Robotstofzuiger

Nope. We zien wel.
al iets ontvangen?
daarnet die kickstarter nog eens bekeken en er zijn al mensen in paniek dat ze gescammed zijn met dat de website plots verdwenen is. Gelukkig heb ik het zelf niet geriskeerd.

die ziet er ook wel interessant uit.

zeker de mopping technologie. Iemand ervaring met eufy robots? Als ik op reddit afga is het nog steeds roborock > dreame > de rest

al iets ontvangen?
daarnet die kickstarter nog eens bekeken en er zijn al mensen in paniek dat ze gescammed zijn met dat de website plots verdwenen is. Gelukkig heb ik het zelf niet geriskeerd.

die ziet er ook wel interessant uit.

zeker de mopping technologie. Iemand ervaring met eufy robots? Als ik op reddit afga is het nog steeds roborock > dreame > de rest

Nog niet ontvangen, einde productie zou week van 28 mei zijn. Ik wacht momenteel op de update deze week of volgende week dat de vertraagde planning effectief uitkomt met de realiteit en dat men de producten verstuurd heeft of gaat versturen.
Het kan een scam zijn, en eigenlijk had ik evengoed de roborock qrevo kunnen kopen tijdens blackfriday. De wachttermijn die uit de hand gelopen is bij deze maakt het voordeel van deze bij deze kickstarter te kopen beperkter. Al zou deze toch nog een voordeel hebben als alles toch nog komt.

We zien wel.
De switchrobot heeft dacht ik een gelijkaardige oplossing. En er was ook zo'n versie via kickstarter die de trappen op kan die iets gelijkaardig heeft. Ik ben er echter niet aan uit of de rolversie zo een goed idee is. Mijn vooroordeel is dat je die mops niet in het wasmachine kan steken en dus op termijn dit allemaal wegwerpgoed is. Terwijl dat van die mops redelijk toegankelijk is.

ga het mij riskeren voor die eufy. alle reviews zijn mega positief. Geen enkele dweiler komt blijkbaar in de buurt.

s1 pro .

qua dweilen, wat voor mij veel belangerijker is dan stofzuigen, gezien alle stofzuigers eigenlijk good enough zijn, schiet die er ferm bovenuit. het verschil met zelf te dweilen is nihil terwij je bij alle andere robots toch nog een verschil ziet.

s1 pro .

qua dweilen, wat voor mij veel belangerijker is dan stofzuigen, gezien alle stofzuigers eigenlijk good enough zijn, schiet die er ferm bovenuit. het verschil met zelf te dweilen is nihil terwij je bij alle andere robots toch nog een verschil ziet.

Waar kan je die momenteel kopen?
Precies niet op de website zelf?

Oe had je geen via kickstarter?
was net te laat. heb hem nu in huis en dat ding is echt flawless. ik heb nog nooit zo een dweil performance gezien. Kuist legit properder dan met de hand dweilen. enkel de hoekjes en tegen de plintjes moet je nog wat bijwerken.

ik zit ook op de discord en het enige minpunt is tapijten, daar heeft die het wat moeilijker mee... maar wie heeft dat anno 2024 nog in huis...

was net te laat. heb hem nu in huis en dat ding is echt flawless. ik heb nog nooit zo een dweil performance gezien. Kuist legit properder dan met de hand dweilen. enkel de hoekjes en tegen de plintjes moet je nog wat bijwerken.

ik zit ook op de discord en het enige minpunt is tapijten, daar heeft die het wat moeilijker mee... maar wie heeft dat anno 2024 nog in huis...

Mag wel zeker voor 1300?

Tapijten zijn eind 2023 uit de mode gegaan dan of hoe bedoel je?
dat 90% van de huizen in belgie bestaat uit tegelvloer + laminaat of parket boven en je enkel nog tapis plain terug vind in huizen die ouder zijn dan 70 jaar. Het is niet dat die niet over je deurmat geraakt he. of een dun /fijn siertapijt.

En tapijten zijn wel degelijk iets dat aan het verdwijnen is, dat was iets om je koude vloer mee te bedekken, maar praktisch alle nieuwbouwen en renovaties van de voorbije 15 jaar leggen vloerverwarming...

Soit ik denk er miss anders over door mijn huisstofmijt allergie, maar die broeihaarden van bacteriën en stof komen hier alleszins niet binnen.

Welk toestel Roborock had je voor je deze in huis had? Ik heb nu nog S5 Max van Roborock en ben daar zeer tevreden van, maar vriendin wil graag automatische voor beneden en de S5 Max voor boven.

Welk toestel Roborock had je voor je deze in huis had? Ik heb nu nog S5 Max van Roborock en ben daar zeer tevreden van, maar vriendin wil graag automatische voor beneden en de S5 Max voor boven.
ik heb een s5max gehad en die hier de voorbije jaren ook enthousiast aangeraden als geweldige entry level robot. Die werkt nu nog boven. dat ding was goed toen ik het 3,5-4 jaar geleden kocht, maar je ziet nu wel dat het technologisch voorbijgestreefd is. het is nu een sub 300 euro robot en de performance is er ook naar. Ik ga nu niet zeggen dat die eufy 4 keer zo goed is maar dubbel zo goed zeker wel. is ook moeilijk om te zetten naar cijfers. We zitten hier in de prijscategorie van serieuze diminishing returns, anderzijds wat is 1300 euro tegenwoordig... Ik heb net ook voor 1000 euro schors laten uitkappen op mijn oprit die binnen 3 jaar verteerd is.

het verschil tussen beide is van een 5000 euro 2dehands wagen upgraden naar de laatste nieuwe Porsche. alles is beter. op die s5max was ik om den duur meer bezig met honden haar uit de wielen en borstels te halen en bakjes leeg te maken , dweiltjes vervangen... die eufy heeft ook een ingebouwde zeep dispenser. minpuntje is dat je stofzakken en zeep van het merk zelf moet bestellen... voordeel is dat die zeep een super sterk concentraat is en 1:100 verdunt wordt, dus je doet een half jaar met een flesje van 20 euro. vuilzakken zijn 4 euro en zouden een drietal weken moeten meegaan. Extra kosten tov een zelf uit te kuisen bakje maar enorm tijdbesparend

in de eufy klit het veel minder vast, en heb je geen gedoe met dweiltjes enzo te vervangen. maintenance bij mij is 2 min per week. bakje met water vullen en bakje met vuil water uitkieperen en eens naspoelen. bij de roborock was dit toch wel 10 min per dag in de vuilere perioden in huis. in de winter gingen er soms 3 dweiltjes door per dag... ( hondenpootjes)

enige nadeel is dat deze 1 cm hoger is dan de roborock en niet meer aan de plinten van mijn keukenkast kan omdat die te hoog is. maar dat deed de roborock ook al niet omdat die dweil niet breed genoeg was om er aan te geraken, dusja...

ook een dreame x40 en roborock s8 maxv getest en die beide teruggestuurd. ze waren net iets beter in stofzuigen, maar het verschil was minimaal. qua dweilen daarentegen was het verschil astronomisch.

bij de dreame en de roborock begon de dock ook te stinken na een dag of 3 geen water te verversen. bij de eufy is dit niet door de ozone reactor die ingebouwd is. die maakt het afval water zo goed als geurloos.

object avoidance was op alledrie veel beter dan op de S5max. Ze vreten wel nog alle drie usb kabels op die op de vloer liggen, al is het bij de eufy precies net iets beter. maar dat kan ook geluk zijn.

nu als je op een budget bent zou ik de dreame L10S overwegen. die stofzuigt nagenoeg even goed als de concurrentie die 2 tot 3x zo duur is en dweilt een pak beter dan de s5max. Het is vooral de dweil technologie die een verschil maakt. gewoon een dweiltje slepen zoals bij de S5 is het slechtste, dan dat vibrerende dweiltje van de duurdere en nieuwere roborocks zou beter moeten zijn en die ronddraaiende dweiltjes zouden ook nog net iets beter moeten zijn. Die roller mop van de eufy is een pak beter dan alles er voor en ik verwacht dat elk merk dit binnenkort zal hebben.

in mijn ogen , 10 op gelijk aan met de hand stofzuigen of dweilen:

Dweilen :

eufy S1pro: 9.5/10

-0.5 omdat je de hoekjes en tegen de plinten nog steeds zelf moet dweilen als je het echt spik en span wilt. Om eerlijk te zijn , enkel op grote feesten deden wij dit vroeger.... het pluspunt daarentegen is dat ze je plinten niet vernielen met die ronddraaiende borstels en de verf er af schrapen zoals dreame en roborock doen.

Dreame ( beide modellen) : 7/10
roborock S8: 6/10
s5max v : 4/10

stofzuigen:
Dreame x40 : 9,5/10
dreame L10: 9/10
roborock S8 : 9,5/10
Eufy : 8.5/10 (indien geen tapijt +0.5)
s5max: 7.5/10

onderhoud:
eufy : 10/10
dreame: 8/10
roborock 8.5/10
roborock s5: 5/10

navigatie :
Eufy : 9/10
dreame 9/10
roborock s8 9/10
roborock s5: 7/10

Laatst bewerkt:
gohja er zijn roborocks en dreames die nog 500-600 euro duurder zijn en veel slechter dweilen.

Ik heb een Roborock die 1000 euro goedkoper is en die heel goed kan stofzuigen en oke dweilen

Ik heb de opvolger van de S5 Max nadat ik deze ook heb gehad

Laatst bewerkt:
Ik heb een Roborock die 1000 euro goedkoper is en die heel goed kan stofzuigen en oke dweilen

Ik heb de opvolger van de S5 Max nadat ik deze ook heb gehad
wrijf eens met een stukje keukenpapier of een vochtig doekje over uw tegel nadat die roborock er geweest is. het verschil is astronomisch. die oudere dweilrobots doen het gewoon proper lijken maar in de praktijk is het nog steeds vuil. de roller dweiler van een eufy is weldegelijk hetzelfde als manueel dweilen qua properheid. Mijn tegels zijn hier ook op het zicht proper voor die nieuwe robot dweilt, en toch is het afvalwater elke keer chocomelk.
O14tugU.png

Terug
Bovenaan