RPG SWITCH Super Mario RPG

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
smrpg.png


release: 17 november 2023
genre: RPG
dev: Nintendo

Remake van de SNES-klassieker.

Team up with an oddball group of heroes to save Star Road and stop the troublemaking Smithy Gang. This colorful RPG has updated graphics and cinematics that add even more charm to the unexpected alliance between Mario, Bowser, Peach, and original characters Mallow and Geno. Enter (or revisit) this world of eccentric allies and offbeat enemies in an RPG for everyone.

Jump through a colorful world and give attacks some extra oomph in battle!

Explore the vibrant environments with your party and jump towards your next goal! Run into monsters to enter turn-based battles with your party of three. Press the button at the right time for a satisfying dose of extra damage or helpful guard.

 
Puur nostalgie voor mij.

Toen het oorspronkelijke spel released was nog geprobeerd met een adapter om het te spelen op mijn PAL systeem,
maar het gaf altijd wel ergens een fout of een bug.
Dan een paar jaar links laten liggen tot ik het via emulators wel eens min of meer deftig kon spelen.
En alhoewel nooit volledig uitgespeeld toch aardig wat tijd ingestoken via emu.

Maar ik kan wel zeggen dat het geen spel was met een enorme uitdaging.
Het is bijvoorbeeld niet zo dat je ergens moet grinden om vooruit te geraken,
Het was toen ook een verademing om eens een Turn based rpg te spelen die niet in een final fantasy thema was.

Ik heb al een paar dagen zitten kijken naar gameplay via streamers,
De fysieke versies zijn blijkbaar al heel vroeg rondgedeeld in sommige regios.
En ik kan niet wachten na het zien van de mooie graphics en geweldige kwaliteit van de gebruikte soundscore,
om het eindelijk eens deftig te kunnen (uit) spelen.

Denk trouwens dat het voor veel mensen vooral uit nostalgie is afgaande op de reacties na de laatste nintendo direct :)

 
 
Terug
Bovenaan