Ryanair

lijkt dus een standaard mail te gaan worden?

ik las onlangs ook al een artikel van Ryanair dat ze iedereen een boete gaan geven die minder dan 40 minuten voor z'n vlucht opdaagt :help:

anyway, ga er mijn botten aan vegen, volgende week vertrek ik ook met hen naar Frankrijk.... 1,5 u op voorhand zal wel volstaan, enkel carry on ..

Wij vliegen van Eindhoven en het is ook al lang geleden dat ik mat Ryanair gevlogen heb maar online inchecken is toch enkel als je geen bagage voor in bagageruimte mee hebt? (We hebben plus tarief en daar staat: gratis inchecken op de luchthaven).

(Reden Ryanair/Eindhoven zijn de vluchturen die niet pokkevroeg of laat zijn naar onze bestemming + dat de vakbonden hier teveel staken)

Hoeveel vragen ze voor dat plus tarief als ze dat gratis doen ;). Je moet 2 uur op voorhand inchecken normaal of je betaalt 55 euro id luchthaven ongeacht of je nu bagage hebt. Is ook maar 1 minuut werk via app.

Hoeveel vragen ze voor dat plus tarief als ze dat gratis doen ;). Je moet 2 uur op voorhand inchecken normaal of je betaalt 55 euro id luchthaven ongeacht of je nu bagage hebt. Is ook maar 1 minuut werk via app.
1 euro precies want is met bagage van 20kg :p
En ook met zetelkeuze

Maar je moet uw bagage toch afgeven (of is er in Eindhoven een zelfcheck-in?)

Volgens mij geldt die 2u niet voor ons tarief:
6.2.4 Tenzij je een Plus- of Flexi Plus-ticket hebt, krijg je de incheckkosten van de luchthaven die zijn vermeld in onze toeslagentabel in rekening gebracht, als je niet meer dan twee uur voorafgaand aan de geplande vertrektijd online incheckt. De incheckbalies sluiten strikt 40 minuten voor de geplande vertrektijd, tenzij je anders wordt geïnformeerd voor vertrek van de vlucht. Als je niet tijdig incheckt, kan het zijn dat je het instappen zonder terugbetaling wordt geweigerd.

Laatst bewerkt:
Wij vliegen van Eindhoven en het is ook al lang geleden dat ik mat Ryanair gevlogen heb maar online inchecken is toch enkel als je geen bagage voor in bagageruimte mee hebt? (We hebben plus tarief en daar staat: gratis inchecken op de luchthaven).

(Reden Ryanair/Eindhoven zijn de vluchturen die niet pokkevroeg of laat zijn naar onze bestemming + dat de vakbonden hier teveel staken)
En is het gelukt?

Wij vliegen woensdag vanaf Eindhoven.
Vrienden die mee gaan wouden ook ruimbagage mee dus "Plus" bijgeboekt

Dan kan je gewoon inchecken op de luchthaven zonder extra kost?

En is het gelukt?

Wij vliegen woensdag vanaf Eindhoven.
Vrienden die mee gaan wouden ook ruimbagage mee dus "Plus" bijgeboekt

Dan kan je gewoon inchecken op de luchthaven zonder extra kost?
We vertrekken pas volgend weekend. Maar zo lees ik toch de regels ja

Dus laat jij het maar weten :D
Idem met rugzak, mijn normale is te groot officieel maar hier te lezen mag dat.
(maar we zitten aan nooduitgang dus die mag toch niet onder de zetel)

Kan nog altijd kleinere in auto leggen en swappen

Laatst bewerkt:
Ook nog nooit problemen gehad met rugzakken maar vorige week in Malaga waren er verschillende die moesten betalen om hem in het ruim mee te laten reizen mocht de vlieger niet mee op als handbagage heel spel ginder (niet mijn gezelschap) dus als ge pech hebt dan kan het wel dat ze zeggen rugzak te groot jammer maar helaas. Was ook Ryanair. Volledige volle vlucht ook wel, een vlucht met wat extra plekken zullen ze iets inschikkelijker zijn mogelijks... .

Laatst bewerkt:

Idem met rugzak, mijn normale is te groot officieel maar hier te lezen mag dat.
(maar we zitten aan nooduitgang dus die mag toch niet onder de zetel)

Kan nog altijd kleinere in auto leggen en swappen
Ik ga toch maar online inchecken en dan op de luchthaven maar een bagage drop off zoeken

Geen zin om het risico te lopen van die 55€ per persoon 😅
Blijf trouwens mails krijgen met online inchecken om kosten te vermijden

Ook nog nooit problemen gehad met rugzakken maar vorige week in Malaga waren er verschillende die moesten betalen om hem in het ruim mee te laten reizen mocht de vlieger niet mee op als handbagage heel spel ginder (niet mijn gezelschap) dus als ge pech hebt dan kan het wel dat ze zeggen rugzak te groot jammer maar helaas. Was ook Ryanair. Volledige volle vlucht ook wel, een vlucht met wat extra plekken zullen ze iets inschikkelijker zijn mogelijks... .
Paar CM of ettelijke centimer zal ook wel verschil zijn zeker (akka: past hem onder de stoel of niet)
Wanneer controleren ze dat, bij afgifte baggage of pas als je vlieger in stapt? Denk dat hem 5cm te groot is :(

Ik ga toch maar online inchecken en dan op de luchthaven maar een bagage drop off zoeken

Geen zin om het risico te lopen van die 55€ per persoon 😅
Blijf trouwens mails krijgen met online inchecken om kosten te vermijden
Nochtans is dat voor toch duidelijk 'gratis' inbegrepen in pack

Laatst bewerkt:
Dat was toen echt bij boarding daar stond zo'n ding met afmetingen en ze moesten hun rugzak daar inkrijgen. En dat lukte dus niet en die hadden pech... .

Paar CM of ettelijke centimer zal ook wel verschil zijn zeker (akka: past hem onder de stoel of niet)
Wanneer controleren ze dat, bij afgifte baggage of pas als je vlieger in stapt? Denk dat hem 5cm te groot is :(

Dat was toen echt bij boarding daar stond zo'n ding met afmetingen en ze moesten hun rugzak daar inkrijgen. En dat lukte dus niet en die hadden pech... .
Bij het boarden inderdaad en al zelf voorgehad, 1cm te groot > betalen.

Bij het boarden inderdaad en al zelf voorgehad, 1cm te groot > betalen.
maar enfin, een rugzak is toch induwbaar, plooibaar...

1 cm te groot? dan bedoel je vooral: 1 cm te vol.

Tja dan haal je er een pullover uit, en draag je hem, of bind die rond je heupen....

De creativiteit van Ryanair om geld uit uw zakken te kloppen bovenop de geafficheerde 'goedkope' prijs is ongeëvenaard.

De creativiteit van Ryanair om geld uit uw zakken te kloppen bovenop de geafficheerde 'goedkope' prijs is ongeëvenaard.
https://www.hln.be/binnenland/kijk-...dat-ik-mijn-eigen-naam-vergeten-ben~a0658228/

Dit bv.

115 euro komaan he zeg :rofl:

Durf te wedden dat die oorspronkelijk tickets 120 of zo kostten waardoor een nieuw ticket kopen ook niet voordeliger was geweest :unsure:

Wij vliegen overigens binnen twee weken naar Budapest voor ongeveer een kleine 60 euro per ticket per man, maar aangezien ik altijd handbagage wens moest ik daar dan wel ~35 euro voor bijbetalen...

al die keren dat ik met ryanair heb gevlogen, heb ik maar 1 keer gezien dat ze echt controle hadden op handbagage en dat was vanaf Malta, ik vermoed dat zonnige bestemmingen mss wel sneller prijs hebben, meer mensen die enkel met handbagage vliegen?
terug van vakantie, met ryanair naar Kaunas en met rynair vanuit Helsinki terug. Geen enkele controle gehad. In Helsinki woog mijn vrouw haar koffer 20,5kg, maar ze hebben er niks van gezegd. Ik had enkel handbagage, maar had ook nog zo'n kleine 'turnzakske' bij voor wat eten etc tijdens het vliegen, ze zeiden er niks op. Mijn vrouw had had handtas en nog zak met souvenirs, werd ook niks van gezegd. Nu al twee keer gevlogen met een decathlon kipsta essential tas als handbagage, kost 9 EURO, zit binnen de afmetingen en daar kan nog verbazend veel in.

al die keren dat ik met ryanair heb gevlogen, heb ik maar 1 keer gezien dat ze echt controle hadden op handbagage en dat was vanaf Malta, ik vermoed dat zonnige bestemmingen mss wel sneller prijs hebben, meer mensen die enkel met handbagage vliegen?
terug van vakantie, met ryanair naar Kaunas en met rynair vanuit Helsinki terug. Geen enkele controle gehad. In Helsinki woog mijn vrouw haar koffer 20,5kg, maar ze hebben er niks van gezegd. Ik had enkel handbagage, maar had ook nog zo'n kleine 'turnzakske' bij voor wat eten etc tijdens het vliegen, ze zeiden er niks op. Mijn vrouw had had handtas en nog zak met souvenirs, werd ook niks van gezegd. Nu al twee keer gevlogen met een decathlon kipsta essential tas als handbagage, kost 9 EURO, zit binnen de afmetingen en daar kan nog verbazend veel in.
In Krakau zag ik het ook wel, maar in Malta idd behoorlijk extreem zelfs. Daar hadden ze er echt plezier in precies. Nu goed, de regels zijn de regels, maar de manier waarop kon op weinig meeval rekenen.

Toch maar gewoon online inchecken gedaan
In Eindhoven 12 balies voor bagage drop off en dan 1tje een stuk verder waar een persoon van Ryanair zag.
Alles heel vlot verlopen

In Porto 1 incheckbalie van Ryanair dus boeie of ge online zou inchecken of niet, aanschuiven zal je 😂

Over rugzakken heeft niemand ergens een probleem gemaakt.
Die stoelen en ruimte zijn wel verschrikkelijk, goed voor 2u - 2u30 max. Probeer daar eens een dutje te doen, wat een marteltuig

Toch maar gewoon online inchecken gedaan
In Eindhoven 12 balies voor bagage drop off en dan 1tje een stuk verder waar een persoon van Ryanair zag.
Alles heel vlot verlopen

In Porto 1 incheckbalie van Ryanair dus boeie of ge online zou inchecken of niet, aanschuiven zal je 😂

Over rugzakken heeft niemand ergens een probleem gemaakt.
Die stoelen en ruimte zijn wel verschrikkelijk, goed voor 2u - 2u30 max. Probeer daar eens een dutje te doen, wat een marteltuig
We hebben geen online inchecken gedaan
Je moet dan naar de balie gaan voor uw boardingpas (op gewoon papier) en daarna mag je zelf bagage drop off doen :laugh:

Rugzakken geen controle idd want waren er toch die ver buiten de maten zaten

Stoelen zijn idd toch minder maar was ook al ouder vliegtuig denk ik
Beenruimte geen issue want we hadden extra betaald voor nooduitgang 😀

Sorry maar dat vind ik zever.
Op een vliegtuig van ryanair heb je echt evenveel plaats als een Star alliance vliegtuig van pakweg Brussels airlines hoor.

Dat zijn gewoon dezelfde vliegtuigen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan