Ronde van Catalonie 20/03 - 26/03

Roglic is gewoon een topper. Wie twijfelde nu in godsnaam aan hem?

Die kerel verliest de Tour wanneer iedereen hem eigenlijk al had opgeschreven. Een normaal mens komt 6 maanden niet meer buiten van miserie hij wint gewoon 2 weken later LBL en gaat dan eventjes de Vuelta winnen met ZEVEN (7!) top 2 plaatsen waarvan 4 ritzeges. Ik ben niet echt fan van Jumbo maar voor Roglic niks dan respect hoor.

En na zijn opgave in de Tour ook iedereen vermorzeld in de OS ITT. Enorm veerkrachtige mens.

En na zijn opgave in de Tour ook iedereen vermorzeld in de OS ITT. Enorm veerkrachtige mens.

En won toen ook weer de Vuelta met ACHT top 2 plaatsen en 4 ritzeges. Die gast zit aan 70 wins in zijn carriere (met zeker 60% op WT niveau) voor een niet sprinter en iemand die toch laat begon met koersen (was eerst schansspringer), is er nu natuurlijk wel al 33 maar toch.

Het aantal keer dat die al zwaar gevallen is en gewoon weer herbegonnen is om de volgende wedstrijd te gaan winnen niet normaal.

8 koersdagen tot nu toe en al 5 wins (4 ritten + eindklassement).

Hoewel ik lichtjes fan ben is Roglic wel gewoon niet zo'n heel interessante renner.

Al die zijn overwinningen zijn vreselijk voorspelbaar. In de Vuelta 2021 heeft die wel een paar zotte dingen gedaan maar daar blijft het wel zowat bij denk ik.

Bij Roglic gebeurt het gewoon heel vaak op dezelfde manier. Laatste km aanvallen bij een aankomst bergop. Liefst na een niet al te zware beklimming.

Dat maakt het net dat Evenepoel niet hoeft te vrezen, dat parcours vandaag was perfect voor Roglic, Evenepoel zet hier grote stappen.

En won toen ook weer de Vuelta met ACHT top 2 plaatsen en 4 ritzeges. Die gast zit aan 70 wins in zijn carriere (met zeker 60% op WT niveau) voor een niet sprinter en iemand die toch laat begon met koersen (was eerst schansspringer), is er nu natuurlijk wel al 33 maar toch.

Het aantal keer dat die al zwaar gevallen is en gewoon weer herbegonnen is om de volgende wedstrijd te gaan winnen niet normaal.

8 koersdagen tot nu toe en al 5 wins (4 ritten + eindklassement).
Er is mss wel een verband tussen laat begonnen en zijn valpartijen

Er is mss wel een verband tussen laat begonnen en zijn valpartijen
Ik heb eerder het gevoel dat het door gaatjes kruipen die er geen zijn is.
Een Tony Martin lag meer op de grond dan dat hij op zijn fiets zat, die was wel vroeg begonnen en die had zelfs op de piste gereden als jeugdrenner.

Yates gisteren meer dan 10 minuten verloren. Was dat de man van UAE die als eerste neer ging? :unsure:

Na wat we gisteren gezien hebben verwacht ik dat Evenepoel vandaag gewoon wint.
Roglic gaf in die bergrit in Tirreno ondanks het feit dat hij daar won niet echt een goeie indruk. Ik verwacht niet dat een week daar veel aan gaat veranderen. Het meeste weerwerk zal misschien wel van Landa komen hoewel ook die in eerste instantie niet mee was met de versnelling van Mas daar.

6km aan 8% met nog een uitloper van 4-5km aan 5-7% zou toch wel wat verschillen moeten geven.

Ben ik naar de toekomst aan het kijken? Ik zie op Sporza nog 82km maar op Eurosport zitten ze op 9km van de finish :p

edit: stupid me, rit van gisteren

Laatst bewerkt:
Bernal er al af zoals te verwachten viel maar ook Carapaz er nu af. Kruiswijk en nog wat andere Jumbos er ook al uit.

Beperkte groep nu nog 20 man over. Van Wilder zit er nog bij voor Evenepoel en Hirt hangt nog aan het staartje.

Wie heeft trouwens die leiderstruien ontworpen. Roglic in het wit met een groene band rond het middel en Evenepoel in het wit met een oranje band rond het middel. Van boven zie je amper verschil.

Bernal er al af zoals te verwachten viel maar ook Carapaz er nu af. Kruiswijk en nog wat andere Jumbos er ook al uit.

Beperkte groep nu nog 20 man over. Van Wilder zit er nog bij voor Evenepoel en Hirt hangt nog aan het staartje.
Wat is er met Almeida gebeurd? Ik heb het pas op 15km opgezet. Mechanical in de vallei?

Kuss weer met een classic Kuss move waarvan je je afvraagt waar rij je in godsnaam naartoe?

Wat is er met Almeida gebeurd? Ik heb het pas op 15km opgezet. Mechanical in de vallei?

Kuss weer met een classic Kuss move waarvan je je afvraagt waar rij je in godsnaam naartoe?

Mechanical in het begin van die klim versnelling zat precies vast op zijn grootste verzet. Geen idee wat Kuss van plan is waarom laat die Roglic alleen is de laatste Jumbo van die groep.

Terug
Bovenaan