Rough Diamonds (Netflix)

Muñoz

Well-known member
De afgelopen dagen Rough Diamonds gebinget, en ik moet zeggen dat dit toch wel al één van de beste series met Belgische acteurs is die ik al heb gezien. Lijkt allemaal heel geloofwaardig (+ dat constant geswitch tussen Engels, Nl en Jiddish), er zit een goed verhaal in, er zit spanning in en het wordt heel goed geacteerd. Hopelijk komt Netflix nog vaker af met dit soort 'Belgische' series.

MV5BM2U1OWExMGMtZDdlZC00MTRiLThkYTEtYTMwOWE5MDU0OTUwXkEyXkFqcGdeQXVyMTUyMzg5NzM2._V1_FMjpg_UX1000_.jpg
 
Heb het ook helemaal gezien. Zeker niet slecht. Ik heb 20 jaar in de diamant gewerkt en het is wel echt heel goed gedaan. Heel veel scenes in de gebouwen en kantoren daar opgenomen. Niet alles was even realistisch (bv. de diamantroof) maar het blijft fictie. Het Jiddish vond ik heel goed gedaan. Enkel jammer dat het wel een heel abrupt einde was. Dat voelde echt gerusht aan voor mij.
 
Een maand of twee terug ook de reeks uitgekeken, en idd goed gemaakt. Vanaf de diamantroof komt het een beetje kunstmatig over, alsook het einde. Maar, algemeen goed, goed verhaal, zeer goed geacteerd, goede enscenering, enmet de nodige interconnecties, bv naar de londense oma en "haar business". Mooi verweven.
 
Deze week bekeken op snel tempo wat positief is.
Vond het een zeer aangename serie, veel opbouw om dan wel snel af te handelen in de laatste afleveringen.
Wat ik wel niet goed begreep is waarom die Matthias plots staatsgetuige was.
Voor zover ik begreep had Noah zijn schoonmoeder wel verklikt maar voor de rest werd er toch niets geinsinueerd richting Matthias of de albanezen?
 
Terug
Bovenaan