Ronde van Catalonie 20/03 - 26/03

Alpecin blijft maar winnen :)

Het kan snel keren...
Ze hebben wel nog wat werk voor de boeg, maar dit is toch al een begin :p
Zoveel meer punten dan pakweg AG2R hebben ze niet. Niet zozeer winnen alleen is belangrijk, ook ereplaatsen en consequent rijden.
??? welke dan wel?

EDIT: nvm even TV verzet, vrouwenkoers tel ik niet echt mee
Echt een beetje bekrompen imo.
Sommige wedstrijden en tactieken zijn draken. Maar het vrouwenwielrennen is echt wel op zeer korte tijd een pak volwassener geworden. En op TV kan jij niet zien dat zij kortere wedstrijden rijden en iets trager ritjes hoor.

Laatst bewerkt:
Zoveel meer punten dan pakweg AG2R hebben ze niet. Niet zozeer winnen alleen is belangrijk, ook ereplaatsen en consequent rijden.
Ze hebben zelfs 71 punten minder sinds begin dit jaar dan AG2R volgens pcs.

Echt een beetje bekrompen imo.
Sommige wedstrijden en tactieken zijn draken. Maar het vrouwenwielrennen is echt wel op zeer korte tijd een pak volwassener geworden. En op TV kan jij niet zien dat zij kortere wedstrijden rijden en iets trager rifjes hoor.
Boah bekrompen zou ik dat niet noemen. Ge kunt idd niet zien dat ze reageert rijden of dat de wedstrijden korter zijn. Maar het is een veel kleiner(kwalitatief) deelnemersveld. Bij de mannen zijn er veel meer potentiële winnaars dan bij de vrouwen, dat maakt het amusanter om naar te kijken.

Mensen zien dat niet graag, maar de realiteit is nu eenmaal dat niet iedereen met hetzelfde talent geboren wordt... iedereen zou rondrijden als Pogacar als ze die zijn benen hadden. Helaas.

Dit is ook belange niet de beste Roglic trouwens. Hij is eigenlijk veel beter dan ik had verwacht.
Toch neemt een Lutsenko over op het WK, goed wetende dat hij te kort komt tegen de kleine.
Een Thomas de Gendt heb ik altijd zien rijden in de vluchtersgroep.
Zelfs een Gaudu heeft meer overgenomen vorige week (was minder lang, maar soit).

Het is Catalonië, geen Giro. Dan kan het geen kwaad om als een wereldtopper in een-weekswedstrijden mee over te nemen tot de laatste kilometer?
Roglic had Evenepoel niet moeten slepen naar de streep, dat begrijp ik nu ook wel.
Ofwel was Roglic aan het testen wat er ging gebeuren, mocht hij Remco de kop laten.
Maar het is een veel kleiner(kwalitatief) deelnemersveld. Bij de mannen zijn er veel meer potentiële winnaars dan bij de vrouwen, dat maakt het amusanter om naar te kijken.
8 WT-wedstrijden bij de vrouwen en acht verschillende winnaars.
Maar ik snap wat je bedoelt. Bij de volgende drie wedstrijden is het kiezen uit tien rensters, die kunnen winnen.

Bernal vandaag op meer dan twee minuten. Zou het conditioneel zijn of zijn blessure nog?

Bernal vandaag op meer dan twee minuten. Zou het conditioneel zijn of zijn blessure nog?

Als je ziet van waar hij is moeten komen is het echt niet onlogisch dat hij niet super is.
Zijn conditie was onder nul. Dat bouw je ook niet zomaar terug op, dat vraagt tijd.
Vraag is of hij ooit nog zijn oude niveau gaat halen. Maar hij is 26, dus het is ook nog geen verloren zaak als hij dit jaar nog nodig heeft om terug te groeien.

Bernal is trouwens voor mij het perfecte voorbeeld van hoe snel het kan keren.
Vergeet niet dat hij de giro en de tour al gewonnen heeft. En nu kan hij zelfs niet meer volgen als het iets sneller gaat.

Als je ziet van waar hij is moeten komen is het echt niet onlogisch dat hij niet super is.
Zijn conditie was onder nul. Dat bouw je ook niet zomaar terug op, dat vraagt tijd.
Vraag is of hij ooit nog zijn oude niveau gaat halen.
Zolang hij niet dezelfde toer opgaat als Froome en blijft rijden, zonder beterschap in zicht.
San Juan is geen goede waardemeter. Ze gaven het aan op Eurosport: vroeg op het seizoen en een lange klim (waar Ganna zelfs nog tweede werd).
Benieuwd naar Baskenland en of hij de Vuelta kan / mag rijden, wat gewoon uitrijden zal zijn.

Toch neemt een Lutsenko over op het WK, goed wetende dat hij te kort komt tegen de kleine.
Een Thomas de Gendt heb ik altijd zien rijden in de vluchtersgroep.
Zelfs een Gaudu heeft meer overgenomen vorige week (was minder lang, maar soit).

Het is Catalonië, geen Giro. Dan kan het geen kwaad om als een wereldtopper in een-weekswedstrijden mee over te nemen tot de laatste kilometer?
Roglic had Evenepoel niet moeten slepen naar de streep, dat begrijp ik nu ook wel.
Ofwel was Roglic aan het testen wat er ging gebeuren, mocht hij Remco de kop laten.
Je kan u Roglic zijnde niet permiteren van zomaar een beetje te kloten. Als je koerst rij je om te winnen, anders kan je beter op de berg blijven zitten, daar kan je tenminste zelf je prikkels kiezen.

Als Roglic een rittenkoers start wordt er verwacht dat hij wint, net als bij Pogacar en Remco trouwens. Heel dat riedeltje van eindpodium+rit is cute maar een dikke vette leugen hé. Ook Remco start hier om te winnen, een 2de plaats net na Roglic zou te verteren zijn (met wat gemor) maar hij wil hier ook niet 3de worden na Ciccone of een oplawaai van 2 minuten krijgen... het gaat niet gebeuren, maar just saying.

U Lutsenko en De Gendt vergelijkingen gaan ook niet op. Lutsenko had 0% kans om die koers te winnen als hij met Remco vooruit geraakt. De Gendt probeert voor dagsucces. Roglic moet ook denken aan het klassement: sparen, hopen op een sprint, eventueel schade beperken en hopen op een betere dag vrijdag... compleet andere situatie.

Amper nog een minuut voorsprong aan de voet. Evenepoel en Roglic kunnen gaan strijden voor de rit en de eindzege.

Terug
Bovenaan