STADSKLAP: Gent

Hoe vaak kom je in Gent?


  • Totaal aantal stemmers
    139
“Du Progres” op de korenmarkt. Gentenaars gaan er ook en de zaakvoerder staat ook effectief in de zaal.
” Argenvino“ voor heerlijk gegrild vlees, maar er staat zeker vis op het menu. @Koonut Hoe kan je die nu niet opnoemen?
“Meme Gusta”
Argenvino is minimaal 30€ voor een hoofdgerecht.
Ik zeg niet dat het geen terechte prijzen zijn, maar dat kan je moeilijk betaalbaar noemen.

Ik vraag niet naar gewoon leuke adresjes he. Ik probeer om niemand op ongemakkelijke kosten te jagen.

@Koonut , Rasoi was ik ook tegengekomen als goedkopere optie. De reviews op tripadvisor zijn wel een beetje hit or miss. Zelf alleen positieve ervaringen?
 
@Koonut , Rasoi was ik ook tegengekomen als goedkopere optie. De reviews op tripadvisor zijn wel een beetje hit or miss. Zelf alleen positieve ervaringen?
Kom er ondertussen al sinds hun opening(2015?) 2 a 3 keer per jaar.

Kwaliteit durft wel eens een beetje te varieeren(ditto Cortile) maar prijs/kwaliteit eigenlijk nog nooit ontevreden naar buiten gestapt.

Zeker al beter Indisch gehad, maar bvb Royal India die op tripadvisor op 1 staat voor Gent, is naar mijn mening alvast qua kwaliteit eigenlijk op hetzelfde niveau(ene gerecht doet Rasoi beter, ander Royal) en heel wat ongezelliger tafelen, zeker met een grote groep.
 
Met 8 man daar binnen?
Er zijn daar 2 verdiepen nog boven.
Argenvino is minimaal 30€ voor een hoofdgerecht.
Ik zeg niet dat het geen terechte prijzen zijn, maar dat kan je moeilijk betaalbaar noemen.

Ik vraag niet naar gewoon leuke adresjes he. Ik probeer om niemand op ongemakkelijke kosten te jagen.

Edit: Zou Entr een optie kunnen zijn? Is het een lunch of vrijdagavond? : Amour



Ik begrijp het wel en volg dit dan ook met veel interesse.

Maar let wel op dat wat je verlangt niet eenvoudig is in het centrum.

Ofwel heb je de gevestigde waarden die inderdaad niet de goedkoopste zijn, ofwel concepten die maar één ding doen, zoals Balls ‘n Glory of Bavet.

Degene die daar tussen zitten, dan moet je al heel goed zoeken.


Er zijn restaurants die daar 5 a 7000 euro huur moeten betalen (zelfs meer), tel daar nog al je andere kosten bij zoals taksen, energie en personeel enz. En dan moet na de foodcost nog marge overblijven…

Als ik rekening hou met al die zaken, dan moet op één of andere manier ingeboet worden op één of meerdere parameters, want anders haal je het gewoonweg niet als restaurant. Zo verbaast het me steeds hoe op één van de mooiste plaatsen van Gent een bepaald restaurant goed gevuld is, maar voor 85% van hun omzet reeds klaargemaakte gerechten inkoopt en gewoon opwarmt…
 
Laatst bewerkt:
Met 8 man daar binnen? En vegetarisch? :')
Vlees is wel super, maar dat is het ook wel.


Die zoek ik al effe te doen. Beiruti recent nog geweest en viel toch wel tikkeltje tegen.
Ik ben een tijd geleden ook bij Beiruti geweest, en ik ben het met u eens. Het kan ook aan de keuken liggen die mij niet ligt, maar ik vond daar niet veel écht lekker. De bediening is er ook chaotisch.
 
Kan iemand wat betaalbare restaurants aanraden geschikt voor 8 personen met ook vegetariërs in de groep?
Er gaan nl. enkele personen mee die niet geregistreerd zijn op dit forum.

25€ voor wat balletjes in de tomatensaus zoals in't Keizershof vind ik er dan wat over. Als koppel zijn ze dan rap 70€ kwijt.

(Gelieve geen dwaze berichten type "ja, maar zo veel geld is dat nu ook weer niet he")
Als het voor lunch is, is Amour top. Kwaliteitsvol all you can eat buffet met heel veel (vooral eigenlijk) vegetarische opties, altijd heel lekker en verzorgd. En dat kost je €16,5 per persoon. Prijs-kwaliteit nog altijd het beste wat ik in Gent en omstreken al ben tegengekomen.

Voor diner kan je er helaas enkel op vrijdagavond terecht.

Bij De Appelier kan je ook terecht voor zeer betaalbare, vegetarische lunches. Wel eten wat de pot schaft die dag.
 
Met 8 man daar binnen? En vegetarisch? :')
Vlees is wel super, maar dat is het ook wel.


Die zoek ik al effe te doen. Beiruti recent nog geweest en viel toch wel tikkeltje tegen.
Beiruti doet gewoon de zakken diepgevroren falafel open en warmt ze op zag ik de laatste keer dat ik er was. In het begin vond ik ze goed, maar de kwaliteit is echt naar beneden gegaan.

Een hele goeie Libanees is de Aywa in de lammerstraat, zij maken wel alles zelf.
 
Kan iemand wat betaalbare restaurants aanraden geschikt voor 8 personen met ook vegetariërs in de groep?
Er gaan nl. enkele personen mee die niet geregistreerd zijn op dit forum.

25€ voor wat balletjes in de tomatensaus zoals in't Keizershof vind ik er dan wat over. Als koppel zijn ze dan rap 70€ kwijt.

(Gelieve geen dwaze berichten type "ja, maar zo veel geld is dat nu ook weer niet he")

Is 25 euro voor een hoofdgericht sowieso ook al ruim over de limiet dan? Of bedoelt ge gewoon dat 25 euro voor balletjes in tomatensaus overpriced is (want dat vind ik ook wel).
Deze vond ik alleszins wel leuk:
Niet verfijnd of hoogstaand, maar met een groep wel gezellig concept. Hebben ook een vis-formulie + vegetarisch menu. Qua prijs natuurlijk wel weer méér dan 25 euro, maar wel een aanvaardbare en gangbare prijs voor zulke concepten.
 
Kan iemand wat betaalbare restaurants aanraden geschikt voor 8 personen met ook vegetariërs in de groep?
Er gaan nl. enkele personen mee die niet geregistreerd zijn op dit forum.

25€ voor wat balletjes in de tomatensaus zoals in't Keizershof vind ik er dan wat over. Als koppel zijn ze dan rap 70€ kwijt.

(Gelieve geen dwaze berichten type "ja, maar zo veel geld is dat nu ook weer niet he")
Ik vond Gado-Gado heel erg goed, daar kan je een rijsttafel krijgen aan € 28 per persoon, maar daarmee heb je dan ook echt wel gegeten. Ook ruime vegetarische opties en ligt op 500 meter van de vrijdagsmarkt, dus da's ook direct in orde :)
 
Vandaag Gent gaan bezoeken, de lokale biertjes degusteren (tips zijn welkom) en wat rondslenteren...een boottochtje zal er deze keer niet inzitten 🥶
 
* Schopje naar boven *

Ik zou dit weekend naar Gent willen gaan met de vriend. Weet iemand waar ik interessante obscure platenwinkeltjes kan vinden? ( @Kid_C ? ) :unsure:

Tweedehands/alternative clothing adresjes vind ik ook altijd interessant.

EDIT: typo
 
Laatst bewerkt:
* Schopje naar boven *

Ik zou dit weekend naar Gent willen gaan met de vriend. Weet iemand waar ik interessante obscure plantenwinkeltjes kan vinden? ( @Kid_C ? ) :unsure:

Tweedehands/alternative clothing adresjes vind ik ook altijd interessant.
Best wel rekening houden met het dat nu ook lichtfestival is in Gent, dus het gaat er belachelijk druk zijn.

van platenwinkels heb ik de volgende al wel eens bezocht:
Consouling: https://store.consouling.be/pages/contact
Zoe Zoe: https://www.zoezoerecords.com/home
Music Mania: https://www.musicmaniarecords.be/about/

Kid_C mag verder aanvullen.

Met kledingswinkels kan ik je niet verder helpen :unsure:
 
Best wel rekening houden met het dat nu ook lichtfestival is in Gent, dus het gaat er belachelijk druk zijn.
Oké, dat wist ik dus niet. Dan gaan we het toch best nog wat uitstellen.

van platenwinkels heb ik de volgende al wel eens bezocht:
Consouling: https://store.consouling.be/pages/contact
Zoe Zoe: https://www.zoezoerecords.com/home
Music Mania: https://www.musicmaniarecords.be/about/
Top!
In die laatste ben ik volgens mij al eens geweest.
 
Oké, dat wist ik dus niet. Dan gaan we het toch best nog wat uitstellen.


Top!
In die laatste ben ik volgens mij al eens geweest.

- vinylla (bestaat zoals music mania ook al heel lang), wel niet eerste eigenaar meer
- vinyl kitchen
 
Het zal waarschijnlijk een heel domme vraag zijn aan degene die in Gent wonen of de stad kennen, maar ik vraag het toch: vinden jullie dat Gent de stad is met de meeste cultuur in Vlaanderen? (Degenen hier die mijn muzieksmaak kennen zullen wel weten dat het vooral daarover gaat.) :unsure:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan