Betere performantie voor Star Wars Jedi: Survivor dankzij nieuwe patch

Over de gameplay van Star Wars Jedi: Survivor waren velen behoorlijk tevreden, inclusief één van onze redactieleden op basis van zijn recensie, maar helaas waren de meningen minder enthousiast zodra de technische stabiliteit van het spel werd besproken. Op zowel consoles als op pc kampte de game gedurende diens launch met serieuze problemen; mankementen die Respawn Entertainment sinsdien stapsgewijs trachtte te elimineren. Zelfs maanden later hebben ze nog veel werk voor de boeg op dit gebied, maar gelukkig blijven de ontwikkelaars steeds verbeteringen implementeren, want eerder deze week hebben ze een nieuwe patch geüpload.

Met deze nieuwe patch richtte men hun inspanningen vooral op de performantie, zodat de game beter zou draaien op alle relevante platformen. Men optimaliseerde om te beginnen de Performance Mode voor PlayStation 5 en Xbox Series S | X, en Respawn Entertainment voegde een optie toe waarmee je ray tracing kunt uitschakelen. Volgens hen zou Star Wars Jedi: Survivor nu 60 frames per seconde kunnen volhouden. Men stabiliseerde alsook de Quality Mode voor beide consoles, terwijl de PS5-versie nu Variable Refresh Rate ondersteunt. Eigenaars van de pc-port mogen eveneens een geoptimaliseerde build genieten, met als kers op de taart de mogelijkheid om NVIDIA's DLSS-functie te activeren. Daarnaast sleutelde Respawn Entertainment aan het save-systeem, terwijl men daarbovenop ook voor een resem bug fixes en crash fixes zorgde. Concrete informatie omtrent al het bovenstaande (en meer) kun je ten slotte in de officiële patch notes terugvinden.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan