Rousseau van voorzitter naar lijstduwer na racistische uitspraken?

Hoe kan iemand die de lokale politie beschimpt heeft en bovendien getracht heeft om zijn zaak te sturen door de korpschef te beïnvloeden, er nog maar aan denken om kandidaat-burgemeester te zijn voor Vooruit, wetende dat een burgemeester het hoofd is van de lokale politie?

Rousseau is een grote narcist, die alle middelen uit de kast haalt om zijn ego te herstellen wanneer zijn naam maar ergens in een slecht daglicht geplaatst wordt.
En daarvoor bestaan er voor een narcist geen grenzen: de pers en de politieke tegenstanders maakten zogezegd een heksenjacht op hem.
Yeah sure, is er nu nog überhaupt iemand die dit gelooft?

En nu dat het zoontje geen forum meer heeft, dan krijgen we opeens de moeder in de pers die haar zegje komt doen.

Hopelijk definitieve afstraffing voor dit ettertje en een definitief einde voor de politieke carrière.

En veel succes aan Melissa, zij komt alvast wél integer over.

Ik denk dat dat gewoon door uw manier van posten komt dat ik zulke zaken verkeerd lees denk ik.
Het viel me op dat het een redelijke standaard template is in uw betogen. Zoals post 822 , 764, 661, 650

A: Veroordeel connor (of godweet wat anders in een ander topic)
B: Vergoeilijk of nuanceer in dezelfde post

Als een andere poster dan replikeert op punt B heb je steeds punt A voor op terug te vallen. Of vice versa. Ik wil gewoon maar zeggen dat het soms gemakkelijker discussieren is als je gewoon zegt wat je echt wil zeggen. Je hoeft het niet altijd te verbloemen en tis zeker geen verwijt naar jou toe of dergelijke maar tis soms moeilijk discussieren zo.
Enfin, dan heb je eens een lid die genuanceerde posts maakt, krijgt hij op zijn donder omdat zijn posts niet zwart-wit genoeg zijn.

Alles wat er mis is met de hedendaagse maatschappij in een notendop, deze post.

Enfin, dan heb je eens een lid die genuanceerde posts maakt, krijgt hij op zijn donder omdat zijn posts niet zwart-wit genoeg zijn.

Alles wat er mis is met de hedendaagse maatschappij in een notendop, deze post.
Maar het gaat het wel over een Trumpiaanse beschuldiging van een soort mediacomplot, dat wordt niet plots een genuanceerde mening omdat je er daarachter aan toevoegt dat je het niet 100% zeker bent.

Melissa krijgt het niet over de lippen dat de uitspraken racistisch en seksitisch waren. Wat een triestig schouwspel. Als Tom van Grieken een scheet laat vallen ze bij vooruit over elkaar om te roepen dat het racisme is.

Melissa krijgt het niet over de lippen dat de uitspraken racistisch en seksitisch waren. Wat een triestig schouwspel. Als Tom van Grieken een scheet laat vallen ze bij vooruit over elkaar om te roepen dat het racisme is.
Dat iemand van Groen hem vergelijkt met een moordenaar vind ik ook overdreven (ik heb het zelf niet gehoord maar ik ga er van uit dat ze hier de waarheid spreekt). Dat is zowat het enige waar ik haar gelijk in geef.

MAAR moet moeder echt haar mening in de media verkondigen? Dit helpt haar zoon niet VOORUIT (maar eerder extra achteruit).

Kan ik beamen - maar ze hebben het nog niet geleerd, nu hij tijdelijk in een rolstoel zit blijft men maar stokken aanreiken
Ja de familie Coner begrijpt het nog steeds niet.

Ongelofelijk feitelijk. Discriminatie op afkomst, op uiterlijk en op geslacht... en dat allemaal op 1 avond.
Zijn ze nu echt gaan uitzoeken wie die gast is en hem dan nog gaan interviewen?

Sorry voor deze inhoudsloze bijdrage hier, maar deze korte klacht over het bedroevend lage niveau van de journalistiek moest mij even van het hart.

P.S.: iemand heeft mij gisteren een kieken genoemd, journalisten mogen via PM mij mijn gegevens vragen om af te spreken wanneer ik mijn TV interview kan komen doen.
Straks ga ik Vooruit nog beginnen te geloven dat de media hun viseert want sorry dit is nu toch echt het uitmelken van dit nieuws. Alle dat gevoel heb ik toch.
@Hit Hard ik geef je groot gelijk. Rousseau heeft een zware fout gemaakt, is daarvoor gestraft(*), is ook opgestapt(**), en vraagt dan aan de media om hem toch even met rust te laten de komende dagen.

Wat doen ze dan? Interview met de punker die beledigd is geweest. Niveau: roddelkrant. Nieuwswaarde: 0.

Artikel achter paywall, maar 4 dingen:
  1. Eerst was het door Rousseau "Er is een lastercampagne bezig tegen mij vanuit DPG", nu is het Mediahuis die die dingen publiceert...
  2. Het hangt er ook vanaf of het de journalist is die de punker gaan zoeken is, of de punker die de krant gecontacteerd heeft. Als het het laatste is en die wilt zichzelf bekend maken en verhaal doen/zijn ongenoegen uiten dan is dat zijn goed recht. Beetje hypocriet van Rousseau om te zeggen dat de media hem met rust moet laten als je ziet hoe hij in het verleden de media ook net gebruikt heeft om alle dingen die gebeurd zijn naar zijn hand te zetten (zie maar begin van dit topic).
  3. Dit is een artikel over het slachtoffer voor zover ik zie. Mogen die niet meer aan het woord komen omdat de andere partij lief vraagt om met rust gelaten te worden?
  4. Er zijn echt wel meer dingen die op zowat alle Belgische/Vlaamse media websites komen achter een paywall die meer clickbait zijn dan dit. Ja, het is niveau roddelkrant, maar nog steeds hoger niveau en heeft indirect toch nog iets te maken met een onderwerp dat nieuwswaarde heeft dan veel andere rommel dat er gepubliceerd wordt :p

Vreemd van zijn mama om zo in te gaan op die uitspraak van dat dronken rijden.
"Onze familie heeft 5 verkeersdoden!"

Want de Roma hebben geen doden door racistische politici?

Maar hier is geen grijs of zwat wit. Hier is enkel het argument dat de media mee in het complot zit om maximale exposure /schade te bekomen. Echter valt zoiets natuurlijk moeilijk te bewijzen dus worden er dan ballonnetjes opgelaten die op twee gedachten hinken.
Ik vraag dan gewoon ook om verduidelijking dat ik bepaalde zaken toch juist interpreteer maar het ambivalente in de post maakt het dan wel natuurlijk heel moeilijk om een weerwoord te bieden want je hebt als original poster altijd wel iets om op terug te vallen. Ik bedoelde het zo niet/ ik zeg toch net in mijn post dat...enzoverder. Dat is gewoon moeilijk discussieren.
Moeilijk discussiëren omdat je mening genuanceerd is? Nou moe :wtf:

Er worden helemaal geen ballonnetjes opgelaten. Er wordt duidelijk gezegd dat wat Rousseau gezegd heeft niet kan. Dat is punt A.
En dan heb je punt B waar er gezegd wordt dat het lijkt (voor hem en voor anderen) alsof de pers er ook een smerige spelletje van maakt.
Je kan toch perfect over beide zaken discussiëren (alhoewel iedereen over punt A nogal gelijkgezind is) naast elkaar?

Vreemd van zijn mama om zo in te gaan op die uitspraak van dat dronken rijden.
"Onze familie heeft 5 verkeersdoden!"

Want de Roma hebben geen doden door racistische politici?
Ik snap niet dat die moeder eigenlijk gewoon nog maar in de media komt met haar betoog. Sorry maar Conner is oud genoeg om het zonder mama te redden, het enige wat die doet is nog wat ammunitie geven aan de tegenstanders om hem helemaal af te knallen.

Ik vind het toch een gemiste kans dat Metejoor niet de muzikale gast was. Echt geen groot fan van zijn muziek, maar met de mama van Conner Rousseau te gast, had dat toch een mooie meta-referentie geweest. Wees niet bang, je mag fouten maken... Dit is wat m'n mama zei.

Alles beschouwd: zijn mama is ook wel burgemeester van Sint-Niklaas geweest natuurlijk. Ze verdedigde hem wel goed zonder zijn woorden goed te praten en legde wel degelijk de wonde op een aantal zaken die de pers zéér gemakkelijk negeerde in dit verhaal:
  • PV's die ruim na datum opgesteld worden, woorden of zelfs beelden (?) die lekken.
    Sorry maar zeker dit laatste verdient een onderzoek als dat gebeurd zou zijn. Heeft de politie géén gedetailleerde log van iedereen die die beelden opvraagt in zo'n scenario's?
  • Een pers die dit weigerde los te laten na excuses.
  • Andere politici van een veel lager kaliber die dit incident van racisme gelijk stelden aan mensen doodrijden.
En ja, de mama gaat altijd ook meer geven om het emotionele aspect, dat is logisch.

Ik ga er even dit uitpikken omdat al de rest al behandeld is in dit topic (uw vraagteken tussen haakjes mag gerust meer dan dat zijn, er zijn geen bewijzen van. Zo is ook al aangetoond dat het PV binnen de wettelijke termijn opgemaakt is en hoe dit niet abnormaal is dat dit kan gebeuren.).

Het volgende is ook al behandeld in dit topic, maar ik ga het met een andere nuance nu bekijken:
Een pers die dit weigerde los te laten na excuses.
Dit kaart ze aan door zelf naar de pers te stappen, interviews geeft & in programma's opduikt... Kom hé. Is gewoon dezelfde hypocrisie als haar zoon, enkel het op de pers/media steken als het u niet aanstaat maar als ze de pers/media zelf kunnen aangrijpen om te proberen het naar hun hand te zetten (of zelfs geld aan te verdienen zoals zijn coming out video te koop aan te bieden of andere "exclusieve interviews" te verkopen...) dan is er geen probleem.

En misschien als "afsluiter": toch ook eens dit dat nog gezegd moet worden.

Om het risico te verminderen dat ik hier als racist afgeschilderd word ga ik het gewoon houden op een lezersbrief uit de Humo

En om de kritiek dat ik nu zelf racistisch ben tegen de Roma (en dus bij uitbreiding De Humo ook racistische lezersbrieven publiceert) nog enigszins te pareren
een stukje van de website van de Vlaamse Overheid over de Roma.

Maar de kloof tussen het onderwijssysteem en de leefwereld van Roma is groot. De overgang van lager naar secundair onderwijs is een moeilijke stap, zeker voor meisjes (zie Gender). Bovendien maken nog te veel Romajongeren hun middelbare onderwijs niet af. Spijbelen en vroegtijdig afhaken vormen dus een uitdaging en vragen een aangepaste methodiek. Investeren in onderwijs voor Romaleerlingen is dus hoogstnoodzakelijk.

...

Vermits de lage scholingsgraad sterk bijdraagt tot de vicieuze cirkel van werkloosheid, armoede, marginalisatie en discriminatie, is het noodzakelijk prioritair in te zetten op een verbetering van de onderwijssituatie van Roma.

Die vicieuze cirkel zal uiteraard niet doorbroken worden met méér racisme en vaker er met een matrak op te gaan kloppen. Dus op dat vlak heeft Conner Rousseau uiteraard ongelijk met zijn Maar als morgen het racisme bij toppolitici en politie verdwijnt, zijn er nog altijd een aantal problemen (onderwijsproblematiek, huisvesting, uithuwelijking, ...) binnen de Roma-gemeenschap die voor hun eigen welzijn en de omgeving rondom hen, aangepakt moeten worden.

Ik ga er even dit uitpikken omdat al de rest al behandeld is in dit topic (uw vraagteken tussen haakjes mag gerust meer dan dat zijn, er zijn geen bewijzen van. Zo is ook al aangetoond dat het PV binnen de wettelijke termijn opgemaakt is en hoe dit niet abnormaal is dat dit kan gebeuren.).

Het volgende is ook al behandeld in dit topic, maar ik ga het met een andere nuance nu bekijken:

Dit kaart ze aan door zelf naar de pers te stappen, interviews geeft & in programma's opduikt... Kom hé. Is gewoon dezelfde hypocrisie als haar zoon, enkel het op de pers/media steken als het u niet aanstaat maar als ze de pers/media zelf kunnen aangrijpen om te proberen het naar hun hand te zetten (of zelfs geld aan te verdienen zoals zijn coming out video te koop aan te bieden of andere "exclusieve interviews" te verkopen...) dan is er geen probleem.

Ik geef je geen ongelijk over deze analyse hoor. Ze gebruiken de pers zelf ook, maar de pers heeft hier desondanks een perfide rol in gespeeld wat mij betreft.

En ik zou als gewone burger eigenlijk wel eens graag weten dat wanneer er bodycambeelden zijn van mij in een vervelende situatie, dat deze niet gelekt kunnen worden zonder dat er ontslagen volgen bij de politie. Het mis ruik van de Algemene Nationale Gegevensbank bij de politie is ook iets dat gekend is intussen.

En ik zou als gewone burger eigenlijk wel eens graag weten dat wanneer er bodycambeelden zijn van mij in een vervelende situatie, dat deze niet gelekt kunnen worden zonder dat er ontslagen volgen bij de politie. Het mis ruik van de Algemene Nationale Gegevensbank bij de politie is ook iets dat gekend is intussen.
3e keer: waar is het bewijs dat die bodycam beelden gelekt zijn?

Ik heb het nog al aangekaart dat dit een incident was op een publieke plaats met meerdere getuigen. Je blijft teruggrijpen naar andere voorbeelden van misbruik bij de politie om toch maar je in bochten te wringen om je eigen mening af te doen als feiten...

En misschien als "afsluiter": toch ook eens dit dat nog gezegd moet worden.

Om het risico te verminderen dat ik hier als racist afgeschilderd word ga ik het gewoon houden op een lezersbrief uit de Humo

En om de kritiek dat ik nu zelf racistisch ben tegen de Roma (en dus bij uitbreiding De Humo ook racistische lezersbrieven publiceert) nog enigszins te pareren
een stukje van de website van de Vlaamse Overheid over de Roma.

Die vicieuze cirkel zal uiteraard niet doorbroken worden met méér racisme en vaker er met een matrak op te gaan kloppen. Dus op dat vlak heeft Conner Rousseau uiteraard ongelijk met zijn Maar als morgen het racisme bij toppolitici en politie verdwijnt, zijn er nog altijd een aantal problemen (onderwijsproblematiek, huisvesting, uithuwelijking, ...) binnen de Roma-gemeenschap die voor hun eigen welzijn en de omgeving rondom hen, aangepakt moeten worden.
Een kaart die Vooruit niet durfde uitspelen denk ik - wellicht omdat alles en iedereen er moest aan geloven die avond:
  • door jezelf als oppersos te bestempelen maak je je niet instant geliefd
  • de Roma gemeenschap
  • niet fotomodellen, al dan niet met opvallend kapsel
  • dames
  • de politie
  • En dat allemaal schijnbaar zonder nuances aan te brengen
Om vervolgens:
  • info te bekomen via een weg die niet voor Jan Modaal van toepassing zal zijn
  • de korpschef te contacteren
  • naar de rechter te stappen
  • in prime met véél show alles maar half om half te bevestigen, zonder eigenlijk iets concreet te zeggen - wetende dat je de inhoud (daarom niet de intentie) te veel verbloemd.
  • dit zelfs intern niet of onvoldoende kenbaar te maken (getuige de reacties achteraf)
  • te veronderstellen dat het wel zou overwaaien
  • naïef te zijn en denken dat de inhoud (waarvan je weet dat het veel sterker is dan wat je zelf liet uitschijnen) - door bovenstaande maak je jezelf tot een gegeerde prooi.
Mocht nu enkel de uitspraak over de Roma gemeenschap gevallen zijn - dat kon je met grote zekerheid nog ombuigen tot een ernstig en zinvol debat waar je nog wat extra punten kon met scoren bij een ruim kiespubliek. Quasi iedereen gaat al eens onbedoeld veralgemenen - in een vlaag van woede, frustratie of een pint te veel.

Allez, nu hebben ze het dan uiteindelijk toch over de lippen gekregen:

Vooruit is toch echt een FAMEUS brokkenparcours aan het rijden op vlak van communicatie, jezus zeg. Hoe kunt ge nu zo veel keer op rij de verkeerde beslissingen maken :')

Een kaart die Vooruit niet durfde uitspelen denk ik - wellicht omdat alles en iedereen er moest aan geloven die avond:
  • door jezelf als oppersos te bestempelen maak je je niet instant geliefd
  • de Roma gemeenschap
  • niet fotomodellen, al dan niet met opvallend kapsel
  • dames
  • de politie
  • En dat allemaal schijnbaar zonder nuances aan te brengen
Om vervolgens:
  • info te bekomen via een weg die niet voor Jan Modaal van toepassing zal zijn
  • de korpschef te contacteren
  • naar de rechter te stappen
  • in prime met véél show alles maar half om half te bevestigen, zonder eigenlijk iets concreet te zeggen - wetende dat je de inhoud (daarom niet de intentie) te veel verbloemd.
  • dit zelfs intern niet of onvoldoende kenbaar te maken (getuige de reacties achteraf)
  • te veronderstellen dat het wel zou overwaaien
  • naïef te zijn en denken dat de inhoud (waarvan je weet dat het veel sterker is dan wat je zelf liet uitschijnen) - door bovenstaande maak je jezelf tot een gegeerde prooi.
Mocht nu enkel de uitspraak over de Roma gemeenschap gevallen zijn - dat kon je met grote zekerheid nog ombuigen tot een ernstig en zinvol debat waar je nog wat extra punten kon met scoren bij een ruim kiespubliek. Quasi iedereen gaat al eens onbedoeld veralgemenen - in een vlaag van woede, frustratie of een pint te veel.
Je vergeet nog: om dan uw mama in te schakelen om te komen zeggen dat hij zo hard gepest wordt.

Niet mee eens. Dit kadert in een ander debat waarin reeds lang gekend is dat het data/privacybeleid van de politie serieus te wensen over laat.

Als dit louter ging om zaken als getuigenissen van de cafébaas of andere aanwezigen: geen probleem.

De politie die uit pv's lekt en mogelijks dus blijkbaar zelfs bodycambeelden deelt met journalisten: dat moet tot in de details onderzocht worden en desnoods moeten daar ook agenten die dat dossier onrechtmatig geopend hebben ontslagen worden.

Niet mee eens. Dit kadert in een ander debat waarin reeds lang gekend is dat het data/privacybeleid van de politie serieus te wensen over laat.

Als dit louter ging om zaken als getuigenissen van de cafébaas of andere aanwezigen: geen probleem.

De politie die uit pv's lekt en mogelijks dus blijkbaar zelfs bodycambeelden deelt met journalisten: dat moet tot in de details onderzocht worden en desnoods moeten daar ook agenten die dat dossier onrechtmatig geopend hebben ontslagen worden.
Dus, 5e keer (als ik de post van @quo_vadis hierboven meereken): jij blijft beweren dat er bodycambeelden gelekt zijn, hoe kom je erbij en waar is het bewijs?
Als er zelfs geen aanwijzing voor is, waarom moet het dan onderzocht worden?

Terug
Bovenaan