Roken in de publieke ruimte

Rokers mogen zich terecht geviseerd worden.
Er zijn nog genoeg plekken waar je op uw gemak een sigaretje kunt roken, desnoods 100m verder van da terras.

Als het winter is en niemand wilt op terras zitten, mogen ze er gerust terug gaan roken.

De regels zijn toch duidelijk gemaakt zodat mensen die niet in de rook willen zitten, daar gewoon recht op hebben?

roken is geen privelege, of iets noodzakelijk.
Eerder een schande dat het zo duur word.

En rokers mogen komen zagen als iemand die niet rookt in het rookkotje wilt zitten maar niet wil roken, en daarom daar een rookverbod wilt. Rokers mochten denk ik buiten gaan roken, en hebben het terras zich toegeigend wat niet klopt.
Is volgens mij toegestaan als er asbakken voorzien zijn, en dus met toestemming van de uitbater. Alleen hoort iets drinken wel vaak bij een sigaretje roken, net als bij een kopje koffie.

Of wat gaan de straight edgers nog bedenken eenmaal ze dit verboden hebben gekregen? Ik herhaal mezelf, leven en laten leven. Ik zie mij al een boete krijgen voor een kopje teveel te drinken, want, slecht voor de gezondheid :unsure:

Het lijkt misschien wat banaal, en kan best begrijpen dat roken als asociaal wordt aanzien, maar mag er nog geleefd worden, al dan niet met foute keuzes? Maar zo ontneem je beetje bij beetje iedereen van hun pleziertje of uitlaatklep.

En iedereen op camera erbij, big brother compleet zo. Begint hier stilaan op een aflevering te lijken van Black Mirror mijn gedacht.

Voor de laatste keer:
"Leven en laten leven" Ik denk dat ik hier mijn mening wel heb verkondigd zo stilletjes aan. Als je in iemand zijn gezicht zit te blazen is een heel ander verhaal, maar de meeste rokers die ik zie doen wel degelijk hun best om niet teveel in iemands richting te blazen, of ik moet compleet blind zijn geworden...
 
Is volgens mij toegestaan als er asbakken voorzien zijn, en dus met toestemming van de uitbater. Alleen hoort iets drinken wel vaak bij een sigaretje roken, net als bij een kopje koffie.

Of wat gaan de straight edgers nog bedenken eenmaal ze dit verboden hebben gekregen? Ik herhaal mezelf, leven en laten leven. Ik zie mij al een boete krijgen voor een kopje teveel te drinken, want, slecht voor de gezondheid :unsure:

Het lijkt misschien wat banaal, en kan best begrijpen dat roken als asociaal wordt aanzien, maar mag er nog geleefd worden, al dan niet met foute keuzes? Maar zo ontneem je beetje bij beetje iedereen van hun pleziertje of uitlaatklep.

En iedereen op camera erbij, big brother compleet zo. Begint hier stilaan op een aflevering te lijken van Black Mirror mijn gedacht.

Voor de laatste keer:
"Leven en laten leven" Ik denk dat ik hier mijn mening wel heb verkondigd zo stilletjes aan. Als je in iemand zijn gezicht zit te blazen is een heel ander verhaal, maar de meeste rokers die ik zie doen wel degelijk hun best om niet teveel in iemands richting te blazen, of ik moet compleet blind zijn geworden...
Leven en laten leven klopt niet, dat is alleen als iemand iets doet waar een ander geen hinder van ondervind

Maar als ge andere mensen rook laat inademen dan valt da ni onder “leef en laten leven”
 
Is volgens mij toegestaan als er asbakken voorzien zijn, en dus met toestemming van de uitbater. Alleen hoort iets drinken wel vaak bij een sigaretje roken, net als bij een kopje koffie.

Of wat gaan de straight edgers nog bedenken eenmaal ze dit verboden hebben gekregen? Ik herhaal mezelf, leven en laten leven. Ik zie mij al een boete krijgen voor een kopje teveel te drinken, want, slecht voor de gezondheid :unsure:

Het lijkt misschien wat banaal, en kan best begrijpen dat roken als asociaal wordt aanzien, maar mag er nog geleefd worden, al dan niet met foute keuzes? Maar zo ontneem je beetje bij beetje iedereen van hun pleziertje of uitlaatklep.

En iedereen op camera erbij, big brother compleet zo. Begint hier stilaan op een aflevering te lijken van Black Mirror mijn gedacht.

Voor de laatste keer:
"Leven en laten leven" Ik denk dat ik hier mijn mening wel heb verkondigd zo stilletjes aan. Als je in iemand zijn gezicht zit te blazen is een heel ander verhaal, maar de meeste rokers die ik zie doen wel degelijk hun best om niet teveel in iemands richting te blazen, of ik moet compleet blind zijn geworden...
Wat Suphafly zegt.

Rook is hinder voor anderen.
In de zomer ga ik bijna altijd vermijden om buiten op het terras te eten omdat er bijna altijd een roker je maaltijd komt verpesten.

Ik wil gerust aannemen dat rokers zich daar niet van bewust zijn, maar roken, ook buiten op terras, is gewoon hinderlijk voor iedereen rond u, in een véél ruimere perimeter dan je zou denken.

Het is wat gelijkaardig met iemand die een bluetooth speaker op zijn tafel zet en zijn muziek erdoor laat spelen.

Ik juich de nieuwe maatregelen toe, al vind ik niet dat ze roken nóg duurder hadden moeten maken.
Ik hoop dat ze 100% van de extra inkomsten nu zullen steken in ontradingscampagnes en steunmaatregelen om mensen naar de tabakoloog te krijgen.


Ik ken denk ik geen enkele roker niet niet wilt stoppen. (ja er zullen uitzonderingen zijn)
Alleen dat al is aanwijzing genoeg om beginnen met roken zo veel mogelijk te ontraden, en stoppen met roken zo snel mogelijk aan te moedigen.



edit: veel mensen gaan precies ook voorbij aan de intentie om te komen tot een rookvrije generatie in 2040.
Dit is niet per se bedoeld om mensen te doen stoppen met roken, maar om te verhinderen dat mensen beginnen te roken.
"Rokers zullen blijven roken" is gewoon naast de kwestie praten.
Hogere accijnzen vind ik echter ook gewoon een pestmaatregel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan