Ruimtelijke Ordening en Verstedelijking

Kijk dat stoort mij, waarom direct weer er vanuit gaan dat die claxonneerders mensen zijn van het platteland? Ik woon in een woonwijk in Gent, hier zijn geen bedrijven of openbare instellingen waar plattelanders met hun dikke bedrijfswagen wat komen werken en lastig doen. Alle herrie hier komt van de buurtbewoners zelf.

De keren dat ik dat ik met mijn wagen naar Brussel moest, en daar iets te traag reed omdat ik mijn weg niet vond, dan waren het heus geen plattelanders die agressief in mijn gat kwamen hangen, claxonneerden, of mij voorbijscheurden op de trambedding.

Dus jij weet hoe irritant het is als buurtbewoner, en toch denk je dat het van de buurtbewoners komt? Dus jij woont dan in een buurt vol zelfpijnigers? Omdat iedereen nu eenmaal graag in een buurt woont waar continu geclaxonneer is ofzo? Dat houdt nu toch totaal geen steek?!

Als ik claxonneerders zie en hoor, dat zijn dat quasi altijd (90%) brave huisvadertjes of zakenmensen in col cravatte die volledig opgefokt van de stress hun dagelijkse autoritjes doen naar het werk in de stad. Dit op werkdagen tijdens de spitsuren.

Tenzij jij het dan hebt over die 10% van de gevallen (losse inschatting) op vrijdagavond of zaterdagavond, wanneer de hersenloze marginalen uitzinnig worden van vreugde omdat het weekend is. Ik ga niet ontkennen dat die er niet zijn, maar dat is echt wel een zware minderheid. En zoiets gebeurt eigenlijk enkel op drukke verkeersassen en bijvoorbeeld nooit in onze straat, nochtans midden in de stad. Alsof je in een stad ook geen doodgewone woonwijken hebt. En alsof je op den buiten ook geen drukke verkeersassen hebt waar op zaterdagavond gevlamd en/of geclaxonneerd wordt aan het dorpscafé.
 
Dus jij weet hoe irritant het is als buurtbewoner, en toch denk je dat het van de buurtbewoners komt? Dus jij woont dan in een buurt vol zelfpijnigers? Omdat iedereen nu eenmaal graag in een buurt woont waar continu geclaxonneer is ofzo? Dat houdt nu toch totaal geen steek?!

Als ik claxonneerders zie en hoor, dat zijn dat quasi altijd (90%) brave huisvadertjes of zakenmensen in col cravatte die volledig opgefokt van de stress hun dagelijkse autoritjes doen naar het werk in de stad. Dit op werkdagen tijdens de spitsuren.

Tenzij jij het dan hebt over die 10% van de gevallen (losse inschatting) op vrijdagavond of zaterdagavond, wanneer de hersenloze marginalen uitzinnig worden van vreugde omdat het weekend is. Ik ga niet ontkennen dat die er niet zijn, maar dat is echt wel een zware minderheid. En zoiets gebeurt eigenlijk enkel op drukke verkeersassen en bijvoorbeeld nooit in onze straat, nochtans midden in de stad. Alsof je in een stad ook geen doodgewone woonwijken hebt. En alsof je op den buiten ook geen drukke verkeersassen hebt waar op zaterdagavond gevlamd en/of geclaxonneerd wordt aan het dorpscafé.

Komaan man, ik weet toch ook wie hier woont en met welke wagens ze rijden? Als ik enkele jonge gasten uit de buurt hier 50 meter verderop voor de deur van een van hun maten zie staan babbelen, en er passeert iemand die ze kennen die vervolgens vijf seconden lang claxonneert voor de leute, dan kan ik toch met enige zekerheid constateren dat het de buurtbewoners zelf zijn.
 
Komaan man, ik weet toch ook wie hier woont en met welke wagens ze rijden? Als ik enkele jonge gasten uit de buurt hier 50 meter verderop voor de deur van een van hun maten zie staan babbelen, en er passeert iemand die ze kennen die vervolgens vijf seconden lang claxonneert voor de leute, dan kan ik toch met enige zekerheid constateren dat het de buurtbewoners zelf zijn.

Dan wonen wij duidelijk in een andere buurt. Maar laat ons niet al teveel focussen op dat claxonneren en laat ons niet afwijken van de kern van de zaak.

Want één zaak blijft wel als een paal boven water staan: Wie gecentraliseerde woonplaatsen ontvlucht op zoek naar rust, die zorgt eigenhandig voor extra onrust in het algemeen (die dan gedragen moet worden door een ander).
Als het niet is van claxonneren, dan wel van andere onrust die autorijden veroorzaakt zoals motorlawaai, rolgeluiden, luchtvervuiling, etc.

Dat is het slechte basisprincipe die de verkeerde kettingreactie op gang zet.
 
Dan wonen wij duidelijk in een andere buurt. Maar laat ons niet al teveel focussen op dat claxonneren en laat ons niet afwijken van de kern van de zaak.

Want één zaak blijft wel als een paal boven water staan: Wie gecentraliseerde woonplaatsen ontvlucht op zoek naar rust, die zorgt eigenhandig voor extra onrust in het algemeen (die dan gedragen moet worden door een ander).
Als het niet is van claxonneren, dan wel van andere onrust die autorijden veroorzaakt zoals motorlawaai, rolgeluiden, luchtvervuiling, etc.

Dat is het slechte basisprincipe die de verkeerde kettingreactie op gang zet.

Dat is echt de kip of het ei.

Maar stel nu eens dat jouw buurt stapsgewijs begint te verloederen. Je vertrouwde gezichten uit de straat verhuizen en er komt asociaal volk wonen waar je hinder van ondervindt. Wettelijk gezien kan je er niets tegen doen, er mee praten helpt ook niet. Zou jij dan blijven volharden en daar blijven wonen, of zou je dan elders in de stad gaan wonen?
 
Dat is echt de kip of het ei.

Maar stel nu eens dat jouw buurt stapsgewijs begint te verloederen. Je vertrouwde gezichten uit de straat verhuizen en er komt asociaal volk wonen waar je hinder van ondervindt. Wettelijk gezien kan je er niets tegen doen, er mee praten helpt ook niet. Zou jij dan blijven volharden en daar blijven wonen, of zou je dan elders in de stad gaan wonen?
Ik kocht 8-9jr terug een woning in stad Ieper. Rustige buurt, allemaal nette, werkende mensen, wat oudere huizen, maar ze werden stuk per stuk wel gerenoveerd. Ik woonde er een jaar of 3 toen de huurhuizen plots nieuwe eigenaars begonnen krijgen, en de huurders een voor een vervangen werden met mensen die via een SVK huurden. Werklozen die tot de late uren lawaai maakten, migranten die zich nergens van aantrokken (2 ervan zijn ooit mijn voorraad spuitwater komen stelen toen de garagepoort openstond omdat ik boodschappen aan het uitladen was), alcoholverslaafden die via het CAW iets vonden, ... Heel erg leuk allemaal om tussen te wonen als je iets anders gewoon was.
Nadien kocht een projectontwikkelaar nog een paar panden wat verder in de straat, om daar een blok met 6 appartementen te zetten.
Samengeteld ging ik op een paar jaar van een heel rustige, nette buurt, dicht bij alles, naar een buurt waar je onmogelijk je auto kon parkeren dankzij dat appartementsblok, of rustig slapen, dankzij het lawaai van de marginalen. Nee, nooit nog een stad voor mij. We hebben specifiek iets gezocht zo ver mogelijk van de stad weg. Je kan dan wel vinger wijzen naar het bestuur om dit toe te laten, maar dat maakt mijn rekening niet.
 
Ik kocht 8-9jr terug een woning in stad Ieper. Rustige buurt, allemaal nette, werkende mensen, wat oudere huizen, maar ze werden stuk per stuk wel gerenoveerd. Ik woonde er een jaar of 3 toen de huurhuizen plots nieuwe eigenaars begonnen krijgen, en de huurders een voor een vervangen werden met mensen die via een SVK huurden. Werklozen die tot de late uren lawaai maakten, migranten die zich nergens van aantrokken (2 ervan zijn ooit mijn voorraad spuitwater komen stelen toen de garagepoort openstond omdat ik boodschappen aan het uitladen was), alcoholverslaafden die via het CAW iets vonden, ... Heel erg leuk allemaal om tussen te wonen als je iets anders gewoon was.
Nadien kocht een projectontwikkelaar nog een paar panden wat verder in de straat, om daar een blok met 6 appartementen te zetten.
Samengeteld ging ik op een paar jaar van een heel rustige, nette buurt, dicht bij alles, naar een buurt waar je onmogelijk je auto kon parkeren dankzij dat appartementsblok, of rustig slapen, dankzij het lawaai van de marginalen. Nee, nooit nog een stad voor mij. We hebben specifiek iets gezocht zo ver mogelijk van de stad weg. Je kan dan wel vinger wijzen naar het bestuur om dit toe te laten, maar dat maakt mijn rekening niet.
De waarde van je woning daalt ook daardoor, je krijgt ze enkel nog verkocht aan hetzelfde type mensen.
 
De waarde van je woning daalt ook daardoor, je krijgt ze enkel nog verkocht aan hetzelfde type mensen.
Inderdaad. Diegenen die het kochten, passen in de buurt. Moest het huis 5 straten verder hebben gestaan, had ik er minstens 50k meer voor gekregen.
 
Dat is dan ook de reden waarom er vaak protest is tegen asielcentra, tramlijnen en andere van die zaken
 
Dat is echt de kip of het ei.

Maar stel nu eens dat jouw buurt stapsgewijs begint te verloederen. Je vertrouwde gezichten uit de straat verhuizen en er komt asociaal volk wonen waar je hinder van ondervindt. Wettelijk gezien kan je er niets tegen doen, er mee praten helpt ook niet. Zou jij dan blijven volharden en daar blijven wonen, of zou je dan elders in de stad gaan wonen?
Ik denk dat er ook niemand deze personen beschuldigd hiervan, of dat is toch niet de insteek.
Het gevoerde beleid staat los van een persoonlijke beslissing. Zo ben ik bv. ook niet echt een voorstander van bedrijfswagens (integendeel), maar zal ik geen nee zeggen indien mij dit wordt aangeboden, omdat het financiële voordeel zo groot is. :)
 
Kortom, we willen wel in een stad wonen maar de stedelijke kernen zijn vaak niet aangenaam door een concentratie van inwoners die zich in de marginaliteit bevinden. In de stad die ik zelf ben ontvlucht heb ik de marginaliteit zien toenemen in de 15 jaar dat ik er gewoond heb. Vrienden die in Leuven wonen hebben dan weer geen last van marginale buren. Het is dus blijkbaar niet in elke stad het geval.
 
Kortom, we willen wel in een stad wonen maar de stedelijke kernen zijn vaak niet aangenaam door een concentratie van inwoners die zich in de marginaliteit bevinden. In de stad die ik zelf ben ontvlucht heb ik de marginaliteit zien toenemen in de 15 jaar dat ik er gewoond heb. Vrienden die in Leuven wonen hebben dan weer geen last van marginale buren. Het is dus blijkbaar niet in elke stad het geval.
Leuven is ook gewoon een kleine stad die peperduur is doordat het een universiteitsstad is.

Meestal zijn steden beter geschikt om in te wonen wanneer je financieel niet veel aankan of je net in het land bent. Waar wij in de stad willen wonen is het duur, maar in zo'n mindere wijk in Sint-Gillis bijvoorbeeld ligt dat anders. En dan kan je je zonder wagen verplaatsen, wat ook hopen geld uitspaart.
 
Amai wat ik hier allemaal lees 😮

Ik ben precies één van de "zotten van de stad". Ik heb net een te renoveren appartement gekocht in Sint Gillis, een paar blokken van Brussel-Zuid.
Ik weet dat er hier constant mensen als zotten rijden, de tram ligt naast mijn deur. Ik zit in een buurt waar er meer gekleurde mensen dan witte mensen wonen. Sommigen in deze thread gruwen bij deze 'omstandigheden', maar ik weet ook dat deze buurt opgewaardeerd gaat worden. Er is een wijkcontract, de gemeente gaat autoluwe straten inrichten, en de gentrification (waar ikzelf toe behoor) is gaande.

Op zich maakt die "overlast" voor mij echt niet uit. Ik vind dit plezant wonen. Letterlijk alles & iedereen is op wandelafstand: winkels, supermarkt, cultuur, cinema, cafés, vrienden, school, crèche, bibliotheek. De plattelandsrust betekent voor mij: 's avonds helemaal niks te doen in uw dorp/gehucht, uw in de zetel neerploffen na het werk (en misschien een uur naar huis gereden te hebben) en TV aanzetten. Is dat dan echt het leven?

Wat wel veranderd is: Sinds ik naar de stad verhuisd ben, ga ik op reis naar de natuur/rust. Toen ik vroeger een reis maakte, ging ik eerder citytrippen.

En een mooie bijkomstigheid:
"Tweede grootste stijger, met 19,3 procent in één jaar tijd, is Sint-Gillis. 'Boosdoener' daar is de insijpeling van rijkere kopers vanuit Elsene via de Kasteleinswijk, die op de grens van beide gemeenten ligt."
 
Amai wat ik hier allemaal lees 😮

Ik ben precies één van de "zotten van de stad". Ik heb net een te renoveren appartement gekocht in Sint Gillis, een paar blokken van Brussel-Zuid.
Ik weet dat er hier constant mensen als zotten rijden, de tram ligt naast mijn deur. Ik zit in een buurt waar er meer gekleurde mensen dan witte mensen wonen. Sommigen in deze thread gruwen bij deze 'omstandigheden', maar ik weet ook dat deze buurt opgewaardeerd gaat worden. Er is een wijkcontract, de gemeente gaat autoluwe straten inrichten, en de gentrification (waar ikzelf toe behoor) is gaande.

Op zich maakt die "overlast" voor mij echt niet uit. Ik vind dit plezant wonen. Letterlijk alles & iedereen is op wandelafstand: winkels, supermarkt, cultuur, cinema, cafés, vrienden, school, crèche, bibliotheek. De plattelandsrust betekent voor mij: 's avonds helemaal niks te doen in uw dorp/gehucht, uw in de zetel neerploffen na het werk (en misschien een uur naar huis gereden te hebben) en TV aanzetten. Is dat dan echt het leven?

Wat wel veranderd is: Sinds ik naar de stad verhuisd ben, ga ik op reis naar de natuur/rust. Toen ik vroeger een reis maakte, ging ik eerder citytrippen.

En een mooie bijkomstigheid:
"Tweede grootste stijger, met 19,3 procent in één jaar tijd, is Sint-Gillis. 'Boosdoener' daar is de insijpeling van rijkere kopers vanuit Elsene via de Kasteleinswijk, die op de grens van beide gemeenten ligt."
Ik kan me indenken dat zoiets nog leuk is als je jong en single bent . Nu bon, ik woon in een iets rustigere stad. Genoeg marginalen, maar tenminste het soort dat zijn buren niet besteeld ^^ Honour amoungst margi's zeker *shrug*
 
Amai wat ik hier allemaal lees 😮

Ik ben precies één van de "zotten van de stad". Ik heb net een te renoveren appartement gekocht in Sint Gillis, een paar blokken van Brussel-Zuid.
Ik weet dat er hier constant mensen als zotten rijden, de tram ligt naast mijn deur. Ik zit in een buurt waar er meer gekleurde mensen dan witte mensen wonen. Sommigen in deze thread gruwen bij deze 'omstandigheden', maar ik weet ook dat deze buurt opgewaardeerd gaat worden. Er is een wijkcontract, de gemeente gaat autoluwe straten inrichten, en de gentrification (waar ikzelf toe behoor) is gaande.

Op zich maakt die "overlast" voor mij echt niet uit. Ik vind dit plezant wonen. Letterlijk alles & iedereen is op wandelafstand: winkels, supermarkt, cultuur, cinema, cafés, vrienden, school, crèche, bibliotheek. De plattelandsrust betekent voor mij: 's avonds helemaal niks te doen in uw dorp/gehucht, uw in de zetel neerploffen na het werk (en misschien een uur naar huis gereden te hebben) en TV aanzetten. Is dat dan echt het leven?

Wat wel veranderd is: Sinds ik naar de stad verhuisd ben, ga ik op reis naar de natuur/rust. Toen ik vroeger een reis maakte, ging ik eerder citytrippen.

En een mooie bijkomstigheid:
"Tweede grootste stijger, met 19,3 procent in één jaar tijd, is Sint-Gillis. 'Boosdoener' daar is de insijpeling van rijkere kopers vanuit Elsene via de Kasteleinswijk, die op de grens van beide gemeenten ligt."
We zullen zien wanneer je een gezin hebt, en die mafketels uw kinderen bena omver maaien :)
 
Op zich maakt die "overlast" voor mij echt niet uit. Ik vind dit plezant wonen. Letterlijk alles & iedereen is op wandelafstand: winkels, supermarkt, cultuur, cinema, cafés, vrienden, school, crèche, bibliotheek. De plattelandsrust betekent voor mij: 's avonds helemaal niks te doen in uw dorp/gehucht, uw in de zetel neerploffen na het werk (en misschien een uur naar huis gereden te hebben) en TV aanzetten. Is dat dan echt het leven?

Wat wel veranderd is: Sinds ik naar de stad verhuisd ben, ga ik op reis naar de natuur/rust. Toen ik vroeger een reis maakte, ging ik eerder citytrippen.
Eerder 's avonds nog eens door de tuin/het dorp wandelen, uit mijn raam kijken en een buizerd zien vliegen of gaan lopen tussen de velden. Succes daarmee in de stad. Ik zal als het mag wel nog eens een citytrip doen.

En je geeft zelf aan dat je een deel van het 'probleem' bent: St Gillis wordt opgewaardeerd, maar de lage inkomens zullen dan weer elders naar verdrongen worden, armere wijken of een verloedering van de rand van Brussel (al dan niet bereikbaar met openbaar vervoer). Wat die mensen daar dan weer weg zal drijven naar het platteland, aangezien de goede wijken in Brussel te duur zullen zijn. En repeat ad nauseam.
 
Amai wat ik hier allemaal lees 😮

Ik ben precies één van de "zotten van de stad". Ik heb net een te renoveren appartement gekocht in Sint Gillis, een paar blokken van Brussel-Zuid.
Ik weet dat er hier constant mensen als zotten rijden, de tram ligt naast mijn deur. Ik zit in een buurt waar er meer gekleurde mensen dan witte mensen wonen. Sommigen in deze thread gruwen bij deze 'omstandigheden', maar ik weet ook dat deze buurt opgewaardeerd gaat worden. Er is een wijkcontract, de gemeente gaat autoluwe straten inrichten, en de gentrification (waar ikzelf toe behoor) is gaande.

Op zich maakt die "overlast" voor mij echt niet uit. Ik vind dit plezant wonen. Letterlijk alles & iedereen is op wandelafstand: winkels, supermarkt, cultuur, cinema, cafés, vrienden, school, crèche, bibliotheek. De plattelandsrust betekent voor mij: 's avonds helemaal niks te doen in uw dorp/gehucht, uw in de zetel neerploffen na het werk (en misschien een uur naar huis gereden te hebben) en TV aanzetten. Is dat dan echt het leven?

Wat wel veranderd is: Sinds ik naar de stad verhuisd ben, ga ik op reis naar de natuur/rust. Toen ik vroeger een reis maakte, ging ik eerder citytrippen.

En een mooie bijkomstigheid:
"Tweede grootste stijger, met 19,3 procent in één jaar tijd, is Sint-Gillis. 'Boosdoener' daar is de insijpeling van rijkere kopers vanuit Elsene via de Kasteleinswijk, die op de grens van beide gemeenten ligt."
Wat je leest is natuurlijk ook voor een groot deel zwaar overdreven naar mijn mening.

Maar ik merk wel met ouder te worden dat ik van jouw redenering ook meer naar "buiten de stad" ben veranderd. Wat je daar opnoemt in het vet hebben de meeste mensen die zoals ik in een typische gemeente wonen denk ik, op cultuur en cinema na (nuja, als je cultuur gelijksteld met een CC zal dat ook wel meevallen). Ik heb het hier al gezegd, ik ken mensen die net zo hebben geredeneerd, en nu ze kinderen hebben missen ze een tuin en wat rust. Ook naar beschikbare plaatsen zou ik die scholen en crèches wel willen vergelijken met buiten de stand.

Zelf heb ik een tuin nu, en ik vind dat persoonlijk geweldig. Als ik met vrienden wil afspreken in Brussel is dat een half uurtje trein of wagen, dus ik vind niet echt dat ik iets mis.

Het opwaarderen van de buurt rond Brussel-Zuid, is dat ook niet een redelijk gecontesteerd onderwerp? Is ook al jaren bezig, ik herinner mij een artikel uit Humo van misschien 10 jaar geleden waar het onmenselijke wegjagen van armere gezinnen werd aangeklaagd :unsure:
 
Eerder 's avonds nog eens door de tuin/het dorp wandelen, uit mijn raam kijken en een buizerd zien vliegen of gaan lopen tussen de velden. Succes daarmee in de stad. Ik zal als het mag wel nog eens een citytrip doen.

En je geeft zelf aan dat je een deel van het 'probleem' bent: St Gillis wordt opgewaardeerd, maar de lage inkomens zullen dan weer elders naar verdrongen worden, armere wijken of een verloedering van de rand van Brussel (al dan niet bereikbaar met openbaar vervoer). Wat die mensen daar dan weer weg zal drijven naar het platteland, aangezien de goede wijken in Brussel te duur zullen zijn. En repeat ad nauseam.
Nu over smaken en kleuren valt niet te twisten. Stad of platteland... het is een persoonlijke voorkeur. Zelf heb ik lang in een stad gewoond. Ergens begin de jaren 2000 kocht ik een appartement in de wijk Dansaert in Brussel. Gelegen in de Dansaertstraat zelf dan nog, een topligging. Dat was en is nog steeds een leuke buurt vind ik. Met kinderen zag ik mezelf daar echter nooit wonen om persoonlijke redenen (het appartement was te klein) en omgevingsfactoren:

- Mijn vriendin toen kreeg regelmatig te maken met ongewenste aansprekingen en zelfs intimidatie als ze over straat wandelde
- Ze heeft daar ook een carjacking meegemaakt
- Er is verschillende keren ingebroken in mijn wagen
- De hal van het appartement is eens bezet geweest door dakloze junks

Maar de buurt was verder super om te wonen. Veel te doen, vrienden en kennissen die er allemaal woonden. We waren jong, genoten van het bruisende stadsleven en namen de nadelen erbij. We werden streetwise.

Nadien ben ik beland in een kleinere provinciestad waar ik een herenhuis op de kop heb kunnen tikken. Vooral in die stad heb ik achteruitgang gezien. In Brussel wist ik waar de problemen lagen en was er weinig vooruitgang maar ook weinig achteruitgang. In de provinciestad ervaarde ik een algemene achteruitgang. Vermits ik toen ook kinderen had vond ik dat op een bepaald moment echt geen goede plek meer om te wonen. De redenen heb ik hier al 's opgesomd.

Anyway, ik ben verhuisd naar 'den buiten' en kom nog steeds graag in de stad. Vroeger wandelde ik de deur uit en stond recht in het centrum van Brussel. Tegenwoordig neem ik de trein of Uber als er geen treinen zijn. Het verschil: 20 - 30 minuten per trip. De as Antwerpen - Brussel - Gent is eigenlijk één groot verstedelijkt gebied.

Ik wil ook benadrukken dat het mij niet gaat over de kleur van mijn buurtbewoners. Het enige wat ik verlang is een respectvolle houding tov van elkaar. Of je nu een inwoner, bezoeker, toerist of pendelaar bent... je toont respect voor de andere mensen die in je omgeving rondlopen. Als je merkt dat er in de buurt waar je woont een normvervaging optreedt, dan begrijp ik maar al te goed dat je daar snel je biezen pakt. Of dat nu in een stad of op het platteland gebeurt blijft al gelijk he. Er zijn ook dorpen die hetzelfde probleem hebben. Liedekerke, Machelen, Denderleeuw, Drogenbos ... nu niet bepaald steden te noemen hebben ook buurten met normvervaging. Woon daarentegen in pakweg: Meise, Oud-Heverlee, Lennik of Ternat en daar heb je dat toch al veel minder. Normvervaging trekt andere marginalen aan als een magneet. En het omgekeerde is ook waar. Ruimtelijke ordening zou inderdaad meer moeten inzetten op een spreiding en minder op concentratie.
 
En je geeft zelf aan dat je een deel van het 'probleem' bent: St Gillis wordt opgewaardeerd, maar de lage inkomens zullen dan weer elders naar verdrongen worden, armere wijken of een verloedering van de rand van Brussel (al dan niet bereikbaar met openbaar vervoer). Wat die mensen daar dan weer weg zal drijven naar het platteland, aangezien de goede wijken in Brussel te duur zullen zijn. En repeat ad nauseam.

Die mensen die uit die opgewaardeerde buurten worden verjaagd verhuizen dan naar steden langs de spoorlijnen, zoals Asse, Ternat, Liedekerke, Denderleeuw, Aalst en zetten daar de verloedering verder waardoor de locals daar ook weer verhuizen.
 
We zullen zien wanneer je een gezin hebt, en die mafketels uw kinderen bena omver maaien :)
Chance dat dat nooit gebeurt bij lintbebouwing op den buiten langs uw steenweg!

Kom Mini, ik probeer al jaren te vechten tegen het stereotype beeld van de navelstaarder-kerktoren-verkavelings-Vlaming met voetbal als enige hobby en zijn eigen moestuin "omdat dat gezonder is" en die helemaal vanachter in zijn langgerekte hof met uitzicht op de koetjes wat Bekaert-draad gespannen heeft om wat scharrelkippen te houden omdat ze uw afval opeten en je er 20 eieren per week voor terugkrijgt waarvan je ook beweert dat die "toch veel lekkerder zijn dan die in de winkel" maar die je in de realiteit nooit opkrijgt waardoor je die maar gaat uitdelen aan heel uw omgeving, maar die eigenlijk ook niet moeten hebben omdat de schoonmoeder eigenlijk ook scharrelkippen hebben in hun hof ... enzovoort enzovoort.

Ik probeer daartegen te vechten omdat ik wéét dat niet iedereen zo is. Maar telkens komen mensen als jij dan zulke nonsens verkopen over "de grote boze stad" waardoor ik weer ga geloven dat dat stereotype beeld klopt.
 
Laatst bewerkt:

Minister Demir wil strikter optreden tegen illegale grondwaterboringen


Ik heb dit probleem in dit topic al maanden/jaren geleden voorspeld. Dit is een zoveelste rechtstreeks negatief gevolg van onze verspreide bebouwing: elk zijn eigen illegale boorwaterput. Ik ken enorm veel mensen in mijn omgeving met een illegale boorwaterput, maar ik werd op dit forum weer weggezet als "de overdrijver".

Welnu, blijkbaar is het toch niet zo'n klein probleem. Waar is mijn inventaris ook weer gebleven met alle nadelen van verspreide bebouwing? Heeft iemand de laatste versie nog? Kan die nog op één pagina?
 
Terug
Bovenaan