Ryanair

Monkytiger

Well-known member
Misschien een algemeen Ryanair topic aanmaken, wie weet wat voor fratsen komen we hier te ontdekken.

Mijn specifieke vraag is om iemand al eens een claim heeft gedaan via hun website?
De EU261 cliam waarbij je minimaal 250€ kan terugkrijgen voor vluchten onder de 1500km.
Onze vlucht naar Malta op zondag 24/4 werd geannuleerd op donderdag 21/4 omwille van de staking cabinepersoneel dat weekend.
Als ik nu de claim wil invullen dan vragen ze emailadres en boekingreferentie, allemaal geen probleem, volgende stap krijg ik dan de namen van de passagiers te zien dus hij herkent die boeking wel.
Maar als ik dan op volgende klik komt er een melding "One flight must be selected per claim", maar ik krijg geen keuze om vluchten aan te duiden ofzo.
Precies of ze al beslist hebben van 'voor die vlucht krijg je toch geen compensatie'. Terwijl als ik het wat lees zou dit er wel onder vallen, desondanks te terugbetaling die ik al gekregen heb.
Bij staking van bijvoorbeeld luchtverkeersleiding of bagagepersoneel is dit buiten hun handelen, maar hun eigen personeel is natuurlijk wel hun probleem.

Iemand hier ervaring mee? Waar zou ik kunnen beginnen?
Er zijn natuurlijk zo van die vele claim bedrijven maar daar heb ik weinig zin in, die moeten ook iets verdienen dus wie weet wat hou je er aan over.
 
Ryanair betaalt volgens mij nooit terug, ook al zijn ze dit verplicht. Heb zelf een claim lopen bij hen. Ze hebben naar mij gereageerd dat ze niet verplicht zijn te betalen wegens "onvoorziene omstandigheden" (wat BS is in ons geval), dus heb er één van die bedrijfjes opgezet die in het slechtste geval er een advocaat opzetten.

Onlangs werd in de media idd verteld dat Ryanair het zeer moeilijk/onmogelijk maakt voor klanten om een claim in te dienen. Desnoods contacteer je hen via het gewone contactformulier en steek je er een ingevuld EU261 formulier bij.
 
Top, bedankt voor de tip.
Mijn vlucht/boeking is wel al in zijn geheel terug betaald. Maarja onze vakantie is wel 3 dagen voor vertrek in het water gevallen.
Op zich wel een alternatief gevonden maar plezant was toch anders om alles nog geregeld te krijgen en de andere zaken te annuleren.
Dus als er iets te rapen valt toch maar proberen.

Via welk bedrijfje laat jij de claim nu verlopen.
 
Top, bedankt voor de tip.
Mijn vlucht/boeking is wel al in zijn geheel terug betaald. Maarja onze vakantie is wel 3 dagen voor vertrek in het water gevallen.
Op zich wel een alternatief gevonden maar plezant was toch anders om alles nog geregeld te krijgen en de andere zaken te annuleren.
Dus als er iets te rapen valt toch maar proberen.

Via welk bedrijfje laat jij de claim nu verlopen.
Heb het idd verkeerd verwoord. Terugbetalen van tickets doen ze in zo'n geval wel, maar het uitbetalen na een claim niet.
Ik laat het verlopen via vlucht-vertraagd.nl, maar mogelijk zijn er betere te vinden. Ik doe de claims altijd zelf en als ik tegenwind krijg van de vliegmaatschappij laat ik het over aan zo'n bedrijf. Van de 3 claims die ik heb ingediend, is er één nooit toegekend, één vrijwel meteen door zelf een claim in te dienen (we kregen 600 euro pp), en één is nog lopende tegen Ryanair.
 
Er zijn advocaten die zich specialiseren in dat soort claims. Die vragen een % van wat uitbetaald wordt, maar jij moet dan zelf niets meer doen.
Blijkbaar een uiterst lucratieve business. Vliegtuigmaatschappijen weten dat ze niet met die advocaten hun voeten kunnen spelen zoals ze met individuele reizigers kunnen doen dus betalen ze makkelijker uit. En voor die advocaten is dat natuurlijk gewoon bandwerk om die claims in te dienen.
 
Gisteren had mijn vlucht 4h vertraging.
Ik had de persoon gewaarschuwd die me kwam halen, maar ze was er toch op het originele uur.

Het enige wat ik vroeg aan ryanair was dat ze de parking vergoeden (18€)

Kreeg als antwoord:
As per our policy, Ryanair is unable to consider car parking expenses, therefore we are not in a position to process your request for reimbursement.

Waarvoor dient een vergoeding dan wel?
Ze sturen wel een mail dat je eigenlijk wel ergens recht op hebt, maar als je iets vraagt is het niet goed
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Onze terugvlucht Rome - Brussel is voorzien op 26/6. Er is nu net aangekondigd dat het Belgisch cabinepersoneel dan staakt. Ryanair kan mij niet zeggen of er Belgisch personeel voorzien is op die vlucht. We kunnen dus enkel maar gokken of we terug thuis gaan geraken of niet vrees ik.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
zowiezo standaard zou ik de creditcard chargeback in werking steken. ryanair betaalt nooit terug hoor ik altijd.

Nuja voor de prijs van hun tickets meestal, kan je niet sukkelen en ook geen top customer service verwachten vind ik.
 
@Monkytiger Hoe heeft Ryanair nu gereageerd? Wij dreigen hetzelfde mee te maken bij volgende staking die eraan lijkt te komen.
Geen melding van die tag gekregen...
Voorlopig wat uit het oog verloren, kwam gisteren in gesprek met mijn vriendin wel terug naar boven.
Moeten nog eens zien om die claim via de klantendienst in te geven zoals hier aangegeven, geen idee of dit al te laat is of niet.
Via zo'n online bedrijf zie ik het niet zitten allesinds.
 
zowiezo standaard zou ik de creditcard chargeback in werking steken. ryanair betaalt nooit terug hoor ik altijd.

Nuja voor de prijs van hun tickets meestal, kan je niet sukkelen en ook geen top customer service verwachten vind ik.
Ze betalen altijd netjes je ticket terug hoor, waar ze vaak wel moeilijk over doen zijn de aanvullende compensatie waar je onder Europese regelgeving recht op hebt.

Let ook op met chargebacks bij Ryanair…
Standaard zou dit advies moeten voorzien zijn van de gevolgen, want ze aarzelen niet om je te bannen - niet handig als je nog Ryanair wil vliegen in de toekomst.

 
Ze betalen altijd netjes je ticket terug hoor, waar ze vaak wel moeilijk over doen zijn de aanvullende compensatie waar je onder Europese regelgeving recht op hebt.

Let ook op met chargebacks bij Ryanair…
Standaard zou dit advies moeten voorzien zijn van de gevolgen, want ze aarzelen niet om je te bannen - niet handig als je nog Ryanair wil vliegen in de toekomst.

Is ander verhaal hê... zij deden chargeback terwijl vlucht doorging
Straf dat ze die chargeback kregen zelfs. Niet correct imo
 
Eigenlijk echt belachelijk dat ze de mensen weer moeten kloten. Eerst 3 jaar corona, nu kunnen we weer en gaan ze nu zo de mensen gaan kloten.

Wij tot nu toe nog geen bericht gehad.. 6 juli vertrekken we naar napels, maar nog veel vrije plekken op het vliegtuig wat volgens mij geen goed teken is.
 
Onvoorstelbaar die klantenservice, wou via chat iemand spreken omtrent mijn vlucht zaterdag. Nummer 174 in de wachtrij. what?

Eindelijk mijn beurt, ik vraag als er al meer info is omtrent de vlucht zaterdag als die nu doorgaat of niet. Afwachten zeggen ze. Ik vraag wanneer worden hiervan op de hoogte gebracht, op voorhand via mail of ter plekke in de luchthaven. Ze antwoorden via mail. Ik vraag wanneer we deze mail ten laatste mogen verwachten gezien wij daar ons hotel al betaald hebben en een reservatie betaald in een resto.

"Sir your question was already answered. Have a nice day!"
Anasztazia J. left the chat


Dus na fking lang te wachten , gaat die mens gewoon terug uit de chat zonder mijn vragen deftig te beantwoorden. Nee mijn vraag werd niet beantwoord, ik weet nog altijd niet wanneer we een mail mogen verwachten dat het niet doorgaat!!!
 
Ik heb nu exact hetzelfde voor als Monkeytiger. Vlucht geannuleerd en als ik het EU261 formulier voor compensatie probeer in te vullen krijg ik "One flight must be selected per claim" terwijl ik geen vlucht kan selecteren. Ik heb dan maar een open klachtenformulier ingevuld maar ik reken er niet op dat hierop geantwoord zal worden.
 
Vandaag mail gekregen om de annulatie te bevestigen. Via de link in mail kon ik het geld van de vlucht direct in mijn wallet plaatsen. Wallet laten uitbetalen naar mijn rekening kost 5 dagen tijd. Nog die chance dat het zo vlot gaat.
Enkel zuur dat het hotel voor 3 dagen al is betaald + een fancy resto al voorschot moeten betalen
 
Vandaag mail gekregen om de annulatie te bevestigen. Via de link in mail kon ik het geld van de vlucht direct in mijn wallet plaatsen. Wallet laten uitbetalen naar mijn rekening kost 5 dagen tijd. Nog die chance dat het zo vlot gaat.
Enkel zuur dat het hotel voor 3 dagen al is betaald + een fancy resto al voorschot moeten betalen
Kan je niet met de auto gaan? Spanje is te doen met de wagen en dan ben je tenminste niet afhankelijk van de stakingen in de luchtvaartsector.
 
ja hebben dat overwogen maar het gaat om een citytrip van 4d. De trip is een kleine 14u en ik denk niet dat we echt uitgerust terug zullen keren als we al meer dan een dag moeten bollen..
 
Krijg mail dat mijn refund processed is en in naar mijn wallet getransfereerd is maar mijn wallet is leeg en ik kan dus niks withdrawen. Die customer support chat was ook 0 hulp. Serieus ik heb alle documentatie. Ik heb zelf Ne mail waar mijn refund op bevestigd is met een referentienummer van die transactie en toch doen ze alsof er niks mis ism what the fuck
 
Terug
Bovenaan