Ryanair

ja hebben dat overwogen maar het gaat om een citytrip van 4d. De trip is een kleine 14u en ik denk niet dat we echt uitgerust terug zullen keren als we al meer dan een dag moeten bollen..
Een citytrip van 4 dagen is idd wel redelijk kort om zo'n eind te rijden. Langs de andere kant denk ik wel dat ik het zou doen om de citytrip niet aan me voorbij te laten gaan. Zeker als je kan afwisselen om chauffeur te zijn. Maar jullie moeten natuurlijk uitmaken of het voor jullie te doen is.
 
Misschien een algemeen Ryanair topic aanmaken, wie weet wat voor fratsen komen we hier te ontdekken.

Mijn specifieke vraag is om iemand al eens een claim heeft gedaan via hun website?
De EU261 cliam waarbij je minimaal 250€ kan terugkrijgen voor vluchten onder de 1500km.
Onze vlucht naar Malta op zondag 24/4 werd geannuleerd op donderdag 21/4 omwille van de staking cabinepersoneel dat weekend.
Als ik nu de claim wil invullen dan vragen ze emailadres en boekingreferentie, allemaal geen probleem, volgende stap krijg ik dan de namen van de passagiers te zien dus hij herkent die boeking wel.
Maar als ik dan op volgende klik komt er een melding "One flight must be selected per claim", maar ik krijg geen keuze om vluchten aan te duiden ofzo.
Precies of ze al beslist hebben van 'voor die vlucht krijg je toch geen compensatie'. Terwijl als ik het wat lees zou dit er wel onder vallen, desondanks te terugbetaling die ik al gekregen heb.
Bij staking van bijvoorbeeld luchtverkeersleiding of bagagepersoneel is dit buiten hun handelen, maar hun eigen personeel is natuurlijk wel hun probleem.

Iemand hier ervaring mee? Waar zou ik kunnen beginnen?
Er zijn natuurlijk zo van die vele claim bedrijven maar daar heb ik weinig zin in, die moeten ook iets verdienen dus wie weet wat hou je er aan over.
heb nu ook hetzelfde voor. Ik wil een claim indienen op hun website omdat mijn vlucht werd geannuleerd maar ik kan de geannuleerde vlucht niet aanklikken op de site..
 
Eigenlijk echt belachelijk dat ze de mensen weer moeten kloten. Eerst 3 jaar corona, nu kunnen we weer en gaan ze nu zo de mensen gaan kloten.

Wij tot nu toe nog geen bericht gehad.. 6 juli vertrekken we naar napels, maar nog veel vrije plekken op het vliegtuig wat volgens mij geen goed teken is.

Personeel van maatschappijen hebben even veel recht op eerlijke arbeidsvoorwaarden als jij. Dat heet niets met mensen kloten te maken.
 
Personeel van maatschappijen hebben even veel recht op eerlijke arbeidsvoorwaarden als jij. Dat heet niets met mensen kloten te maken.
tjah, vorige week nationale staking, met betoging uit alle sectoren in Brussel, en wie kreeg op hun kloten als mensenkloters? de luchtvaart...
blijkbaar hoeft dat daar allemaal niet, als de mensen maar op verlof kunnen gaan
 
Heb het idd verkeerd verwoord. Terugbetalen van tickets doen ze in zo'n geval wel, maar het uitbetalen na een claim niet.
Ik laat het verlopen via vlucht-vertraagd.nl, maar mogelijk zijn er betere te vinden. Ik doe de claims altijd zelf en als ik tegenwind krijg van de vliegmaatschappij laat ik het over aan zo'n bedrijf. Van de 3 claims die ik heb ingediend, is er één nooit toegekend, één vrijwel meteen door zelf een claim in te dienen (we kregen 600 euro pp), en één is nog lopende tegen Ryanair.
Ik heb jou website gebruikt om toch te proberen wat geld te zien. via hun website lukt het niet wegens foutmelding...

gewoon uit principe ook, want wij hebben uiteindelijk via Parijs gevlogen en hadden daar dan nog eens 3u vertraging. 3u = vergoeding maar we krijgen vandaag een mailtje dat de vertraging 2u57 was :") echt een joke
 
Ik heb jou website gebruikt om toch te proberen wat geld te zien. via hun website lukt het niet wegens foutmelding...

gewoon uit principe ook, want wij hebben uiteindelijk via Parijs gevlogen en hadden daar dan nog eens 3u vertraging. 3u = vergoeding maar we krijgen vandaag een mailtje dat de vertraging 2u57 was :") echt een joke
Weet wel dat de reële aankomsttijd vergeleken wordt met de initieel geplande aankomsttijd om de vertraging te berekenen. Die tijden kan je terugvinden op allerlei websites die de vluchttijden bijhouden. Je moet btw ook geduld hebben als je via zo'n externe bedrijven als vlucht-vertraagd werkt. Als de airline niet meewerkt kan het makkelijk een half jaar of langer duren voor je het resultaat weet.
 
Ja daar zit ik niet mee in. Als je het via de Ryanair website zelf moet doen krijg je gewoon 0 gezien die bugged is en de klantendienst nooit reageert...
 
Even een update: Onze vlucht van 26/6 (Rome - Brussel) was geannuleerd vanwege stakingen bij het cabinepersoneel van Ryanair. Om de terugbetaling van onze vlucht te krijgen ging alles vlot, even een formulier invullen en de terugbetaling was snel geregeld. Om de compensatie van € 250 / persoon (EU261) te krijgen ging het minder vlot. Ik werd doorverwezen naar een formulier maar het was onmogelijk om onze vlucht te selecteren waardoor het formulier niet ingediend kon worden. Vervolgens heb ik een ingevuld standaardformulier ingediend als bijlage bij een ticket op hun supportpagina. Na lang wachten en wat correspondentie heen en weer heb ik vandaag € 500 ontvangen op mijn rekening.

Als het formulier niet werkt, blijven proberen via andere wegen dus!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de claim via vlucht vertraagd website ingediend. Bijna 2 maand later en de case staat nog steeds op "wordt bestudeerd"
 
Even een update: Onze vlucht van 26/6 (Rome - Brussel) was geannuleerd vanwege stakingen bij het cabinepersoneel van Ryanair. Om de terugbetaling van onze vlucht te krijgen ging alles vlot, even een formulier invullen en de terugbetaling was snel geregeld. Om de compensatie van € 250 / persoon (EU261) te krijgen ging het minder vlot. Ik werd doorverwezen naar een formulier maar het was onmogelijk om onze vlucht te selecteren waardoor het formulier niet ingediend kon worden. Vervolgens heb ik een ingevuld standaardformulier ingediend als bijlage bij een ticket op hun supportpagina. Na lang wachten en wat correspondentie heen en weer heb ik vandaag € 500 ontvangen op mijn rekening.

Als het formulier niet werkt, blijven proberen via andere wegen dus!
Amai vet, ik heb dat ook ingediend op 26/6.
automatisch mailtje dat inzending ontvangen is met een referentienummer maar tot heden niets van reactie.
wanneer is de correspondentie begonnen en heb jij de eerste opvolging telefonisch of per mail gedaan of kwam het van hun kant?
 
Amai vet, ik heb dat ook ingediend op 26/6.
automatisch mailtje dat inzending ontvangen is met een referentienummer maar tot heden niets van reactie.
wanneer is de correspondentie begonnen en heb jij de eerste opvolging telefonisch of per mail gedaan of kwam het van hun kant?
Zelf al even updaten, na dit bericht eens telefonisch contact opgenomen en die persoon heeft de zaak geëscaleerd.
Deze ochtend een mailtje om terug de persoonsgegevens en bankgegevens te bevestigen en dat ze de betaling in orde gaan brengen.
Dus nog even afwachten...

Ik had het eigenlijk al opgegeven en zou er geen moeite meer in gestoken hebben moest ik het bericht van tgc niet gezien hebben.
 
Amai vet, ik heb dat ook ingediend op 26/6.
automatisch mailtje dat inzending ontvangen is met een referentienummer maar tot heden niets van reactie.
wanneer is de correspondentie begonnen en heb jij de eerste opvolging telefonisch of per mail gedaan of kwam het van hun kant?
Ik heb even de correspondentie opgezocht:

22/6: Klachtenformulier ingevuld op hun website waarin ik zeg dat ik hun EU261-formulier niet kan indienen. In bijlage werd een ingevuld EU261 formulier gevoegd.
14/7: Bericht van Ryanair met de bevestiging dat ze € 500 mogen overschrijven naar mijn rekening. Ze vragen mijn bankgegevens.
14/7: Ik bezorg mijn bankgegevens.
26/7: Bericht van Ryanair dat de betaling uitgevoerd is en dat het bedrag binnen de 15 dagen op mijn rekening komt.
16/8: € 500 ontvangen op mijn bankrekening.
 

iemand enig idee wanneer juist , en wat zij onder "winter" verstaan?

heb een vlucht op 31 oktober...... met hen.
 
heb een vlucht op 31 oktober...... met hen.
Belangrijker dan de datum: is de bestemming een andere basis van hen? Lijst staat o.a. op Wikipedia onder "List of Bases"

Ryanair blijft aanwezig op BRU hé, ze gaan enkel hun basis (amper 2 Boeings) sluiten. Geen vroege vluchten meer, want de toestellen moeten voortaan van elders komen.
 
Belangrijker dan de datum: is de bestemming een andere basis van hen? Lijst staat o.a. op Wikipedia onder "List of Bases"

Ryanair blijft aanwezig op BRU hé, ze gaan enkel hun basis (amper 2 Boeings) sluiten. Geen vroege vluchten meer, want de toestellen moeten voortaan van elders komen.
Hmm ben nie goe mee.... Onze bestemming is Valencia.... is de kans groot dat het door gaat? En ja onze vlucht is om 9.30 uur.... :( , das een "vroege" vlucht zeker

EDIT: vlucht wordt wel nog aangeboden op ryanair zie ik, maar of dat een degelijke maatstaf is......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm ben nie goe mee.... Onze bestemming is Valencia.... is de kans groot dat het door gaat? En ja onze vlucht is om 9.30 uur.... :( , das een "vroege" vlucht zeker
Ryanairs toestellen "slapen" iedere nacht op hun basis omdat dat kostenefficiënter is (geen hotelovernachtingen voor de crew). 9:30 is inderdaad "vroeg". Afwachten, zou ik zeggen.
 
Ryanairs toestellen "slapen" iedere nacht op hun basis omdat dat kostenefficiënter is (geen hotelovernachtingen voor de crew). 9:30 is inderdaad "vroeg". Afwachten, zou ik zeggen.
Maar valt VALENCIA onder hun BASES ?


Want ik zie bijvoorbeeld dat ryan air smorgens van 06.45 van valencia naar zaventem vliegt (en er om 09.10 aankomt). (vlucht FR2986)

Dus als Valencia onder hun BASES valt, dan neem ik aan dat die vlucht van valencia-brussel gewoon door gaat, en die staat dan al aan brussel, dus het zou stom zijn dat ze dan een half uur later die vlucht van mij (09.35 uur vertrek uit brussel) niet laten terug vliegen naar Valencia, toch? (vlucht FR2985)

Het lijkt me logisch dat dit hetzelfde vliegtuig is toch, aangezien er een half uurtje tussen zit. (al lijkt me dat ook weer wat krap om het vliegtuig te kuisen)

Tenzij Valencia niet onder hun bases valt natuurlijk, en ze dus ook die eerste vlucht (valencia- brussel) annuleren.
 
Bij ryanair zie je wel vaker dat wanneer je van het vliegtuig stapt de volgende rij passagiers al aan het aanschuiven zijn om op te stappen.
Dat gaat over minuten soms tot de volgende er alweer opkomen.
Gewoon afwachten tot je bericht krijgt of zelf contact proberen opnemen als je niet kan wachten.
Maar als die vlucht smorgens van valencia komt dan is de kans groot dat het geen probleem zal zijn.
 
Terug
Bovenaan