Star Wars Jedi: Survivor

Action PC PS5 XBOX Star Wars Jedi: Survivor

Ik heb het daarstraks uitgespeeld. Niet slecht, maar kon beter. Een paar keer clipping issues meegemaakt (op Koboh hoog in de wolken... om niks te spoilen) dat ik door het decor zat. Hopelijk patchen ze dat eruit. Moet nog eens een collectibles run doen maar dat gaat niet voor meteen zijn. Nog teveel andere games om te spelen o_O
Ben ook al redelijk veel door de map gevallen :) . Hoe lang heb je erover gedaan ?
 
Net die eerste Jedi Chamber gedaan op die eerste vrije planeet. Voorlopig vind ik de performance echt wel meevallen.
 
Gisteren aan begonnen en de performance op PS5 valt mij toch tegen. Helemaal geen stabiele 60fps in de performance mode en regelmatig screen tearing.
 
Ik ben veel te veel aan het rondlopen zonder echt iets nuttig te doen heb ik de indruk :)
Heb ook gehoord dat je van een bepaald moment de info kan krijgen op uw map waar de collects liggen ?
 
Verhaal ook uitgespeeld, mss iets hogere verwachtingen ivm planeten.
Blaster heb ik nauwelijks gebruikt dus niet echt een toegevoegde waarde voor mij.
Redelijk wat problemen naast de map vallen frame drops paar crashes. Zal wellicht aan new game + beginnen voor skill points etc
 
 
Het geen me het meeste tegenstak aan Fallen Order was de moeilijkheidsgraad. Ik had eigenlijk de keuze tussen door de simpelste vijanden afgemaakt te worden en zo simpel dat het ook niet meer leuk was. Ik heb het spel hierdoor zelfs niet uitgespeeld.
Is dat hier opnieuw zo of is het wat meer gebalanceerd?
 
Het geen me het meeste tegenstak aan Fallen Order was de moeilijkheidsgraad. Ik had eigenlijk de keuze tussen door de simpelste vijanden afgemaakt te worden en zo simpel dat het ook niet meer leuk was. Ik heb het spel hierdoor zelfs niet uitgespeeld.
Is dat hier opnieuw zo of is het wat meer gebalanceerd?
Had juist hetzelfde voor en zo altijd je weg terug zoeken en op dezelfde locaties er terug door gaan.
Maar heb het sinds vorige week terug opgepikt en het lukt met nu wel beter en kan er wel van genieten nu.
 
Het geen me het meeste tegenstak aan Fallen Order was de moeilijkheidsgraad. Ik had eigenlijk de keuze tussen door de simpelste vijanden afgemaakt te worden en zo simpel dat het ook niet meer leuk was. Ik heb het spel hierdoor zelfs niet uitgespeeld.
Is dat hier opnieuw zo of is het wat meer gebalanceerd?
Het voordeel is dat je de moeilijkheidsgraad kan aanpassen wanneer je wil (tenzij je al in een gevecht zit). Als je echt niet voorbij een bepaalde boss geraakt, kan je het even wat makkelijker zetten en nadien terug aanpassen.
 
Ik zit nu halverwege het spel en heb toch een vrij ongezouten mening.

Ik vind het spel relatief saai, langdradig en een stap terug van het eerste deel. Ik neem de review als aankopingspunt.

  • Fantastische gevechten: Is dat zo? 80% is super mario 3D in een SW jasje, er is enorm weinig combat en de combat dat er is, is enorm repetitief. Bosses zijn pushovers en doen altijd hetzelfde, de nood om meerdere stances te gebruiken is er ook absoluut niet.
  • Grafisch knap: Sorry, maar waarom iedereen dit zo knap noemt snap ik niet, supper veel lag, stuttering, spel is vaak pixelated (vooral haar), vaak vertroebelde textures van characters en vaak ook nog eens popins. Los daarvan zijn er toch al mooiere games uitgebracht dan dit.
  • Heel wat te ontdekken: Zoals wat dan? Het zoveelste kleurtje van uw jas of saber? Er is veel te ontdekken, maar niks is de moeite om te ontdekken, de wereld voelt bloated met stuf om te doen die eigenlijk gewoon zware filler zijn. De beste delen zijn by far de delen die heel lineair zijn en waar side tracking ontbreekt of toch op zin minst beperkt wordt tot een gangetje inlopen en terug keren.
  • Leveldesign: level design kan ik ergens nog inkomen dat het als goed aanzien wordt. Mij persoonlijk steekt het eindeloos Parkouren dan weer enorm tegen. 2 uur op nen berg klimmen om gewoon telkens opnieuw en opnieuw te klimmen en wat rond te springen steekt echt wel tegen.
Op zen beste momenten zou ik het spel een 7,5 mssss 8 kunnen geven, maar er zijn momenten in de game dat ik het niet eens een 6 kan geven omdat het zo saai is. Nu ik zit nog maar halverwege en mss verbeterd mijn mening nog wel wat, maar ik betwijfel het want het geen me nu tegensteekt gaat me blijven tegensteken en wrs zelf nog meer. Is het een slechte game? nee, wrs niet, maar ik vind het ook geen super spel. Tis een heel zware "been there done that" en op sommige vlakken in vergelijking met deel 1 zelf een stap terug.

Over het verhaal niet te veel gezegd omdat dit denk ik voor iedereen wel opvalt dat het echt op niet veel trekt.
 
Terug
Bovenaan