Star Wars Jedi: Survivor

Action PC PS5 XBOX Star Wars Jedi: Survivor

Word allemaal eens volwassen en game op console he zeg.

En nu maken dat ik hier weg ben... Moehahaha!

Grapje he!
 
Buiten deze 2 zijn er bijna altijd wel issues op pc.
Eigenlijk is dat toch wel wat eigen aan PC gaming he. Al van toen ik ooit zelf een deftige PC had (om UT op te spelen, dus LANG geleden :unsure:) worden er bij elke release massaal specs/setups vergeleken en FPS'en+resoluties in 't rond gestrooid door gamers die problemen ervaren. Het komt er gewoon op neer dat games niet geoptimaliseerd zijn voor elke hardware infrastructuur of combinatie. En dan krijg je eigenaars van de duurste videokaarten die gek worden dat er anderen, met mindere hardware, hogere of stabielere framerates behalen. En dan komen de oneindige lijstjes van specs, setups, settings...

Wil je gaan voor de optimale grafische ervaring, en experimenteer je graag? Dan is PC the way to go, en dat begrijp ik helemaal.
Maar waar ik me dan wat aan stoor zijn dan de verbaasde reacties altijd opnieuw over waarom het niet draait zoals het zou moeten.
It's been that way like, forever. MAAR ik wil zeker niet goedpraten dat er opnieuw een onafgewerkte game wordt losgelaten, wat in dit geval (voor de PC versie alleszins?) toch weer zo blijkt te zijn.

Ik viseer niemand ofzo, 't is gewoon een algemeen sentiment dat steeds weer bovenkomt als ik klachten over gameprestaties op PC tegenkom.

En nu maak ik ook dat ik wegkom :unsure:
 
Ik ga zeker akkoord met wat je daar aanhaalt, echter heb ik tot enkele jaren terug eigenlijk nooit echt issues gehad met pc gaming.
Ongeacht dat ik in mijn jonge jaren niet de laatste hardware had kon ik wel alle games vloeiend spelen, natuurlijk niet met alles op ultra.
Het is vanaf dat consoles enorm aan populariteit zijn aan het winnen dat de focus van developers meer naar de console ontwikkeling is gegaan dan naar een goede geoptimaliseerde pc versie.
Ik heb hier zelf ook jaren geen last van gehad omdat ik ook de switch naar console had gemaakt maar de laatste jaren heb ik toch weer geïnvesteerd in een degelijke gaming pc en ervaar ik met zo goed als elke release performance issues.

Ik begrijp dat een console uniform is en er op PC duizenden combinaties zijn van hardware, maar op de meeste fora waar ik klachten zie over pc gaming komen deze van personen met toch wel vrij mainstream hardware (Nvidia/AMD processor/gfx card).
Ik mag toch hopen dat elke developer een testbank voorziet met een groot resem aan mogelijke combinaties van de meest courante hardware.

In het geval van Jedi Survivor zijn er mensen die in 1440p spelen op een rtx4090 en amper 40fps halen.
Dan mag je toch wel spreken over een niet getest/geoptimaliseerde game.

Ik hoop dat de day one patch dit al sterk verbeterd en het probleem niet zo merkbaar is vanavond als ik kan spelen.
 
Console is simpelweg nog altijd de meest betrouwbare afzet markt. Verkoop van Resident Evil 4 is net geen 90% op Playstation en Xbox, en 10% pc. Zal in dit geval waarschijnlijk niet zoveel verschillen.

En deze zever is al gaande sinds het begin van het ps3 en 360 tijdperk. Holy shit die 2K ports van toen. Meeste werken nog steeds niet even goed als hun console versies.
Word allemaal eens volwassen en game op console he zeg.
Consoles bestaan eigenlijk niet meer, "hey uurtje vrij, effe gamen" hello patch van 48gig :')
 
Heb hem net op ps5 gehaald en is hem geinstalleerd is er nog ne day one patch van 100 gig :crazy:

Dit soort games vind ik persoonlijk altijd leuker spelen vanuit mijne zetel me ne controller. De pc hou ik wel voor strategie games en hier en daar eens een goeie game op de gamepass :smile:
 
Is er eigenlijk een mogelijkheid om zo'n patch al op voorhand te downloaden, zonder dat je het spel hebt?
 
Net even tijdens het werk in de winkel gaan halen. Zal de installatie en patch maar al starten dan...hopen dat het klaar is wanneer het weekend dan begint.
155GB en dan nog een 100GB patch amai... content dat ik hier geen limieten heb zoals de ellendige telemeter van vroeger. :crazy:

/edit: blijkbaar maar 60GB nodig om te kunnen spelen... maar dan zonder de patch nog
 
Laatst bewerkt:
Ik mag toch hopen dat elke developer een testbank voorziet met een groot resem aan mogelijke combinaties van de meest courante hardware.
Ben er zeker van dat Respawn daar absoluut besef van heeft, maar dat ze simpelweg niet genoeg tijd hadden om het deftig af te werken. Respawn kreeg van EA 6 weken extra om de game verder te polishen, wat niet genoeg blijkt te zijn.
Zelfs twee dagen voor launch hebben ze al kort opgesomd wat ze nog moeten patchen:
"Koop de game op day one en ervaar de minst optimale versie van de game. Bedankt voor uw €70!"

Kijk naar Naughty Dog en the last of us op pc.
Zij zijn zelf niet de ontwikkelaar maar hun reputatie heeft nu wel een deuk gekregen door de erbarmelijke kwaliteit waarmee the last of us is released op pc.
Dat is nog wat mij het meeste heeft verbaasd. Sony had al een deftig track record voor hun releases op PC (beide Spider-Man games geport door Nixxes zijn een schoolvoorbeeld van hoe het wel moet), en dan is er Sony's paradepaardje Naughty Dog dat zo struikelt met TLoU Part I. Ik kan moeilijk geloven dat QA voor de hand liggende problemen niet heeft opgemerkt en niet heeft doorgegeven aan de devs.

Lijkt me eerder dat Sony wou dat de port per sé vóór april 2023 (einde van Sony's FY22) moest uitgebracht worden. Maar zoals je al hebt vermeld, dan moeten ze toch beseffen dat ze zo niet enkel hun, maar ook Naughty Dog's reputatie schade toebrengen. Op lange termijn kan dat net voor minder sales zorgen door de negatieve word of mouth.

Omdat console gewoon veel meer geld opleverd denk ik.
Console is simpelweg nog altijd de meest betrouwbare afzet markt. Verkoop van Resident Evil 4 is net geen 90% op Playstation en Xbox, en 10% pc. Zal in dit geval waarschijnlijk niet zoveel verschillen.
In Capcom's geval ben ik daar niet zo zeker van.

Er wordt nog vaak onderschat hoe goed sommige games en genres het doen op PC, en zeker met de stijgingen YoY qua active users op o.a. Steam, EGS, en PC Game Pass.
Als devs en publishers soms de platform split willen meedelen komt het vaak voor dat Xbox op de 3e plaats staat, met PS en PC afwisselend op #1 en #2, naargelang de game.
 
Bij mij is het 148GB gekocht via de store zelf, klein half uur en hij stond erop. Juist even de intro gedaan zie er wel goed uit op eerste zicht.
 
Deze ochtend ook gestart met de intro. Ps5 performance optie. Speelde voor mij super vlot. Ik was in ieder geval toch een beetje droevig dat ik nog moest gaan werken. :(
 
Hier nog altijd bezig met de installatie xD

Maja data kopiëren duurt tegenwoordig veel langer dan downloaden.
 
Terug
Bovenaan