Strategy PC PS4 XBOX Mobile Slay the Spire

Timberwinter

Well-known member
slay.png


release: 23 januari 2019
genre: roguelike, deck-building
dev: Mega Crit

Slay the Spire.

We fused card games and roguelikes together to make the best single player deckbuilder we could. Craft a unique deck, encounter bizarre creatures, discover relics of immense power, and Slay the Spire!

Features
  • Three core characters that each have their own unique set of cards. (With more planned)
  • 200+ fully implemented cards.
  • 50+ unique combat encounters.
  • 100+ different items to be found.
  • Procedurally generated levels.
  • Tons of unlockables.

 
Dat er hier nog geen thread over was, het is een mirakel.

Ik ben het zo mogelijk de laatste tijd nog meer aan het spelen dan ik al deed en ben echt wel hard aan het proberen om te klimmen in Ascension. Ben nu meer ook aan het focussen op 1 character per keer i.p.v. allemaal ineens. Progress momenteel:
  • The Ironclad: A10
  • The Silent: A15
  • The Defect: A10
  • The Watcher: A7
The Silent is duidelijk mijn beste character, maar past ook best bij mijn stijl denk ik. The Watcher krijg ik jammer genoeg maar niet onder de knie (and not for lack of trying). Iemand tips voor The Watcher?
 
Ik zou dit spel ooit eens moeten opnieuw op nemen, speelde deze eignelijk wel graag, maar voelde mij hier altijd zo wat slecht in waardoor ik gewoon eens een run beaten al genoeg vond. Is er eigenlijk buiten beter spelen nog andere progressie die het makkelijker maakt?
 
Ik zou dit spel ooit eens moeten opnieuw op nemen, speelde deze eignelijk wel graag, maar voelde mij hier altijd zo wat slecht in waardoor ik gewoon eens een run beaten al genoeg vond. Is er eigenlijk buiten beter spelen nog andere progressie die het makkelijker maakt?
Ik ben zeker geen guru in dit spel, maar door het meerdere keren uit te spelen, unlock je ook meer kaarten. Nu, beter spelen is ook breed he:
  • Welke kaarten zijn er goed? Welke niet?
  • Wanneer aanvallen? Wanneer blocken?
  • Welke builds/archetypes zijn goed? Welke niet?
  • Patronen van vijanden kennen.
Dus je kan je op veel manieren verbeteren. Vb: ik durfde nooit als Boss Relic de Runic Dome (1 extra energy, maar je ziet enemy intents niet meer) nemen, maar ooit eens als random starting relic gekregen (wel pas recent) en ik stond verbaasd van mezelf hoe goed ik de vijanden kende/kon inschatten.
 
Ironclad A19(PC)

Maar ondertussen volledig op de android versie overgestapt en daar op het gemak alle classes naar A10 aan het brengen. Defect staat op A9 nu, en heb nog een 3e act dat open staat dat mij quasi garantie naar A10 brengt.. maar dat horizontaal hoofd en duhfwieidrekselse Time Eater liggen nog wel in de weg.
Is er eigenlijk buiten beter spelen nog andere progressie die het makkelijker maakt?
Naar de Ascensions toe, neen.
Maar je kan het spel eigenlijk volledig opzetten naar uw goesting, en dan zijn er natuurlijk ook nog de dailies.
Edit: +- 500u ver


Iemand tips voor The Watcher?
Ja. We spelen die trut gewoon niet.
Ik had er op PC ook enorm moeite mee, denk A2 gehaald en direct terug Ironclad opgepikt. Het helpt ook niet dat ze een trash ritme afdwingt. Het is echt 2 tot 3x zo lang tov de 3 starter classes.
Ik ga deze week eens wat games van Jorbs bekijken. Altijd wel een leerrijke ervaring.

Edit:+- 500u ver.. nog steeds niet Runic Dome gekozen.
Btw ruil je met de Defect ook altijd je starter relic in tegen een random relic?
 
Laatst bewerkt:
Nu, beter spelen is ook breed he:
  • Welke kaarten zijn er goed? Welke niet?
  • Wanneer aanvallen? Wanneer blocken?
  • Welke builds/archetypes zijn goed? Welke niet?
  • Patronen van vijanden kennen.
Exact dit eigenlijk^

Denk dat ik er gewoon nooit genoeg tijd in gestoken heb om echt de kennis er van op te doen om goed te weten waar ik mee bezig was. Wat ik nog kan herinneren was inderdaad dat ik niet goed wist wat ik wou doen met het deck, welke kaarten pak ik, doe ik kaarten weg, houd ik mijn potions, welke houd ik, welke relics werken goed bij wat, etc etc etc...

Denk dat de runs die ik gedaan heb vaker het resultaat was van de sterren die op dat moment mooi op één lijn stonden ipv ik die het spel te slim af was. Wel kan ik me herinneren dat ik eens een run had waarbij ik me echt overpowered voelde, maar again vooral zonder te weten hoe ik tot dat punt gekomen was :p

Het is een ervaring in een roguelike die voor mij wat speciaal was omdat meestal gaan dit soort games vrij vlot bij mij, maar meestal zijn het ook wel meer combat based games. Ik denk dan aan nen Hades, Deadcells, BoI, Returnal, etc etc. Terwijl dit meer strategische is en ik mss niet zo uit blink als het daar op aan komt xD
 
Ironclad A19(PC)
Favoriete build met Ironclad?

Edit:+- 500u ver.. nog steeds niet Runic Dome gekozen.
Btw ruil je met de Defect ook altijd je starter relic in tegen een random relic?
Ik zit aan een goeie 185u nu, dus zeker nog rookie numbers.
Hmm, meer en meer nu. In het begin deed ik dat nooit, maar hoe meer ik ermee speel, hoe meer ik denk dat als je geen support hebt voor de starter, dat die echt zwak is.
 
Favoriete build met Ironclad?
Als een veel te defensieve speler in zowat al mijn games, Body Slam/Defense. Niets zo leuk om uw block tot +100 te krijgen, en daarmee dan uit te pakken.
Al wel effe geleden da'k nog Ironclad heb gespeeld.

God of Thunder is denk ik wel mijn favoriete class.. maar speel ze alle 3 wel graag.
Denk dat de runs die ik gedaan heb vaker het resultaat was van de sterren die op dat moment mooi op één lijn stonden ipv ik die het spel te slim af was.
Zo speel ik al 500u hoor.. :unsure:

2 tips die hier enorm hebben geholpen. Kies relics en kaarten naargelang wat je deck "nodig" heeft. En hou je deck efficient. Geen nood om telkens een kaart of relic op te pikken als ze word aangeboden. Tenzij Prismatic Shard. Onmogelijk voor mij om die links te laten liggen. Protips van een 1% winrate speler.
 
Iemand tips voor The Watcher?
Net als bij de andere classes moet je wat chance hebben met de beginkaarten, die je krijgt na enkele normale battles.
Zoals je weet bepalen die je verdere run.
Onontbeerlijke kaarten zijn eigenlijk:
- Prostrate.
- Flurry of blows.
Alletwee 0-cost en de eerste geeft dan nog eens block en eender welke gratis block is goede block.
Bij het tweede, als je goedkoop kan schakelen is dat redelijk wat gratis extra damage erbij.
In een ideaal scenario kan je 'Prostrate' tweemaal trekken per turn als je een card hebt, die extra kaarten trekt.

Een combinatie van 'Wreathe of flame' (5 of 8 extra damage) met 'Ragnarak' (5x5 damage) heeft me al vaak geholpen. Zeker bij Timekeeper als act 3 boss, maar dan heb je natuurlijk 4 energy voor nodig. In divinity is dat gigantische damage.
'Crescendo' en 'Tranquility' zijn goud waard als je die kan upgraden. Dat is 0-cost naar Wrath of Calm gaan.
Bovenstaande vier hebben me vaak geholpen, maar niet altijd evident om te krijgen tezamen.
Vaak gewonnen met max. 12-16 kaarten. The Watcher is zeer geschikt voor small deckbuilds.

'Wish' - 'Alpha' - 'Pressure Points' zijn te vermijden voor eender welke run. Behalve als je laatstgenoemde in een kleine deck in veelvoud kan krijgen.

Voor elke class is een kaart, die je meer kaarten geeft vaak een win en gebruik potions, potion, potions.
Uiteindelijk komt het vaak aan op geluk en hoe verder je geraakt meer strategie.
 
Net als bij de andere classes moet je wat chance hebben met de beginkaarten, die je krijgt na enkele normale battles.
Zoals je weet bepalen die je verdere run.
Onontbeerlijke kaarten zijn eigenlijk:
- Prostrate.
- Flurry of blows.
Alletwee 0-cost en de eerste geeft dan nog eens block en eender welke gratis block is goede block.
Bij het tweede, als je goedkoop kan schakelen is dat redelijk wat gratis extra damage erbij.
In een ideaal scenario kan je 'Prostrate' tweemaal trekken per turn als je een card hebt, die extra kaarten trekt.

Een combinatie van 'Wreathe of flame' (5 of 8 extra damage) met 'Ragnarak' (5x5 damage) heeft me al vaak geholpen. Zeker bij Timekeeper als act 3 boss, maar dan heb je natuurlijk 4 energy voor nodig. In divinity is dat gigantische damage.
'Crescendo' en 'Tranquility' zijn goud waard als je die kan upgraden. Dat is 0-cost naar Wrath of Calm gaan.
Bovenstaande vier hebben me vaak geholpen, maar niet altijd evident om te krijgen tezamen.
Vaak gewonnen met max. 12-16 kaarten. The Watcher is zeer geschikt voor small deckbuilds.

'Wish' - 'Alpha' - 'Pressure Points' zijn te vermijden voor eender welke run. Behalve als je laatstgenoemde in een kleine deck in veelvoud kan krijgen.

Voor elke class is een kaart, die je meer kaarten geeft vaak een win en gebruik potions, potion, potions.
Uiteindelijk komt het vaak aan op geluk en hoe verder je geraakt meer strategie.
Ok, dan heb ik The Watcher toch vrij goed onder de knie. Hetgeen je hier aangeeft, heb ik zelf ook al ontdekt, dus dat is leuk om te lezen.

Ik denk ook wel dat mijn path choice misschien nog een stuk beter kan. Ik ga vaak voor zoveel mogelijk elites om dan zoveel mogelijk relics te kunnen hebben, maar dat werkt niet altijd in mijn voordeel.
 
Met welke achievement (op de Ascensions na) hadden jullie de meeste moeite?
Speed Climber hier. Afgeklokt op 19min en een twintigtal seconden. Na een stuk of dertig keer de focus erop leggen.
Ironclad full strength build en redelijk blind in het gevecht smijten (console). The silent was me te traag na een stuk of twintig pogingen.
Vaak problemen met de vraagtekens en de battles die erin zaten, waar ik niet echt op zat te wachten :angry:.
 
Al ettelijke jaren geleden dat ik die gespeeld heb, toen hij op PS+ kwam in de maandelijkse games. Moet die toch weer eens oppakken.
Wellicht compleet overbodig hier, maar Inscryption is ook een must-play in hetzelfde genre, maar meer een wtf experience.
 
@Koonut Gij ziet er mij wel een beetje de Slay the spire maester uit hier, enige tips voor een volledige newbie?

Ik heb dit eerlijk gezegd volledig gemist dit spel, ik dacht altijd dat dit Spiro the dragon was, nu ik lees dat dit eigenlijk een roguelike - deckbuilder is, in mijn interesse gewekt.

De cover had het anders ook wel weggegeven, maar ok

Spyro.png
 
Ik ben er zeker van da'k hier bij de slechtste spelers zal zitten hoor :')

Maareuh, wat hier in de beginne veel heeft geholpen is:
1. Je moet niet elke keer een kaart nemen. Je zal snel beseffen dat uw "beste kaart" niet te lang in uw deck mag hangen eer je ze kan spelen. Decks van + 30 kaarten zijn meestal niet echt het meest efficient.

Kijk dus vooral naar wat je nodig hebt, en niet blind op wat "goede" kaarten zijn. Maar daar ga je sowieso moeten ingroeien en dat komt gewoon met het spelen.

Algemeen gesproken is het een goed idee om een paar van je starter kaarten, je "defends" en vooral je "strikes" te verwijderen of vervangen bij shops. Eventueel te transformen bij events(lang onderschat). In hoeverre de mogelijkheid zich presenteert natuurlijk.

Verder wil je groeien in offence en defence. Vooral tegen Act2 iets hebben van AoE om de meerdere vijanden te bekampen. Als je de kans krijgt om uw "draw" dus het aantal kaarten dat je trekt per speelbeurt, en uw energy, uit te breiden, is dat in vele gevallen ook zeer aantrekkelijk.

Je gaat relics en kaarten krijgen die "exhaust" opties geven om slechte kaarten van jezelf, en slechte status kaarten van je vijanden, permanent in een speelronde, uit je deck te forceren, wat je "draw" weer sterker maakt.

Maar door gewoon te spelen en de vijanden, events en bazen te leren kennen, ga je al snel veel leren. Het is een roguelike dus al doende leer je. Verliezen hoort erbij. Als je echt Ascensions wilt gaan klimmen en vast zit, bekijk dan best een tutorial van Jorbs. Kom ik toch ook altijd naar terug als ik met mijn kop blijf botsen.
Uitzonderlijk speler dat op een zeer duidelijke manier zijn keuzes kan vertalen naar zijn publiek.
 
Ik ben er zeker van da'k hier bij de slechtste spelers zal zitten hoor :')

Maareuh, wat hier in de beginne veel heeft geholpen is:
1. Je moet niet elke keer een kaart nemen. Je zal snel beseffen dat uw "beste kaart" niet te lang in uw deck mag hangen eer je ze kan spelen. Decks van + 30 kaarten zijn meestal niet echt het meest efficient.

Kijk dus vooral naar wat je nodig hebt, en niet blind op wat "goede" kaarten zijn. Maar daar ga je sowieso moeten ingroeien en dat komt gewoon met het spelen.

Algemeen gesproken is het een goed idee om een paar van je starter kaarten, je "defends" en vooral je "strikes" te verwijderen of vervangen bij shops. Eventueel te transformen bij events(lang onderschat). In hoeverre de mogelijkheid zich presenteert natuurlijk.

Verder wil je groeien in offence en defence. Vooral tegen Act2 iets hebben van AoE om de meerdere vijanden te bekampen. Als je de kans krijgt om uw "draw" dus het aantal kaarten dat je trekt per speelbeurt, en uw energy, uit te breiden, is dat in vele gevallen ook zeer aantrekkelijk.

Je gaat relics en kaarten krijgen die "exhaust" opties geven om slechte kaarten van jezelf, en slechte status kaarten van je vijanden, permanent in een speelronde, uit je deck te forceren, wat je "draw" weer sterker maakt.

Maar door gewoon te spelen en de vijanden, events en bazen te leren kennen, ga je al snel veel leren. Het is een roguelike dus al doende leer je. Verliezen hoort erbij. Als je echt Ascensions wilt gaan klimmen en vast zit, bekijk dan best een tutorial van Jorbs. Kom ik toch ook altijd naar terug als ik met mijn kop blijf botsen.
Uitzonderlijk speler dat op een zeer duidelijke manier zijn keuzes kan vertalen naar zijn publiek.
merci! Vanavond eens invliegen
 
Terug
Bovenaan