Selor

Ik heb 7 september een online-interview in verband met mijn Psychotechnisch onderzoek bij Selor omdat ik een opleiding tot bewakingsagent ga volgen. Ik moet hiervoor ook twee persoonlijkheidsvragenlijsten op voorhand invullen.

Iemand die mij iets meer kan vertellen over dat online-interview? Hoe gaat dat juist in zijn werk en waaraan kan ik mij verwachten? Blijkbaar is dat via smartphone.

Ik moest er toevallig aan denken, maar er is een Franstalig boek dat helpt bij de voorbereiding van de selortesten. Ik weet niet of het nog up to date is maar mij heeft het enkele jaren geleden wel geholpen om te begrijpen hoe ze verwachten dat je de postbakoefeningen maakt.

Ik heb destijds viavia kopies gekregen van wat hoofdstukken, maar in sommige Waalse bibs vind je hem ook. Anders kost het 50 euro.

CLEFS POUR RÉUSSIR LES TEST DE JUGEMENT SITUATIONNEL, RAISONNEMENT VERBAL, RAISONNEMENT NUMÉRIQUE, RAISONNEMENT DÉDUCTIF ET APTITUDES ADMINISTRATIVES - SELOR & EPSO + BAC À COURRIER & ENTRETIEN STAR

Nog een tweede tip is om andere selecties mee te doen als voorbereiding of om al bepaalde vrijstellingen te krijgen. Ook al wil je die job helemaal niet.

Heeft er iemand ervaring met de test 'Ruimtelijk inzicht' bij Selor?

Ruimtelijk-Redeneren.png

Zit er een theorie achter hoe je dit makkelijker kan oplossen?
Tellen van de zijdes bijvoorbeeld?

Heeft er iemand ervaring met de test 'Ruimtelijk inzicht' bij Selor?

Ruimtelijk-Redeneren.png

Zit er een theorie achter hoe je dit makkelijker kan oplossen?
Tellen van de zijdes bijvoorbeeld?

volgens mij is het D.

A+B komt volgens mij overeen met het lange stuk aan de onderzijde zonder C en de basis (dus korte stuk) van B
En dat vormt dan een doos met de L vorm.

Echte tips heb ik niet, ik heb gewoon vanuit het centrale stuk mij geprobeerd om alles tot 1 geheel samen te vouwen om te zien of dat ongeveer zou lukken. Maar mijn 3 dimensionaal inzicht is nooit opperbest geweest. Ik zou in realiteit dat hebben uitgeprint en dan zijn beginnen te vouwen ;p.

Het is gewoon D.

Je moet u gewoon effectief inbeelden dat je de doos aan het dichtplooien bent.

Rand per rand doe je.

A en B tikken elkaar uiteindelijk aan.

C vormt het deskeltje van de rechter uitstulping.

Heeft iemand de generieke screening niveau A afgelegd in 2022? Dit zouden abstract redeneren, situationele beoordeling en postbak zijn. Is dit nog zoals gekend met de domino’s? En hoe kan je best reageren bij de situationelec
Voor niveau B staat er enkel abstract redeneren en situationele. Zijn deze testen anders dan vroeger?

Heeft iemand de generieke screening niveau A afgelegd in 2022? Dit zouden abstract redeneren, situationele beoordeling en postbak zijn. Is dit nog zoals gekend met de domino’s? En hoe kan je best reageren bij de situationelec
Voor niveau B staat er enkel abstract redeneren en situationele. Zijn deze testen anders dan vroeger?

Hallo,

Mag ik eens vragen of je deze testen nu hebt afgelegd? Ikzelf heb ook de situationele beoordeling en heb wel nog wat vragen. Deze zou alleen betrekking hebben op de competenties in de vacature. Echter, in het boek die ik heb 'situationele beoordelingstest Orseu' zijn er alleen oefeningen die betrekking hebben op de kerncompetenties. Hoe heb jij dit geoefend?

Terug
Bovenaan