Ryanair

Je moet de arrivals en departures naast elkaar leggen en dan kan je aan de hand van de volgorde van oorsprong/bestemming en de vluchtnummers de puzzel proberen te maken.

Bijvoorbeeld:
ARR FR3938 RYANAIR BOLOGNE MARCONI 11:30
DEP FR3939 RYANAIR BOLOGNE MARCONI 11:55

wordt waarschijnlijk uitgevoerd door een toestel & crew dat Bologna als thuisbasis heeft en

DEP FR3660 RYANAIR MILAN BERGAMO 11:05
ARR FR3659 RYANAIR MILAN BERGAMO 14:35

gebeurt waarschijnlijk met een toestel uit Charleroi.

@Didymus snap nie zo goed, maar:

Charleroi Málaga
Fr1916. Vertrek 06.30
Fr1928. Vertrek 16.40

Málaga Charleroi
Fr1915. Vertrek 09.50
Fr1929. Vertrek 20.05

Welke van die vluchten zouden in jouw opinie geschrapt worden dan wegens vertrek Belgische basis?

Thx

Want als ik naar die uren zowat kijk, lijkt het mij dat deze toch gewoon van Charleroi vertrekt, en gewoon 2 keer op en af vliegt die dag?

Laatst bewerkt door een moderator:
Alle lijken te zullen worden uitgevoerd met een CRL-based toestel.

FR1916 (eerste vlucht 's ochtends vanaf de basis) en FR1915 zijn sowieso een-op-en-afje vanaf Charleroi en FR1928 en FR1929 (vermoedelijk laatste vlucht van de dag, terugkeer naar de basis) ook.

Alle lijken te zullen worden uitgevoerd met een CRL-based toestel.

FR1916 (eerste vlucht 's ochtends vanaf de basis) en FR1915 zijn sowieso een-op-en-afje vanaf Charleroi en FR1928 en FR1929 (vermoedelijk laatste vlucht van de dag, terugkeer naar de basis) ook.
Ok thx... Ziet er dus niet zo goed uit.
Als ze staken die dag zullen we gejost zijn.

Ik heb die Fr1928 geboekt. Enkele vlucht.

Er is een deal op Ryanair tot 24u vannacht.
Ik dacht, even reis boeken naar Dublin.
Alle shit doorlopen, foto's nemen van mijn handtekening en whatever.
Dan wil ik betalen :
Oeps, er is iets fout gegaan. Controleer jouw betaalgegevens en probeer het nogmaals.**

Fucking hell Ryanair maat!

Heb een screenshot gemaakt en mail gestuurd en intussen al 30 keer proberen betalen. Waarschijnlijk ga ik die goeie deal niet meer krijgen nu. :(

Zelf nog nooit last minute gevlogen, daarom een vraagje:

Doet Ryanair zo heel last minute (laatste dagen) hun prijzen nog naar beneden (om vliegtuigen toch vol te krijgen?).
Of doen ze daar niet aan mee ?

Wat moet ik weten over Ryanair? De tarieven lijken mij weinig transparant, ondertussen al 10 jaar niet meer gevlogen met Ryanair. Normaal altijd met Tui uit Oostende, helaas Woekerprijzen momenteel.

Dat ge niet samen gaat zitten als je geen stoelen reserveert. Ge het best online incheckt, want daar inchecken zijn extra kosten. Op een "handtas" na zijn alle bagages bijbetalen. Als ge geen pakket wilt, maar wel bagage, is het goedkoper om de bagage in de laatste stap van het boeken apart te nemen ipv 1 van die pakketten die ze u eerst voorstellen.

Als je bijbetaalt voor deftig stuk handbagage ben je zogezegd prioriteit vip. In praktijk is bijna iedereen zo een vip (dus lange rij)
Er zijn altijd mensen met kleine kinderen die geen opties (bij elkaar zitten, extra bagage) deftig geboek hebben en dan de boel wat verpesten / klagen.
Ik weiger zelf om met kleine kinderen nog Ryanair te gebruiken.

Ryanair is goed voor jongen mensen die flexibel zijn.
Voor de rest te basic.

Zeker op tijd online inchecken bij heen en terugreis, anders moet je in de luchthaven veel bijbetalen.
Zorg dat je niet te laat bent. Check in sluit 45 minuten voor de vlucht.
Als je de parking in charleroi met shuttlebus neemt, moet je zeker op tijd zijn. We hebben zo 1x onze vlucht gemist.
Bij het online inchecken moet je oorspronkelijke email adres gebruiken om in te checken, anders lukt het niet.
Ik heb nooit extra bijbetaald om naast mekaar te zitten. Nadat we in de vliegtuig zijn, vraag ik altijd aan iemand of we van plaats kunnen veranderen, is tot nu toe altijd gelukt.

Dat ge niet samen gaat zitten als je geen stoelen reserveert. Ge het best online incheckt, want daar inchecken zijn extra kosten. Op een "handtas" na zijn alle bagages bijbetalen. Als ge geen pakket wilt, maar wel bagage, is het goedkoper om de bagage in de laatste stap van het boeken apart te nemen ipv 1 van die pakketten die ze u eerst voorstellen.
alléé alléé, handtas is misleidend woord hé.

geen chacoshe, maar een gewone rugzak is ook toegestaan en gratis;

Gelukt met die rugzak, nul controle over het formaat. Na 10 jaar was ik vergeten hoe brollig Ryanair was. Dit zal ook de laatste keer zijn denk ik. Ondanks dat het low-cost is zijn er toch altijd mensen die de grote willen uithangen en daar al staan drummen aan de priority check-in of de fast track. Nul meerwaarde, de vlucht gaat niet sneller opstijgen. Op het vliegtuig is het een gedrum van jewelste en ongemakkelijke situaties, waardoor je 3u krampachtig moet zitten in een stoel die bestaat uit staal met kunstleer overtrokken. De stinkadem van de mensen voor en achter ruiken, als je pech hem zit er een obees iemand naast je (kans is groot in West-Europa), waardoor je nog minder plaats hebt. Af en toe komt er dan nog wat prottengeur van tussen de zetels aangevlogen.

Gisteren vond er een joggingsbroekmargi het nodig om een sigaret te gaan roken op het wc tijdens de vlucht, natuurlijk alarm af, semi-paniek. Komt er gewoon vanaf met een waarschuwing, i.p.v. permanent vliegverbod.

Ryanair, goed voor 20-ers, maar zou het niet meer doen.

Gelukt met die rugzak, nul controle over het formaat. Na 10 jaar was ik vergeten hoe brollig Ryanair was. Dit zal ook de laatste keer zijn denk ik. Ondanks dat het low-cost is zijn er toch altijd mensen die de grote willen uithangen en daar al staan drummen aan de priority check-in of de fast track. Nul meerwaarde, de vlucht gaat niet sneller opstijgen. Op het vliegtuig is het een gedrum van jewelste en ongemakkelijke situaties, waardoor je 3u krampachtig moet zitten in een stoel die bestaat uit staal met kunstleer overtrokken. De stinkadem van de mensen voor en achter ruiken, als je pech hem zit er een obees iemand naast je (kans is groot in West-Europa), waardoor je nog minder plaats hebt. Af en toe komt er dan nog wat prottengeur van tussen de zetels aangevlogen.

Gisteren vond er een joggingsbroekmargi het nodig om een sigaret te gaan roken op het wc tijdens de vlucht, natuurlijk alarm af, semi-paniek. Komt er gewoon vanaf met een waarschuwing, i.p.v. permanent vliegverbod.

Ryanair, goed voor 20-ers, maar zou het niet meer doen.
Bwa, de helft van de zaken die ge zegt, maak je ook op andere maatschappijen mee hoor.

En die zetels zijn imo even 'kwalitatief' dan een brussels airlines vliegtuig.

Daarnet ingecheckt voor onze Ryanair vlucht morgen vanuit Charleroi. Ik krijg zo juist mail van ryanair dat ze aanraden om er 3 uur op voorhand te zijn omdat er te weinig veiligheidspersoneel zou zijn? iemand deze week vanuit charleroi gevlogen?
ik vind nu wel een artikel er over terug, maar dat ging dan vooral over problemen in de paas- en kerstvakantie. enfin we zullen morgen maar vroeger vertrekken.

Daarnet ingecheckt voor onze Ryanair vlucht morgen vanuit Charleroi. Ik krijg zo juist mail van ryanair dat ze aanraden om er 3 uur op voorhand te zijn omdat er te weinig veiligheidspersoneel zou zijn? iemand deze week vanuit charleroi gevlogen?
ik vind nu wel een artikel er over terug, maar dat ging dan vooral over problemen in de paas- en kerstvakantie. enfin we zullen morgen maar vroeger vertrekken.
Wij kregen die mail een paar weken geleden ook, maar geen rekening mee gehouden en alles ging vlot. Uiteraard geen zekerheid dat dat nu ook gaat gelden.

Idem dito. Aan de douane stond er zelf geen enkel persoon aan te schuiven.

Deze ochtend dus vanuit Charleroi. Er stond wel degelijk een rij maar na 20 minuten we er door. We waren 1u45 voor de vlucht ruim op tijd

Terug
Bovenaan