Heimlar
Active member
Hij kwam op 357€ uitVind 400€ nog altijd wat te veel naar mijn zin.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij kwam op 357€ uitVind 400€ nog altijd wat te veel naar mijn zin.
Situatieschets: de gewone stofzuiger is bijna om zeep en valt steeds uit door oververhitting (ja ja, de filters zijn proper) en onze Dyson kan geen volledige poetsbeurt van de benedenverdieping meer aan meer aan wegens verminderde batterijcapaciteit. Oplossing leek dus een Roomba 974 op iBOOD kopen voor €308 (verzending incl). Op zich waren we daar wel heel tevreden van, maar natuurlijk in een huis met gelijkvloers en 2 verdiepingen kan je maar ⅓ laten kuisen hé. De Roomba heeft maar 1 kaart en poetst zeer traag als hij een nieuwe omgeving leert (onze benedenverdieping kuisen duurt dan langer dan een uur) en telkens je hem verzet heb je het vlaggen. Omdat er op de 2e verdieping ook een kattenbak staat en poes graag kunstwerken maakt met kattengrit, dan toch op basis van de gequote post een Robomax S5max gekocht op Aliexpress (€340 verzending incl).xiaomi roborock s5max. presteert beter dan die roombas die 5 keer zo duur zijn en hij dweilt nog eens ook. heb 2 border collies die dagelijks modder binnen brengen en hele dag binnen en buiten kunnen door een hondenluik in de keuken. de roborock kan het allemaal proper houden tot ongeveer een 7 a 10 dagen. Als hij met een heel vuile dweil voort dweilt, trekt die strepen, en die krijgt hij er moeilijk uit achteraf.
dagelijkse routine nu :
stofbakje leegmaken + water bijvullen + dwijl vervangen ( 3 min werk)
wekelijks :
hondenhaar uit de wielen en borstels halen ( 3 min)
modder van de onderkant wassen ( 2-5 min, te zien hoe nauw het steekt)
hiervoor was het elke 2 dagen een half uurtje dweilen per verdieping.
wij komen van zo een overpriced roomba en heben de roborock bijgekocht om enkel te dweilen. de roomba staat nu in de kast want de roborock doet alles beter. over de batterij kan ik niet spreken want hij rijd hier pas rond sinds eind september. maar ik heb een huis met 170m² bewoonbare opp en dan doet hij nog makkelijk met één laadbeurt. kan zelf sommige plekken 2-3 keer doen.
heeft ook alles :
smartphone bediening,
meerdere maps
kan naast de trap stofzuigen zonder er af te vallen
schema's
je kan kamers en zones aanduiden waar ie niet mag komen
detectie van matten, zodat die ze niet dweilt
obstakel detectie
als hij bvb niet tussen de poten van een stoel kan, rijd hij er een rondje rond en probeert elk hoekje zoveel mogelijk mee te pakken
volledig uit elkaar te halen, elk onderdeel koop je op aliexpress voor een appel en een ei. ( pakket van 10 herbruikbare dweiltjes, = 6 euro , reserve borstels, filters,... allemaal tussen de 5 en 10 euro). wij hebben hier al 6 maand 20 dweiltjes die dagelijks roteren en dan eens allemaal samen gewassen worden met de vodden.
ik ben princiepieel heel skeptisch tegenover chinezen, maar dit is echt de uitzondering. (Oneplus telefoons zou ik bijvoorbeeld nooit moeten hebben met al de bugs en shit in hun OS)
je kan em heel vaak vinden voor minder dan 300 euro op pepper.com met één of andere alieexpress coupon. S5max en s6 zijn trouwens bijna identiek. de s5max komt er in reviews altijd net iets uit beter uit zelfs...
Niet twijfelenRoborock S5 MAX via Ali in Spanje verzonden met code 328FASTGO voor €276 blijkbaar.
Je hebt natuurlijk gelijk.Niet twijfelen
Doeme te laat.Roborock S5 MAX via Ali in Spanje verzonden met code 328FASTGO voor €276 blijkbaar.
tussendoor houd die robot het hier proper met 2 bordercollies en 2 katten + een hondenluik dat in weer en wind open staat.Wij hebben hier een Deebot Ozmo 950 en zijn daar heel tevreden over. Tip: amazon DE (360 euro).Iemand ervaring met evovacs?
Lol na het dweilen moet je dat water wel verwijderen he.
Of laat je de emmer waarmee je gekuisd hebt ook een paar weken staan?![]()

Met huisdier(en) en kind(eren) geraak je er toch niet met wekelijks stofzuigen en dweilen. Hier mag dat soms dagelijksGeen idee, heb nooit gedweild op de oldskool manier eerlijk gezegd.
Wij gebruiken een Xiaomi mop (https://www.xiaomiproducts.nl/nl/xiaomi-deerma-water-spray-mop-tb500.html) en daarvoor heb je geen emmer water nodig. Achteraf ook geen vuil water te verwijderen, maar enkel de doek in de wasmachine gooien.
Dus je moet elke dag dat water vervangen (en waarschijnlijk die doek proper maken)? Dan zie ik het nut van zo'n dweilrobot niet echt eerlijk gezegd. Het bakje van de robotstofzuiger moet je maar eens in de zoveel weken leegmaken, maar elke dag een actie gaan ondernemen hiervoor is me wat te veel van het goede. Dan kan je beter manueel dweilen, aangezien een robot elke dag moet uitrijden om hetzelfde resultaat te kunnen bekomen als wekelijks manueel stofzuigen/dweilen.