Robotstofzuiger

Met huisdier(en) en kind(eren) geraak je er toch niet met wekelijks stofzuigen en dweilen. Hier mag dat soms dagelijks :sop:

Roomba rijd elke nacht maar neemt precies ook niet altijd alles mee, en die bak moet ik minstens 1 keer in een week legen
Wij hebben inderdaad geen kinderen en enkel een kat als huisdier die ook veel buiten zit. Ik kan dus enkel over die situatie spreken. :tongue:
 
Met onze 2 honden en 2 kinderen rijdt onze robotstofzuiger elke dag. Wij maken ook elke dag dat bakje leeg, da's letterlijk 20 seconden werk.
 
Dus je moet elke dag dat water vervangen (en waarschijnlijk die doek proper maken)? Dan zie ik het nut van zo'n dweilrobot niet echt eerlijk gezegd. Het bakje van de robotstofzuiger moet je maar eens in de zoveel weken leegmaken, maar elke dag een actie gaan ondernemen hiervoor is me wat te veel van het goede. Dan kan je beter manueel dweilen, aangezien een robot elke dag moet uitrijden om hetzelfde resultaat te kunnen bekomen als wekelijks manueel stofzuigen/dweilen.

Je hoeft geen water te vervangen of vuil water weg te doen he.
Gewoon gelijk bij jouw mop het doekje wassen als het vuil is.

Dus totaal niet iets dat je dagelijks hoeft te doen.

Ik laat mijn robot per week 1x stofzuigen en 1x stofzuigen + dweilen
 
ik heb een stapel met 20 dweiltjes. elke dag maak ik het bakje leeg, vul ik het met water, nieuw dweiltje er op met wat zeep en dag nadien vervang ik het. duurt nog geen minuut en uw kot is elke dag gedweilt. Het vuil kruipt niet in dat bakje he, dat blijft aan uw dweil hangen. vandaar dat je dat best elke dag ververst anders dweil je de dag nadien (in ons geval)met aangekoekte modder en is het een strepenfeest.
 
Met onze 2 honden en 2 kinderen rijdt onze robotstofzuiger elke dag. Wij maken ook elke dag dat bakje leeg, da's letterlijk 20 seconden werk.
ik heb een stapel met 20 dweiltjes. elke dag maak ik het bakje leeg, vul ik het met water, nieuw dweiltje er op met wat zeep en dag nadien vervang ik het. duurt nog geen minuut en uw kot is elke dag gedweilt. Het vuil kruipt niet in dat bakje he, dat blijft aan uw dweil hangen. vandaar dat je dat best elke dag ververst anders dweil je de dag nadien (in ons geval)met aangekoekte modder en is het een strepenfeest.
Goh ja, je mag mij lui noemen, maar ik wil geen dagelijkste extra taak als ik iets automatiseer. Dat bakje van de robotstofzuiger wekelijks of om de paar weken legen als ik melding krijg op mijn app vind ik nog net aanvaardbaar. :p Wekelijks handmatig dweilen met zo'n mop vergt evenveel tijd dan dagelijks dat bakje vullen en de dweil vervangen, dus ik zie de added value niet echt.
 
Als je zo snel gedweild hebt is een robot inderdaad geen meerwaarde voor jou. Hier duurt het toch meer dan een half uur om enkel de benedenverdieping te dweilen. Dagelijks een minuutje om de mop vervangen klinkt dan toch aanlokkelijk 😀
 
Mijn dweilrobot dweilt in strepen, maar ik vind dat aanvaardbaar ten opzichte van het gemak dat het regelmatig gedweild ligt :D.
 
Moet je daar speciaal product in doen stijl mr proper? Of zoals hierboven vermeld wat zeep aan de dweil? Of is 't gewoon water?
 
Moet je daar speciaal product in doen stijl mr proper? Of zoals hierboven vermeld wat zeep aan de dweil? Of is 't gewoon water?
Hier is het gewoon water je mag absoluut geen kuisproduct in het reservoir van de robot doen.
Aan de dweil mag wel.

En ik doe dat dweilen maar 1x per week niet zoals Zaj elke dag dat is hier niet nodig.
 
waarom geen vleugje kuisproduct in het water?

Voeg enkel water toe aan het waterreservoir. Wasmiddel, zeep, allesreiniger of andere middelen kunnen het watersysteem en de robotstofzuiger zelfs ernstig beschadigen.
 
Kan een robot parket dweilen of is dat niet aan te raden?

Mijn Irobot kan ik instellen op weinig water gebruiken dus ik denk wel dat het oke is voor parket. Als je ziet hoe weinig water gebruikt wordt, denk ik niet dat het een probleem vormt. Het is te vergelijken met een vochtige doek uitwrijven over je vloer.
 
Bol.com. Stond aan €380 al enkele dagen, toen ik wilde bestellen ineens naar €448, lol? Uiteindelijk op bol.com een witte gekocht voor €400.
Oei dat is nog veel ik heb die van mij gekocht voor +- 275
 
Terug
Bovenaan