Strategy PC PS4 XBOX Mobile Slay the Spire

Dat spel kunt toch echt zo'n zalige runs produceren. Zo van die keren dat uw deck en relics perfect klikken ge een unstoppable killing machine wordt.

Effe een recap van m'n Iron Clad run :)

Deze relics:
Smiling Mask (50GP card removal in shop)
Blue Candle (play curse cards -> exhaust)
Coffe Dripper (no rest + 1 energy)
Fossilized Helix (prevent 1st HP loss in combat)
Sling of Courage (+2 strength in boss fights)
Incense Burner (every 6 turns 1 intangible)
Shuriken (3 attacks in 1 turn = 1 str)
Meal Ticket (+15 HP in shop)
Peace Pipe (remove cards at rest)
Dead Branch (when card is exhausted put a random card in hand)
Red Mask (1 weak to all enemies at start of combat)
Slavers Collar (+1 energy at boss fights)
Thread & Needle (+4 plated combat at start of fight)
Question Card (1 additional card to rewards)
Eternal Feather (for every 5 cards in hand, heal 3 HP in rest site)
Gremlin Horn (+1 energy when killing an enemy)


Na act 1 voor Coffee Dripper gegaan. Wat geluk gehad met Helix en Incense Burner, die zorgden voor damage mitigation. Reaper opgepikt in shop zodat ik in combat kon healen. Meal ticket zorgde dan weer voor een heal buiten combat. Kon dan focussen op kaarten upgraden bij campfires. In shops kon elke keer relatief goedkoop van m'n junk af geraken. Later ook bij de campfires dankzij Peace Pipe.

Key cards:
Armaments + (*2)
Headbutt
Pommel Strike +
Shrug it off
Thunderclap
Dropkick
War Cry
Feel no Pain +
Sentinel (*2)
Shockwave
Fiend Fire +
Reaper +
Blood for blood

+ nog wat fluff.

Deck size vrij klein kunnen houden, dus snel cyclen door kaarten. Main strat was: Armaments zo snel mogelijk upgraden zodat ik telken m'n hele hand upgrade bij het spelen. Pommelstrike, Shrug it off, War Cry en Dropkick voor extra draw. Zo attacks en strength opbouwen. en dan finishen met Blood for Blood of Fiend Fire. Goeie combo ook met Feel no Pain.
Al werd ik door Feel no Pain, Thread & Needle, Helix en Incense Burner iets te tanky. Blood for Blood werd iets te zwak/bleef te duur naar m'n zin.

Dat was tot Dead Branch verscheen. Zorgen voor een grote hand. Liefst na het spelen van Feel no Pain. Tegen het eind aan ook Offering gekocht om nog beter te combo'en. Ideaal was Fiend Fire met een upgraded Sentinel in hand 5 of 6 kaarten discarden -> 5 of 6 nieuwe + genoeg energie om ze te spelen. en dan zien met wat je kunt combo'en. Of eerst Offering en dan Fiend Fire.

Het leuke was dat ge zo onverwachte en heel leuke dingen kunt doen. Uw build is ineens enorm flexibel.
Zo kreeg ik Barricade in handen bij het Giant Head. Zo echt zot veel block kunnen opbouwen en dan ne gekregen Body Slam kunnen spelen voor bijna 200 damage :D
 
Terug
Bovenaan