Science Fiction - 42

Wat betreft Rama, die geruchten zijn aangenomen als feiten door de fans.

Heeft ook al wel laten vallen dat hij hoopt Dune Messiah naar het scherm te mogen brengen en eerst sowieso nog Cleopatra dus als deze echt van de grond komt wordt het sowieso wel nog een hele poos wachten. Maar eerlijk of het nu Dune Part 3 wordt of Rama. Zoals je zegt, laat maar komen! ;p

Ik kijk ook behoorlijk uit naar Cleopatra want het zou een meer kleinschalige politieke thriller worden in tegenstelling tot het groots epos van 1963 dat FOX tot de rand van faillissement bracht. Villeneuve heeft met films als Polytechnique, Prisoners, Incendies en zeker Sicario reeds bewezen dat hij ook in zulke meer kleinschalige thrillers heer en meester is. Waar ik niet echt naar uitkijk is al het gebruikelijke politiek gezever nu Zendaya meer dan waarschijnlijk de rol van Cleo gestrikt heeft. 😅
 

Geruchten dan?

David Fincher wou deze doen ergens een 15 jaar geleden, maar is er niet van gekomen. Dus dat kan nu evengoed gebeuren natuurlijk. Zou wel mooi zijn, maar toch een tricky boek om deftig te verfilmen.
 
Die staat ondertussen al meer dan 20 jaar op IMDB. 😅 Morgan Freeman probeert die (als producer) al 2 decennia van de grond te krijgen maar vroeger hing David Fincher zijn naam er aan vast. Staat zoals de voorbij 20 jaar nog altijd in development en niet in pre-production maar met een nieuwe screenplay en Villeneuve die ook graag wil zijn we wel lang niet meer zo dichtbij geweest.

Alhoewel Cleopatra er nog niet op staat lijkt die wel al veel verder te staan en eerst in lijn te zijn na Dune met Sony die er zwaar voor pusht en namen die voor cast circuleren.

EDIT: Hah, dat wist je ook. Excuses, had je edit nog niet gezien. Idd wel een moeilijk boek om te verfilmen peinzek maar als er 1 naam is die er mee matcht is het imo Villeneuve. (Met Garland close second @Lint ;p) Ze zullen waarschijnlijk de karakters wat aandikken en misschien daarin wat meer drama injecteren, hopelijk niet te veel aangezien het boek nogal koud en klinisch is en ik hoop dat ze dat toch deels bewaren, maar die grootschaligheid, het onvatbare en het mysterieuze is op en top Villeneuve. :bow:
 
Laatst bewerkt:
Gaat over Rebel Moon, de nieuwe Snyder.
Wat PBR Streetgang zegt dus ;)
@vishnusixclix bedoelt denk ik de tendens om films uit te brengen in twee delen. Ik vind het ook een beetje onnozel tbh, al is Dune voor mij zeker geen probleem dat het in 2 delen komt. Maar zeker wanneer plots in een filmreeks ineens een two-parter wordt aangekondigd. Zie Harry Potter, Twilight, Hunger Games, Mission Impossible...
Zoals ik al zei, beter toch zo dan dat ze content van bv 5 à 6 uur in 1 film proberen te proppen van 2 à 3 uur.
 

Goeie week :woohoo:

Ik was niet echt wild van het eerste seizoen omwille van enkele nogal vreemde keuzes maar schuif zonder twijfel aan voor S2. The highs make up for some of the lows.
 
● Garland returns!
GAwAiCsWkAAEIQa.jpg


HYPE HYPE HYPE :woohoo:
Trailer volgende week 👌



● Apple's Constellation zal beginnen streamen van 21 februari.
Apple_TV_Constellation_key_art_graphic_header_16_9_show_home.jpg.large_2x.jpg

“Constellation” stars Noomi Rapace as Jo — an astronaut who returns to Earth after a disaster in space — only to discover that key pieces of her life seem to be missing. The action-packed space adventure is an exploration of the dark edges of human psychology, and one woman's desperate quest to expose the truth about the hidden history of space travel and recover all that she has lost.
Constellation_Photo_010501.jpg.photo_modal_show_home_large.jpg



● Also; Apple's Foundation renewed for season 3
020f5dbbd4a0947956f963dee17d825c.jpeg

Let's go! 🤠
 
● The new doctor arrives in May.
Ben nooit echt mee geweest met Dr Who maar misschien met de start van dit nieuwe seizoen toch nog eens een kans geven.


● Kingdom of the Planet of the Apes reveals antagonist
The movie picks up 300 years after the previous trilogy. In the generations which have passed since Caesar's time, his message of "apes together strong" has largely been lost. Noa, however, appears to live by that creed. "Noa has no idea who that is," Noa actor Owen Teague says of his character's relationship with Caesar. "Part of his journey is a discovery of that legacy and its various interpretations. Noa has to make sense of what it all means."

Who he does know is Proximus Caesar (imaged below). Actor Kevin Durand explains, "Caesar is almost a religious figure, and Proximus has taken on the name Caesar because it was the highest position held in ape society. It was a self-proclamation that was achieved by any means necessary, to ensure that apes continue to evolve."

lqR5oMg.jpg


Vorige had reeds serieus wat parallellen met bijbelse verhalen, vooral Mozes. Ik vermoed dat we met "Noa" daarop gaan verder borduren. Afwachten I guess. De vorige trilogie was beter dan goed en stond los van de originele films op zijn eigen benen, benieuwd of deze dat ook zal waar maken.


● Trailer voor the Kitchen
Kan niet direct zeggen dat deze vertrouwen inboezemt. Vrij moraliserend en erger, zo te zien ook in zijn geheel vrij cliche en voorspelbaar. Het oogt ook allemaal vrij low budget, wat deze ook wel zal zijn, maar geen goed teken dat het in de trailer reeds opvalt.


● Leuk artikel van Ars Technica dat tijdreizen in films onder de loep neemt
Screenshot-2023-11-17-at-2.02.23%E2%80%AFPM.png



● Spaceman teaser introduces wandering Sandler and the voice of alien Dano
Werd oorspronkelijk gebilled als een diep filosofisch werk over leven en dood en de zin van het bestaan waar de netflix descriptie nu niet veel meer zegt dan; "An astronaut realizes that the marriage he left behind might not be waiting for him when he returns to Earth. Desperate to fix things with his wife, he is helped by a mysterious ancient creature he finds hiding in the bowels of his ship." Ik hoop dat het niet gewoon weer zo'n netflix "design by numbers appeal to all audiences; sci-fi for the boys, romance for the girls" wordt waarin het uiteidenlijk gewoon uitdraait op een dikke meh voor iedereen. Die genres vallen te trouwen met elkaar (Eternal Sunshine bijvoorbeeld) maar dat vraagt een zekere finesse. De cast omvat naast Sandler ook wel nog steeds Paul Dano en Carey Mulligan dus🤞.


● Apple TV+ has officially picked up Murderbot, a 10-episode sci-fi drama series starring and executive produced by Alexander Skarsgård
Based on Martha Wells’ bestselling Hugo- and Nebula Award-winning book series The Murderbot Diaries
Murderbot6.jpg

The series centers on a self-hacking security android (Skarsgård) who is horrified by human emotion yet drawn to its vulnerable “clients.” Murderbot must hide its free will and complete a dangerous assignment when all it really wants is to be left alone to watch futuristic soap operas and figure out its place in the universe.

Nog niet gelezen but this honestly sounds kinda awesome. :woohoo:


● Also, since everyone seems to be loving Rebel Moon so much 😅; Part 2 will crashland 19 April
 
Laatst bewerkt:
Interessante lijst van Ars Technica, al ben ik vaak niet akkoord. Ik heb wel bijna elke film gezien daarvan, dus het geeft me niks nieuws :headshake:.
Predestination nog niet gezien, is die de moeite?

Ik hoop dat het niet gewoon weer zo'n netflix "design by numbers appeal to all audiences; sci-fi for the boys, romance for the girls" wordt waarin het uiteidenlijk gewoon uitdraait op een dikke meh voor iedereen.
Wat denkt ge nu zelf?
It gon be bad homeslice.


Also, since everyone seems to be loving Rebel Moon so much 😅; Part 2
"The Scargiver" is toch echt de meest idiote titel ooit hé :laugh:. Bijna even idioot als een hele key scene schrijven rondom het feit dat uw moeders dezelfde naam hebben.
 
@Lint Predestination was destijds een beetje overhyped imo maar zeker de moeite om te zien.

Paul Dano in iets slechts? Impossibru! The hope is diminishing but it's still alive. Don't you dare kill it.

en yep "de littekengever" is sowieso in de running voor schraalste titel aller tijden. ;p


Misschien dat je hier nog wat suggesties uit kan halen; Timetravel movies (sort of ) ranked! :baard:

Terminator 2: Judgment Day (1991)
12 Monkeys (1995)
Donnie Darko (2001)
The Terminator (1984)
Arrival (2016)
The Man from Earth (2007)
Mr. Nobody (2009)
Interstellar (2014)
Groundhog Day (1993)
The Butterfly Effect (2004)
Minority Report (2002)
Army of Darkness (1992)
Idiocracy (2006)
Time Bandits (1981)
The Time Machine (1960)
Back to the Future (1985)
Star Trek (2009)
Superman (1978)
Edge of Tomorrow (2014)
Frequently Asked Questions About Time Travel (2009)
Gandahar (1987)
Sphere (1998)
Primer (2004)
Planet of the Apes (1968)
The Jacket (2005)
Triangle (2009)
Bill & Ted's Excellent Adventure (1989)
Palm Springs (2020)
The Fountain (2006)
Tenet (2020)
World of Tomorrow (2015)
Deadpool 2 (2018)
Looper (2012)
Back to the Future Part II (1989)
Timecrimes (2007)
Bill & Ted's Bogus Journey (1991)
Avengers: Endgame (2019)
Source Code (2011)
Run Lola Run (1998)
The Visitors (1993)
The Masters of Time (1982)
Coherence (2013)
The Endless (2017)
Predestination (2014)
Galaxy Quest (1999)
X-Men: Days of Future Past (2014)
Pleasantville (1998)
Demolition Man (1993)
Time Trap (2017)
The Call (2020)
Sound of My Voice (2011)
The Girl Who Leapt Through Time (2006)
Safety Not Guaranteed (2012)
Terminator 3: Rise of the Machines (2003)
Flight of the Navigator (1986)
Star Trek: First Contact (1996)
Back to the Future Part III (1990)
The Last Mimzy (2007)
Outlander (2008)
About Time (2013)
Synchronic (2019)
Futurama: Bender's Big Score (2007)
Men in Black 3 (2012)
Lightyear (2022)
Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)
Austin Powers in Goldmember (2002)
Terminator Genisys (2015)
In the Tall Grass (2019)
Beneath the Planet of the Apes (1970)
The Thirteenth Floor (1999)
Time After Time (1979)
Time Lapse (2014)
Lost in Space (1998)
The Flash (2023)
Paycheck (2003)
Beyond the Infinite Two Minutes (2020)
Blast from the Past (1999)
Horse Girl (I) (2020)
Happy Death Day (2017)
Hot Tub Time Machine (2010)
Escape from the Planet of the Apes (1971)
Resolution (2012)
Mirage (2018)
I Love You, I Love You (1968)
Lucy (2014)
Tomorrowland (2015)
The Tomorrow War (2021)
Star Trek: Generations (1994)
The Final Countdown (1980)
Sexmission (1984)
The Time Travelers (1964)
Kin-dza-dza! (1986)
The Visitors II: The Corridors of Time (1998)
Star Trek IV: The Voyage Home (1986)
Totally Killer (2023)
The Navigator: A Medieval Odyssey (1988)
Conquest of the Planet of the Apes (1972)
The Philadelphia Experiment (1984)
A Connecticut Yankee in King Arthur's Court (1949)
Summer Time Machine Blues (2005)
In the Shadow of the Moon (2019)
Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (1999)
Deja Vu (2006)
Boss Level (2020)
The I Inside (2004)
The Time Machine (2002)
Frequency (2000)
The Dead Zone (1983)
Zathura: A Space Adventure (2005)
A Day (2017)
The Time Traveler's Wife (2009)
Terminator: Dark Fate (2019)
Land of the Lost (2009)
Slaughterhouse-Five (1972)
World Without End (1956)
Project Almanac (2015)
Masters of the Universe (1987)
Meet the Robinsons (2007)
Hot Tub Time Machine 2 (2015)
Happy Death Day 2U (2019)
The Map of Tiny Perfect Things (2021)
Click (2006)
Timeline (2003)
Timecop (1994)
Planet of the Apes (2001)
Bill & Ted Face the Music (2020)
The One (2001)
John Dies at the End (2012)
Cube²: Hypercube (2002)
Trancers (1984)
Just Visiting (2001)
The Butterfly Effect 2 (2006)
Beyond the Time Barrier (1960)
The Butterfly Effect 3: Revelations (2009)
Returner (2002)
Retroactive (1997)
Journey to the Center of Time (1967)
Thrill Seekers (1999)
Galaxis (1995)
The Twonky (1953)
The Adam Project (2022)
Southland Tales (2006)
Freejack (1992)
A Sound of Thunder (2005)
 
Imma just gonna go ahead and repost this



● also, full trailer for Spaceman is here;

● Rolling Stone heeft een lijst van de 150 greatest sci-fi films of all time gepubliceerd. Ietwat excentriek met enkele off beat keuzes maar in z'n geheel, op een paar omissies na, best classy. 👌

● Toby Haynes, vooral bekend van de Briste versie van Utopia en recent nog 6 episodes van Star Wars Andor geregisseerd neemt de volgende Star Trek langspeler voor zijn rekening. Regisseerde in het verleden ook reeds de geweldige Black Mirror episode USS Callister die serieus wat Star Trek knipogen bevatte. "Deadline reported that, while the plot is still unrevealed, this new film will take place many years before the 2009 "Star Trek" film, and will serve as an origin of sorts. It seems this new film will take a similar approach to "Star Trek: Enterprise" in 2001, as that series was set a century before the original 1966 TV show." Wait and see I guess. 🤷‍♂️
 
Imma just gonna go ahead and repost this





● also, full trailer for Spaceman is here;

● Rolling Stone heeft een lijst van de 150 greatest sci-fi films of all time gepubliceerd. Ietwat excentriek met enkele off beat keuzes maar in z'n geheel, op een paar omissies na, best classy. 👌

● Toby Haynes, vooral bekend van de Briste versie van Utopia en recent nog 6 episodes van Star Wars Andor geregisseerd neemt de volgende Star Trek langspeler voor zijn rekening. Regisseerde in het verleden ook reeds de geweldige Black Mirror episode USS Callister die serieus wat Star Trek knipogen bevatte. "Deadline reported that, while the plot is still unrevealed, this new film will take place many years before the 2009 "Star Trek" film, and will serve as an origin of sorts. It seems this new film will take a similar approach to "Star Trek: Enterprise" in 2001, as that series was set a century before the original 1966 TV show." Wait and see I guess. 🤷‍♂️
Leuk lijstje indeed. Bij de hoge entries moest ik soms fronsen, maar ze includen ook hitchhikers guide, waarvoor hulde vermits die film veel te onderschat blijft.
GITS staat imo wel veel te laag, en Looper en Snowpiercer bizar hoog.
Zeer ZEER blij met de hoge posities van Arrival, The Man Who Fell To Earth, Children Of Men en Under The Skin :love:.

Het meeste al gezien, maar toch wat kunnen toevoegen aan de (re)watchlist:
  • Holy Moly hoe cool ziet dit eruit :eek2:: Fantastic Planet en Space is the Place (met Sun Ra)
  • Staat al lang op de (re)watch lijst: Beast from 2000 Fathoms, The Forbin Project ( :love: ), High Life, Another Earth.
  • Yup nog nooit kunnen uitkijken, come fight me bitches :eviltongue:: 2001 A Space Odessey
  • Nog nooit van gehoord but looks interesting 🤷‍♂️: Born In Flames, Never Let Me Go, God Told Me To, Seconds
 
GITS (& Gattaca) inderdaad te laag en vol vreugde over de liefde die de lont Under the Skin aansteekt. :woohoo:
Zardoz & Species in there too. :oi22: De oude films die ze oplijsten zoals This Island Earth, Them, Destination Moon en Invaders from Mars zijn effectief 50s pareltjes die met kop en schouders boven de zee van bagger die in die tijd gemaakt werd blijven uitsteken. The Incredible Shrinking Man. 😍 Een film met zo'n titel heeft in feite niet het recht zo fantastisch te zijn. Verder ook nog The 50s Time Machine & Day the Earth Stood Still die klassiekers zijn voor een reden, die staan nog een trede hoger dan al die andere 50s parels.

Helemaal mee met de lijst maar de rankings op zich zijn hier en daar wel beetje vreemd imo. De top 10 kan ik mij zeker in vinden maar idd films als Snowpiercer en Looper eindigen naar mijn mening ook veel te hoog. Edge of Tomorrow ook entertainende film daar niet van, maar op plek 16 voor andere "recente" films als "Her" en District 9 die zelfs ergens helemaal achteraan bungelt? Jurassic Park op 106?? Nah. 😄

Wat ik hen wel kwalijk :angry: neem zijn de films die missen! :wink:; Mr Nobody, 28 Days Later, The Congress, The Man from Earth, The Abyss en natuurlijk The Cat from Outer Space :hurrr: hadden er in moeten zitten imo. Gezien wat ze er wel in zwieren zouden films als Cloud Atlas, Pitch Black, Sphere, Nausicaä, Monsters, K-Pax, Event Horizon, Save the Green Planet, Life, Stargate, Armageddon, Oblivion, Source Code en nog zoveel anderen er ook best tussen kunnen maar het ontbreken daarvan kan ik al iets makkelijker vergeven. Het is de top 150, niet de top 1000 dus ja je moet ergens de keuzes maken natuurlijk.

also @Lint , yeah
VkBY.gif

I definitely will fight you!

Een meesterwerk zou ik Seconds niet noemen maar wel zeker meer dan ok, Hetzelfde voor Never Let Me Go. God Told me To heeft een ietwat B-feel to it maar kijkt wel vlot weg en idd best entertainend. Born in Flames ook nog niet gezien maar dat gaan we zo snel mogelijk veranderen.

Fantastic Planet, gemakkelijker terug te vinden onder La planète sauvage, is zoals alle andere films van Laloux uitstekend tot geniaal. Zijn Masters of Time maar zeker Gandahar zijn ook must sees! Zag je waarschijnlijk al aan de trailers maar Fantastic Planet is net zoals Space is the Place trouwens een geweldige trip film. De eerste keer op hun best onder invloed en dan nog een tweede keer om te proberen te begrijpen waar de fuck die nu eigenlijk over gaan. :laugh:
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Laloux ftw inderdaad. Les maitres du temps is mijn favoriet, maar ik heb ze alledrie nog maar een keer gezien dus dat kan nog wel veranderen.

Destination Moon niet gezien, watchlisted!
 

Uit die lijst
"Never let me go" bekeken.
Zeer goeie acteerprestaties van de 3 mains: Cary Mulligan, Andrew Garfield en Keira Knightley.
Goed bronmateriaal. Nogal melancholische film, zeer triest einde die wel even binnenkomt.
Op zich geen hoogvlieger, maar wel een zeer degelijke film met strakke regie.

Bodemlijn: de film toont vooral het contrast tussen mensen die zoeken naar langer leven versus een groep die de sterfelijkheid net veel te vroeg in de ogen kijkt ... de film volgt vooral de laatste groep.
Een groep clonen blijkbaar die als orgaandonors dienen, en die de anderen soms letterlijk dienen. Ik vind het wel vreemd dat ze niet rebelleren en vluchten in hun puber jaren gezien ze net zo menselijk zijn als iedereen, en dat lijkt vergeten te worden in de film. Toch een beetje een soort dystopische wereld eigenlijk die dat toestaat. Misschien is het daarom hoofdzakelijk gefilmd in de dromerige English country side... Zorgt voor contrast alweer met een mogelijks minder mooie wereld achter de schermen.

World on a wire
God told me to

Die wil ik ook nog even zien denk ik. En ik zou sommige oude klassiekers ook nog moeten bekijken oa Them etc.
Laatste b&w sci fi die ik zag was 'Forbidden planet', en alweer lang geleden.

Och ja, ik zou aan die lijst nog toevoegen (paar andere eruit, zoals Liquid Sky bvb)

Altered States (1980)
The Quiet Earth (1985)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan