Skoda Enyaq 80 - Review - Cars by Bram

@anders.

Je moet maar eens een golf 8 samenstellen. die prijzen zijn niet een paar 1000 euro meer hoor..

Wel ik heb nogal goede contacten binnen een reeks dealers enzo kan ik wel het een en andere lenen voor mijn video's. Het komt wel goed !

Volgende review plaats ik hier vanavond al ;)

Dewelke ist ;) :) ?
 
Bij VAG moet je nu de merken zo gaan bekijken

Seat => Skoda => Cupra => VW => Audi => Porsche => Bentley => Lamborgini => Bugatti

Skoda is nu het nieuwe VW van vroeger geworden en daarom ook hun vw prijzen..
Doe niet zo gek man.

De verdeling is eerder zo
Seat & Skoda => VW => Cupra => Audi => Porsche & Lamborghini => Bentley => Bugatti

Skoda en Seat mikken op een ander publiek, maar leveren wel een gelijk niveau van kwaliteit. Cupra positioneert zich duidelijk boven het standaard VW gamma. Al kan je discussiëren dat deze misschien wel op gelijke hoogte mag komen omdat VW ook wel concurrentie daarvoor heeft. Die wil ik u nog geven.

Porsche en Lamborghini is identiek. Ander publiek maar een Porsche moet niet onderdoen, integendeel zelfs. Een cayenne turbo GT, laat die urus maar komen.
Bentley heel duidelijk hoger gepositioneerd. En Bugatti staat gewoon bovenaan voor duidelijke redenen, exclusiviteit is key.
 
Doe niet zo gek man.

De verdeling is eerder zo
Seat & Skoda => VW => Cupra => Audi => Porsche & Lamborghini => Bentley => Bugatti

Skoda en Seat mikken op een ander publiek, maar leveren wel een gelijk niveau van kwaliteit. Cupra positioneert zich duidelijk boven het standaard VW gamma. Al kan je discussiëren dat deze misschien wel op gelijke hoogte mag komen omdat VW ook wel concurrentie daarvoor heeft. Die wil ik u nog geven.

Porsche en Lamborghini is identiek. Ander publiek maar een Porsche moet niet onderdoen, integendeel zelfs. Een cayenne turbo GT, laat die urus maar komen.
Bentley heel duidelijk hoger gepositioneerd. En Bugatti staat gewoon bovenaan voor duidelijke redenen, exclusiviteit is key.
Porsche & Lambo staan nu niet echt gelijk imo.
Waar Porsche zowat stopt, daar begint Lambo (behalve de hyperexclusieve modellen). Ik zou persoonlijk ook liever met een 911 rijden dan met een Huracan, maar qua positionering liggen die toch wel vrij ver uit elkaar.
De prijsrange bij Porsche is 110k (standaard carrera) tot 240k (turbo s cabrio).
Bij Lamborghini is dat 197k (Huracan) tot 471k (Aventador SVJ Roadster) en ja, dat zijn 2 modellen en Porsche heeft er maar 1. Maar het verschil tussen een Huracan (610PK) en Aventador SVJ (760pk) is kleiner dan het verschil tussen een carrera (385pk) en turbo s (650pk).

En ja, de Cayenne turbo GT is sneller dan de Urus. Het zal niet lang duren voor er een Urus SV of Performante ofzo komen om dat record terug te pakken.
 
Porsche & Lambo staan nu niet echt gelijk imo.
Waar Porsche zowat stopt, daar begint Lambo (behalve de hyperexclusieve modellen). Ik zou persoonlijk ook liever met een 911 rijden dan met een Huracan, maar qua positionering liggen die toch wel vrij ver uit elkaar.
De prijsrange bij Porsche is 110k (standaard carrera) tot 240k (turbo s cabrio).
Bij Lamborghini is dat 197k (Huracan) tot 471k (Aventador SVJ Roadster) en ja, dat zijn 2 modellen en Porsche heeft er maar 1. Maar het verschil tussen een Huracan (610PK) en Aventador SVJ (760pk) is kleiner dan het verschil tussen een carrera (385pk) en turbo s (650pk).

En ja, de Cayenne turbo GT is sneller dan de Urus. Het zal niet lang duren voor er een Urus SV of Performante ofzo komen om dat record terug te pakken.
Het klopt dat lambo zich als sportwagenmerk zich richt op sportwagens. Maar als je kijkt naar de materialen die men daarvoor gebruikt of gewoon hoe die wagens in elkaar gevezen zijn dan kan je nu toch niet zeggen dat Porsche daar minder goed doet?

Bij lambo is het bigger en braver. Porsche is meer het merk van de genuanceerde klasse. En je hebt bij Porsche ook goedkopere wagens, instappers als je het zo wilt noemen. Maar Porsche is ook nog altijd een merk dat voldoende sportwagens in zijn gamma heeft.
Maar als je dan kijkt naar onderstaand filmpje
Denk nu niet dat de Porsche 911 moet onderdoen. Integendeel zelfs :p
Ik wil ook ze wel eens op een circuit tegen elkaar zien rijden.
 
Het klopt dat lambo zich als sportwagenmerk zich richt op sportwagens. Maar als je kijkt naar de materialen die men daarvoor gebruikt of gewoon hoe die wagens in elkaar gevezen zijn dan kan je nu toch niet zeggen dat Porsche daar minder goed doet?

Bij lambo is het bigger en braver. Porsche is meer het merk van de genuanceerde klasse. En je hebt bij Porsche ook goedkopere wagens, instappers als je het zo wilt noemen. Maar Porsche is ook nog altijd een merk dat voldoende sportwagens in zijn gamma heeft.
Maar als je dan kijkt naar onderstaand filmpje
Denk nu niet dat de Porsche 911 moet onderdoen. Integendeel zelfs :p
Ik wil ook ze wel eens op een circuit tegen elkaar zien rijden.
Op de Nurburgring is de Huracan Perfomante 25s sneller (maar nog niet officieel).
Op Hockenheimring is de turbo s nipt trager dan de aventador SVJ

De kans dat de Turbo S het haalt van de Huracan Performante op circuit is heel klein. Daarvoor moet je naar de GT3 RS gaan kijken...
 
Vandaag trouwens mijn verwachte levertijd gehad -> eind april 2022. 10 maanden wachten dus 🙈.
 
"Ik vindt" Sorry maat, maar dat kan echt niet als je teksten gaat schrijven (en anders eigenlijk ook niet, want dat is echt een basisregel).
Ik wil echt niet onnozel doen en de taalnerd uithangen en zal ook zelden commentaar geven op mensen, maar dat kan echt niet.

Trent = trend

"effe" vervangen door even is beter

...


Foto's zijn inderdaad heel mooi en reviews schrijven vergt ervaring die je wel zal opbouwen.
Maar je moet echt zonder fouten schrijven en zeker geen dt-fouten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Misschien nog een tip maar bestel een aparte microfoon die je aan je kleren kan hangen. Ik kan de review niet uitkijken door alle bass die ik hoor.
 
Heb vandaag de Enyaq voor het eerste maal echt gezien (geparkeerd op straat, ook binnenin gepiept). Hij stelde visueel in grootte wel ietwat teleur, maar denk dat dat is omdat hij overal gehyped wordt (en dus ook in mijn hoofd). Hij is 25-30cm langer en 10cm hoger in afgeronde getallen dan de Karoq, maar om een of andere reden leek hij mij kleiner (mss iets met daklijn, verhoudingen en afronding). De verhouding neus-motorkap versus rest van de auto komt imo bij Karoq en Kodiaq beter veel beter tot hun recht. Het leek mij een 'vis-noch-vlees-suv'

die Betria 21" velgen dat ge het meest op foto's ziet en ook op de wagen die ik zag, vindek persoonlijk ook wel wat minder, iets te aggressief.

Geen afbreuk aan de wagen, want denk dat dit een zeer goed model is binnen skoda qua bang for buck en afwerking, maar het viel mij gewoon op.
 
Terug
Bovenaan