Science Fiction - 42

● In verband met de staking van acteurs waarin AI één van de struikelpunten is; “The studios proposed that our background performers should be able to be scanned, get one day’s pay, and their company should own that scan, their image, their likeness and should be able to use it for the rest of eternity, in any project they want with no consent and with no compensation.”

Als dat effectief klopt begrijp ik zeker dat ze staken. Je gaat die evolutie vrees ik sowieso niet kunnen tegenhouden want ze kunnen evengoed wat goed ogende randos van de straat plukken die voor 5 dollar wel in random films willen opduiken zonder er verdere moeite voor te doen. Maar als acteur zou je wel goed gek zijn om daar vandaag een krabbel onder te zetten en al doende de hele toekomst van je eigen job op het spel te zetten.

Black Mirror was hen weer maar juist voor met "Joan is Awful" ;p Maar ik moet direct terugdenken aan een fenomenale film uit 2013 die hoe langer hoe meer on point aan het worden is en volgende decades enkel relevanter zal worden.

The Congress is voor mij de beste film van 2013 en afgaande op de eindejaarslijstjes thread ben ik daarin niet alleen. In het beoordelingsforum schreef ik al een spoilervrije review;

Wow! Words can not describe, they should have sent a poet. De laatste keer dat ik me nog zo goed heb geamuseerd in de cinema, dat moet al van The Tree of Life geleden zijn. Deze mix van live actie en prachtige animatie werd in elkaar geknutseld door de maker van "Waltz With Bashir" en is heel losjes gebaseerd op een verhaal van Stanislaw Lem (Solaris). Harvey Keitel en Paul Giamatti voegen weer heel wat klasse toe maar in deze "documentaire" volgen we vooral Robin Wright. Zij speelt zichzelf, de actrice die je misschien kent als The Princess Bride of als Jenny uit Forrest Gump. Ze is nu al meer dan 40 en haar carriere loopt ten einde. Ze krijgt een laatste, nogal bijzonder, contract aangeboden van "MiraMount" en de wereld zal nooit meer hetzelfde zijn. Droom, verschillende werkelijkheden en de waarheid zijn dingen waar je mee kan spelen. Je zal na afloop waarschijnlijk wel met vragen blijven zitten en heel wat plot holes kunnen aanwijzen maar het moet niet altijd op iets slagen of volledig samenhangend zijn. Zowiezo niet voor iedereen maar voor mij kwam deze at the right place, on the right time en was het een fantastische ervaring. Misschien wel één van de beste films die ik ooit gezien heb maar om dat met zekerheid te kunnen zeggen wil ik hem eerst nog wat laten bezinken en nog eens gaan bekijken. Ik ga het hier bij laten want hoe minder je weet, hoe beter, maar wees gerust dat het niet "zomaar" een drama is, het is een trip.

Sci-Fi van de bovenste plank. 9/10 - Gaat dat zien, gaat dat zien!

Er valt echter nog heel wat meer over te zeggen en een tijdje geleden heb ik dat ook gedaan, jammer genoeg in het Engels. Ik zou vooral graag eens lezen wat anderen die hem hebben gezien er hebben uitgehaald. Bij deze al vast mijn gedacht;
I love films that introduce a ton of dots and then leave it up to you which ones you want to connect and what their relationship should be. The Congress contains a stunning amount of layers and can be interpreted in many different ways. The open and at times almost lucid dream like approach to everything from narrative to visuals and sound sure makes it hard to put into words what you think you saw. There are single scenes that contain so much meaningful background porn that I could fill a page on them. Although the animation might not be for everyone, I think it looks great. There's also Max Richter's hauntingly beautiful score which adds another few gigatons of emotion and all this truly adds up to an enormous explosion out of leftfield. Amazingly it didn't make much noise upon arrival but I am pretty sure that, as we go forward, it will be cherished by its ever growing audience.

Now for some more meaty thoughts; This review will be as disjointed as the film so I am just going to throw out a bunch of random thoughts, make of them what you will.

One of my favorite characters was Jeff, the head of MiraMount. Originally, during the live action part, most of the stuff that comes out of his mind is prophetic, as we move into the animated zone he becomes more of a prophet of doom and ultimately an instigator of said doom. The way he says "this is not science fiction, it's a documentary" about Triple R (Robyn's SF film) which also pointed back to the live action (today) really drives home that the first half hour of the Congress is reality today. The next half hour we move into the near future with Ms. Wright's scan becoming the focal point through which we ultimately get to see the birth of a new world.

Each time she meets Jeff, the Miramax head, he shakes up the world. The embodiment of blind, profit driven disruption, the kind that places dollar signs above life and creativity? The first time they meet he tells her that actors of flesh and blood are a thing of the past, the second time they meet, he's moved a level up, now it's no longer just the actors that get scanned but also the environments which means most people are let go because they no longer need a set crew, make up artists, lighting experts, designers, prop makers, ... Their next meeting takes place in the animated zone. The consequences of his disruptive actions are becoming far more severe. MiraMount has spread its tentacles to other industries and thanks to the development of a new drug the magic of cinema has left the big screen and entered the real world. This new drug seems to take over the interface between sensory input and experience and allows the traversing signals to be modulated. It conjures up vivid and realistic hallucinations which allow consistent and even shared alternate realties. First the drug was rigidly defined and its effects limited in time but as research progressed the drug became more potent, ultimately allowing users to take control over their hallucinations which sets them free but disasterously also closes the feedback loop between want and get with enormous consequences. The last time Wright meets Jeff, he has basically fired everyone that had anything to do with movies. He's still in entertainment but now only sells drugs or "experiences". Things take a turn for the worse when MiraMount starts losing control over its product and global unrest sparks violence.

Ultimately we end up in what I would describe as something similar to a post singularity environment. When the world goes almost completely animated and everyone can be whoever they want to be and do whatever they want to do. What you think is what you get. That in The Congress this is achieved through controllable hallucinogenics doesn't matter much as the result is pretty much indistinguishable from digital reality substitution, programmable matter or a virtual life. The parallels you can draw between these approaches can be quite surprising. In all these worlds the lag time between imagination and instantiation is basically zero.

Some more thoughts;

The Wright family, thanks to Aaron's disease was the first one that really learned to fly? I have the feeling that there is more to the wright/flyers/Wright brothers connection but I'll prolly have to see it again to unravel that further.

The animated zone as a liberal offshore island.

Can you be yourself as someone else? If you relive someone else's entire life, how much of the original you would be left?

Do you take the red pill or the blue pill? Here the pill is chemical instead of digital in nature but here too you could very much hold the opinion that life inside beats the Zion outside.

Does her animator know more about herself than she does?

Should the human race die happy or should we toil in misery? It almost looks like mankind has collectively decided to euthanize itself in the most painless way possible.

Alternatively, are we simply machines that got tricked and manipulated by chemicals to willingly and happily engineer our own demise?

I also really liked how they introduced Aaron and his "illness". Giamatti doesn't yet know how right he is when he says of him that he was born before his time. His condition could be seen as an evolutionary step up because in many ways his mind functions similarly to those who later on end up taking the drug. Before the "singularity" he heard what he wanted to hear and was wrong, after the "singularity" he really hears what he wants to hear and becomes "wright"?

It's not explicitly stated but I can imagine that Aaron would be much better adapted to living a life in a world you shape yourself compared to living a life in the world forced upon him in which he grew up. After taking the drug his condition is likely to work in symbiosis with the drug, boosting his ability to perceive creatively, to play with what is real, to new heights.

It's especially interesting to connect his "illness" with a statement from Jeff who at one point says we make movies so we don't have to read books. The less information you get, the more blanks you fill in yourself which is what makes a story more personal. In this sense a movie is a pre-chewed book, largely the same for everyone who lays eyes upon it. Aaron has the ability to always spin his surroundings and experience into something uniquely personal so for him every movie and life itself will likely be about airplanes or something he cares about. In many ways it's a biological analogue for the digital filter bubble. It comes with both pros and cons.

I could talk about this flick for hours and hours. There are many other dots I haven't pointed at yet, like the meaning of identity in a world where it can be copied and replicated to someone else, but likely you've connected your dots a bit or completely differently so first I want to hear your side.


● Nog even on theme blijven met de nieuwe cover van total film; AI armageddon from Rogue One's architect. :fingerguns_r:
F07Z9EoWcAEAcOm

Veel grote franchises falen deze zomer, ik hoop dat deze potten breekt zodat hollywood misschien terug meer gaat inzetten op origineler sci-fi werk. 🤞


● The Pod Generation scoort jammer genoeg niet al te best onder critics dus deze door Clarke en Ejiofor gedragen prent is prolly geen hoogvlieger maar de trailer is precies nog wel iet of wat ok? 🤷‍♂️ "In the not-so-distant future, amid a society madly in love with technology, tech giant Pegazus offers couples the opportunity to share their pregnancies via detachable artificial wombs or pods. So begins Rachel and Alvy's wild ride to parenthood in this brave new world." Will report back.


● FlyLo is blijkbaar bezig aan een Sci-Fi langspeler! 🥳 Gigantische fan van zijn muzikaal werk (1, 2, 3) en zijn eerste film Kuso was op z'n minst "speciaal" te noemen. 😅 The images spotlight Eiza Gonzalez (Baby Driver) as a woman who wakes up on a distant planet to find the rest of the crew of her space station viciously murdered. She has to decide whether to trust the man (Breaking Bad's Aaron Paul)) sent to rescue her. During their investigation into the killings, however, he begins to wonder if she is as innocent as she pretends to be. "The way his brain works is quite special," Gonzalez says of her director in an interview with EW. "He reminds me a lot of David Fincher, who also started in music videos, as someone who is quite interested in pushing boundaries and not being scared of diving into something. But this movie also required someone who had a really authentic and unique artistic take. We couldn't have been more lucky, because his visual imagery and the way that he spoke to us about the movie really translated to the making of the film. It's a movie that causes the audience to stay engaged consistently. I love movies that require you to keep thinking and trying to figure out what is actually happening."

Based on an original screenplay by Jonni Remmler, Ash also stars Iko Uwais (The Raid), Beulah Koale (Hawaii Five-0), and Kate Elliott (Wentworth). District 9 director Neill Blomkamp is on board as an executive producer.


● In een artikel over de verkoop van zijn LA villa dropte James Cameron casually dit; "On Avatar, I’m working in Wellington and Los Angeles," Cameron said. "And on the new Alita: Battle Angel films, I’ll be working in Austin, so it just didn’t make sense for us anymore."
b5e04be02937a542a1e3e3e033eb40bf.jpg

Eventjes wat Battle Angel Alita sequels aankondigen tussen de soep en patatten. 🤷‍♂️


● Jean Pierre Jeunet's nieuwste is al even op netflix te zien. It looks proper JP Jeunet weird. :biglaugh: "A group of bickering suburbanites find themselves stuck together when an android uprising causes their well intentioned household robots to lock them in for their own safety."
Scoort jammer genoeg ook niet al te goed maar ben normaal wel te vinden voor zijn brand van off the wall comedy dus ga ook deze wel eens proberen.


●Nieuwe Toho godzilla in aantocht voor eind dit jaar.
Godzilla appears in a post WW2 Japan left reeling in the aftermath of nuclear devestation. "After Japan's surrender, the country is driven to a zero state -- Godzilla emerging drops the country to a negative (minus) state. Godzilla Minus One | Original title: Gojira -1.0
 
Laatst bewerkt:
● In een artikel over de verkoop van zijn LA villa dropte James Cameron casually dit; "On Avatar, I’m working in Wellington and Los Angeles," Cameron said. "And on the new Alita: Battle Angel films, I’ll be working in Austin, so it just didn’t make sense for us anymore."
b5e04be02937a542a1e3e3e033eb40bf.jpg

Eventjes wat Battle Angel Alita sequels aankondigen tussen de soep en patatten. 🤷‍♂️
Ik wist het ondertussen al even maar dit is voor mij 1 van DE sequels die ik hoopte dat er zou komen!
Na al de comics gelezen te hebben zit er nog immens veel in het verhaal dat nog moet verteld worden dat echt de moeite is om sequels voor te maken.
 
De Manga's nooit gelezen (wel interesse) maar de film vond ik heel goed. En vroeg idd stevig om een sequel. Het kon niet uitblijven.
 
De Manga's nooit gelezen (wel interesse) maar de film vond ik heel goed. En vroeg idd stevig om een sequel. Het kon niet uitblijven.
Zeker doen!! De manga's gaan veel dieper in over Zalem en de capaciteiten van Alita.
 
Heb die mangas zelf ook nog nooit gelezen maar al wel vaker gehoord dat ze serieus de moeite zijn. Ik dacht persoonlijk dat die sequels er niet gingen komen omdat de eerste het toch niet zo fantastisch gedaan heeft en we toch al heel wat jaren verder zitten maar vond die originele nog wel entertainend alhoewel ik er eerlijk wel meer van had verwacht.

Nieuwe trailer van The Creator 💪
Niet dat ik hem ga bekijken want ben al helemaal verkocht but still! Gaat dat zien, gaat dat zien! Sure het is een vrij vaak besproken thema maar original IP moet meer dan ooit gesteund worden. Zeker nu alle grote franchise films aan het floppen zijn kan het meer dan ooit een signaal naar hollywood sturen dat het tijd is voor nieuwe dingen.

 
Gisteren 'They cloned Tyrone' gezien. Trailer reeds gepost.

Een oerdegelijke afro Amerikaanse genremix van Netflix.

Spike Lee(eerste uur) meets Jordan Peele (2de uur) zou ik zeggen.
Goed geacteerd van de 3 hoofd acteurs. Leuk verhaal en sfeertje. Beetje retro 70's 80's moderne cinematografie.
John Boyega en Jamie Foxx zijn een uitstekend team. Jamie leeft zich blijkbaar uit in zijn rol als pimp blijven hangen in de 70's 80's, hij is stukken beter dan in Day shift hier. Boyega zet een goede nogal coole en harde drugsdealer neer. Teyona Paris kende ik niet zo goed, behalve van 'If beale street could talk'. Vult het main 3 tal perfect aan als wel besproken hoertje met de ambitie ooit verder te raken dan prostitutie of de wijk waar ze opgroeidie. Er is iets serieus mis in de wat mistroostige zwarte 'hood' waar het 3 tal opgroeide en leeft, en ze vinden het samen uit.

Er zit ook wat sociale commentaar in, in de stijl van Jordan Peele zonder al teveel de racisme kaart te trekken.
Een deftige metafoor.

En who the fuck is Tyrone? Enkel voor het einde :p
 
Laatst bewerkt:
● Ondertussen al even uit maar toch nog eens reclame voor maken omdat het gewoon zo goed is en blijft; Solar Opposites!


● Het eerste seizoen van Invasion was nogal oneven en werd ook zo ontvangen. Apple heeft echter ook een zekere reputatie van niet opgeven en geeft shows de kans zich te verbeteren alvorens ze te schrappen. Persoonlijk vond ik dat het eerste seizoen meer dan genoeg goeie elementen bevatte om dit 2e seizoen op z'n minst een kans te geven. Is nu uit in z'n geheel. Eén van de dagen is aan beginnen, will report back.


● Anonymous Content—a media company known for the TV series Mr. Robot and True Detective and the film The Revenant, among many other productions— plans to bring the Cyberpunk 2077 franchise to live action. En dit in samenwerking met het creative team achter het spel. Nog niet duidelijk of ze voor een film of een serie gaan maar zelfs als je geen fan was van het spel. Het universum heeft wel serieus potentieel.
3648374-euw4jy9woaa-oms.jpg



● Steven Soderbergh Unveils Surprise Sci-Fi Series ‘Command Z
Michael Cera stars as a scientist who tasks his employees with a “historic” mission to travel back in time to revise history and save the world. The futuristic sci-fi series hinges on a “wormhole in a washing machine” to redo the past to hopefully save the (future) present. The satire, which a press note said will be released in eight parts, stars Roy Wood Jr. and Liev Schreiber. Looks weird and low budget will give it a shot.


● Soderbergh seems to be getting weirder as he ages, produced ook deze van Eddie Alcazar.
Forsake all those who search for “Divinity,” the otherworldly Sundance breakout epic based on the search for immortality. Centers on two mysterious brothers, who abduct a mogul during his quest for immortality.
Stephen Dorff leads, co-starring is Scott Bakula and Bella Thorne. Cast also includes Emily Willis. If you don't know who that is... You sweet innocent soul, you've been missing out. :oi22:


● Rhys Darby stars in Sci-Fi Comedy "Relax, I'm from the Future"
Casper is a time traveller who arrives in the 2020s in an attempt to prevent a major future catastrophe. He befriends Holly whom he draws into his plan by giving her his knowledge of the future so that she can make quick money. However, they unwittingly alter the future themselves with their actions, until Doris, another time traveller, arrives to stop them.


● On earth they do hear you scream en dat zullen we horen in "No One Will Save You"
Van de schrijver van Love and Monsters met Kaitlyn Dever die we kennen van Booksmart. Daarin leverde ze fantastisch werk. Benieuwd hoe ze het hier doet want het lijkt erop dat ze de film in haar eentje moet dragen. Lijkt me een entertainend tussendoortje maar werd in genre kringen best goed ontvangen te worden. Benieuwd.


● MGM+ brengt vanaf 12 November "Beacon 23". Nieuwe Sci-Fi reeks met Lena Headey
beacon-23-june-15_LH-SJ_00274.jpg

The eight-episode series based on Hugh Howey’s book of the same name will air its first two episodes Nov 12. From creator Zak Penn (Ready Player One), Beacon 23 takes place in the farthest reaches of the Milky Way and follows a government agent (Headey, Game of Thrones) and a former military man (Stephan James) who become trapped in one of many AI-controlled beacons that function as lighthouses to help ships in deep space navigation.


● Ben Kingsley Befriends an Alien in "Jules"
Milton lives a quiet life of routine in a small western Pennsylvania town, but finds his day upended when a UFO crashes in his backyard in rural Pennsylvania.
This looks proper weird. :woohoo:


Lower Decks is terug van weggeweest. We zitten al aan 5e aflevering van het 4e seizoen en dit blijft een van de beste nieuwe dingen die paramount met star trek gedaan heeft.


● You can't keep the giant lizard down; Maar liefst 3 verschillende projecten in aantocht. Op Godzilla x Kong zit ik na al die vorige stinkers in legendary hun monsterverse niet echt te wachten. De nieuwe langspeler van Toho daarentegen; Godzilla Minus One ziet er wel lekker uit en ook Apple+ reeks Monarch: Legacy of Monsters, alhoewel ook verbonden aan het monsterverse, ziet er leuk uit.


● Leave the World Behind, 8 December op Netflix
A family’s (Julia Roberts and Ethan Hawke) vacation is upended when two strangers (Mahershala Ali and Myha’la) arrive at night, seeking refuge from a cyberattack that grows more terrifying by the minute, forcing everyone to come to terms with their places in a collapsing world.


● Blumhouse remashes genre classics in "Totally Killer"
When the infamous "Sweet Sixteen Killer" returns 35 years after his first murder spree to claim another victim, 17-year-old Jamie accidentally travels back in time to 1987, determined to stop the killer before he can start. Sci-Fi Comedy Horror, ziet er entertainend uit en scoort nog degelijk op imdb (6.6)


Foundation s2 wijkt nog verder af van het oorspronkelijke verhaal van Asimov maar als je je daarover kan zetten is dit 2e seizoen nog beter dan het eerste! Visueel bij momenten echt bijzonder knap.
"The second season of Apple TV+ Foundation series uses imagery from the James Webb telescope to make the show look incredible." 🤤
 
Scavengers Reign captures the beauty and terror of a truly alien world
Fantastische animatie en design, geïnspireerd door Moebius zijn werk en dat zie je. Binnen 4 dagen, 19 October op MAX. Lijkt mij momenteel nog grotendeels onder de radar binnen te komen maar dit zit er fantastisch uit en zou wel eens serieuze sleeper hit kunnen worden.
Hier ook de trailer maar heb zelfs die teaser al halverwege afgezet omdat het gewoon alle cylinders deed vuren en ik deze zo clean mogelijk wil beginnen.


For All Mankind S4 maakt wederom een serieuze sprong en critics spreken over het beste seizoen yet! Bring it.


● The Next ‘V/H/S’ Goes Sci-Fi; Shudder Reveals Seventh Installment
the streamer announced at New York Comic Con that the franchise will continue with a seventh installment, which will focus on sci-fi horror. The untitled sequel will feature five new bloodcurdling tapes, placing horror at the forefront of a sci-fi-inspired hellscape. Waarom ze in de verre toekomst nog steeds beeld op VHS opnemen zal waarschijnlijk een raadsel blijven maar hopelijk zal ik daar niet van wakker liggen en wel van de shorts die ze presenteren. ;p
giphy.gif



● In Apple+'s Fingernails, A Machine Can Read Your Nail Clippings To See If You're Truly In Love
Starring Jessie Buckley, Riz Ahmed, and Jeremy Allen White, Greek director Christos Nikou’s English-language debut weaves an allegory about our desire for certainty, reliance on technology, and the price we pay for losing the connection to our most primal instincts. Set in an uncanny future — or perhaps a slightly alternate present where cellphone technology is nowhere to be found — Anna and her partner Ryan have achieved every couple’s dream: they are in possession of a document certifying their true love.


The Beast/La Bête premiered in official competition at the 2023 Venice International Film Festival en werd best warm onthaald.
Based on Henry James' 1903 novella The Beast in the Jungle, The Beast is set in the near future where emotions have become a threat. A woman, Gabrielle, finally decides to purify her DNA in a machine that will plunge her into her past lives and rid her of all strong feelings. She then meets Louis and feels a powerful connection, as if she had always known him. The story unfolds over three distinct periods: 1910, 2014 and 2044. Als je die synopsis leest zal je wel snappen waarom er vergelijkingen met Cloud Atlas gemaakt worden. Of dat voor jou positief of negatief is laat ik in het midden. Venice was er in ieder geval blij mee dus lijkt me sowieso de moeite om te checken. (Alsof Seydoux niet reden genoeg is.)
MV5BMDZiMjg2MTItZDZmNy00MTU3LWJmNjgtNmYwN2NlOWRhYTcxXkEyXkFqcGdeQXVyMTY4ODU5OTU3._V1_FMjpg_UX1000_.jpg



Rick & Morty S7
Weird teaser 1, weird teaser 2
en hier de trailer. 15 oktober. 🍿


● "Foe" wordt overal serieus afgekraakt als zijnde een enorme stinker maar toch spreekt de trailer mij wel aan. Garth Davis heeft met Lion toch al iets laten zien en dan Ronan en Mescal, 2 gigantische toppers als lead en ook die cinematografie en sobere maar indrukwekkende visuals... Ik hoop deze toch ergens te kunnen meepikken.


● Mijn love hate relatie met Harmony Korine blijft volharden. De eerste langspeler onder zijn EDGELORD label komt eraan, Aggro Dr1ft, een film volledig geschoten in InfraRood. 😂
Aggro Dr1ft tells the story of a legendary Miami hitman named BO (Jordi Mollà) who’s dispatched to assassinate some Lord Humongous-type dude who lives in a big house surrounded by little henchmen with devil faces who spend all day watching him walk around shirtless and loudly hump the air. There isn’t much more to it than that, but the plot here is only a means to an end. “Aggro Dr1ft” moves at the speed of a thorazine drip so that Korine can focus your attention on the nature of its psychedelic design. That focus begins, of course, with the infrared cinematography, which introduces us to a garish world full of red oceans and yellow skies — a world that somehow looks more like Florida than Florida does in real-life. And I’m only partially joking, as Korine’s aesthetic speaks to a broader attempt to pierce the surface of a thing in order to reveal its soul; to create a way of seeing that looks like hearing. A kind of emotional echolocation. ... Chances are good I'll hate it maar kijken zullen we.


● Het tweede seizoen van Pantheon is vandaag juist uitgekomen.
● Ik heb het gevoel dat Pantheon volledig onder de radar aan het passeren is en dat is een gigantisch onrecht. Dit is een cyberpunk meesterwerkje dat serieus weet te verbazen! Kijken die handel! (Amazon Prime)
Als dit even goed is als dat 1ste seizoen wordt het weer smullen!


● Annapurna Pictures presents "Landscape with Invisible Hand"
The film imagines a world where crustacean-like aliens have taken over the Earth, leaving many humans unemployed. However, instead of enslaving mankind for labor or food like most other sci-fi concepts, the aliens are using the surviving humans for reality TV entertainment. Two teens enact a scheme to fool the aliens by crafting a fake romance, essentially creating a script for what's supposed to be an unscripted show. When they're found out, disaster ensues. Uitgekomen in augustus maar niet zeker of die hier de zalen gaat halen. Zal binnenkort wel op een streamingdienst verschijnen. (waarschijnlijk MGM+)


● Robert Zemeckis upcoming new film "Here", based on the 1989 comic, will cover the events of a single room and its inhabitants spanning from the past well into the future. Hanks is confirmed to co-star opposite Robin Wright, Paul Bettany, and “Yellowstone” breakout Kelly Reilly. The upcoming film will use Metaphysic AI technology to include deepfakes. Zal Zemeckis wederom flirten met de uncanny valley en belangrijker, gaat hij eindelijk nog is een goeie film afleveren? 😅 De comic waar deze op gebaseerd is lijkt al vast de moeite en maakt duidelijk waar ze heen willen maar exact hoe ze dat naar het doek gaan vertalen valt nog te bezien.
v6TRriS.png
oagyupK.png

All the panels show the exact same location in space at different points in time, ranging from the year 500,957,406,073 BCE to the year 22,175 CE. The panels are not ordered chronologically, and most of the panels are subdivided into multiple panes to show different points in time within the same panel. Yep, geinteresseerd!


● Onlangs nog is op deze klassieker gebotst. 6,6 miljoen views al. 😂
K'zou liever Clarke of Asimov doen maar Bradburry had mij ook kunnen krijgen. Nu we het over literaire grootheden hebben. Ik bots steeds vaker op lof voor Watt's Blindsight, ook op mainstream sites. 17 jaar geleden uitgekomen maar de kans dat we deze ooit op het grote scherm gaan mogen bewonderen lijkt dus groter en groter te worden en dat kan ik alleen maar toejuichen. In handen van een goeie regisseur zou deze serieus wat zielen volledig kunnen ruineren. 😅 The story follows a crew of astronauts sent out as the third wave, following two series of probes, to investigate a trans-Neptunian Kuiper belt comet dubbed "Burns-Caulfield" that has been found to be transmitting an unidentified radio signal to an as-yet unknown destination elsewhere in the Solar System, followed by their subsequent first contact. The novel explores themes of identity, consciousness, free will, artificial intelligence, neurology, information theory and game theory as well as evolution and biology. Als je van duistere cerebrale science fiction houdt en iets wil leren over mogelijke extreme vormen van leven van een bioloog die er duidelijk zwaar over nagedacht heeft en zodoende de meest alien aliens ooit weet voor te schotelen. Niet twijfelen, gewoon lezen!
 
Laatst bewerkt:
● Sam Esmail, verantwoordelijk voor 38 afleveringen van Mr. Robot komt met zijn eerste langspeler voor netflix;
njRBCrK.jpg




● Vishnu deelde reeds een andere trailer. Captain Laserhawk Blood Dragon Remix is sinds een paar dagen uit op Netflix
Moet er nog aan beginnen maar deze cyberpunk madness staat sowieso ergens in de agenda.


● Amazon's fallout reeks maakt startdatum bekend
I'll save you a click; 12 april 2024
 
● Vishnu deelde reeds een andere trailer. Captain Laserhawk Blood Dragon Remix is sinds een paar dagen uit op Netflix
Moet er nog aan beginnen maar deze cyberpunk madness staat sowieso ergens in de agenda.
Scavengers Reign captures the beauty and terror of a truly alien world
Fantastische animatie en design, geïnspireerd door Moebius zijn werk en dat zie je. Binnen 4 dagen, 19 October op MAX. Lijkt mij momenteel nog grotendeels onder de radar binnen te komen maar dit zit er fantastisch uit en zou wel eens serieuze sleeper hit kunnen worden.
Hier ook de trailer maar heb zelfs die teaser al halverwege afgezet omdat het gewoon alle cylinders deed vuren en ik deze zo clean mogelijk wil beginnen.

Captain Laserhawk Blood Dragon Remix was een heerlijk stukje cyberpunk, een chaotisch rommeltje gemarineerd in een pot met dikke Synthwave/Darksynth saus op een bedje van Ubisoft-franchises.
Eerst kwam het wat geforceerd of belerend over, maar het komt helemaal los in zijn geweldadige en glorieuze paars-blauwe cyberpunkigheid. Dit is wat het adverteert.

Scavengers Reign is... origineel! Alles voelt enorm alien aan, de sfeer zit helemaal goed. Ik krijg al jeuk aan mijn huid als ik er aan terugdenk. Leuk!
 
● Kaiju No. 8
Another japanese kaiju anime. Main character is deel van een clean up crew die op locatie gaat na de gevechten. Misschien nog interessante angle.


● The Kitchen krijgt redelijke tot goeie reviews
MV5BNTQyYWUwYWEtNDRiOS00MDgxLWJhY2ItMWZiYmFhYzIxMTVlXkEyXkFqcGdeQXVyMjYyODM5NjY@._V1_.jpg

In this speculative near future, the UK has outlawed all social housing, but a vast London estate called The Kitchen has resisted being decimated. Its residents have formed a community spiritually led by Lord Kitchener (a rare acting turn by charismatic former footballer and broadcast fixture Ian Wright) and come together to feed and protect one another. The communal areas are filled with makeshift shops and restaurants, forming a lively bazaar that is part Blade Runner and Brixton Market. Residents come together for roller disco nights, rap battles, and to show off their bike skills in stark contrast to the rest of the city, which is pristine but desolate. Few people walk its streets and wealth has scrubbed away any personality to create an inhuman cacophony of charmless skyscrapers.


● Noah Hawley, die nu hij klaar is met S5 van Fargo zich volop op zijn alien reeks kan concentreren, loste tijdens een panel dit;
'The thing with Alien is, it's always trapped in a spaceship, trapped in a prison. What if it wasn't that?'"

Instead, Hawley will be bringing the xenomorphs to Earth, and it will explore that moment in Earth's history. As he explained, "What is this moment on Earth, technology-wise? And where are we? And the question science-fiction always tends to ask is, does humanity deserve to survive?"
aliens-noah-hawley-xenomorph-tv-series.jpg

also;
"And then it always mimics the life cycle of the creature, right? Which is egg, slow, Facehugger, starts to get faster — you know what I mean? And of course, that's great for a horror movie to build that way. So I found a way to kind of innovate around that structure and play with it."
Hoe meer ik daar over hoor, the more excited I get. :woohoo:


● Kingdom of the Planet of the Apes

Had die vorige bij aankondiging net zoals Blade Runner 2049 afgeschreven als films die gewoon proberen te cashen op de reputatie van hun voorgangers maar die bleken uiteindelijk goed tot heel goed te zijn. (en Blade Runner 49 zelfs fenomenaal goed ;p)
Wel een nieuwe regisseur (die van Maze Runner, wat niet direct vertrouwen schept) dus wait and see I guess.
 


Also; Futurama revival renewed for 2 more seasons. Dit seizoen was op die laatste aflevering na eigenlijk niet zone vette dus hopelijk volgende keer beter.
 
● Kaiju No. 8
Another japanese kaiju anime. Main character is deel van een clean up crew die op locatie gaat na de gevechten. Misschien nog interessante angle.
Ik volg de manga, interessante premise en start sterk maar vervalt dan een beetje in de gebruikelijke clichés vond ik.
Een goeie animation style zou het wel magnifiek kunnen maken.
 
● Rebel Moon - Part One: A Child of Fire
🤷‍♂️ Dit ziet er zo ongelooflijk generisch uit. 😅


● BBC Future publiceerde onlangs een leuk artikel dat terugblikte op de geschiedenis van het uiterlijke van buitenaardse wezens in media.
p0gmsy1k.webp

The Shapes, from Les Xipéhuz (1888) are sophisticated geometric organisms with a complex language and even an education system


● Pluto verscheen reeds 26 oktober op netflix maar had er eigenlijk tot paar dagen terug nog niet van gehoord en krijgt nochtans heel goeie reviews.
When the world's seven most advanced robots and their human allies are murdered one by one, Europol investigator Gesicht soon discovers that he too is in danger.


● Dune Sisterhood scoorde prolly niet goed genoeg in mass market appeal dus verandert van naam en gaat nu door het leven als Dune: Prophecy. Director Denis Villeneuve and HBO are still moving forward with plans for a Dune television series that serves as a prequel to the 2021 Dune film. The prequel will center on the Bene Gesserit, a women-only political and spiritual faction in the Dune-world who undergo rigorous physical and mental training to develop superhuman strength and mental abilities. Specifically, the series is set 10,000 years before the events of Frank Herbert's 1965 novel, and follows sisters Valya and Tula Harkonnen as they begin a movement to oppose overwhelming forces that threaten humankind's future, ultimately leading to the formation of the renowned Bene Gesserit sect.

● Edgar Wright Rumored To Be In Talks To Direct Sci-Fi Remake Starring Sydney Sweeney
MV5BNTA4ZDMzOGEtYzY2Ny00YzVlLTg2ZWMtZDEwZThmMjg4N2VlXkEyXkFqcGdeQXVyMTE0MzQwMjgz._V1_.jpg

The remake will reportedly be based on both Jean Claude Forest's French comic book series and the cult 1968 adaptation starring Jane Fonda.
Sweeney has previously expressed her excitement to pay homage to the style of the original space-opera - including the titular heroine's risqué outfits - and explained why she is not at all concerned about the sexually-charged/erotic aspects of the story.
darthmall74-1149201.gif



Het cinematisch Godzilla en Kong monsterverse doet mij eigenlijk niet veel meer maar toch best geinteresseerd in de Apple+ serie die er zit aan te komen. Chris Black (Severance) and Matt Fraction (Hawkeye) developed the project, and the first two episodes were helmed by WandaVision and Fantastic Four director Matt Shakman.


● The Abyss 4k remaster krijgt ook een cinema re-release! Hopelijk ook bij ons in de zalen.
 
Barbarella met Sydney Sweeney ... ik kijk al uit naar de beginscène en the Excessive Machine. De oorspronkelijke film is goed, maar gaat er vlotter in met enige intoxicatie.
 
Terug
Bovenaan