Special Forces: Wie durft wint (2024)

Het was te denken dat Nora Gharib er als eerste ging uit gaan.
Een toffe dame (soms ietwat te hyper) met een mooi snoetje, maar toch maar met de fysiek/lichaam/endurance van een pond vijgen. Die is goed om wat te lachen en het poppemieke te spelen, maar toch niet voor iets fysiek. Vergeleken met haar is Laura Tesauro nog superwoman. 😂
 
Dat was heftig, heel heftig.
Ik denk dat er daar een paar bijna verdronken zijn. Jan Bakelants zag er ook enorm slecht uit, die was volgens mij ook op sterve na dood. Die zweeg wel gewoon..

Toevallig deze paasvakantie gaan snorkelen en ook met zo'n hevige golven terug naar het strand moeten gaan.
De kracht (en hoogte) van de golven waar zo heftig dat mijn duikbril en snorkel volledig losgetrokken werd van mijn gezicht. Ik had een drysuit aan waardoor ik bovenbleef gelukkig. Dat was al een enge ervaring. Wat ze hier deden was volgens mij onverantwoord en onderschat door de special forces zelf.
Leek me ook ietsje erover.
Blijkbaar hebben ze er enkele aan kant geholpen ( niet in beeld gebracht ) maar toch, dat kon slecht aflopen.
 
Gisteren met mijn vrouw een stuk van ik denk de finale gezien. Op zich geen slecht programma, maar die SF gasten hebben naar mijn mening toch niet veel présence. De voice-over vind ik ook maar slaapverwekkend.
Voor de rest wel straffe dingen gezien, vooral Wauters, die ondanks dat hij naar huis mocht toch zeer sterk was mentaal.
Laura Tesoro is precies ook geen plooier. Straffe madam.
 
Dat was heftig, heel heftig.
Ik denk dat er daar een paar bijna verdronken zijn. Jan Bakelants zag er ook enorm slecht uit, die was volgens mij ook op sterve na dood. Die zweeg wel gewoon..

Toevallig deze paasvakantie gaan snorkelen en ook met zo'n hevige golven terug naar het strand moeten gaan.
De kracht (en hoogte) van de golven waar zo heftig dat mijn duikbril en snorkel volledig losgetrokken werd van mijn gezicht. Ik had een drysuit aan waardoor ik bovenbleef gelukkig. Dat was al een enge ervaring. Wat ze hier deden was volgens mij onverantwoord en onderschat door de special forces zelf.
De golven zijn wel dramatischer in beeld gebracht dan ze echt waren.
Als je vroeger als kind zo'n golven op vakantie had dan was je het gelukkigste kind van de wereld.
De meeste van die mensen konden gewoon voor geen zak zwemmen of zijn nooit veel op strandvakantie geweest.

Je kan niet de branding negeren en doorzwemmen alsof ze niet bestaat. Als je dat niet begrijpt dan eindig je zoals de meeste daar.
Ofwel ga je mee op de branding (als je het goed timed) ofwel duik je er onder. Als je niet vooruit geraakt blijf je ter plaatse tot je wel verder kan, je bent niet sterker dan de stroming. Je kan terug kijken op vtm go, rond 20:18 begint het echt.
Ik geef toe dat veel mensen in deze situatie in paniek zouden schieten maar om het onverantwoord te noemen. Ik vind dit nog geen atlantisch oceaan golven.
 
Gisteren met mijn vrouw een stuk van ik denk de finale gezien. Op zich geen slecht programma, maar die SF gasten hebben naar mijn mening toch niet veel présence. De voice-over vind ik ook maar slaapverwekkend.
Voor de rest wel straffe dingen gezien, vooral Wauters, die ondanks dat hij naar huis mocht toch zeer sterk was mentaal.
Laura Tesoro is precies ook geen plooier. Straffe madam.
da's het vorige seizoen :support:
 
Blij dat Nora al weg is, wat een gedoe man constant zagen en Wenen dat ze het niet aankan, waarom doe je dan zelfs mee...
Zoiets is inderdaad moeilijk te begrijpen. Je weet op voorhand dat er proeven met water gaan zijn en dat er moet worden gelopen met een rugzak van 15 kg maar madan Gharib maakt zich liever belachelijk voor heel Vlaanderen door wat drama en emoties te verkopen onder het mom dat ze de dood in de ogen heeft gekeken in de zee.
Maar buiten dat feit was haar fysieke conditie ook waardeloos dus ga maar ergens anders populair doen en blijf weg uit zulke programma's.
 
Tegen gekomen tijdens het zappen, ligt dat aan mij of was dat precies al wel heel erg heftig?
In vergelijking met Kamp Waes, waar eigenlijk alleen maar athleten aan meededen, was did voor de gewone mens toch compleet roekeloos ook dat deel in de zee.?
 
Tegen gekomen tijdens het zappen, ligt dat aan mij of was dat precies al wel heel erg heftig?
In vergelijking met Kamp Waes, waar eigenlijk alleen maar athleten aan meededen, was did voor de gewone mens toch compleet roekeloos ook dat deel in de zee.?
Niet vergeten dat dit ook een beetje de "hollywood" versie is van Kamp Waes.

Waar Kamp Waes toch een vorm van realisme probeert te tonen hoe de Special Forces van België werken is dit meer gericht op pure entertainment.

Allemaal bekende gezichten, tegenover allemaal onbekenden in Kamp Waes. Zou me ook niet verbazen dat ook al was het wellicht niet evident de waterproef, dat het ook wel zo gefilmd is om het allemaal heftiger er te laten uitzien. Ze gaan echt niet riskeren dat er daar mensen gaan verzuipen, zullen wel voldoende middelen voorzien zijn om ze aan land te helpen of aan boord van een boot te hijsen.
 
Tegen gekomen tijdens het zappen, ligt dat aan mij of was dat precies al wel heel erg heftig?
In vergelijking met Kamp Waes, waar eigenlijk alleen maar athleten aan meededen, was did voor de gewone mens toch compleet roekeloos ook dat deel in de zee.?

Niet vergeten dat dit ook een beetje de "hollywood" versie is van Kamp Waes.

Waar Kamp Waes toch een vorm van realisme probeert te tonen hoe de Special Forces van België werken is dit meer gericht op pure entertainment.

Allemaal bekende gezichten, tegenover allemaal onbekenden in Kamp Waes. Zou me ook niet verbazen dat ook al was het wellicht niet evident de waterproef, dat het ook wel zo gefilmd is om het allemaal heftiger er te laten uitzien. Ze gaan echt niet riskeren dat er daar mensen gaan verzuipen, zullen wel voldoende middelen voorzien zijn om ze aan land te helpen of aan boord van een boot te hijsen.

Dit is duidelijk het format van "SAS: Who Dares Wins", waarvoor ze vermoedelijk ook hebben moeten betalen.
Dat is qua stijl inderdaad helemaal anders dan Kamp Waes.

SAS: Who Dares Wins (origineel in de UK) is ook gewoon een pak harder. Ik heb al eens ergens in het Kamp Waes topic geschreven dat tv-kijkend Vlaanderen dat te hard zou vinden, en dat daarom Kamp Waes veel 'menselijker' is. Vergelijk de opdracht in zee hier eens met die van in Kamp Waes. Bij Kamp Waes deden ze dat op het einde, wanneer je enkel nog de sterksten hebt, en ze waren dan nog steeds extreem bezorgd over de veiligheid. Ok, het mag misschien hard zijn soms, maar ik denk echt wel dat ze zich bij het VTM programma mispakt hebben aan de eerste opdracht daar in zee. Je zag dat ook aan de reactie van de SF's later in de aflevering.

Kamp Waes is als programma wel duizend keer beter vind ik. Ik erger me hier dood aan de BV's en aan het gebrek aan charisma van de SF chefs.
 
Pardoel is gewoon irritant en heeft moeite met autoriteit..tja waarom ben je er dan nog..en eindelijk is die Lynn ook naar huis want ik denk dat ze de ganse aflevering heeft lopen bleten.
 
Laatst bewerkt:
Kamp Waes is als programma wel duizend keer beter vind ik. Ik erger me hier dood aan de BV's en aan het gebrek aan charisma van de SF chefs.
Als je die 4 SF-operatoren vergelijkt met de indrukwekkende persoonlijkheid van een Fly....
Als je ze ziet en bezig hoort denk je eerder aan mannen die ergens aan de lopende band staan of rekken aanvullen in de Colruyt (no offence) dan aan elitesoldaten.
 
Als je die 4 SF-operatoren vergelijkt met de indrukwekkende persoonlijkheid van een Fly....
Als je ze ziet en bezig hoort denk je eerder aan mannen die ergens aan de lopende band staan of rekken aanvullen in de Colruyt (no offence) dan aan elitesoldaten.

Ongetwijfeld zijn dat nochtans wel topsoldaten, met voldoende intellect enz. Maar een charisma, dat ook overkomt op tv, dat hebben ze niet nee. Dat heb je als SF operator ook totaal niet nodig, natuurlijk, behalve als je een tv programma wilt maken :p

Alleen die grote kale chef (geen idee van de namen), die er volgens mij vorig seizoen niet bij was, die valt nog wel mee vind ik. Die nam ook vaker het woord.
 
Als je die 4 SF-operatoren vergelijkt met de indrukwekkende persoonlijkheid van een Fly....
Als je ze ziet en bezig hoort denk je eerder aan mannen die ergens aan de lopende band staan of rekken aanvullen in de Colruyt (no offence) dan aan elitesoldaten.
Is wel een beetje overdreven natuurlijk.
Die chef die Gers onder zijn kloten gaf vond ik toch vrij direct en to the point. Als die mij op mijn plaats zou zetten zou ik ook in mijn broek doen :p

Wat wel opvalt is hoe zwaar dit is in verhouding met de kunde van de kandidaten. Het is veel meer sensatie, terwijl bij kamp waes het veel gecontroleerder en duidelijk is.

Het punt bij fly is dat het gewoon een zeer rustig man is maar wel zeer duidelijk in zijn communicatie.
De man straalt een bepaalde autoriteit en wijsheid uit die je moeilijk kan beschrijven.
 
Bij Kamp Waes waren ze er op voorbereid/getrained tov dit is gewoon ploeteren en proberen overleven
 
Loïc doet dat niet slecht in mijn ogen. Ook de vrouwen staan hun mannetje ondanks de fysieke ongemakken.
Saïd mag er van mij per direct uit. Mega stoer in de praat, maar als het puntje bij paaltje komt is het just niks.
Is al heel dikwijls getoond, die montage met die voorstukjes is er boenk op.
Jan is fysiek sterk maar had toch meer verwacht. Toont ook zeker zwaktes.
Gers wist ik niet dat dat zo'n verwend nest was. Ik dacht dat die ook hard had moeten knokken om te geraken waar hij nu staat. Tegenvaller :(
 
Loïc doet dat niet slecht in mijn ogen. Ook de vrouwen staan hun mannetje ondanks de fysieke ongemakken.
Saïd mag er van mij per direct uit. Mega stoer in de praat, maar als het puntje bij paaltje komt is het just niks.
Is al heel dikwijls getoond, die montage met die voorstukjes is er boenk op.
Jan is fysiek sterk maar had toch meer verwacht. Toont ook zeker zwaktes.
Gers wist ik niet dat dat zo'n verwend nest was. Ik dacht dat die ook hard had moeten knokken om te geraken waar hij nu staat. Tegenvaller :(
Gers...

Stoeffen dat em met ne personal coach (boksen) telkens tot het uiterste gaat, maar daar merk je in het programma weinig van...
 
Terug
Bovenaan