Science Fiction - 42

Laatste b&w sci fi die ik zag was 'Forbidden planet', en alweer lang geleden.

Och ja, ik zou aan die lijst nog toevoegen (paar andere eruit, zoals Liquid Sky bvb)

Altered States (1980)
The Quiet Earth (1985)
Goeie toevoegingen!

Forbidden Planet is niet in zwartwit btw, is eigenlijk een zeer kleurrijke film.
 
● Amazon MGM en Chris Pratt are reteaming for another sci-fi blockbuster following the success of the pandemic-released, The Tomorrow War. Zo'n succes was dat imo niet. Hun nieuwe samenwerking zal verschijnen onder de inventieve naam Mercy en naar het scherm geleid worden door Timur Bekmambetow (Night Watch). Mercy speelt zich af in de nabije toekomst, "Pratt will portray a detective who is accused of a violent crime and forced to prove his innocence. Not much else is known about the film but it seems artificial intelligence will play a critical role in the film." 🤷‍♂️


● Duncan Jones is klaar met filmen voor zn nieuwste. Rogue Trooper tells the story of 19, a ‘Genetic Infantryman’, who finds himself the sole-survivor of an invasion force. Desperate to track down the traitor who sold him and his comrades out, the super soldier is accompanied by three killed-in-action squad mates, whose personalities have been stored in his gun, helmet and rucksack.

Shot at Rebellion Film Studios in Oxfordshire, breakout talent Aneurin Barnard (The Goldfinch, Dunkirk) stars as the eponymous Rogue Trooper, alongside Hayley Atwell (Captain America), Jack Lowden (Slow Horses), Daryl McCormack (Good Luck To You Leo Grande), and Reece Shearsmith (Saltburn). Rounding out the cast is an incredible ensemble, which includes Jemaine Clement, Matt Berry (What We Do in the Shadows), Diane Morgan (Cunk on Earth), Alice Lowe (Black Mirror), Asa Butterfield (Sex Education) and Sean Bean.

Klaar met filmen maar het wordt wel degelijk een animatie film. “The advancements in Unreal Engine 5 and the inclusion of MetaHuman rigs mean that it is now possible to achieve a very high standard of animation within an indie budget. Working with our amazing partners at Rebellion, Epic and Treehouse Digital we are pioneering and developing a new creative pipeline that will enable independent production of CG animated films.”

Na dat te lezen voel je misschien de neiging dit project direct af te schrijven als cheap FX drivel genre low quality volume stuff dat we tegenwoordig vaker voorgeschoteld krijgen maar dunno. Gezien het gaat om een gestyleerde animatie film en de adembenemde scenes die je met correct gebruik van UE5 kan realiseren...

Rogue-Trooper.jpg

Ben benieuwd.


● Kristen Stewart & Steven Yeun veroveren harten in sci-fi romance Love Me op Sundance.
The film is centered on a sentient ocean mapping buoy and data archive satellite who find love, long after humanity has vanished from the face of the Earth. The satellite, named Iam, loaded with all of earth's recorded history is played by Yeun while Stewart portrays the buoy named Me. Self-Identity will be one of its major themes.

I dunno about you guys but this sounds all sorts of awesome. :woohoo:


● De trailer voor A Quiet Place Day 1 ging normaal uitkomen tijdens de Superbowl deze maandag maar ze zijn er hier al mee;
 

Volgens mij is het een soft cancel nu ze het budget naar beneden halen. Een derde van het seizoen is al ingeblikt, ze zullen wss een manier zoeken om het zo goedkoop mogelijk af te ronden (en dan na de uitzending van de finale zeggen dat het voorbij is).
 
● Kristen Stewart & Steven Yeun veroveren harten in sci-fi romance Love Me op Sundance.
The film is centered on a sentient ocean mapping buoy and data archive satellite who find love, long after humanity has vanished from the face of the Earth. The satellite, named Iam, loaded with all of earth's recorded history is played by Yeun while Stewart portrays the buoy named Me. Self-Identity will be one of its major themes.

I dunno about you guys but this sounds all sorts of awesome. :woohoo:
Zeer beniewd, inderdaad!
 
Na Prey zit er terug wat leven in Predator. "Badlands" gaat geen rechtstreeks vervolg worden op Prey maar Trachtenberg is dus wel bezig aan een nieuwe in de franchise en heeft zelfs groen licht voor meerdere predator films. 🤷‍♂️ Ik was persoonlijk niet echt wild van Prey maar toch benieuwd in Trachtenberg's volgende avontuur.

Also - new planet of the apes superbowl trailer;
 
● Black alert! Star Trek Discovery returns for season 5 on April 4th en start direct met een 2 parter.
wp2198114.jpg



● Anciens hier herinneren misschien nog hoe ik de voorbije 20 jaar te pas en te onpas mijn liefde voor het crimineel ondergewaardeerde Save the Green Planet heb uitgeschreeuwd.
SGP.png

We gaan waarschijnlijk eindelijk een deftige globale re release krijgen (4k please!🤞) want Yorgos Lanthimos heeft zonet aangekondigd dat een remake van deze zijn volgende project wordt! :woohoo: Normaal niet echt fan van remakes maar Yorgos zou Yorgos niet zijn als hij er geen unieke draai aan gaat geven dus laat maar komen. 🥳


● Borderlands finally revealed.
official-poster-for-borderlands-v0-5tcmcctkurjc1.jpeg

Was naar verluid een helse productie en verschillende schrijvers hebben reeds hun naam uit de credits laten schrappen. "From the producer (Ari Arad) of Uncharted en Venom" niet direct iets om trots op te zijn dus wat dat op die poster doet, ik weet het niet. Also Kevin Hart is in it dus praktisch garantie dat dit een stinker wordt. Anderzijds... Cate Blanchett en Jamie Lee Curtis. defuq! ;p De trailer ziet er op eerste zicht nog niet zo slecht uit maar ja tis maar een trailer dus wait and see I guess. Lage verwachtingen. Hopelijk slagen Curtis en Blanchett er in dit gevaarte te redden.


● They had me at Garland so not watching these maar moesten er nog mensen twijfelen; 2e trailer voor Civil War
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van enkele sad reactions hier, de productie van Foundation herstart weer in maart:
Helaas heeft Goyer besloten om geen verdere episodes meer te regisseren en dus blijf ik bij mijn aanvoelen dat de serie eigenlijk ten dode is opgeschreven. Ik hoop dat ze de laatste aflevering wat "afronden", voor het geval dat. Met verminderd budget zullen we wss meer scènes binnen zien (discussies in een paleis of vergaderzalen).
 
Naar aanleiding van enkele sad reactions hier, de productie van Foundation herstart weer in maart:
Helaas heeft Goyer besloten om geen verdere episodes meer te regisseren en dus blijf ik bij mijn aanvoelen dat de serie eigenlijk ten dode is opgeschreven. Ik hoop dat ze de laatste aflevering wat "afronden", voor het geval dat. Met verminderd budget zullen we wss meer scènes binnen zien (discussies in een paleis of vergaderzalen).
Damn :( Ik vond het één van de betere van de laatste jaren. S2 was wel wat minder, maar op deze manier gaat het weer snel-snel worden afgesloten. Spijtig :(

Doet me wat denken aan Raised by Wolves. Goeie SF, maar helaas niet echt mainstream.
 
Spijtig van Foundation idd. Idem Raised By Wolves; deze stopte dan ook nog eens heel bruut op een cliffhanger.

Naar Halo S2 aan kijken, best wel entertainend. Ep3 was een goede spannende opbouw naar Ep4. De spartans met emoties geven een wat andere dimentie nu.

Ook Constellation gestart (ep1 en 2 reeds gezien). Ziet er goed uit, goeie main cast. Verhaal (sci fi mystery) zal nog wat afwachten zijn.
In de scenes in een rond het ISS zat al direct spanning en wat actie, goed gefilmd. Al vele malen beter dan de film ISS. Dat was maar een saaie stinker (ander verhaal).
 
Vandaag is bekend gemaakt dat Goyer zelfs geen showrunner meer is (met een vaag "creatively involved", eerder stapte hij al op als regisseur zoals ik juist hierboven al meldde), dat wordt denk ik een afgehaspeld eind waar het budget nog lager is dan Goyer zelf verwachtte. Alweer een kaakslag richting annulatie.
 
Jammer inderdaad, ik vond s2 ook niet schitterend maar over ‘t algemeen spreekt het verhaal mij wel gewoon enorm aan. Ook de scifi stijl en de technologieën gaan heel ver en zijn verfrissend. Dit is een van die series die ik graag eens opnieuw ‘voor de eerste keer’ zou willen zien (naast The Expanse).
 
Vandaag is bekend gemaakt dat Goyer zelfs geen showrunner meer is (met een vaag "creatively involved", eerder stapte hij al op als regisseur zoals ik juist hierboven al meldde), dat wordt denk ik een afgehaspeld eind waar het budget nog lager is dan Goyer zelf verwachtte. Alweer een kaakslag richting annulatie.

Jammer, steengoede reeks. Het zijn ook altijd de goede sci-fi reeksen die uiteindelijk veel te vroeg stoppen :sop:
 
En vreemdsoortig genoeg werd dan 'Invasion' verlengd 😕 . Toen ik een S2 zag had ik zo iets van .... huh?
Maar S2 is beter, zeker de 2de helft. En eindigt op cliffhanger voor een S3 (voor hen die door het saai rond de pot draaiend S1 geraakt zijn).
Kan evengoed ook nog gecancelled worden nu het ergens heen ging.

Ik hoop ook nog films te zien dan van the Expanse, dat was eigenlijk ook wat een serie cancel, maar ietsje gracieuzer.
 
En vreemdsoortig genoeg werd dan 'Invasion' verlengd 😕 . Toen ik een S2 zag had ik zo iets van .... huh?
Maar S2 is beter, zeker de 2de helft. En eindigt op cliffhanger voor een S3 (voor hen die door het saai rond de pot draaiend S1 geraakt zijn).
Kan evengoed ook nog gecancelled worden nu het ergens heen ging.

Ik hoop ook nog films te zien dan van the Expanse, dat was eigenlijk ook wat een serie cancel, maar ietsje gracieuzer.

Expanse was gebaseerd op boeken en daar zijn ze gewoon tot het einde van de boeken gegaan hoor. Niks gecancel aan. Er zijn nog boeken maar die spelen zich af 30 jaar later dus dat zou dan eventueel een nieuwe serie kunnen worden. Maar The Expanse is gewoon afgerond.
 
Toch voelde dat einde behoorlijk gerushed en sommige stukken zijn best vrij open ended. Nu dat gezegd zijnde, ben wel blij dat amazon zn best heeft gedaan met het over te nemen zodat het toch ietwat werd afgewerkt maar zeker dat laatste seizoen dat maar half zo lang was als voorgaande voelde echt wel als een push tegen de klok om dat voor elkaar te krijgen.

Ivm Foundation; idd geen al te positieve signalen. :headshake:
Ik hou de hoop nog in leven maar verwacht me ook daar aan (een) korter(e) seizoen(en). Ik moest er in het 1ste seizoen effe inkomen omdat het zo hard afwijkt van het bronmateriaal en niet goed snapte waar ze heen wilden maar was tegen het einde best al verkocht en seizoen 2 was bij de beste sci-fi die ooit het kleine scherm haalde imo dus bijzonder jammer moest deze afgevoerd worden.
 
Terug
Bovenaan