Review: Bluey: The Videogame

Als er een game van uitgever Outright Games gereviewd moet worden, ben ik meestal een van de eersten die me opgeeft. Dat mijn kinderen nog geen Grand Theft Auto en dergelijke mogen spelen, heeft daar veel mee te maken. Ze gaan maar al te graag aan de slag met spellen zoals Jumanji, Transformers en Paw Patrol, ook al geven ze toe dat ze daar eigenlijk al iets te oud voor worden. Ondanks hun leeftijd kijken ze wel nog graag naar Bluey, bij ons te zien op Disney+. Hoog tijd om hen dus ook met de videogame aan de slag te laten gaan!

In tegenstelling tot Jumanji: Wild Adventures, kun je niet in een coöperatieve modus aan de slag in Bluey: The Videogame . Wel kun je een van de vier personages kiezen. Wie de serie kent, weet dat dit mama Chilli, papa Bandit, zusje Bingo en Bluey zelf zijn. Ik ging aan de slag met de altijd goedlachse papa om mijn avontuur te starten, al wilden mijn kinderen het snel overnemen.

Bluey 1.jpg

Op verkenning​

Starten wordt er gedaan in het huis van het hondengezin. Een huis waar heel wat mensen op jaloers zullen zijn, want zo'n riante woning heb ik in mijn leven nog niet gezien. Het duurt dan ook niet snel voor de eerste klusjes opgeknapt moeten worden. De twee kleine snuiters hebben namelijk een stickerboek gemaakt met alles wat ze vandaag willen doen. En het is aan jou, de speler, om dat stickerboek vol te krijgen. Enerzijds gebeurt dat door de opdrachten te voltooien, anderzijds door hier en daar stickers in de omgeving te vinden. De eerste stickers volgen al snel, want het speelgoed van de twee zusjes moet opgeruimd worden. Ze speelden namelijk dierentuin met hun knuffels, maar die liggen nog verspreid over het huis. Nu spelen ze dat de dieren ontsnapt zijn en dus moeten ze gevangen worden.

Bluey: The Videogame is een tof spelletje.


De opdrachten houden in se niet zoveel in. Meestal gaat het om het pakken van voorwerpen, waarna het klusje al geklaard is. En af en toe is er tussendoor ook wat tijd voor een spelletje. Zo moet je al snel een ballon in de lucht kunnen houden en speel je later in het spel onder andere 'de vloer is lava', waarbij uiteraard telkens maar één winnaar kan zijn. Die spelletjes kun je eigenlijk eender wanneer spelen door op de schouderknop te drukken en een van de vier beschikbare spelletjes te kiezen.

In Bluey: The Videogame verken je vijf gebieden. Het huis staat als eerste op de planning, waarna onder andere de tuin, een speeltuin en het strand volgen. De gebieden zijn niet ontzettend groot, maar er is telkens wel veel te ontdekken. Zo vind je in elk gebied een aantal stickers voor je stickerboek, maar ook een aantal voorwerpen. Zo moet je in elk gebied onder andere drie kranten en drie hockeysticks verzamelen. Die verzamelobjecten zijn eigenlijk wel broodnodig, want ze verlengen de erg korte speelduur. Alle missies voltooien duurt nog geen anderhalf uur. Wie nu even schrikt van die tijd, kan ik goed begrijpen. Maar weet wel dat Bluey: The Videogame goed in elkaar zit en er erg mooi uitziet. Wie de reeks kent, zal amper verschil zien. Bluey: The Videogame is dus een tof tussendoortje geworden!

Conclusie

Bluey: The Videogame is een van de beste games die uitgever Outright Games de afgelopen jaren heeft uitgebracht. De game ziet er bijzonder goed uit, speelt erg vlot, er zijn geen technische problemen en zelfs de frame rate wil deze keer wel meewerken. Bluey: The Videogame is wel een erg korte ervaring, waarin je als een van de vier gezinsleden aan de slag kunt om 'op avontuur' te trekken, maar de jongsten onder ons zullen nog even zoet zijn met het aanvullen van hun stickerboek. Ik was aangenaam verrast.

Pro

  • Ziet er bijzonder goed uit
  • Tof verhaaltje
  • Speelt erg vlot

Con

  • Wel heel erg kort
8

Over

Beschikbaar vanaf

17 november 2023

Gespeeld op

  1. PlayStation 5

Beschikbaar op

  1. Nintendo Switch
  2. PC
  3. PlayStation 4
  4. PlayStation 5
  5. Xbox One
  6. Xbox Series X|S

Ontwikkelaar

  1. Artax Games

Uitgever

  1. Mindscape
  2. Outright Games
 
Terug
Bovenaan