Ronde van Catalonie 20/03 - 26/03

Ik vrees voor die klimtijdrit op het einde.
Dat is echt wel een forte van Roglic.
7.1km aan 12%.
Om zeker te zijn, zou Evenepoel toch een minuutje moeten hebben.
Zoals die keer op de Planches waar hij instortte? Geen idee waarom Evenepoel daar een minuutje zou moeten hebben

Het zijn beide goeie tijdrijders en zal een spannende Giro worden (als beide geen pecht hebben)
 
Putain bekijk hier net de route, 2 tijdritten en 1 klimtijdrit, om van de aankomsten boven nog te zwijgen.
Er zit geen klassieke rit genre mortirolo in, ma deze giro is toch echt rete zwaar !

Goed dat ie deze week eens is tegen ne muur gereden is, gaat die fout niet meer maken, en ik denk dat er wel nog bijkan bij Remco voor de giro, maar ik zou mijn koers toch vooral afstemmen op Roglic de eerste 2 weken. Om dan proberen het verschil te maken op de Tri Crime & de klimtijdrit.

Jesus wat een ronde :eek::eek:
 
Zoals die keer op de Planches waar hij instortte? Geen idee waarom Evenepoel daar een minuutje zou moeten hebben
'Instortte'.
Is nogal overdreven, niet?
Pogacar reed een buitenaardse TT.
Dumoulin en VA hadden een goede dag als tijdrijders zijnde.
Je kan je afwegen op Porte, die zich ertussen nestelde, maar die zal ook wel een heel goede dag hebben gehad.
Hij was iets minder dan op normaal niveau.

Evenepoel heeft nog geen klimtijdrit gereden in zijn carrière.
In zijn enthousiasme vanop het vlakke gedeelte, is een opblazing reëel in de laatste kilometers.
Als ze in een ong. gelijke tijd zitten, zou ik mijn geld op Roglic zetten tegenover Remco in die TT.
 
'Instortte'.
Is nogal overdreven, niet?
Pogacar reed een buitenaardse TT.
Dumoulin en VA hadden een goede dag als tijdrijders zijnde.
Je kan je afwegen op Porte, die zich ertussen nestelde, maar die zal ook wel een heel goede dag hebben gehad.
Hij was iets minder dan op normaal niveau.

Evenepoel heeft nog geen klimtijdrit gereden in zijn carrière.
In zijn enthousiasme vanop het vlakke gedeelte, is een opblazing reëel in de laatste kilometers.
Als ze in een ong. gelijke tijd zitten, zou ik mijn geld op Roglic zetten tegenover Remco in die TT.
Roglic verloor 2 minuten op Pogacar, halve minuut op Porte, amper 3 seconden sneller dan Cavagna,... dan was hij gewoon niet goed (instorten is natuurlijk licht overdreven). En laat nu deze tijdrit gewoon zeer gelijkaardig zijn zoals die toen. Op de voorlaatste dag, 1st een vlak stuk, dan een steile klim. Welke andere klimtijdrit heeft Roglic dan al goed gereden waardoor hij zeker wint van Evenepoel?

En als er nu 1 iets is waar Evenepoel goed in is dan is het toch wel doseren (heeft zich in Catalonië nu wel eens vergaloppeerd) en op wattage rijden (zie zijn klimmen in de Vuelta vorig jaar). Zie echt niet in waarom hij zich zou opblazen op iets wat hem gigantisch goed ligt?

En er is een verschil tussen Roglic als favoriet zien voor een etappe en Evenepoel die een minuut voorspong moet hebben om zeker te zijn.
 
Welke andere klimtijdrit heeft Roglic dan al goed gereden waardoor hij zeker wint van Evenepoel?
Zie echt niet in waarom hij zich zou opblazen op iets wat hem gigantisch goed ligt?
De ervaring van zoiets al te mogen ervaren.
Dit zal Remco' eerste klimtijdrit zijn. Nieuwe dingen vallen altijd af te wachten.
Komt nog eens evt. stress bij. Zeker met een (roze) leiderstrui rond je schouders.
Als Evenepoel zal leren uit zijn etappe van een paar dagen terug, dan zal dat bij Roglic niet anders zijn (om geen herhaling van 2020 mee te maken).
 
Roglic heeft deze maand twee belangrijke WT-rittenkoersen gewonnen, inclusief 5 ritzeges, met welgeteld 0 aanvallen. Letterlijk geen enkele keer gedemarreerd, alleen maar gevolgd en gesprint. Ook een kwaliteit natuurlijk maar wel opmerkelijk.

Wat me vooral verbaasde was het verschil met de concurrentie. o.a. Almeida, Landa, Yates en Hindley zijn toch niet van de minste en die kwamen er gewoon totaal niet aan te pas. Behalve Vlasov waren alle Giro-toppers hier aanwezig denk ik? Vorig jaar stak Evenepoel er toch lang niet zo sterk bovenuit in deze periode van het jaar. Hij heeft duidelijk nog een stap gezet.
 
Terug
Bovenaan