scherm valt uit als je PC aan legt

D

Deleted member 451

Guest
Dus als de PC op start, valt het scherm uit.

Ook al met een 2e scherm geprobeerd: exact hetzelfde.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Lijkt me toch eerder iets software matig te zijn?

Ik dacht eerst aan de voeding van de PC die het begon te begeven, maar dan zou de PC zelf ook uitvallen zeker?

Vroegere windows versie's kon je opstarten in VEILIGE MODUS, en dan de scherm resolutie veranderen...
Maar nu met Windows 7 / 10, wellicht niet meer?
(PC is niet van mij, weet niet exact welke windows versie het is)

Ik denk een resolutie probleem.... Of zou er iets anders spelen?

mvg
 
Heb je het scherm in juiste poort aangesloten? HDMI of DisplayPort? Als er een beeldkaart in zit moet je deze daarop aansluiten.
 
Heb je het scherm in juiste poort aangesloten? HDMI of DisplayPort? Als er een beeldkaart in zit moet je deze daarop aansluiten.
Ik ga vanavond eens bij die mensen kijken...
Zo'n noob thing kan altijd natuurlijk :)

Maar ondertussen hier ook al eens goed voorbereid gekeken:

hopelijk lukt het. thx
 
Dus als de PC op start, valt het scherm uit.

Ook al met een 2e scherm geprobeerd: exact hetzelfde.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Lijkt me toch eerder iets software matig te zijn?

Ik dacht eerst aan de voeding van de PC die het begon te begeven, maar dan zou de PC zelf ook uitvallen zeker?

Vroegere windows versie's kon je opstarten in VEILIGE MODUS, en dan de scherm resolutie veranderen...
Maar nu met Windows 7 / 10, wellicht niet meer?
(PC is niet van mij, weet niet exact welke windows versie het is)

Ik denk een resolutie probleem.... Of zou er iets anders spelen?

mvg
Heeft er misschien totaal niks mee te maken, maar eventueel kan je ook een andere kabel proberen.
Dat is misschien al gebeurd met het 2de scherm te proberen.

Als dat met dezelfde kabel was, zou het ook een mogelijkheid kunnen zijn.
Dus als de andere zaken niet werken zou ik dat ook eens proberen!
 
Dag iedereen,

ik heb VANALLES geprobeerd:

ander scherm gebruikt
andere kabel te gebruiken (was nog RGB), dus 2e RGB gebruikt
HDMI kabel gebruikt in de plaats
daarna GPU uitgehaald, en via de onboard kaart op moederbord beeld te krijgen
als laatste ook het batterijtje er uit te halen om bios reset te verkrijgen.

NIETS HELPT

het enige dat ik zie is het HP opstartscherm, en dan krijg ik niets meer te zien.
de PC zelf boot wel, want toen ik het scherm verwisselde kreeg ik een fractie van seconde een windows 10 bureaublad te zien.

ik denk dat het iets met de resolutie moet zijn, verkeerde driver via windows automatische update?

maar het gekke is, van zodra ik de PC aan steek, duw ik met al mijn vingers alle F knoppen (van 1 tot 12 in) afwisselen heel snel, en ook de DELETE knop, om toch maar in het BIOS te geraken, maar hij geraakt niet in dat bios....

Al bedenk ik nu wel: het is een draadloos toetsenbord, zou het kunnen dat hij dat toetsenbord niet erkend tijdens het opstarten? dat ik daardoor niet in het bios geraak?
 
sowieso gewoon een USB toetsenbordje er aan hangen.
Ff in veilige modus opstarten zien of dat wel werkt.

Zegt het scherm iets na dat het beeld weg valt?
afhankelijk van welk merk kan hij bijvoorbeeld "out of range" aangeven als het een resolutie is welke hij niet ondersteund.

RGB kabel? bedoel je VGA of echt zo nog een met 3 tulpstekkers?
 
andere kabel te gebruiken (was nog RGB), dus 2e RGB gebruikt
RGB kabel? :oink:
maar het gekke is, van zodra ik de PC aan steek, duw ik met al mijn vingers alle F knoppen (van 1 tot 12 in) afwisselen heel snel, en ook de DELETE knop, om toch maar in het BIOS te geraken, maar hij geraakt niet in dat bios....

Al bedenk ik nu wel: het is een draadloos toetsenbord, zou het kunnen dat hij dat toetsenbord niet erkend tijdens het opstarten? dat ik daardoor niet in het bios geraak?
Gebruik eens een toetsenbord met een kabel en druk gewoon de combinatie om in de BIOS te geraken, je moet niet alles in drukken. Kan wel zijn dat het dat wireless toetsenbord niet herkent, zeker als het BT is. Maar als je aan de windows desktop geraakt is het geen BIOS probleem.
Je kan proberen van een bootable windows image te maken en daar van te booten en dan een windows repair te draaien

https://geekflare.com/boot-windows-safe-mode/ Methode #6 en de bonus methode kunnen relevant zijn
 
Laatst bewerkt:
RGB kabel? bedoel je VGA of echt zo nog een met 3 tulpstekkers?
als ik RGB kabel in google in typ krijg ik toch gewoon dit.


dus lijkt me een aanvaarde term :)

Ok VGA kabel misschien correcte woord :)

Maar nee, scherm zegt helemaal niets, gaat gewoon op zwart, maar opvallend: lichtje gaat niet op stand by (oranje) , blijft gewoon op groen staan (scherm lichtje)

Dus vandaar mijn vermoeden dat het echt wel een windows setting is met verkeerde driver of resolutie.

ok ik probeer eens uw voorgestelde optie met usb keyboard en veilige modus





EDIT: update:
Ik heb ander keyboard er aan gehangen, en ik moest blijkbaar op ESCAPE duwen bij HP.
IS gelukt, ik kreeg het "keuzemenu "voor verschillende boot opties, maar ook daar valt het scherm na 2 seconden opnieuw uit!!

Dus het gedachte windows driver/resolutie probleem kan het ook niet zijn. (aangezien hij zelfs al bij de boot opties uitvalt).

En dus bij elk scherm (heb er 3 geprobeerd) is het van hetzelfde.

Doet windowd update ook bios updates?
Nogtans heb ik batterij uitgehaald en zo eens opgestart dus zou toch ook moeten geflashed zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows Update doet geen BIOS updates. Batterij uithalen zal de BIOS alle instellingen doen vergeten en resetten naar default. Daarvoor moet wel de 220V ook uitgetrokken zijn. En lang genoeg, want een voeding houdt wel efkes stroom vast in zijn caps.

Heb je het scherm al eens op een andere PC geprobeerd?
 
Windows Update doet geen BIOS updates. Batterij uithalen zal de BIOS alle instellingen doen vergeten en resetten naar default. Daarvoor moet wel de 220V ook uitgetrokken zijn. En lang genoeg, want een voeding houdt wel efkes stroom vast in zijn caps.

reeds gedaan, zie eerdere posts
Heb je het scherm al eens op een andere PC geprobeerd?
nee waarom, heb 3 schermen geprobeerd, allen hetzelfde probleem. (waarvan 1 scherm dagelijks word gebruikt op andere pc)

oh fuck it, i give up. heb gezegd tegen die mensen dat ze hem maar binnen doen bij een PC winkel om te herstellen.
(al zou ik dit zelf niet doen, een pc van 7 jaar oud.... zou van mij simpel zijn: gewoon harddisk er uit halen, en hier een 2ehands pc kopen. Vaak goedkoper af dan die computerwinkels).
 
Terug
Bovenaan