Science Fiction - 42

Sydney Sweeney heeft echt een geweldig PR team. Ik heb die nog maar in 4 dingen gezien en toch lijkt die continu in de media te zijn.

Ze was wel behoorlijk goed in Reality en The White Lotus.
Agreed, ik heb die zelfs nog in niks gezien, en lijkt inderdaad alom aanwezig te zijn.
 
● Pluto verscheen reeds 26 oktober op netflix maar had er eigenlijk tot paar dagen terug nog niet van gehoord en krijgt nochtans heel goeie reviews.
When the world's seven most advanced robots and their human allies are murdered one by one, Europol investigator Gesicht soon discovers that he too is in danger.
Gigantisch goede manga, gemaakt door 1 van de beste mangaka's ooit: Naoki Urasawa (Monster, 20th Century Boys, Billy Bat).
 
● Alien Romulus zal zich afspelen tussen de eerste en tweede film. De crew van de Nostromo botste in 2122 voor het eerst op de xenomorph. Ripley zweefde tot 2179 rond in deep space vooraleer ze met de start van Aliens weer opgepikt werd. Veel mensen die destijds meegewerkt hebben aan Cameron's Aliens werken ook mee aan deze. Misschien krijgen we de val van Acheron LV-426 te zien? (De kolonie die in Aliens reeds verwoest was)


● Teaser voor Wandering Earth 3
🤷‍♂️


● Black Mirror renewed for Season 7 :woohoo:


● Eerste press fotos van Amazon's Fallout reeks zien er lekker uit.
FL-Fallout-1.jpg

FL-Fallout-4.jpg

FL-Fallout-3.jpg

FL-Fallout-7.jpg



● Nog maar eens reclame maken voor Scavengers Reign. 😅 Een van de beste sci-fi reeksen ooit gemaakt imo. Het begon 5 jaar geleden allemaal met deze short;
 
Laatst bewerkt:
2 illustraties van Moebius;
doorofperception.com-moebius-jean_giraud-edena-full_moon-big-1600x898.jpg
55%20by%20Moebius.jpg

Yep de stijl van Scavengers Reign bevat idd een hoop moebius DNA. Simpele lijnen maar toch veel detail en een sci-fi vision/worldbuild om u tegen te zeggen.

Niet bekijken als je de serie nog niet gezien hebt maar Nerdwriter (topkanaal (y)) heeft nu ook in één van zijn mini essays Scavenger's Reign onder de loep genomen;
 
Ik ga het zeker bekijken! De score op imdb zegt al genoeg dat het de moeite is!

Vanavond nog de laatste aflevering van Blue Eye Samurai (welke echt top is!) en daarna zien we wel. Bodies wil ik bekijken, maar ook Pantheon en Pluto.
 
Welke films kunnen jullie mij aanraden die zich afspelen op één of ander ruimteschip waar een gevaar dreigt?

Ik denk dan aan volgende films:
Life
Event Horizon
Lockout (zalige film)
Alien
Pandorum (vond ik ook heel goed)
Cloverfield Paradox
Sunshine

Alien films heb ik gezien.
The Martian is bijvoorbeeld veel minder mijn ding omdat het wat 'te soft' is. Mag serieus wat dark en creepy zijn.
 
Ook nog eens reclame maken voor die Scavengers Reign. Normaal zou ik die stijl lelijk moeten vinden, maar het is hypnotisered en veel gedetailleerder dan ik vermoedde. Mijn huid kriebeldoe de hele tijd.
 
Welke films kunnen jullie mij aanraden die zich afspelen op één of ander ruimteschip waar een gevaar dreigt?

Ik denk dan aan volgende films:
Life
Event Horizon
Lockout (zalige film)
Alien
Pandorum (vond ik ook heel goed)
Cloverfield Paradox
Sunshine

Alien films heb ik gezien.
The Martian is bijvoorbeeld veel minder mijn ding omdat het wat 'te soft' is. Mag serieus wat dark en creepy zijn.

De grootste en bekendste heb je daar al mee peinzek.
Gravity en 2001 prolly ook al gezien maar dat zijn eerder thrillers, niet echt horror.

Sphere is misschien nog wel een goeie?
en misschien ook Europa Report

Je hebt ook nog hopen B-films zoals Lifeforce, Galaxy of Terror, It! The Terror from Beyond Space, Saturn 3, The Angry Red Planet, Forbidden World, Inseminoid, The Green Slime, Critters 4, ... Maar om die te appreciëren moet je wel echt fan van dat genre zijn. 😅
 
De grootste en bekendste heb je daar al mee peinzek.
Gravity en 2001 prolly ook al gezien maar dat zijn eerder thrillers, niet echt horror.

Sphere is misschien nog wel een goeie?
en misschien ook Europa Report

Je hebt ook nog hopen B-films zoals Lifeforce, Galaxy of Terror, It! The Terror from Beyond Space, Saturn 3, The Angry Red Planet, Forbidden World, Inseminoid, The Green Slime, Critters 4, ... Maar om die te appreciëren moet je wel echt fan van dat genre zijn. 😅
Gravity al gezien, maar 'te flink'. 2001 nog nooit gezien.

Sphere en Europa Report nog nooit gezien, merci! Die komen op de watchlist!
Ik zoek al jaren een film die ik ooit als kind gezien heb waar ik enorm bang van was en ik denk dat het Sphere is aan de screenshots te zien. Dat zou wel top zijn.
 
CDN media

I want to like this maar echt alles dat daar van naar buiten komt geeft mij een gigantisch gevoel van "meh". The band of outcasts vs space hitler. Nu ja t'is snyder meer diepgang dan dat gaan we prolly sowieso niet moeten verwachten. 😅 Hebben ook de titel van deel 2 bekend gemaakt. The Scargiver. ... Really? De littekengever?


● In beter nieuws; Eric Roth heeft net een screenplay afgeleverd voor Villeneuve... "I just wrote a film for Denis Villeneuve," Roth said to the Script Apart Podcast. "For a new -- I won't tell you what it is -- it's kind of a secret of its own. It's about space and time, and it's very long. So [laughs], certainly it's about eternity."

Dat lijkt te matchen met wat Vileneuve in een 2022 interview met Variety terloops vermeldde... Daarin haalde hij aan dat hij zot was van Arthur C Clarke's Rendezvous with Rama, en dat moest hij die mogen maken dat het een "Arrival on steroids." zou worden.

Na Cleopatra... Rendezvous with Rama?! 🤞
RDV_COVER_NEWBLEED_FINAL_Web_1400.jpg

Please let it be so. Dat verhaal schreeuwt praktisch Villeneuve.
 
I want to like this maar echt alles dat daar van naar buiten komt geeft mij een gigantisch gevoel van "meh". The band of outcasts vs space hitler. Nu ja t'is snyder meer diepgang dan dat gaan we prolly sowieso niet moeten verwachten. 😅 Hebben ook de titel van deel 2 bekend gemaakt. The Scargiver. ... Really? De littekengever?


● In beter nieuws; Eric Roth heeft net een screenplay afgeleverd voor Villeneuve... "I just wrote a film for Denis Villeneuve," Roth said to the Script Apart Podcast. "For a new -- I won't tell you what it is -- it's kind of a secret of its own. It's about space and time, and it's very long. So [laughs], certainly it's about eternity."

Dat lijkt te matchen met wat Vileneuve in een 2022 interview met Variety terloops vermeldde... Daarin haalde hij aan dat hij zot was van Arthur C Clarke's Rendezvous with Rama, en dat moest hij die mogen maken dat het een "Arrival on steroids." zou worden.

Na Cleopatra... Rendezvous with Rama?! 🤞

Please let it be so. Dat verhaal schreeuwt praktisch Villeneuve.

Wat betreft Rama, die geruchten zijn aangenomen als feiten door de fans. In 2022 berichtte Quinn (van Quinn's Ideas ) hier al over. Ik vond dat perfect aannemelijk en ben hoenaamd niet verrast dat bijkomende feitjes dit droog bevestigen. Laat maar komen. Villeneuve is stylistisch perfect geschikt voor Rama. Als snap ik hoe-ge-naamd niet hoe ze daar een interessante film van kunnen maken 😅

En ivm die "Rebel Moon". Ik lees "part one" en ik ben al compleet afgestompt van het idee. Hoe pretentieus eigenlijk, dat ze nu al films maken die niet meer in 1 zittijd kunnen verteld worden. En ik betwijfel sterk dat het een inhoudelijk meesterwerk wordt 😏
 
Ik lees "part one" en ik ben al compleet afgestompt van het idee. Hoe pretentieus eigenlijk, dat ze nu al films maken die niet meer in 1 zittijd kunnen verteld worden.
Dune?
Beter in 2 delen als de content teveel is voor 1 film dan alles in 1 film proberen te proppen en het gerushed aanvoelt.
 
Gaat over Rebel Moon, de nieuwe Snyder.
@vishnusixclix bedoelt denk ik de tendens om films uit te brengen in twee delen. Ik vind het ook een beetje onnozel tbh, al is Dune voor mij zeker geen probleem dat het in 2 delen komt. Maar zeker wanneer plots in een filmreeks ineens een two-parter wordt aangekondigd. Zie Harry Potter, Twilight, Hunger Games, Mission Impossible...
 
Terug
Bovenaan