hmm, voor 1 uur verschil moet ge uw bus toch niet herboeken?
Toch wel hé.
Als je een FLEX bus boekt, dat je 2 uur voor vertrek aankomt in Charleroi, en je krijgt nadien een mail van Ryanair dat de vlucht met 1 u vervroegd is, ben je slechts 1 u te vroeg op de luchthaven wat héél krap is.
Dusja, ik ga maar wachten met die bus vast te leggen, ook al is het dan duurder tegen dan misschien.
en is Flix/Flibco niet altijd supercheap? is dat niet hun ding?
Nee, ze zijn oorspronkelijk inderdaad gestart met hun lanceringsprijs van 4 euro per rit ja.
Maar dat is echt al jaren geleden.
Vaak betaal je nu 17 euro of 23 euro.... Ok dat is nog geen groot bedrag hoor, maar stel dat je met 4 bent, en je moet ook nog terug met die bus... Das dan al 8 keer 17 of 23 euro. Dan kan je al eens beginnen rekenen of het niet interessanter is met uw eigen wagen.
en die stakingen zal Ryanair wel voelen hoor, het is hoogseizoen, dat zijn dus massa's passagiers die ze niet vervoeren (en inkomsten die ze nu missen), en tickets die ze moeten vergoeden. plus dat Ryanair hun businessplan (zo weinig mogelijk aan de grond staan en airport-fees beperken) zo niet lukt. ook al is het maar alleen België en is dat op zich weinig binnen Europa, O'Leary gaat dat aan zijn boekhouding zien. of hij de maatregelen gaat nemen die de piloten willen, da's de vraag maar. Kerel kan evengoed beslissen volledig uit België weg te gaan.
Hmm 2 weken terug op het VTM journaal hadden ze berekend wat een stakingsdag nu juist betekent voor Ryanair.
Het kwam er op neer dat dit slechts 1,2 procent was van AL hun Europese vluchten op die bepaalde dag.
Lijkt me dus echt wel peaunuts hé, denk wel dat ze genoeg (winst)marge hebben om eens 1,2 procent per dag, maar eigenlijk moet je het per maand bekijken, want ze staken maar 1 keer per maand.
Soit, we zien wel waar het naartoe gaat. Ik vlieg nogtans wel graag met hen!