STADSKLAP: Gent

Hoe vaak kom je in Gent?


  • Totaal aantal stemmers
    139

willydrama

Well-known member
Idee zat al even in mijn hoofd: forumtalk over een bepaalde Belgische stad, niet per se toeristisch, tips of getuigenissen van locals, problemen/uitdagingen ivm bestuur, wat ontbreekt er nog, wat moet zo rap mogelijk weg, verhalen van vroeger, verslag van hoe men er de perfecte 24 uur of een volledig jaar kan besteden. Je woonde er, studeerde er, passeert er regelmatig, hebt er een bloedhekel aan.

Hopelijk begint het wat te rollen. Zoja, over twee weken volgende plaats naar keuze.
 
Tof idee!

Zelf ben ik nog maar een paar keer in Gent geweest. Mijn eerste indrukken van de stad waren dat ik het een mooie stad qua architectuur vond, maar niet zo gezellig. Waarschijnlijk is die indruk zo gegroeid omdat ik er gewoon niet genoeg heb rondgewandeld, en moet ik Gent nog eens een kans geven. Het Gravensteen was wel een van de meest teleurstellende historische sites die ik al heb bezocht, jammer genoeg. :p

Ik heb nog een poll toegevoegd aan de thread, lijkt me leuk om een beeld te vormen van de stadskenners en de sporadische bezoekers.
 
Gent is een gezellige stad, precies de laatste jaren drukker geworden.
Ik werk er, wel niet heel centrum centrum maar wel in de lez zone. Woensdag wel eens naar de Gentse feesten.

Denk dat het zoals met de meeste dingen is, je moet het kennen. Maar elke stad heeft plus en minpunten.
 
Nu kom ik nog bitter weinig in gent maar wat was ik verliefd op die stad toen ik er nog studeerde.
 
De stad waar ik ben opgegroeid en waar ik nu nog altijd woon. Altijd leuke tijden gehad en ik heb er weinig negatief over te zeggen.
Vroeger nog vaak couchsurfers bij mij laten verblijven en ik genoot er zelf ook van om ze een tour te geven van onze stad.
Voor mij is Gent een ideale combinatie, niet te groot, niet te klein, niet te druk, niet te dood en best nog groen op bepaalde plaatsen. Al kan de binnenstad zelf nog veel vergroenen.

Over het beleid ben ik ook zeer positief, er zijn veel maatregelen die vooral door niet Gentenaars bekritiseerd worden maar als inwoner vind ik dat de levenskwaliteit er echt op vooruit gegaan is de laatste tien jaar. Er is zoals altijd nog veel werk, maar wat mij betreft zijn ze goed bezig. Bij de volgende verkiezingen stem ik waarschijnlijk gewoon terug op Groen.
 
Ik werk in Gent in de buurt van het station, vind het een fantastische stad met veel leuke cafés en restaurants. Alles is op wandelafstand en als je de gezellige plaatsen wat kent valt de drukte ook goed mee
 
Wonend in Gent. Blijven plakken na de studies. Mijn vriendin is opgegroeid in Gent en wou voor geen geld ter wereld ergens anders wonen. Ik snap het volledig.

We hebben doorheen de jaren een aantal vaste adressen waarvan we weten dat het leuk iets eten of drinken is. Maar het is geen doen om mee te zijn met alle hippe plekken die blijven opduiken overal. We're out of touch
 
Wonend in Gent. Blijven plakken na de studies. Mijn vriendin is opgegroeid in Gent en wou voor geen geld ter wereld ergens anders wonen. Ik snap het volledig.

We hebben doorheen de jaren een aantal vaste adressen waarvan we weten dat het leuk iets eten of drinken is. Maar het is geen doen om mee te zijn met alle hippe plekken die blijven opduiken overal. We're out of touch
Wat zijn dan jouw leuke plekken om te eten en drinken in Gent?

Zelf ga ik graag lunchen bij Roots, Du Progres er het pakhuis. Of een lekker vleesje eten in Argenvino.
 
Ik meende me te herinneren dat het eigenlijk niet zo origineel meer is als men graag laat uitschijnen.
Vreemd. Ik vind het nochtans zijn charme uitstralen. Ook de verhalen gebracht door Wouter Deprez zijn een meerwaarde.
De vergeetput is wel teleurstellend, net als de folterkamer meer naar het einde toe. Daar was de inspiratie precies op.
 
Paar keer Gent gezocht, altijd gevonden dat het de meer "alternatieve" stad van Vlaanderen was.

En we hebben ons behangpapier van daar Priem heette dat ofzo. Uitgebaat door 2 zussen en broer van in de 70 ofzo.
 
Wat zijn dan jouw leuke plekken om te eten en drinken in Gent?

Zelf ga ik graag lunchen bij Roots, Du Progres er het pakhuis. Of een lekker vleesje eten in Argenvino.
Dat zijn al de ietwat fancy plekken! 50fifty hebben wij nu een paar keer gedaan en da's zeer verzorgd en toch ook goed te doen van prijs. Weinig plaats dus sowieso reserveren. Naturell ist uiteraard absolute top.

En dan gewoon weten van "da's een goede Italiaan, Chinees, Libanees etc." om eens doordeweek te passeren. Maar da's natuurlijk ook wat afhankelijk van smaak.

Cafe's: te veel om op te noemen. Maar de boot aan de Kinepolis gaan we al jaren en blijft wel gezellig.
 
Maar de boot aan de Kinepolis gaan we al jaren en blijft wel gezellig.
Is dit de stamkroeg van West-Vlaamse ingenieursstudenten ? Ik hoor altijd die stemmen als ik er passeer.

Mijn volkse collega's uit provinciaal Oost-Vlaanderen hebben een hekel aan de meeste Gentenaren, vinden het maar een bende jeanetten en de jeugd is er totaal decadent doorgeslagen zeggen ze. Vergeleken met eind jaren 90 springen ze daar op elke yuppie trend die je kan bedenken en af en toe ben je die professionele bohémiens er wel beu, idem voor het Brugs toerismesfeertje.

24u in Gent: waardige klassieker, best kept secret, deftig niet te fancy eten ?
 
Is dit de stamkroeg van West-Vlaamse ingenieursstudenten ? Ik hoor altijd die stemmen als ik er passeer.

Mijn volkse collega's uit provinciaal Oost-Vlaanderen hebben een hekel aan de meeste Gentenaren, vinden het maar een bende jeanetten en de jeugd is er totaal decadent doorgeslagen zeggen ze. Vergeleken met eind jaren 90 springen ze daar op elke yuppie trend die je kan bedenken en af en toe ben je die professionele bohémiens er wel beu, idem voor het Brugs toerismesfeertje.

24u in Gent: waardige klassieker, best kept secret, deftig niet te fancy eten ?
Voor lekker maar niet te fancy te eten:

Klassiekers: Oud Clooster, Koningshuis, Mosquito Coast.
Libanees: Fattoush, Beiruti en Aywa.
Italiaans: Osteria al Sikkulo.
Tapas: Malcontenta
 
Mijn familie langs vaderskant komt uit Gent, ikzelf werk er ondertussen 7 jaar. Het historisch centrum is het mooiste dat dit land te bieden heeft, ik fiets elke dag er door en blijf met verwondering en bewondering kijken. En wonende in Brugge ben ik toch echt jaloers op het aanbod aan horeca in Gent, en de algemene levendigheid van de stad.
 
Ik heb lang geleden ooit eens een jaar 'gestudeerd' in Gent en voor een student snap ik wel de aantrekkingskracht van een stad zoals Gent. Evenzeer voor een toerist die graag wat oude gebouwen ziet.

Maar van mijn leven zou ik daar nooit willen wonen, geen enkele grootstad eigenlijk. De enigste waar ik me nog zag aarden, was in Bishkek met die typische Sovjet indeling met grote lanen en parken en op 20 minuten tijd stond je in een fantastisch mooi natuurreservaat.
Ushele_Ala-Archa_11.jpg.1080x768_q85_crop-smart.jpg
 
Vier jaar in Gent gestudeerd en daarna nog één jaar blijven plakken.
Wij zaten op kot aan de Bijloke en deden eigenlijk bijna alles te voet, dat was voor mij een van de pluspunten.
Ondertussen is dat al meer dan tien jaar geleden en kom ik eigenlijk bijna niet meer in Gent.

Ik heb het wel altijd grappig gevonden dat er altijd zo geklaagd wordt op de arrogantie van de Antwerpenaar terwijl de stroppendragers er toch ook iets van kunnen imho.
 
4 jaar in Gent gestudeerd en 3 jaar er gewoond/gewerkt nadien.
Heeft wel zijn charme maar ganse dagen dat vandalisme en sluikstorten waar ik woonde was ik op den duur echt kotsbeu.
Op het werk ook 50% vd klanten die geen Nederlands konden/wilden spreken. Autorijden en parkeren is ook gewoon een nachtmerrie en peperduur dus zoveel ga ik er niet meer naartoe, ondanks dat het maar 20 minuten rijden is.

De binnenstad is wel leuk om te shoppen of iets te gaan eten/drinken.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan