de oude rotten werelden kunnen herontdekken waar ze jaren geleden uren in gespendeerd hebben? Ik krijg bijvoorbeeld fysiek hoofdpijn en last van mijn ogen wanneer ik bepaalde oude games probeer te spelen, ik word echt ziek van die resoluties. Geen idee hoe ik dat als tiener doorstaan heb, moet iets met het ouder worden zijn. Dus ook op dat vlak is het fantastisch dat er remakes komen.

En qua vernieuwing ... tja, soms is het ook verfrissend om gamemechanics van 10 tot 20 jaar terug te spelen :)
 
Terug
Bovenaan