Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat die verontwaardiging wat gespeeld is zal zeker het geval zijn, maar is de serieuzere vraag die je je best stelt ook niet hoeveel van de verontwaardiging in het verleden die sommigen uitten tegenover racisme, ook niet gedeeltelijk toneel was? Mensen die op de voorste rij stonden om zaken racistisch te noemen, die je nooit racistische gedragingen hoort afzwakken, wegwuiven of wegrelativeren, maar dat nu wel doen als het vanuit hun politieke kant komt.Bwa, dat is men toch bij het VB ook vergeten? Alsof het VB hier zoveel beter scoort. Remember het respect dat TVG had voor politie deze zomer. Remember de plopsans die het vlaams blok mooi verbasterd had? Ik ben het helemaal niet eens met wat Conner uitgekraamd heeft maar de "verontwaardiging" roept bij mij toch veel hypocrisie op hoor.
Nu ben ik wel curieus waar je iemand op het forum dit hebt zien afzwakken, wegwuiven of wegrelativeren? Ik heb er misschien overheen gekeken.Dat die verontwaardiging wat gespeeld is zal zeker het geval zijn, maar is de serieuzere vraag die je je best stelt ook niet hoeveel van de verontwaardiging in het verleden die sommigen uitten tegenover racisme, inclusief dit forum, ook niet gedeeltelijk toneel was? Mensen die op de voorste rij stonden om zaken racistisch te noemen, die je nooit racistische gedragingen hoort afzwakken, wegwuiven of wegrelativeren, maar dat nu wel doen als het vanuit hun politieke kant komt.
Kijk naar wie er hier allemaal de houding van Vooruit in deze verdedigt of toch op zijn minst aanvaardbaar vindt, zouden dat dezelfde mensen zijn die ook de NVA hadden verdedigd moest pakweg een Theo Francken zich eens zo laten gaan hebben en de NVA dat met de mantel der liefde bedekt hebben? Ik vind dat moeilijk te geloven. Ik vermoed dat we die eerder aan de andere kant van de discussie zouden terugvinden.Nu ben ik wel curieus waar je iemand op het forum dit hebt zien afzwakken, wegwuiven of wegrelativeren? Ik heb er misschien overheen gekeken.
Daar geef ik je ook gelijk in hoor. Imo is er nog altijd teveel verontwaardiging over rascisme in bepaalde kringen ipv te focussen op de vraag van waar dat rascisme komt.Dat die verontwaardiging wat gespeeld is zal zeker het geval zijn, maar is de serieuzere vraag die je je best stelt ook niet hoeveel van de verontwaardiging in het verleden die sommigen uitten tegenover racisme, inclusief dit forum, ook niet gedeeltelijk toneel was? Mensen die op de voorste rij stonden om zaken racistisch te noemen, die je nooit racistische gedragingen hoort afzwakken, wegwuiven of wegrelativeren, maar dat nu wel doen als het vanuit hun politieke kant komt.
God verhoede.Kijk eens naar de poll beste man. P&A is absoluut geen doorsnede van de bevolking.
Beyondgaming is allerminst een doorsnede van de bevolking natuurlijkKijk eens naar de poll beste man. P&A is absoluut geen doorsnede van de bevolking.
Tgoh, het is niet omdat je dronken bent dat je geen zinnen kan vormen. Ik ken er genoeg die heelder monologen kunnen voordragen na liters alcohol.@RidderBauknecht : dit,
Ik vraag me ook af of hij wel dronken was.
Gezien het idd een hele weldoordachte tirade was.
Dronken zou eerder zijn, enkele onsamenhangende zinnen. En niet een hele tekst.
Wat het nog erger maakt. En toont wie hij echt is.
Maar nu zeg je wel iets anders dan voorheen. Ik herhaal mijn vraag : Waar heb je iemand op het forum dit hebt zien afzwakken, wegwuiven of wegrelativeren?Kijk naar wie er hier allemaal de houding van Vooruit in deze verdedigt of toch op zijn minst aanvaardbaar vindt, zouden dat dezelfde mensen zijn die ook de NVA hadden verdedigd moest pakweg een Theo Francken zich eens zo laten gaan hebben en de NVA dat met de mantel der liefde bedekt hebben? Ik vind dat moeilijk te geloven. Ik vermoed dat we die eerder aan de andere kant van de discussie zouden terugvinden.
Ik had het ook helemaal niet over de uitspraken zelf.Maar nu zeg je wel iets anders dan voorheen. Ik herhaal mijn vraag : Waar heb je iemand op het forum dit hebt zien afzwakken, wegwuiven of wegrelativeren?
Nu werp je een andere stelling op. Zou een aanhanger van Vooruit NVA verdedigen. Dat is toch iets anders? Net zoals als Theo Francken die zich laat gaan iets anders is, omdat er een andere context en geschiedenis aan vast hangt.
Maar opnieuw, ik zie niemand de uitspraken met de mantel der liefde bedekken.
Ik had het ook helemaal niet over de uitspraken zelf.
Het is mij niet duidelijk wat je hiermee bedoelt dan. Ik heb het dan mogelijks verkeerd opgevat. Excuseer.Mensen die op de voorste rij stonden om zaken racistisch te noemen, die je nooit racistische gedragingen hoort afzwakken, wegwuiven of wegrelativeren, maar dat nu wel doen als het vanuit hun politieke kant komt.
Eerder mensen die vinden dat hij na deze uithalen toch nog kan aanblijven, want ja de peilingen ..Maar nu zeg je wel iets anders dan voorheen. Ik herhaal mijn vraag : Waar heb je iemand op het forum dit hebt zien afzwakken, wegwuiven of wegrelativeren?
Nu werp je een andere stelling op. Zou een aanhanger van Vooruit NVA verdedigen. Dat is toch iets anders? Net zoals als Theo Francken die zich laat gaan iets anders is, omdat er een andere context en geschiedenis aan vast hangt.
Maar opnieuw, ik zie niemand de uitspraken met de mantel der liefde bedekken.
Ik denk dat @beryl Bedoelt dat men veel verontwaardigt is om wie wat zegt, niet omdat die dat zegt.Het is mij niet duidelijk wat je hiermee bedoelt dan. Ik heb het dan mogelijks verkeerd opgevat. Excuseer.
Dat je dat niet kunnen vindt, daar kan ik volledig inkomen. Ik ben er zelf in dubio over. Maar ik ga ook niet doen alsof "de hele partij racistisch is" omdat er zo'n afweging gemaakt wordt. Ik vind het normaal dat hier beredeneert mee omgegaan wordt.Eerder mensen die vinden dat hij na deze uithalen toch nog kan aanblijven, want ja de peilingen ..
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens, hoor.We weten wel dat ze hem toen niet ontslaan hebben en toen nog bereid waren om hem ondanks die uitspraken als voorzitter te houden, da's geen stropop. Wat hun redenering ook was, het staat vast dat ze vonden dat andere overwegingen belangrijker waren dan de racistische uitspraken van Rousseau.
Zelfde voor moesten de kiezers erop blijven stemmen zijn, je kan hun gedachten niet lezen maar dat het racisme van Rousseau dan minder zwaar weegt dan andere overwegingen staat dan wel duidelijk vast.
Jij zegt dat al die stemmen door het ontslag van Rousseau nu naar het Belang zullen gaan. Maar bij vorige verkiezingen was het discours van Rousseau nog niet zo openlijk rechts als nu, dat was de strategie voor de komende verkiezingen. En toch stemden er al mensen op hem. Die gaan heus niet naar het Belang, hè. If anything, die waren gedegouteerd door de uitspraken van Rousseau, en wilden verhuizen, maar hoeven nu misschien niet te verhuizen. In dat bootje zit ik. Je kunt niet zomaar zeggen dat alle Vooruitstemmers plots voor Belang zullen gaan, waardoor die onder de 10% zullen zakken, hè. Daarvoor zijn er nog veel te veel ideologische stemmers, volgens mij.Was inderdaad misschien minder duidelijk maar mijn posts daarvoor gingen ook allemaal over de houding van Vooruit in deze (en bij uitbreiding kiezers). Er wordt gewezen op de hypocrisie van de verontwaardiging tegenover Rousseau en de partij van mensen die eigenlijk helemaal niet zo hard geven om racisme, en da's terecht denk ik maar exact dat soort hypocrisie lijkt me nu ook wel zichtbaar te zijn van mensen die nu niet verontwaardigd zijn over de reactie van de partij maar anders antiracisme wel hoog in het vaandel te dragen. Dat blijkt nu ook eerder een stok om mee te slaan dan iets waar ze oprecht heel verontwaardigd over zijn.Het is mij niet duidelijk wat je hiermee bedoelt dan. Ik heb het dan mogelijks verkeerd opgevat. Excuseer.
Bedankt voor de uitleg.Was inderdaad misschien minder duidelijk maar mijn posts daarvoor gingen ook allemaal over de houding van Vooruit in deze (en bij uitbreiding kiezers). Er wordt gewezen op de hypocrisie van de verontwaardiging tegenover Rousseau en de partij van mensen die eigenlijk helemaal niet zo hard geven om racisme, en da's terecht denk ik maar exact dat soort hypocrisie lijkt me nu ook wel zichtbaar te zijn van mensen die nu niet verontwaardigd zijn over de reactie van de partij maar anders antiracisme wel hoog in het vaandel te dragen. Dat blijkt nu ook eerder een stok om mee te slaan dan iets waar ze oprecht heel verontwaardigd over zijn.