Ryanair

Maar als die vlucht smorgens van valencia komt dan is de kans groot dat het geen probleem zal zijn.
Ja ik vermoed dat dit toch wel het geval zal zijn, dat dit hetzelfde vliegtuig is.

Dus vandaar hoop ik dat valencia op hune BASE list zal staan, en dat het dus die spaanse crew members zijn, die ook mijn vlucht zal uitvoeren.... hopelijk kan @Didymus bevestigen
 
Ja, Valencia is een basis. Waarom post ik eigenlijk een link?


Is hetzelfde vliegtuig. 30 minuten tussen de vluchten is standaard bij Ryanair.
Sorry, ik zag het niet, maar moest nog op SHOW klikken op die wikipage, sorry my bad :)

Dus kans is groot dat mijn vlucht dan gaat doorgaan, hoop ik?

bedankt alvast iedereen voor de feedback.
 
Iemand een overzicht van welke vluchten er juist geschrapt worden tot maart?

Ik vlieg namelijk eind oktober twee weekends naar Brussel vanuit Barcelona (21 - 23 okt en 27 - 30 okt).

De terugvluchten zijn steeds late vluchten, dus misschien komen die vliegtuigen van elders?
 
Ik wil me online inchecken bij Ryanair, maar ze vragen een 'documentnummer'. Waar slaat dit juist op want dat verduidelijken ze niet echt?

Kaartnummer van de ID? Rijksregisternummer van de ID?
 
Zelf al even updaten, na dit bericht eens telefonisch contact opgenomen en die persoon heeft de zaak geëscaleerd.
Deze ochtend een mailtje om terug de persoonsgegevens en bankgegevens te bevestigen en dat ze de betaling in orde gaan brengen.
Dus nog even afwachten...

Ik had het eigenlijk al opgegeven en zou er geen moeite meer in gestoken hebben moest ik het bericht van tgc niet gezien hebben.
Hopsa, nog eens gebeld vandaag (weer zelf wat lang laten liggen).
Interne escalatie en daarnet een mailtje dat er 800€ gestort zal worden binnen de 14dagen. 🥳
Dat is weer goed meegenomen dedju!
 
Grootste fout ooit om via vlucht vertraagd een claim in te dienen. Staat al 5 maanden op dezelfde status, dat een jurist van hen de zaak bekijkt.
Hoezo moet dit zolang bekeken worden, mijn vlucht had +3u vertraging :')
 
Grootste fout ooit om via vlucht vertraagd een claim in te dienen. Staat al 5 maanden op dezelfde status, dat een jurist van hen de zaak bekijkt.
Hoezo moet dit zolang bekeken worden, mijn vlucht had +3u vertraging :')
Ik had gezegd dat het makkelijk een half jaar kon duren he. :tongue:
Daarom gebruik ik zo'n bedrijven alleen als het geen effect had wanneer ik zelf een claim indiende, als een laatste poging.
 
Ik merk zopas, bij het inloggen bij myryanair, op dat mijn vlucht 1 uur is opgeschoven.

Uiteraard geen ramp, maar vreemd dat ik daar nergens een mail van kreeg. ook mijn spam uitgezocht.... nergens.

Bij nog mensen al zoiets tegen gekomen?
Wij gingen via FLIBCO bus een ticket kopen voor naar Charleroi, gelukkig dat we dit nog even nazien in de app..
 
vroeger of later? later is geen probleem he, da's gewoon een uur vertraging dan.
vroeger is wel ryanair-achtig. :sop:
 
vroeger of later? later is geen probleem he, da's gewoon een uur vertraging dan.
vroeger is wel ryanair-achtig. :sop:
Het is "gelukkig" 1 u later.
Maar goed, das toch allemaal best kut, want als je via FLIBCO een degelijke prijs wil scoren, boek je die best een maand of 2/3 te voren....

Maar als ryanair (of gelijk welk andere maatschappij), dan nog eens de uren zou veranderen, sta je daar dan met je bus ticket...
Nuja, ik zal al blij zijn (gezien de stakingen) dat die vlucht zal doorgaan.

(stakingen hebben toch geen enkel nut, gezien de enorme aantal vluchten ze over europa dagelijks doen)
 
hmm, voor 1 uur verschil moet ge uw bus toch niet herboeken? en is Flix/Flibco niet altijd supercheap? is dat niet hun ding?
allez, ik snap dat het serieus ambetant is als het méér zou zijn, maar 1 uurtje lijkt mij niet zoveel voor een vlucht. ze kunnen ook even goed de dag zelf pas dat schema aanpassen, en op het scherm aan de gate "1 uur vertraging" zetten.

en die stakingen zal Ryanair wel voelen hoor, het is hoogseizoen, dat zijn dus massa's passagiers die ze niet vervoeren (en inkomsten die ze nu missen), en tickets die ze moeten vergoeden. plus dat Ryanair hun businessplan (zo weinig mogelijk aan de grond staan en airport-fees beperken) zo niet lukt. ook al is het maar alleen België en is dat op zich weinig binnen Europa, O'Leary gaat dat aan zijn boekhouding zien. of hij de maatregelen gaat nemen die de piloten willen, da's de vraag maar. Kerel kan evengoed beslissen volledig uit België weg te gaan.
 
hmm, voor 1 uur verschil moet ge uw bus toch niet herboeken?
Toch wel hé.
Als je een FLEX bus boekt, dat je 2 uur voor vertrek aankomt in Charleroi, en je krijgt nadien een mail van Ryanair dat de vlucht met 1 u vervroegd is, ben je slechts 1 u te vroeg op de luchthaven wat héél krap is.
Dusja, ik ga maar wachten met die bus vast te leggen, ook al is het dan duurder tegen dan misschien.
en is Flix/Flibco niet altijd supercheap? is dat niet hun ding?
Nee, ze zijn oorspronkelijk inderdaad gestart met hun lanceringsprijs van 4 euro per rit ja.
Maar dat is echt al jaren geleden.
Vaak betaal je nu 17 euro of 23 euro.... Ok dat is nog geen groot bedrag hoor, maar stel dat je met 4 bent, en je moet ook nog terug met die bus... Das dan al 8 keer 17 of 23 euro. Dan kan je al eens beginnen rekenen of het niet interessanter is met uw eigen wagen.

en die stakingen zal Ryanair wel voelen hoor, het is hoogseizoen, dat zijn dus massa's passagiers die ze niet vervoeren (en inkomsten die ze nu missen), en tickets die ze moeten vergoeden. plus dat Ryanair hun businessplan (zo weinig mogelijk aan de grond staan en airport-fees beperken) zo niet lukt. ook al is het maar alleen België en is dat op zich weinig binnen Europa, O'Leary gaat dat aan zijn boekhouding zien. of hij de maatregelen gaat nemen die de piloten willen, da's de vraag maar. Kerel kan evengoed beslissen volledig uit België weg te gaan.
Hmm 2 weken terug op het VTM journaal hadden ze berekend wat een stakingsdag nu juist betekent voor Ryanair.
Het kwam er op neer dat dit slechts 1,2 procent was van AL hun Europese vluchten op die bepaalde dag.
Lijkt me dus echt wel peaunuts hé, denk wel dat ze genoeg (winst)marge hebben om eens 1,2 procent per dag, maar eigenlijk moet je het per maand bekijken, want ze staken maar 1 keer per maand.

Soit, we zien wel waar het naartoe gaat. Ik vlieg nogtans wel graag met hen!
 
Grootste fout ooit om via vlucht vertraagd een claim in te dienen. Staat al 5 maanden op dezelfde status, dat een jurist van hen de zaak bekijkt.
Hoezo moet dit zolang bekeken worden, mijn vlucht had +3u vertraging :')
om hier even op terug te komen. Kreeg deze week bericht dat het is afgerond en mijn geld krijg. Heeft wel 1j en 3 maand geduurd
 
Onlangs had HLN dacht ik, een "truukje" gepost waarbij je kon te weten komen of je vlucht bij de "gestaakte of geschrapte" was.

Zat achter een betaal link.

Iemand die het "truukje" hier uit de doeken kan doen?

(mijns inziens moet je vooral te weten komen of dat toestel waarmee je vliegt, gestationeerd is in Charleroi ja.... Maar hoe kan je nu weten dat je vlucht van pakweg 16.00 smiddags gestationeerd is in Charleroi? die kunnen al 3 eerdere trajecten hebben gehad die dag. Maar hoe weet je welke tracjecten?)
 
gestationeerd betekent: dat vliegtuig heeft zijn thuisbasis in Charleroi.
dan kan je kijken welke maatschappijen hun thuisbasis daar hebben (in Zaventem bvb Brussels Airlines en de Belgische tak van TUI)
dan is er 90% kans dat je toestel daar gestationeerd is.

maar of uw toestel niet vliegt omdat het defect is, vlucht geschrapt is, of omdat er gestaakt wordt, lijkt mij niet verbonden aan zijn standplaats.
 
gestationeerd betekent: dat vliegtuig heeft zijn thuisbasis in Charleroi.
dan kan je kijken welke maatschappijen hun thuisbasis daar hebben (in Zaventem bvb Brussels Airlines en de Belgische tak van TUI)
dan is er 90% kans dat je toestel daar gestationeerd is.

maar of uw toestel niet vliegt omdat het defect is, vlucht geschrapt is, of omdat er gestaakt wordt, lijkt mij niet verbonden aan zijn standplaats.
Ik weet het niet meer zo goed, iemand had het hier ergens in een thread gepost...
Maar volgens wat ik DENK, kwam het hier op neer:


Je moest kijken naar die lijst.

En bv: daar zie je staan:
-Malaga (base) dus daar hebben ze een basis. Dus kans dat het vliegtuig van daar vertrekt, is het een grote kans dat de vlucht doorgaat
-Zaragoza, daar hebben ze géén basis. Dus de kans is dan groter dat de vluchten van zaragoza van en naar charleroi, gestationeerd vliegtuig staat op charleroi, en dus kleinere kans dat de vlucht doorgaat.
 
Terug
Bovenaan